آموزش فعال سازی CDN قسمت دوم کلاد فلر

کلاد فلر یکی از پرطرفدار ‌ترین برند ‌های فعال در دنیای اینترنت است. خدمات و محصولات این شرکت خیلی زیاد است. مهم ترین خدمت کلاد فلر ارائه CDN است. این شبکه، شامل مجموعه‌ ای به‌ هم ‌پیوسته از سرورها است که در سراسر دنیا مستقر شده ‌اند و محتوا را از جایی که به کاربر نزدیک‌ تر است، تحویل او می ‌دهند.

در حالت عادی، تمامی اطلاعات وب‌ سایت شما روی یک سرور یا هاست ذخیره می‌ شود. سرور چیزی مثل همان رایانه خودتان است، با یک سری تفاوت‌ های جزئی و البته این تفاوت مهم که سرورها هیچ وقت خاموش نمی ‌شوند. به همین دلیل است که می ‌توانید در 24 ساعت شبانه ‌روز به هر وب سایتی در سطح وب متصل شوید. پشتیبانی کلاد فلر از سایت شما به قدری زیاد است که شما در مقابل حملات سایبری مقاوم می شوید.

مقاله پیشنهادی : آموزش فعال سازی CDN قسمت اول ابر آروان

توسعه فناور پویا فراز

مزایای استفاده از کلاد فلر

برترین نکته در مورد کلاد فلر ویژگی های آن است. استفاده از کلاد فلر مزایای زیادی دارد که ما در اینجا سعی کرده ایم به برخی از مهم ترین آن ها اشاره کنیم.

  • فعال سازی CDN و در نتیجه اتصال به نزدیک ترین سرور جهت بارگذاری سایت و میزبانی محتوا
  • فعال بودن 24 ساعته ی سایت از طریق کش های موجود در سرور های کلاد فلر حتی در صورت آفلاین شدن سایت اصلی
  • بهینه سازی سایت و صرفه جویی در پهنای باند مصرفی
  • مینیفای کردن فایل های JS، CSS و HTML و در افزایش سرعت بالاتر
  • افزایش امنیت با جلوگیری از درخواست های مشکوک، حملات DDOS Protection و SQL Injection
  • ارائه سیستم آنالیز ترافیک جهت مدیریت بهتر ترافیک ها و بازدید ها
  • قابلیت Prug Cache جهت تازه سازی کش های ذخیره شده

استفاده از کلاد فلر

افزایش امنیت و استفاده از کلاد فلر

مطمئنا یکی از بهترین ویژگی های استفاده از کلاد فلر و سرویس CDN، افزایش امنیت وبسایت شماست. چه در داخل و چه کشورهای خارجی، سالانه بیشتر از هزاران وب ‌سایت با مشکلات امنیتی روبرو شده و بازیچه دست هکرها می ‌شوند. در چنین شرایطی ممکن است اطلاعات وب‌ سایت‌ را از دست بدهید، با مشکلات سئو روبرو شوید، مورد اخاذی قرار بگیرید. خوشبختانه کلاد فلر امنیت وب ‌سایت شما را نسبت به قبل بهبود داده و احتمال هک شدن را پایین می‌ آورد.

البته این به معنای امنیت کامل نیست و مطمئنا خودتان هم باید یک سری نکات پایه ‌ای امنیت سایت را رعایت کنید. اخیرا بسیاری از هکرها با ساخت برخی از پروتکل های آلوده برخی از کامپیوتر ها را به اختیار خود در می آورند و با تعداد زیادی کامپیوتر به یک وبسیات حمله هکری می کنند تا آن سایت را از دسترس خارج کنند. این حملات که DDOS نام دارد، چند سالی است افزایش پیدا کرده اند. تنها راه مقابله با این سبک حملات سایبری این است که شما یک پشوانه قوی برای سایت خود داشته باشید تا حملات به آن منتقل شود و سایت شما درگیر نشود. کلاد فلر دقیقا همین پشوانه قدرتمند است.

فعال سازی کلاد فلر

راه اندازی SSL رایگان با فعال سازی کلاد فلر

SSL یک پروتکل امنیتی است.در واقع این پروتکل همان چیزی است که باعث می‌ شود به جای HTTP آدرس وب سایت با HTTPS باز شود. شاید تا چند سال پیش وجود SSL در سایت اهمیت نداشت، اما مدتی است که گوگل به سایت ‌های بدون SSL کمی گیر می‌ دهد. حتی بعضی مواقع با استفاده از مرورگر محبوب کروم، به کاربران اجازه نمی‌ دهد وارد این سایت‌ها شوند. سرویس کلاد فلر دست شما را باز می ‌گذارد تا با کمترین زحمت، SSL وب سایت‌ خود را فعال کنید. این یک مزیت بزرگ است که اگر با کلاد فلر کار کرده باشید به خوبی متوجه اهمیت آن شده اید. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با شرکت پویا فراز تماس بگیرید.

آموزش کامل فعال سازی کلاد فلر

اگر وبسایت های مختلف را بررسی کنید خواهید دید که راه های زیادی برای فعال سازی کلاد فلر آموزش داده شده اند اما ما در این جا سعی کرده ایم تا آسان ترین راه را به شما آموزش دهیم. برای شروع فعال سازی کلاد فلر بر روی سایتتان مطابق مراحل زیر عمل نمایید:

  • ورود به سایت رسمی کلاد فلر
  • جهت ایجاد یک حساب کاربری جدید بر روی Sign up کلیک نمایید.
  • در صفحه ی Create a Cloud Flare Account آدرس ایمیل و پسورد مورد نظرتان را وارد نمایید .
  • تیک مربوط به تایید قوانین را فعال نموده و بر روی دکمه ی Create Account کلیک نمایید.
  • در اینجا به حساب کاربری خود وارد شوید. از قسمت Add a website نام دامین خود را وارد نمایید و بر روی دکمه ی Scan DNS Records کلیک نمایید.
  • • در این مرحله 60 ثانیه زمان نیاز است تا کلیه رکورد های DNS سایت شما بررسی شوند. پس از آن بر روی دکمه ی Continue کلیک نمایید.
  • در این قسمت لیستی از تمامی رکورد های DNS دامنه ی سایت شما، از جمله ساب دامین ها نمایش داده خواهند شد. اگر نیاز به ایجاد رکورد جدیدی داشته باشید می توانید با کلیک بر روی Add Record رکورد مربوطه را اضافه نمایید. معمولا به صورت خودکار تمامی رکورد های موجود و مورد نیاز در این لیست قابل رویت هستند ولی در صورتی که رکورد ها تشخیص داده نشدند، آن ها را مطابق تصویر ایجاد نمایید. فقط می بایست در قسمت ip، ip سرور خود را وارد نمایید.
  • در این مرحله می توانید مشخص کنید که کلاد فلر بر روی کدام ساب دامین ها و رکورد ها فعال و یا غیرفعال باشد. ابر های نارنجی رنگ به معنای روشن بودن سیستم برای رکورد مربوطه هستند. با کلیک بر روی هر ابر می توانید آن را فعال یا غیر فعال نمایید.
  • نوع پلان مورد استفاده را انتخاب نمایید. پلان رایگان کلاد فلر به تنهایی دارای امکانات بسیار زیادی هست ولی در صورت تمایل نیز می توانید از سایر پلان های تجاری آن که قوی تر هستند نیز استفاده نمایید.
  • Free Plan را انتخاب نمایید و بر روی Continue کلیک کنید.
  • در این مرحله ، کلاد فلر دو DNS جدید برای دامنه ی سایت شما نمایش می دهد. می بایست DNS های دامنه ی سایت خود را بر روی DNS های داده شده تنظیم نمایید و DNS های قبلی را حذف نمایید.
  • برای دامنه های ملی، می بایست از طریق سایت nic.ir و ورود به پنل کاربریتان اقدام نمایید. در صورت عدم آشنایی با نحوه ی تغییر DNS ها می توانید از آموزش تنظیم DNS ها در ایرنیک استفاده نمایید.
  • برای دامنه های بین المللی، باید در پنل، رجیستر دامین، برای مثال Hostcontrol ،DNS های دامنه را تغییر دهید. در نهایت بر روی Continue کلیک نمایید. لازم به ذکر است که تنظیم و ست شدن کامل DNS های کلاد فلر بر روی دامنه معمولا 24 تا 72 ساعت زمان نیاز دارد.
  • در این مرحله از مراحل فعال سازی کلاد فلر، اقدامات لازم انجام شده است، به صفحه ی اصلی سایت و تب Overview منتقل خواهید شد. همانطور که در تصویر مشخص است وضعیت یا Status سایت شما بر روی Pending یا معلق قرار دارد. در این حالت می بایست مدت زمانی را منتظر بمانید.
  • با زدن بر روی Recheck Nameservers امکان بررسی وضعیت DNS ها برای شما فراهم می شود.
  • در نهایت پس از اعمال تنظیمات وضعیت سایت باید بر روی Active باشد.
  • برای مشاهده ی تغییر در سرعت بارگذاری سایت، ما قبل از ایجاد کلاد فلر سایت مورد نظرمان را در سایت های GTMetrix.com و Pingdom.com آنالیز می کنیم.ذبعد از فعال سازی کلاد فلر نیز مجدد سایت را در این 2 آنالیزور بررسی می کنیم. نتیجه گویای این است که سرعت لود سایت از ثانیه به میلی ثانیه کاهش یافته است.
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.