طراحی اپلیکیشن اندروید، طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت کاملا اختصاصی

طراحی اپلیکیشن اندروید، جزء جدایی ناپذیر از تلفن همراه در دنیای امروزی است. نمی ‌توان یک دستگاه تلفن همراه مدرن امروزی را بدون اپلیکیشن تصور کرد! تلفن همراه برای ارتباط، انتقال اطلاعات، جستجوی مسیر، برنامه ریزی یا ذخیره کردن اطلاعات مختلف بسیار استفاده می شود. اکثر تلفن های همراه دارای سیستم عامل اندروید هستند.

سیستم عامل اندروید در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از بازار را در اختیار خود گرفته است. اندروید قابل اجرا برای تبلت و سایر دستگاه‌ های هوشمند هم می باشد. با توجه به این توضیحات می‌ توان انتظار داشت که طراحی اپلیکیشن برای تلفن همراه با سیستم عامل اندروید، یک فرصت بی نظیر را برای توسعه کسب و کارها فراهم کرده است. اپلیکیشن اندروید، مقرون به صرفه تر بوده و می ‌توان برای آن برنامه ‌ریزی خاصی را هم ترتیب داد. برای دریافت نسخه دمو اندروید با مهندس پویا قندی تماس حاصل فرمایید!

مقاله پیشنهادی : طراحی اپلیکیشن Ios

توسعه فناور پویا فراز

طراحی اپلیکیشن اندروید از سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ‌های گذشته به طور ویژه برای همه مشاغل ضروری شده است؛ به خصوص کسب و کارهای اینترنتی برای اینکه با کاربران و مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنند به اپلیکیشن اندروید نیاز دارند. داشتن اپلیکیشن اندروید به شما کمک می کند یک پایگاه داده مجموعه ای از کاربرها را داشته باشید. دلایل زیادی وجود دارد که شما را توجیه می کند یک اپلیکیشن حرفه ‌ای، ویژه کسب و کار خود راه اندازی کنید. در ادامه مطلب در این باره بیشتر صحبت می کنیم.

مهمترین مزایای طراحی اپلیکیشن اندروید برای کسب و کارها

همه ما می‌دانیم که بازار اندروید و تلفن همراه به سرعت در حال رشد و توسعه است. اندروید در طی ۵ سال گذشته به طور پیوسته و با رشد بسیار تصاعدی و شگفت ‌انگیز توانسته کاربران تلفن های هوشمند را افزایش دهد. این گزارش ها با تکیه بر میزان درآمد حاصل از بازارهای فروش تلفن همراه نسبت به سال ‌های قبل جمع ‌آوری شده‌اند. سیستم عامل اندروید در آمریکا، استرالیا، کانادا و اروپا بسیار گسترش یافته است. این مستندات نشان می ‌دهند که طراحی اپلیکیشن اندروید به شما کمک می کند تجارت خود را در سطح جهانی متحول نموده و درآمد بیشتری کسب کنید.

یکی دیگر از مهم ‌ترین مزایای طراحی اپلیکیشن اندروید، مسئله اقتصادی بودن آن است. سیستم عامل اندروید، مقرون به صرفه است، بنابراین با هزینه کمتری میتوان شرکت یا مشاغل مختلف را در قالب یک توسعه دهنده برنامه اندروید معرفی کرد. کاربران اپلیکیشن به ابزارها و سیستم ها به صورت رایگان دسترسی پیدا می کنند. البته توجه داشته باشید که پس از طراحی اپلیکیشن اندروید، برنامه ریزی برای به روزرسانی نسخه، همراستا با به روزرسانی نسخه اندروید ضرورت دارد. شاید تعجب کنید اما این پروژه ها بیشتر از ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارند.

مزیت دیگر که برای طراحی اپلیکیشن اندروید عنوان می‌ کنیم، توسعه سریع و آسان آن است. توسعه یک برنامه اندروید بسیار سریع و با هزینه کم امکان پذیر است. این برنامه‌ها در دسترس قرار دارند. برنامه اندروید را می‌ توان روش انعطاف پذیری دانست که در پنج سال گذشته باعث رشد کسب و کارها شده است. انتشار مطالب در قالب اپلیکیشن اندروید از نظر زمان و هزینه برای کسب و کارهای مختلف در دنیای تجارت الکترونیکی ساده تر شده است. اپلیکیشن اندروید یک پلتفرم بسیار مفید برای اشخاص حقیقی و حقوقی محسوب می شود.

معرفی خدمات شرکت طراحی اپلیکیشن اندروید

طراحی اپلیکیشن اندروید، انقلاب عظیمی را در دنیای دیجیتال به وجود آورده است. شرایط زندگی به واسطه این فناوری بسیار تغییر کرده، بنابراین بهترین فرصت است که کسب و کارها برای جذب مخاطب و کاربر از آن استفاده کنند. اگر به دنبال دریافت این خدمات هستید و هنوز برای کسب و کار خود اپلیکیشن طراحی نکرده اید ممکن است تمایل داشته باشید که بدانید شرکت طراحی اپلیکیشن دقیقاً چه خدماتی را ارائه می دهد و این خدمات چه مزیت هایی را برای شما دارد. در ادامه در این باره صحبت می کنیم.

  • خدمات طراحی گرافیک

یکی از خدماتی که شرکت طراحی اپلیکیشن اندروید ارائه می ‌دهد طراحی گرافیک به صورت اختصاصی است. در اپلیکیشن ها بسیار اهمیت دارد که گرافیک و جلوه های بصری به صورت منحصر به فرد طراحی شوند. پشتیبانی از طراحی گرافیک دو بعدی و سه بعدی می تواند مخاطبان زیادی را به اپلیکیشن شما جذب کند. اگر اپلیکیشن شما مورد استقبال مخاطبان زیادی قرار بگیرد، این یعنی یک ترافیک بی نهایت را بر روی وب سایت خود هم خواهید داشت.

  • محاسبه هزینه ها به نفع مشتری

در بازار رقابتی امروز که قیمت ها حرف اول را می زند، شرکت طراحی اپلیکیشن اندروید با رعایت حقوق مشتری با قیمت های منصفانه اما متعادل این خدمات را ارائه می دهد. طراحی اپلیکیشن جدید یا توسعه اپلیکیشن های قدیمی تر با قیمت های مناسب از سوی این شرکت ها ارائه می شود. برای اینکه قیمت طراحی اپلیکیشن مقرون به صرفه باشد، شرکت ها معمولاً پلتفرم های مختلف را به مشتری معرفی می کنند. در این شرایط، مشتری قدرت تصمیم گیری دارد. به این ترتیب، حتی با هزینه ‌ای اندک هم می توانید برای طراحی یک اپلیکیشن مناسب اقدام کنید.

  • طراحی خلاقانه برای اپلیکیشن اندروید

یک شرکت حرفه ای در طراحی اپلیکیشن اندروید، طراحی های خود را بر مبنای خلاقیت و ایده های جدید پایه گذاری می کند. اپلیکیشن باید بتواند قسمت های مختلف را در کنار یکدیگر به نمایش بگذارد. پشتیبانی از برنامه اندروید و اپلیکیشن هم بسیار اهمیت دارد. امکان مدیریت داده ها، ابزار چند رسانه ای، ارزیابی رفتار مخاطب در اپلیکیشن هنگام طراحی اپلیکیشن در نظر گرفته می شود.

طراحی اپلیکیشن اندروید برای هر موضوعی قابل اجرا است. از بازی ‌های رایانه ‌ای گرفته تا مجله های اینترنتی، اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی، خرید و فروش، اپلیکیشن برای شرکت ها و صدها موضوع دیگر همگی می توانند با زیباترین طراحی گرافیک و طراحی خاص برای دسته بندی اجرا شوند.

اپلیکیشن ها باید در برابر ویروس تلفن‌ همراه یا بد افزارها هم محافظت شوند. شرکت های طراحی اپلیکیشن اندروید این اطمینان را به مشتری می‌دهند که برنامه آنها از نفوذ عوامل مخرب در امان است. خوشبختانه سیستم عامل اندروید این ویژگی را دارد که هر فرد بتواند یک اپلیکیشن اختصاصی برای خود داشته باشد. زبان برنامه نویسی جاوا برای سیستم عامل اندروید پیشنهاد می ‌شود. البته طراحی اپلیکیشن به زبان های برنامه نویسی مختلف به مهارت شرکت و طراحان بستگی دارد.

طراحی اپلیکیشن اندروید ارزان

بسیاری از افراد مانند شما به دنبال طراحی اپلیکیشن اندروید ارزان هستند تا بتوانند با هزینه کمتر کسب‌وکار خود را آغاز نمایند. درک مشتریان بالقوه خود، دستیابی به مخاطبان هدف خود به مناسب ‌ترین روش و همینطور قرار دادن برند شما برخی از زمینه ‌های کلیدی برای موفقیت کسب‌وکار شما هستند.

در حال حاضر، تقریباً هیچ کسب‌وکاری را پیدا نمی‌ کنید که به دنبال اپلیکیشن موبایلی برای ارتباط با مشتریان خود نباشد. اما در صورت کمبود بودجه می ‌توانید به دنبال طراحی اپلیکیشن اندروید با قیمت ارزان باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این مورد به شما بدهیم.

اهمیت طراحی اپلیکیشن اندروید ارزان

به‌عنوان یک شرکت توسعه‌ دهنده اپلیکیشن موبایل، بارها متوجه شده ‌ایم که اکثر شرکت ‌های کوچک و متوسط، نگران هزینه طراحی یک اپلیکیشن تجاری موبایل برای خود هستند. اما طراحی اپلیکیشن اندروید ارزان با هزینه کمتر، بهتر از این است که اصلاً در این حوزه وارد نشوید و از رقبای خود عقب بمانید. با این ‌وجود، ایجاد یک اپلیکیشن موبایل قدرتمند، زمان و تلاش زیادی را می ‌طلبد. به ‌طور کلی، هزینه طراحی یک اپلیکیشن موبایل عمدتاً به عوامل مختلفی مانند ویژگی ‌ها، پلت فرم و کاربران خاص بستگی دارد.

کاهش هزینه آن نیز بر طراحی UX یا استفاده از برخی ویژگی ‌ها تأثیر نمی ‌گذارد، اما قطعاً یک طراحی اپلیکیشن اندروید با قیمت ارزان به ‌اندازه اپلیکیشن ‌های قدرتمندی که هزینه زیادی برای آن ‌ها شده است، بازدهی ندارند. اما می‌توانید برای شروع کار، از یک طراحی اپلیکیشن اندروید ارزان استفاده نمایید و بعد، هم ‌زمان با رونق کسب‌وکارتان، اپلیکیشن را نیز توسعه دهید.

چه مواردی در طراحی اپلیکیشن اندروید ارزان تأثیر دارند؟

هزینه توسعه یک برنامه گوشی هوشمند تا حد زیادی به تعداد ویژگی‌ هایی که می ‌خواهید به برنامه خود اضافه کنید، بستگی دارد. هر چه الزامات شما بیشتر باشد، هزینه توسعه اپلیکیشن موبایل برای شما نیز بیشتر خواهد بود. در طول طراحی اپلیکیشن اندروید با قیمت ارزان باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • برنامه‌ریزی صحیح برای طراحی اپلیکیشن اندروید ارزان
    شما باید برنامه خود را به طور واضح مشخص کنید و آن را بنویسید. این، به شما و طراحان اپلیکیشن موبایل شما کمک می ‌کند تا الزامات را به درستی درک کنید. همچنین مستندات به شما کمک می ‌کنند تا در صورت بروز هرگونه تغییر در طرح یا گزارش خطای احتمالی، از هر گونه سردرگمی در آینده جلوگیری شود.
  • فرآیند توسعه اپلیکیشن موبایل خود را به‌طور مؤثر برنامه‌ریزی کنید
    هدف اپلیکیشن موبایل ارائه بهترین تجربه کاربری به مشتری است. با این‌ حال، توسعه برنامه ‌های کاربردی سفارشی یک فرآیند پیچیده است که اغلب نیاز به تغییرات و تکرارهای زیادی قبل از دستیابی به نتیجه قابل قبول نهایی دارد؛ و هر تغییر، هزینه توسعه برنامه را افزایش می‌دهد.
  • طرحی از اپلیکیشن نهایی مورد نظرتان را طرح‌ ریزی کنید
    اگرچه کد نویسی اساس توسعه موفقیت‌آمیز یک اپلیکیشن موبایل است، اما بسیار مهم است که توسعه ‌دهنده، دید واضحی از انتظارات اپلیکیشن یا نوع رابطی که باید در اختیار مشتری قرار دهد داشته باشد.
  • پلتفرم مناسب برای اپلیکیشن موبایل خود را تعیین کنید
    در حالی ‌که برای هر پلتفرم تلفن همراه مانند اندروید، iOS و ویندوز یک برنامه تلفن همراه وجود دارد، زمانی که شرکت تلاش می ‌کند هزینه‌ های توسعه برنامه را پایین نگه دارد، انتخاب یک پلتفرم برای دسترسی کاربران بیشتر به اپلیکیشن بسیار مهم است.
  • توسعه اپلیکیشن موبایل بین پلتفرمی می‌ تواند هزینه کلی را کاهش دهد
    ما می ‌دانیم که برنامه ‌های بومی نتایج، سرعت و عملکرد سریع ‌تری را ارائه می ‌کنند، اما ایجاد یک برنامه برای پلتفرم‌ های مختلف مانند Android، iOS و Windows می ‌تواند هزینه توسعه برنامه ‌های تلفن همراه را افزایش دهد. در نتیجه، بر بودجه کلی شما تأثیر می‌گذارد.
  • شما باید به دنبال ویژگی ‌های مختلف از پیش ‌ساخته شده در برنامه تلفن همراه خود باشید
    توسعه یک اپلیکیشن از همان ابتدا می‌ تواند بسیار گران باشد. با این ‌حال، اگر قصد دارید برنامه ‌ای با قالب ‌های از پیش ‌ساخته شده ایجاد کنید که با توجه به نیازهای شما نیاز به تغییر جزئی دارند، می ‌توانید تا حدی در هزینه ‌های خود صرفه ‌جویی کنید.
  • سعی کنید اپلیکیشن موبایل خود را ساده نگه دارید
    ویژگی ‌های بیشتر لزوماً به تجربه بهتر برنامه تلفن همراه تبدیل نمی ‌شوند. همچنین، در هیجان اولیه توسعه یک برنامه تلفن همراه، معمولاً تمایل به اضافه کردن چندین ویژگی وجود دارد. با این ‌حال، هر ویژگی اضافی، هزینه توسعه برنامه را افزایش می ‌دهد. بنابراین بهتر است چند ویژگی را که برای تبلیغ یک برند یا تجارت ضروری هستند، برجسته کنید و از ویژگی ‌های اضافه و غیرضروری صرف ‌نظر نمایید.

برخلاف تصور بسیاری از افراد، طراحی اپلیکیشن اندروید ارزان، کار سختی نیست. با پیروی از استراتژی و رویکرد صحیح می ‌توانید هزینه ‌های اپلیکیشن موبایل خود را به روش ‌های مختلف بسیار کمتر کنید. به علاوه، مهم‌ترین عاملی که همه عوامل فوق را کنترل می ‌کند، انتخاب شرکت طراحی اپلیکیشن اندروید مناسب برای برنامه تلفن همراه شما است. اگر شرکت مناسبی را انتخاب کنید، کارایی برنامه شما می ‌تواند بهبود یابد و در نهایت می ‌توانید یک برنامه با کارایی بالا و کاملاً آزمایش شده با هزینه کمتر را دریافت کنید.

طراحی اپلیکیشن اندروید با پایتون

طراحی اپلیکیشن اندروید با پایتون یکی از روش ‌های محبوب برای طراحی اپلیکیشن در این سیستم ‌عامل است. شاید بسیاری از شما مشتاق توسعه برنامه ‌های کاربردی خود هستید، اما در جاوا، گیر کرده ‌اید. جایگزینی عالی که در این مقاله می ‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، پایتون است که می ‌تواند به جای جاوا استفاده شود. بنابراین، اگر سؤال شما این است که ” آیا می‌توانم طراحی اپلیکیشن اندروید با پایتون را انجام دهم؟” پاسخ ما به این سؤال، یک بله است. بنابراین با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این مورد به شما بدهیم.

بین طراحی اپلیکیشن اندروید با پایتون و جاوا کدام را انتخاب کنیم؟

شما مطمئناً می ‌توانید با استفاده از پایتون، یک اپلیکیشن اندروید عالی را راه ‌اندازی کنید. این موضوع تنها به پایتون محدود نمی ‌شود، بلکه در واقع، شما طبق برنامه و اهداف و امکانات خود می ‌توانید برنامه ‌های اندروید را به زبان ‌های بیشتری غیر از جاوا نیز توسعه دهید. از طرفی، استفاده از پایتون در اندروید بسیار ساده ‌تر از جاوا است و پیچیدگی ‌های جاوا در پایتون نیست. بنابراین می ‌توان گفت در بسیاری از موارد، پایتون می‌ تواند ساده ‌تر باشد و عملکرد بهتری برای شما ایجاد نماید.

طراحی اپلیکیشن اندروید با پایتون

شما باید در ابتدا این موضوع را بدانید که می‌ توانید از زبان ‌های مختلف دیگر نیز برای توسعه برنامه اندروید استفاده کنید. این زبان‌ ها شامل Python، Java، Kotlin، C، C++، Lua، C#، Corona، HTML5، JavaScript و برخی دیگر هستند. در واقع، استفاده از این زبان‌ ها نیز آسان است، زیرا IDE های مختلفی برای توسعه اندروید وجود دارد. IDE را می ‌توانید به ‌عنوان یک محیط توسعه یکپارچه درک کنید که به توسعه ‌دهندگان امکان می ‌دهد برنامه ‌های Android را طراحی کرده و توسعه دهند. در ادامه با آشنا کردن شما با پایتون شما را بیشتر با طراحی اپلیکیشن اندروید با پایتون آشنا خواهیم کرد.

پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه ‌نویسی شیء گرا و سطح بالا است. خالق آن، Guido van Rossum بود که این زبان را در سال 1991 منتشر کرد. پایتون یک زبان ساده است که یادگیری و درک آن نیز بسیار آسان است. پایتون، توانایی کار بر روی پلتفرم‌ های مختلفی مانند ویندوز، مک، لینوکس، رزبری پای و غیره را دارد. این برنامه بر روی یک سیستم تفسیر کننده اجرا می ‌شود، به این معنی که کد، به ‌محض نوشتن، به ‌راحتی قابل اجرا است. بنابراین مزیت دیگر پایتون در طراحی اپلیکیشن اندروید این است که پایتون یک زبان سریع است. سینتکس پایتون بسیار ساده‌ تر از سینتکس هر زبان برنامه ‌نویسی دیگری است. شما می ‌توانید به‌ راحتی، این زبان را به‌ صورت آنلاین آموزش ببینید.

روند طراحی اپلیکیشن اندروید با پایتون به چه صورت است؟

به ‌طور کلی، برنامه‌ های اندروید قرار است بر روی سیستم ‌عامل اندروید کار کنند. برای شروع توسعه برنامه اندروید با پایتون، پلتفرم‌ های مختلفی وجود دارد که ما را قادر می ‌سازد تا کدها را صرفاً در پایتون بنویسیم. ما می ‌توانیم از پایتون برای توسعه وب، توسعه برنامه، تجزیه ‌و تحلیل و محاسبه داده‌ های علمی و عددی و توسعه نرم ‌افزار استفاده کنیم.
در زیر برخی از پلتفرم ‌های طراحی اپلیکیشن اندروید با پایتون آورده شده است:

  • QPython
  • PySide
  • PyMob
  • Pyqtdeploy
  • Kivy

البته ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که به ما کمک می ‌کنند تا کدی بنویسیم که می‌ تواند روی سیستم ‌عامل اندروید اجرا شود. همه این پلتفرم ‌ها یک کد منبع بومی برای پلتفرم ‌های پشتیبانی شده خود تولید می‌کنند. کدهای بومی که تولید می ‌شوند شبیه به کدهای دستی هستند و با کمک کامپایلرهای بومی به‌ راحتی می ‌توان آن‌ ها را بهینه کرد.

مشکلات طراحی اپلیکیشن اندروید با پایتون

اگرچه طراحی اپلیکیشن اندروید با پایتون امکان‌پذیر است، اما متأسفانه ممکن است به ‌اندازه برنامه‌ های اندرویدی که با استفاده از جاوا توسعه می‌ یابند، کارآمد نباشد. همان ‌طور که همه ما می ‌دانیم، جاوا زبان رسمی اندروید است که توسط گوگل اعلام شده است. جاوا برای اندروید، مانند استاندارد اندروید است و به همین دلیل، زبان ‌های دیگری که ما استفاده می‌ کنیم، ممکن است به اندازه جاوا کاربردی نباشند.

برخی از مسائلی که ممکن است در روند طراحی اپلیکیشن اندروید با پایتون پیش بیاید، عبارت ‌اند از:

  •  این چارچوب‌ ها ممکن است از همه ویژگی ‌های سیستم‌ عامل اندروید پشتیبانی نکنند.
  • همه ابزارها را نمی ‌توان همیشه استفاده کرد.
  • گاهی این کدها خیلی سریع اجرا نمی ‌شوند، زیرا ابتدا کد بومی را تولید می ‌کنند و سپس با استفاده از کامپایلرهای بومی، بهینه خواهند شد.
  • گاهی اوقات، گرافیک ‌های سطح بالا پشتیبانی نمی ‌شوند و گاهی اوقات ممکن است پشتیبانی گرافیکی 2-D/3-D وجود نداشته باشد.

در این آموزش کوتاه و مختصر دیدیم که آیا پایتون را می‌ توان برای توسعه اپلیکیشن اندروید استفاده کرد یا خیر؟ سپس در مورد چگونگی استفاده از پایتون در طراحی اپلیکیشن اندروید بحث کردیم. همان ‌طور که ملاحظه کردید در کنار تمامی مزایایی که پایتون از نظر سادگی برای تولید یک اپلیکیشن دارد، می ‌تواند نواقصی را نیز برای اجرا روی سیستم ‌عامل اندروید داشته باشد که باید از قبل نسبت به آن‌ها آگاه باشید.

طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل یکی از بهترین راه‌ های کسب درآمد می ‌باشد که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. شما نیز می ‌توانید این کار را به ‌صورت سفارشی توسط شرکت ‌های طراحی اپلیکیشن انجام دهید. البته خودتان نیز اگر مهارت و توانایی خوبی در زمینه طراحی و برنامه ‌نویسی داشته باشید، می ‌توانید در این زمینه آموزش ببینید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این نوع طراحی آشنا کنیم.

توسعه فناور پویا فراز

در طراحی اپلیکیشن موبایل چه مواردی بیشترین اهمیت را دارند؟

در طراحی اپلیکیشن موبایل، تصمیمات طراحی باید صرفاً بر اساس نیازها و خواسته ‌های کاربران باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که طراحی اپلیکیشن مورد نظر خود را به چه شرکت و تیمی می ‌سپارید. در روند این طراحی، UX یا UXD بسیار مهم است و شامل هر چیزی است که بر ادراک و تعامل بیشتر کاربر در رابطه با یک اپلیکیشن یا محصول تأثیر می‌ گذارد. در اصطلاح فنی، UX ویژگی‌های عملی، تجربی، معنادار، عاطفی و ارزشمند تعامل انسان و ماشین یا برنامه دیجیتالی است. در واقع کاربر باید به ‌خوبی بتواند با یک برنامه ارتباط برقرار کرده و نیازهای خود در آن زمینه را برطرف نماید.

دغدغه اصلی طراحان در طراحی اپلیکیشن موبایل، پرداختن به درک احساس بالاتر یک محصول برای مجموعه ‌ای از کاربران است. بنابراین، طراح، گزینه‌ های مختلفی را برای حل نقاط مورد نیاز کاربر بررسی می‌کند و راه حل ارزشمندی را برای آن‌ ها ارائه می ‌دهد. در نهایت، یک اپلیکیشن موبایل خوب باید کاربر پسند و ساده باشد.

چرا طراحی اپلیکیشن موبایل به ‌صورت حرفه ‌ای مهم است؟

شاید شما بگویید خودتان می ‌توانید این طراحی را انجام دهید و قطعاً همین ‌طور است. اما ممکن است همه موارد مورد نیاز برای یک طراحی اپلیکیشن موبایل را در نظر نگیرید. در نتیجه به ضرر شما تمام خواهد شد. به ‌طور کلی، کاربران، برنامه ‌هایی را جستجو می ‌کنند که ارزش ارائه دارند، استفاده از آن‌ ها آسان است و به آن ‌ها کمک می ‌کند تا راحت ‌تر به اهداف خود دسترسی پیدا کنند. نوع طراحی مشخص می ‌کند که در نهایت آیا کاربر به برنامه شما باز خواهد گشت یا آن را به ‌طور کلی حذف می ‌کند؟!

در بهترین طراحی‌ ها به دو عامل مهم ویژگی ‌ها و جزئیات توجه خاصی خواهد شد. ویژگی ‌ها چیزی است که مردم را به سمت محصول شما می ‌کشاند و جزئیات، چیزی است که آن‌ ها را در اپلیکیشن مورد نظر به مدت طولانی یا برای همیشه نگه می‌ دارد.

چه چیزی در طراحی اپلیکیشن موبایل یک تجربه کاربری عالی را ایجاد می ‌کند؟

همان ‌طور که در قسمت ‌های قبل نیز توضیح دادیم، اساس یک طراحی اپلیکیشن موبایل خوب توجه به مخاطب است. در واقع، برنامه ‌های موبایل موفق، همگی یک ویژگی مشترک دارند و آن هم این است که آن ‌ها به نفع کاربران هستند. اگر کاربر قرار است به ‌طور مکرر از یک برنامه استفاده کند، محصول باید برای او کاملاً مفید باشد و ارزش زیادی را ارائه دهد.

ایجاد یک اپلیکیشن شگفت ‌انگیز با پیروی از روش تفکر طراحی حرفه ‌ای، ایجاد درک گسترده ‌ای از زندگی کاربران هدف و نیازهای برآورده نشده آغاز می ‌شود. تفکر طراحی، همان هسته اصلی توسعه طراحی اپلیکیشن موبایل است. در طول فرآیند تفکر طراحی، طراحان UX، تحقیقات زیادی را انجام می ‌دهند. این کار برای این است که بتوانند ایده ‌های اولیه محصول را تأیید یا باطل کنند تا توسعه محصول به‌ طور هدفمندتر هدایت شود.

توجه به این نکته مهم است که UX شامل یک درک استراتژیک از مدل کسب و کار محصول و فرآیندهایی است که مشتریان استفاده می ‌کنند. همچنین شامل درک محدوده وسیع ‌تری است که کاربران در آن تعامل و مشارکت دارند. یک طراحی UX موفق، راه ‌حل‌ هایی را ایجاد می ‌کند که نیازهای مشتری، یعنی کاربران را به ‌خوبی برآورده می‌ کند.

چرا دیدگاه طراح برای طراحی اپلیکیشن موبایل اهمیت بالایی دارد؟

متدولوژی تفکر طراحی، با مشاهده و در نظر گرفتن راه‌ حل ‌های متعدد برای یک مشکل، نوآوری ‌های مختلفی را بروز می ‌دهد. اصل اساسی تفکر طراحی بیان می ‌کند که رویکرد کاربر محور به توسعه محصول، نوآوری را تشویق می ‌کند. در نهایت نیز منجر به تمایز اپلیکیشن مورد نظر شما در بازار شده و یک مزیت رقابتی محسوب می ‌شود. می‌ توان گفت، روش تفکر طراحی، یک چارچوب رسمی برای پردازش داده ‌های کاربر و ایجاد راه ‌حل ‌های طراحی مناسب برای رفع نیازهای واقعی کاربر است.

اصول توسعه طراحی اپلیکیشن موبایل

برای طراحی اپلیکیشن موبایل باید اصولی رعایت شود تا طراحی به بهترین نحو انجام گردد. این اصول عبارت‌اند از:

  • انتخاب فناوری
    اندروید، “iOS” و ویندوز با به‌روزرسانی دائم به سرعت در حال پیشرفت هستند. زیرا این موارد، بهترین و کاربردی‌ ترین پلتفرم ‌ها در جهان می ‌باشند. بنابراین دانش و آگاهی کامل در مورد این پلتفرم ‌ها و انتخاب بهترین آن‌ ها این امکان را برای طراحان ایجاد می ‌کنند که رابط ‌های جذابی برای ارائه به کاربر ایجاد کنند.
  • عملکردها
    کاربرانی که از برنامه تلفن همراه استفاده می ‌کنند، دوست دارند از عملکردهای تعاملی استفاده نمایند. از جمله این موارد می ‌توان به فناوری GPS، فیلم ‌ها، فایل ‌های صوتی، ارسال پیام، پاسخگویی، حسگرها و … اشاره نمود. بنابراین اگر می ‌خواهید یک طراحی اپلیکیشن موبایل خوب داشته باشید، لطفاً مراقب این موارد باشید.
  • امنیت و سرعت
    مهم ‌ترین مورد در توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل، امنیت و سرعت است. زیرا در غیر این صورت، مشتریان به کاربران نهایی اپلیکیشن شما تبدیل نخواهند شد. بنابراین از فرآیند قابل اعتماد و ایمن برای ساخت برنامه استفاده کنید تا از امنیت بسیار بالای آن اطمینان حاصل کنید.
  • تجربه کاربری، مشابه قابلیت استفاده نیست!
    تجربه کاربری و قابلیت استفاده اغلب در توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل با هم اشتباه گرفته می ‌شوند، اگر چه این دو زمینه بسیار متفاوت هستند. در واقع، UX یا تجربه کاربری به احساس کاربر می‌ پردازد، در حالی ‌که قابلیت استفاده با کاربر پسند بودن و کارایی در ارتباط است. با این‌ حال، قابلیت استفاده، نقش مهمی در UX ایفا می‌ کند، زیرا به شدت بر نحوه حرکت کاربر در برنامه تأثیر می ‌گذارد. طراحی اپلیکیشن موبایل زمانی موفق است که قابلیت استفاده در آن، هم کارآمد و هم دلپذیر باشد.

طراحی اپلیکیشن موبایل می ‌تواند بسیار پیچیده باشد و تنها افرادی که آگاهی خوبی نسبت به تمامی ابعاد آن مانند طراحی، برنامه نویسی و حل نیاز کاربر دارند، می ‌توانند یک اپلیکیشن موفق طراحی کنند. بنابراین شما نیز اگر در این زمینه دانش و تخصص کافی ندارید و تنها ایده آن را دارید، حتماً برای این کار به افراد حرفه ‌ای و متخصص مراجه کنید. این کار باعث می ‌شود شما بتوانید بیشترین بازخورد را از ایده خلاقانه خود داشته باشید.

شرکت طراحی اپلیکیشن

شرکت طراحی اپلیکیشن همان ‌طور که از نامش مشخص است می ‌تواند اپلیکیشن‌ های مختلف با کاربردهای متفاوت را برای شما طراحی نماید. امروزه کاربرد اپلیکیشن ‌های مختلف اعم از سرگرمی، خدمات ‌رسانی، تجاری و غیره بر کسی پوشیده نیست. اما درصورتی‌که بخواهید یک اپلیکیشن در هر زمینه تمامی نیازهای مخاطب خود را برطرف کند، باید طراحی آن را به افراد حرفه ‌ای در یک شرکت حرفه ای طراحی اپلیکیشن معتبر بسپارید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با عملکرد این شرکت ‌ها بیشتر آشنا کنیم.

چرا باید ساخت اپلیکیشن خود را به شرکت طراحی اپلیکیشن بسپاریم؟

شاید این ایده در ذهن شما به وجود آمده باشد که خودتان می ‌توانید به‌راحتی از عهده ساخت اپلیکیشن مورد نظرتان برآیید. پس فکر می‌کنید نیازی نیست به شرکت طراحی اپلیکیشن مراجعه کرده و برای این کار هزینه کنید! بله، شما خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید، اما در صورتی ‌که سررشته و تجربه کافی در این زمینه نداشته باشید، زمان زیادی از شما می‌گیرد. حتی ممکن است شما را از ادامه کار منصرف کند. در نتیجه، تمرکزی که می ‌توانید روی جنبه ‌های دیگر کار از جمله بازاریابی قرار دهید را باید روی ساخت اپلیکیشن بگذارید.

از طرفی، شما ممکن است تمامی نیازهای مخاطبان خود را مانند طراحان حرفه ‌ای در شرکت طراحی اپلیکیشن در نظر نگیرید. در نتیجه، بعد از شروع به کار، نواقص آن را متوجه می ‌شوید و ضرر خواهید کرد. اگر چه ممکن است این کار، هزینه ‌های شما را افزایش دهد، اما قطعاً نتایج بهتری ایجاد خواهد کرد. حتی در صورت انتخاب یک شرکت برای طراحی اپلیکیشن معتبر و هماهنگ با زمینه کاری خود، می ‌توانید خیلی زود هزینه انجام شده را برگردانید. پس همیشه بهتر است کار را به کاردان بسپارید!

شرکت طراحی اپلیکیشن دقیقاً چه کاری انجام می‌ دهد؟

شرکت‌ های طراحی اپلیکیشن با علم و تسلطی که بر نرم ‌افزارها، انواع زبان ‌های برنامه ‌نویسی و قدرت طراحی گرافیکی بالایی که دارند، می ‌توانند هر نوع اپلیکیشنی را به ‌صورت سفارشی برای شما ایجاد کنند. هر اپلیکیشن برای ساخته شدن به موارد مختلفی از جمله طراحی، برنامه ‌نویسی، مستندسازی، آزمایش و رفع اشکال نیاز دارد. یک شرکت خوب طراحی اپلیکیشن، نیروهای حرفه ‌ای مختلفی را برای هر کدام از این نیازها در کنار هم، به کار می ‌گیرد. در نتیجه می‌تواند همه این موارد را به‌ صورت تخصصی در کنار هم قرار دهد تا اپلیکیشن مورد نظر شما ساخته شود.

شما می ‌توانید با تبیین جلساتی قبل از شروع طراحی کاملاً در مورد اهداف مورد نظر خود برای ساخت اپلیکیشن با کارشناسان شرکت طراحی اپلیکیشن صحبت کنید تا همه موارد لحاظ شود. بنابراین آنچه در ذهن شماست، به ‌طور مهندسی شده و دقیق، پیاده‌ سازی خواهد شد.

وظایف شرکت طراحی اپلیکیشن برای یک طراحی عالی چیست؟

در بین تمامی خدمات مختلفی که این شرکت ‌ها جهت ساخت یک اپلیکیشن برای شما انجام می ‌دهند، می‌ توان گفت هر شرکت برای طراحی اپلیکیشن، جهت یک طراحی عالی باید چهار مرحله زیر را طی کند:

  • شناسایی نیاز
    شرکت طراحی اپلیکیشن ابتدا باید تلاش کند تا اهمیت اپلیکیشنی که قرار است طراحی کند را درک نماید. به‌ عنوان مثال، باید بررسی کند که چه چیزی آن را نسبت به رقبا متمایز می‌کند؟ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ مخاطبانش کیست و یا چه نیازهایی را باید برطرف نماید؟
  • توسعه اپلیکیشن
    در مرحله بعد، شرکت طراحی انواع اپلیکیشن، طراحی و توسعه را توسط نیروهای خبره در این کار انجام خواهد داد. در واقع، معیارهایی را که از قبل بررسی و شناسایی کرده را به کار می ‌گیرد تا نیازهای کاربران را به ‌خوبی برآورده کند.
  • تست و تضمین کیفیت
    بعد از اینکه مراحل طراحی تخصصی اپلیکیشن به طور کامل تمام شد، باید تست اپلیکیشن به ‌عنوان مرحله ‌ای از تضمین کیفیت این طراحی انجام شود. برخی از شرکت‌ ها به ‌صورت مرحله به مرحله تست را انجام می‌ دهند و برخی شرکت ‌ها در پایان کار تست را شروع می ‌کنند. به ‌هر حال، زمانی که اپلیکیشن به ‌طور کامل طراحی شد، باید آزمایش شود تا مطمئن شوند که همان‌ طور که برنامه ‌ریزی کرده بودند، کار می‌کند. در واقع شما به ‌عنوان مشتری باید به نتایج دلخواهتان از این اپلیکیشن برسید. شرکت طراحی اپلیکیشن در زمان تست، هر گونه اشکالی را مشخص کرده و آن را رفع خواهد کرد.
  • تحویل نهایی کار
    در نهایت، شرکت، همه موارد مد نظر شما را روی طرح پیاده کرده و نتیجه را به شما عرضه می‌ کند. در این مرحله، اپلیکیشن برای استفاده جهت مخاطبان اصلی آماده است و شما می‌توانید ادامه فرایند کسب و کار خود را با خیال راحت انجام دهید.

چگونه یک شرکت مناسب را برای پروژه طراحی اپلیکیشن خود انتخاب کنم؟

با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت ‌های مختلفی ادعا می‌ کنند که به‌صورت حرفه ‌ای، تولید اپلیکیشن را انجام می ‌دهند، انتخاب بهترین آن‌ ها واقعاً سخت است. اگر به دنبال یک شرکت طراحی اپلیکیشن حرفه ‌ای هستید، باید شرکتی را پیدا کنید که مطمئن باشید تمامی نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. زیرا قرار است تمامی کسب و کار شما یا بخش زیادی از آن، بر پایه این اپلیکیشن بچرخد و هر نوع عیبی در طراحی آن می ‌تواند به زیان شما باشد. بنابراین برای انتخاب یک شرکت خوب برای طراحی اپلیکیشن، وقت کافی بگذارید و کاملاً تحقیق کنید.

به‌ عنوان‌ مثال، در رزومه کاری شرکت ببینید که آیا در زمینه کاری شما طرحی انجام شده است یا نه؟ در صورتی ‌که بتوانید مشتریان راضی و ناراضی شرکت مورد نظر را نیز ببینید، می ‌تواند تأثیر بسیار خوبی در انتخاب درست شما داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه این پروژه‌ها معمولاً چند ماه طول می‌کشند و شما در این زمان باید با افراد آن شرکت در ارتباط باشید، بسیار مهم است که احساس راحتی کنید. یادتان باشد هر شرکتی، نقاط قوت و ضعفی دارد و در نهایت، این شما هستید که باید با توجه به هدف خاص خود بهترین مورد را انتخاب نمایید.

هر شرکت طراحی اپلیکیشن، خدمات مختلفی از جمله ارائه مشاوره در زمینه ساخت اپلیکیشن، طراحی اپلیکیشن، توسعه اپلیکیشن‌های از قبل ساخته شده و مواردی از این ‌دست را انجام می ‌دهد. در این شرکت‌ ها تیمی حرفه ‌ای از طراحان و برنامه نویسان مشغول به فعالیت هستند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن درخواست ‌های شما را پیاده‌ سازی کنند و به کسب و کارتان رونق دهند. انتخاب یک شرکت مناسب برای این کار، بسیار مهم است و شما باید دقت کافی در انتخاب خودتان داشته باشید. شما می ‌توانید با بررسی نمونه‌ های شرکت‌ های مختلف، پرس و جو از افراد متخصص در این زمینه و غیره شرکت مناسبی را برای اهداف خود انتخاب نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.