افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ نوعی روش مرسوم برای بازاریابی است. این بازاریابی با نام های دیگری تحت عنوان بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش نیز می‌گویند. به تازگی از سال ۲۰۱۵ شیوه همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ رواج یافت و کسب و کار ها از این طریق به صورت غیر مستقیم محصولات خود را به فروش می‌رسانند. هر بازاریابی با توجه به فرآیند کاری خود اصول و مبانی دارد، در این مقاله به بررسی دقیق اصول و مبانی همکاری در فروش می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره بازاریابی اینجا کلیک کنید!

مقاله پیشنهادی : اینفلوئنسر مارکتینگ

توسعه فناور پویا فراز

همکاری در فروش چیست؟

فروش رابطه ای یا همان همکاری در فروش که با عنوان انگلیسی Affiliate Marketing اغلب آن را می‌شناسیم روشی برای فروش محصولات و خدمات از طریق فردی واسطه است. این شیوه می‌تواند تاثیر مستقیمی در افزایش فروش محصولات داشته باشد. فردی که برای فروش رابطه یا همکاری در فروش اقدام می‌کند می‌تواند بدون داشتن محصول یا خدمت آن را به فروش برساند و پورسانت خود را دریافت کند. برای افرادی که برای شروع کسب و کار خود بودجه کافی ندارند یا در فروش مهارت قابل توجهی دارند افیلیت مارکتینگ میتواند گزینه مناسبی باشد.

این شیوه برای صاحبان کسب و کار نیز می‌تواند راه مناسبی باشد زیرا به افزایش درآمد نهایی مجموعه می انجامد. همچنین هزینه های جانبی داشتن نیروی انسانی را تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. اولین کمپانی که از سیستم فروش واسطه ای یا همکاری در فروش استفاده کرد شرکت آمازون بود‌. بعد از آن شیوه بازاریابی واسطه ای تبدیل به روشی محبوب برای کسب درآمد شد.

 

افیلیت مارکتینگ چگونه کار میکند؟

بازاریابی واسطه ای یا همان سیستم همکاری در فروش یک استراتژی و تاکتیک بازاریابی است که صاحبان کسب و کار از طریق آن به سایت ها یا افراد دیگر اجازه می‌دهد تا پیشنهاد خرید محصولات را در وب سایت خود قرار دهند. در صورتی که مشتریان بالقوه از طریق تبلیغات وارد صفحه یا وبسایت فرد شوند و خرید خود را نهایی کنند، پورسانتی به ناشر افیلیت تعلق می‌گیرد.

تفاوت تبلیغات با افیلیت مارکتینگ

نباید سیستم همکاری در فروش را با تبلیغات اشتباه گرفت زیرا تبلیغات مشمول هزینه هایی است که باید برای طراحی آن پرداخت کرد اما افیلیت مارکتینگ بدین صورت که است هزینه ای در بر نداشته و فقط بر اساس تعداد مشتری جذب شده از ناشر افیلیت کمیسیون پرداخت میشود. سیستم بازاریابی واسطه ای در هر کاری قابل اجراست و تنوع به کارگیری آن در مشاغل بالاست. هیچ محدودیتی در اجرای همکاری در فروش ندارد و تمامی با افراد با بهره مندی از آموزش میتوانند شروع همکاری در فروش خود را آغاز نماید.

مزایای سیستم همکاری در فروش

  • یکی از مهمترین مزیت هایی که سیستم افیلیت مارکتینگ دارد آن است که با هر بودجه ای می توان به فضای تبلیغاتی دسترسی پیدا کرد به افزایش فروش کمک کرد.
  • هزینه تبلیغات و جذب مشتری جدید بسیار کاهش پیدا میکند. همچنین برندها میتوانند از طریق افیلیت مارکتینگ رفتار مشتری خود را مورد بررسی قرار دهند.
  • معمولا سیستم همکاری در فروش هزینه ای در ندارد و همه افراد میتوانند از این طریق فروش خود را شروع کرده و درآمد کسب کنند.
  • هزینه اداره نیروی انسانی و مدیریت آن تا حدود زیادی کاهش پیدا میکند. همچنین در این روش نیروهای همکاری در سیستم همکاری در فروش رئیس خودشان هستند و از طریق کانال های ارتباطی اقدام به فروش محصولات یا خدمات میکنند.
  • افیلیت مارکتینگ نیازی به فروشگاه های فیزیکی ندارد و نیازی به ایجاد فروشگاه برای خرید عمده ای یا جزیی نیست.
  • در سیستم همکاری در فروش ، پشتیبانی ، مراحل حسابداری و ارسال توسط شرکت یا برند انجام میگیرد و تنها اقدامی که از طرف ناشران افیلیت لازم است تبلیغات و جذب مشتری است.

چگونه افیلیت مارکتینگ را شروع کنیم؟

برای شروع سیستم همکاری در فروش ابتدا باید محصول خود را معرفی کنید که بتواند درباره محصولتان یک تولید محتوای تخصصی داشته باشید. سپس می توانید به سراغ افراد بروید که دارای پلتفرم های اینترنتی هستند و می‌توانند از طریق آن به مخاطبان محصولات خدمات شما را معرفی کنند. در میان افرادی که قادر به انجام افیلیت مارکتینگ هستند باید ببینید که کدام یک محتوای بهتری را تولید میکند و می تواند مخاطب را جذب تبلیغات خود کند.
تولید محتوایی جذاب و حرفه ای از طرف خودتان چه از طرفه افرادی که ناشر افیلیت مارکتینگ هستند تاثیرگذاری زیادی روی مخاطب دارد. همچنین توجه کنید که تولید محتوا تنها به محدوده محتوای متنی محدود نمی‌شود و باید بتوانید از طریق ساخت ویدیوهای جذاب یا پوستر های تبلیغاتی مخاطب را به محصول یا خدمتتان جذب کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.