آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی یکی از بهترین روش ‌های طراحی و توسعه وب ‌سایت برای افرادی است که دانش و علاقه ‌ای به برنامه ‌نویسی ندارند، اما دوست دارند کسب ‌و کار آنلاین خود را از طریق وب ‌سایت آنلاین راه ‌اندازی کنند. در این مقاله، ما بهترین روش‌هایی که شما می ‌توانید به کمک آن‌ ها بدون نیاز به کدنویسی یک وب ‌سایت طراحی کنید را برایتان توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با شرکت پویا فراز تماس بگیرید.

توسعه فناور پویا فراز

اهمیت آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

ممکن است شما در زمینه طراحی وب ‌سایت ‌ها با اهداف مختلف، بسیار خلاق و ایده پرداز باشید، اما تنها به دلیل اینکه برنامه ‌نویسی بلد نیستید، به سراغ آن نروید. خوشبختانه شما می‌ توانید با آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی، این نگرانی را برطرف کرده و با روش ‌های مختلف، وب ‌سایت ‌های سفارشی و حرفه ‌ای بسازید. همچنین این شیوه‌ ها سرعت شما برای طراحی وب ‌سایت مورد نظرتان را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی چگونه است؟

در حالی ‌که یادگیری اصول اولیه کدنویسی، مانند نحوه کار با زبان‌ های بسیار قدرتمند و متداول HTML و CSS، به شما در درک نحوه طراحی برای وب کمک زیادی می ‌کند، اما برای طراحی وب ‌سایت لزوماً نیاز به این دانش ندارید. بهترین گزینه‌ هایی که می ‌توانند بعد از آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی به شما در طراحی وب کمک کنند، عبارت ‌اند از:

  • می‌توانید این کار را به یک شرکت تخصصی بسپارید.

بسته به وسعت پروژه وب ‌سایت شما، سریع‌ ترین راه برای طراحی وب ‌سایت بدون نیاز به کدنویسی، برون‌ سپاری آن، یعنی سفارش آن به یک شرکت تخصصی در این زمینه است. با این کار، شما می ‌توانید تنها بر استراتژی، برنامه‌ریزی، راه‌ حل ‌های طرح ‌بندی، عناصر طراحی بصری و بازاریابی وب‌ سایت خود تمرکز کنید.

البته این کار، هزینه ‌بر است و شما باید شرکتی را انتخاب کنید که از هر لحاظ در این کار متخصص و قابل اعتماد باشد. حتی اگر خودتان بخواهید در زمینه طراحی وب فعالیت داشته باشید، می ‌توانید با یک برنامه‌نویس در این شرکت‌ ها همکاری کنید و تمام تمرکز خود را بر روی طراحی بگذارید تا نتیجه کار برای کارفرما مطلوب ‌تر باشد.

  • از قالب‌ها و سیستم مدیریتی ورد پرس استفاده کنید.

راه دیگری که در آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی به شما آموزش داده می ‌شود، این است که یک پلتفرم میزبانی، مانند وردپرس را انتخاب کنید. شما می‌توانید طبق سلیقه خود و هدف کسب‌وکاری که قرار است وب ‌سایت برای آن طراحی شود، یک قالب خریداری کنید و از ورد پرس به ‌عنوان CMS (سیستم مدیریت محتوا) برای افزودن و ویرایش محتوا استفاده کنید.

ورد پرس از سال 2003 وجود داشته است و بیش از 35٪ از تمام وب‌ سایت‌ های موجود در اینترنت را در اختیار دارد. در واقع، یکی از شناخته شده ترین سیستم‌ های مدیریت محتوای موجود در وب است. استفاده از پلتفرم وردپرس رایگان است و نیاز به دانش کدنویسی ندارد. با این ‌حال، برای تبدیل شدن به یک وب ‌سایت کارآمد، باید هاست و دامنه خوبی خریداری کنید.

جدا از میزبانی، استفاده از وردپرس، یک راه‌ حل کم‌ هزینه برای ایجاد سریع یک وب‌ سایت بدون نیاز به کدنویسی است. این روزها، هاست بسیار ارزان است، بنابراین اگر هزینه نگرانی اصلی شماست، بهتر است زمان بگذارید و واقعاً بر پلتفرم وردپرس مسلط شوید. البته این پلتفرم مشکلاتی را نیز خواهد داشت.

احتمالاً مهم‌ترین اِشکال وردپرس، عدم انعطاف‌پذیری در طراحی است. اگر واقعاً می‌ خواهید یک وب ‌سایت سفارشی طراحی کنید، نمی ‌توانید این کار را در وردپرس بدون یادگیری نحوه کدنویسی انجام دهید. شما می ‌توانید یک تم را هر چه می ‌خواهید تغییر دهید، اما همچنان محدودیت‌ هایی برای سفارشی سازی کامل وجود دارد.

  • از ویرایشگر WYSIWYG استفاده کنید.

WYSIWYG مخفف «آنچه می‌بینید همان چیزی است که به دست می ‌آورید» می ‌باشد. با یک ویرایشگر WYSIWYG، می ‌توانید محتوای وب ‌سایت خود را ویرایش کنید و تغییرات آن را مشاهده کنید. این روش یک راه کاربرپسند برای هر کسی است که بخواهد در دوره ‌های آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی به ‌تنهایی و بدون نیاز به دانش قبلی شروع به ساخت یک وب‌سایت کند. محبوبیت WYSIWYG در طول سال ‌های اخیر افزایش یافته است. زیرا شرکت ‌هایی مانند Squarespace و Wix بر این حوزه تسلط یافته ‌اند. این روش برای افراد غیر فنی و غیرحرفه ‌ای، بهترین روش است.

البته یادگیری نحوه استفاده از این ویرایشگر ممکن است کمی طول بکشد، اما در بیشتر موارد، هرکسی می‌تواند نحوه استفاده از آن را به‌راحتی یاد گرفته و یک وب‌ سایت ساده در چند ساعت بدون نیاز به کدنویسی ایجاد کند. البته این روش مانند وردپرس، رایگان نیست و باید برای آن هزینه پرداخت کنید. همچنین مانند وردپرس نمی ‌توانید تا حد زیادی آن را سفارشی ‌سازی کنید.

  • Webflow را امتحان کنید.

یکی دیگر از روش ‌هایی که در آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی یاد خواهید گرفت، استفاده از Webflow است. ویرایشگر Webflow به طراحان این امکان را می ‌دهد که وب ‌سایت ‌های حرفه ‌ای و سفارشی را به روشی کاملاً بصری بسازند. از مزایای استفاده از ویرایشگر WYSIWG می ‌توان به افزایش انعطاف ‌پذیری آن برای ایجاد یک وب‌ سایت کاملاً سفارشی از پایه نام برد. شما می‌ توانید به‌ صورت رایگان نیز در Webflow ثبت نام کنید، خودتان با این پلتفرم بازی کنید و اولین وب‌ سایت خود را بدون نیاز به کدنویسی بسازید. با گذشت زمان و تمرین مداوم، در کمترین زمان به یک حرفه ‌ای تبدیل خواهید شد.

چگونه می ‌توانم آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی را شروع کنم؟

خوشبختانه در حال حاضر متخصصان حرفه ‌ای زیادی در این زمینه در کشور وجود دارند که آموزش ‌های منحصربه‌فردی را در این حوزه برای شما آماده کرده ‌اند. شما می ‌توانید با تحقیقات کامل در این زمینه، بهترین شرکت‌ها را شناسایی کرده و بسته ‌های آموزش طراحی سایت، بدون دانش کدنویسی را تهیه نمایید. البته برای این کار، تنها دیدن بسته‌ های آموزشی کافی نیست و خودتان نیز باید در این زمینه تمرین و ممارست داشته باشید تا بتوانید به یک طراح وب حرفه ‌ای، اما بدون نیاز به کدنویسی تبدیل شوید.

با ایجاد روش ‌های حرفه ‌ای برای طراحی وب ‌سایت ‌ها بدون نیاز به کدنویسی، دیگر دغدغه افرادی که به یادگیری برنامه‌نویسی علاقه‌ ای ندارند، اما می ‌خواهند در زمینه وب‌ سایت ‌های آنلاین فعالیت داشته باشند، برطرف شده است. چه افرادی که خودشان صاحب کسب‌وکار خاصی هستند و می ‌خواهند با صرف هزینه کمتر یک وب‌سایت راه‌اندازی کنند و چه افرادی که دوست دارند از طریق طراحی وب‌ سایت، کسب درآمد نمایند، می‌ توانند از آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی برای پیشبرد کار و رسیدن به اهداف خود استفاده نمایند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.