حذف IP ایمیل از بلک لیست با mxtoolbox

یکی از مزیت های که سایت mxtoolbox در اختیار شما قرار می دهد، قسمت بلک لیست هست که برای بررسی و چک کردن IP هست و پس از بررسی مشخص می کند که آیا IP سرور شما در بلک لیست قرار دارد یا خیر. معمول ترین دلیل قرار گیری IP یک سرور یا ایمیل span کردن است. یعنی یک پیام که در تعداد بالا برای افراد زیادی ارسال شود، بدون اینک ه گیرنده و هدف مشخصی وجود داشته باشد و پس از بلاک شدن IP سرور ایمیل ها بازگشت داده می شوند.

با توجه به اینکه اضافه شدن ایمیل به بلک لیست زیاد روی می دهد، دانستن روش حذف IP ایمیل از بلک لیست بسیار کاربردی است مخصوصا با کسانی که فعالیت های کاری خود را بر مبنای ایمیل دنبال می کنند. لازم به ذکر است که بگوییم حذف ایمیل از بلک لیست، یکی از پر برخورد ترین مسائل برای دارندگان سایت و ارسال کنندگان ایمیل است. خیلی از وقت ها ممکن است ایمیل های ارسالی از دامنه شما، ارسال نشوند که این موضوع برای سایت های تجاری واقعا یک دردسر بزرگ محسوب می شود.

توسعه فناور پویا فراز

بهترین روش حذف IP ایمیل از بلک لیست با mxtoolbox

اگر به درستی آموزشی که می دهیم را دنبال کنید، به راحتی می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن ایمیل خود را از بلک لیست خارج کنید. سعی شده است تا روش کار به صورت مرحله به مرحله باشد که کار شما سریعتر به نتیجه برسد.

  • وارد سایت mxtoolbox.com بشوید و در بخش منوها، گزینه Blacklist را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد در صفحه مربوط به Blacklist در کادر مربوط به Server IP or Domain می توانید IP آدرس و یا آدرس دامنه مورد نظر خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه Blacklist Check کلیک کنید تا فرآیند بررسی شروع شود. توجه کنید که در صورت وارد کردن آدرس سایت، باید آدرس را بدون استفاده از http یا https وارد کنید، زیرا در صورت وارد کردن این دو پروتکل در ابتدا آدرس وارد شده، سیستم اقدام به بررسی پروتکل های http یا https سایت شما می کند.
  • بعد از بررسی آی پی یا دامنه مورد نظر شما در دیتاسنتر های گوناگون، در صورتی که آی پی در بلک لیست نباشد، تمام نتایج نمایش داده شده سبز و اوکی خواهند بود. اما در صورتی که IP شما در بلک لیست قرار داشته باشد، نتیجه به رنگ قرمز و پیام LISTED نمایش داده می شود و در ستون Reason نیز پیام your IP was listed نمایش داده می شود و در کنار آن نیز یک گزینه Detail وجود دارد که دلیل قرار گرفتن در بلک لیست و راه های رفع آن را نمایش داده می شود.
  • در صورتی که IP بلاک باشد، ممکن است پس از مدتی خود به خود از بلک لیست خارج شود اما اگر می خواهید که سریع تر از بلک لیست خارج کنید IP مورد نظر خود را می توانید از سایت هایی Barracuda و Spam RATS استفاده کنید. ابتدا سعی کنید تا مشکلی که باعث شده در بلک لیست قرار بگیرد را حل کنید تا در صورت آزاد شدن IP دوباره در بلک لیست قرار نگیرد.
  • با انتخاب لینک، صفحه ای برای شما باز می شود که مربوط به فرم درخواست خارج شدن آی پی از بلک لیست است.
  • در کادر Email Server IP Address باید IP سرور ایمیل را وارد کنید.
  • در کادر Email Address باید آدرس ایمیلی که IP آن در بلک لیست قرار گرفته است را وارد کنید.
  • در کادر Phone Number شماره خود را وارد کرده و در قسمت مربوط به Reason for Removal باید دلیل درخواست حذف IP از بلک لیست را توضیح دهید که باید حاکی از حل مشکل باشد با درخواست شما موافقت شود. در این قسمت می توانید پیام IP problem solved. Please remove the IP from the list. را وارد کنید.
  • در نهایت روی گزینه Submit Request کلیک کنید تا درخواست شما ارسال شود و نتیجه آن تا 72 ساعت پس از ارسال درخواست مشخص شود.
  • در صورتی که IP مورد نظر شما مورد خاصی نداشته باشد با درخواست شما موافقت می شود و IP از بلک لیست خارج خواهد شد. مورد دیگر این است که شما با استفاده از mxtoolbox.com می توانید به بررسی بخش مختلف مثل بررسی DNS ها، Email Server ،https و … بپردازید.

حذف IP ایمیل از بلک لیست

نکاتی که باید در مورد حذف IP ایمیل از بلک لیست با mxtoolbox بدانید

معیار های زیادی برای ایجاد یک دامنه معتبر و مناسب برای ایمیل وجود دارد. یکی از مهم ترین آن ها این است که دامنه ایمیل شما باید دارای این رکورد های DNS زیر باشد:

  • DKIM
  • SPF
  • DMARC

اگر از دو مورد اول استفاده نمی کنید، باید قبل از فرستادن درخواست خروج از بلک لیست، آن ها را فعال کنید. علاوه بر تأیید هویت ایمیل، توصیه می شود که سرور شما دارای هاست نیم معتبر و رکورد PTR معکوس باشد. تعداد دیتابیس های گوناگون و متعددی در اینترنت وجود دارند که بلک لیست آی پی یا دامنه ها در آن ها ذخیره و بررسی می شوند. MXToolBox تنها سایتی نیست که به کمک آن بتوان حذف IP ایمیل از بلک لیست را انجام داد اما معتبرترین سایت برای این کار است.

مقایسه mxtoolbox و Spamhaus

هر دوی این سایت ها به شما کمک می کنند که حذف IP ایمیل از بلک لیست را انجام دهید. عملکرد هر دو مشابه به هم است اما mxtoolbox شناخته تر است و بیشتر کاربران برای فعالیت های خود به آن مراجعه می کنند. برای استفاده از سایت Spamhaus حتما باید چک دامنه را از شرکت ارائه دهنده هاستینگ انجام دهید. پیشنهاد می کنیم ابتدا آی پی و دامنه خود و در صورتی که از شرکت هاستینگ استفاده می کنید با دامنه و ساب دامنه های مرتبط نیز چک کنید. برای استفاده از سایت Spamhaus حتما باید فیلدهای زیر را به درستی پر کنید.

  • IP Address to remove: آی پی که داخل بلک لیست هست.
  • Your Email Address: ایمیل سازمانی – توجه کنید که از Gmail و Yahoo و غیره نمی توانید استفاده نمایید.
  • This IP is in Country: کشوری که این ای پی داخل آن قرار دارد.
  • This IP Address is: ثابت یا داینامیک بودن ای پی شما
  • This IP Belongs to: نوع سرور این ای پی – کامپیوتر شخصی یا یکMailserver بهتر است گزینه a mail server سرور را بزنید.

اما در کل لازم به ذکر است که بگوییم تفاوت زیادی میان عملکردها وجود ندارد و تنها تفاوت سرعت پشتیبانی است که سرعت پشتیبانی mxtoolbox از سرعت پشتیبانی Spamhaus بیشتر است و این موضوع سبب محبوبیت بیشتر این وبسایت شده است.

محدودیت در استفاده از mxtoolbox

محدودیت در استفاده از mxtoolbox برای حذف IP ایمیل از بلک لیست

در حال حاضر محدودیت برای این کار توسط این سایت در نظر گرفته نشده است اما بهتر است مراقب باشید که برای دفعات مکرر ایمیل شما در بلک لیست قرار نگیرد؛ چراکه ممکن است سرویس دهنده ایمیل مشکوک شده و کلا ایمیل شما را ببندد و یا مشکلات دیگری برای شما فراهم شود. شاید برای ایمیل های شخصی این موضوع اهمیت چندانی نداشته باشد اما برای ایمیل های تجاری این موضوع بسیار مهم است. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با کارشناسان پویافراز تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.