طراحی جوملا| آموزش طراحی سایت با Joomla

طراحی جوملا در اصفهان برای طراحی سایت حرفه ای در کنار طراحی وردپرس یک انتخاب ایده آل است. وقتی صحبت از طراحی سایت با محیط برنامه نویسی جوملا به میان می آید یعنی شما یک سیستم مدیریت محتوا را دارید که می توانید وب سایت خود را بر اساس آن مدیریت کنید. کار کردن با مدیریت جوملا در طراحی سایت تقریباً ساده است اما نسبت به وردپرس، تکنیک های خاصی دارد که باید به آن مسلط باشید. برای آموزش جوملا با شرکت پویا فراز تماس بگیرید!

مقاله پیشنهادی : طراحی مجنتو (راه اندازی فروشگاه Magento)

توسعه فناور پویا فراز

طراحی جوملا در اصفهان، نصب و راه اندازی سیستم برای یک طراحی سایت حرفه ای کاملاً اختصاصی انجام می شود. برای کسانی که تجربه کافی در طراحی سایت جوملا دارن،د کار کردن با تمام قسمت های پنل مدیریت آسان است اما شاید نکات ریز و درشتی هم وجود داشته باشد که افراد عادی از آن اطلاعی نداشته باشند.

به طور نمونه وقتی با سیستم جوملا کار می‌کنید شاید هشدار ها یا پیغام هایی مبنی بر افزونه ها یا اسکریپت ها به شما نمایش داده شود که تاکنون نامی از آنها نشنیده اید! اگر می خواهید یک وبسایت حرفه ای داشته باشید و تکنیک جوملا برای طراحی سایت را می پسندید، حتماً از طراحان حرفه ای در بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان کمک بگیرید.

مزایای طراحی جوملا در اصفهان چیست؟

پروژه های طراحی سایت حرفه ای با خدمات طراحی جوملا در اصفهان، مزایای زیادی را برای کسب و کارها ارائه می دهند. وقتی شما یک سایت کامل و جامع با طراحی سایت جوملا راه اندازی می کنید، یعنی قابلیت ها و امکانات قدرتمندی را در کنار یکدیگر فراهم کرده اید تا کسب و کارش شما رونق پیدا کند. به طور مثال می توانید یک فروشگاه اینترنتی با طراحی سایت با جوملا داشته باشید. در فروشگاه اینترنتی شما، قابلیت اضافه کردن بخش بلاگ یا مجله، سیستم مدیریت محصولات، سیستم مدیریت فروش، تعامل با مشتریان، پیگیری سفارش ها و صدها قابلیت دیگر وجود دارد.

طراحی جوملا در اصفهان فقط به فروشگاه های اینترنتی محدود نمی شود. طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروش فایل، طراحی سایت تبلیغاتی، طراحی انجمن های گفتگو و ده ها ایده دیگر را می توانید با سایت جوملا انجام دهید. طراحی سایت جوملا در اصفهان، محیط کاربر پسند با گرافیک فوق العاده را به نمایش می گذارد. وقتی صحبت از قالب جوملا در طراحی سایت به میان می ‌آید یعنی شما زیباترین چهارچوب را برای سایت خود انتخاب می کنید و مطمئن هستید که در آینده از نظر موتورهای جستجوگر به مخاطبان نمایش داده می شود.

یکی دیگر از مهمترین مزایای طراحی جوملا در اصفهان گسترش سایت در دنیای تجارت الکترونیک است. برای طراحی سایت جوملا، افزونه های مختلفی وجود دارد؛ همانطور که در سیستم طراحی سایت وردپرس هم میتوان آنها را استفاده کرد. استفاده از قالب جوملا در طراحی سایت، انعطاف پذیر بوده و شما حتی با زبان فارسی هم می ‌توانید پنل مدیریت سایت را کنترل کنید.

طراحی جوملا در اصفهان برای سایت های چند منظوره

یکی از مهمترین کاربردهای طراحی جوملا در اصفهان استفاده از قالب های زیبا برای طراحی سایت چند منظوره است. سایت های چند منظوره یعنی قالب هایی که می تواند برای کسب و کارهای مختلف به کار گرفته شوند. مثلاً شما می توانید یک سایت شرکتی بزرگ داشته باشید و در کنار آن، فروشگاه اینترنتی را به قسمتی از سایت اضافه کنید. طراحی سایت جوملا از اسکریپت های PHP پشتیبانی می کند. این اسکریپت ها در حقیقت برای توسعه وب سایت، یک زبان اصلی محسوب می شوند.

طراحی جوملا در اصفهان برای سایت های همکاری در فروش، سایت های خبری و مجله ای، سایت های انجمن یا گفتگوی آنلاین با قابلیت اتصال به درگاه پرداخت و یا قابلیت های خاص دیگر بسیار مناسب است. اگر به کسب درآمد از وب سایت، تبلیغات یا رپورتاژ آگهی فکر می کنید، طراحی سایت جوملا می تواند برای شما مناسب باشد. اگر در انتخاب میان سیستم وردپرس و جوملا دچار تردید هستید، حتماً با شرکت طراحی سایت در اصفهان مشورت کنید تا شما را راهنمایی کنند.

با طراحی سایت با جوملا در اصفهان برای سایت های چند منظوره می توانید افزونه های مناسب همان کسب و کار را نصب کنید و سیستم مدیریت محتوا را شخصاً به دست بگیرید. اگر می خواهید یک سایت پیشرفته و بهینه شده داشته باشید، سعی کنید سایت خود را از پایه با جوملا راه اندازی کنید. از خرید قالب های آماده جداً خودداری کنید، چون در آینده برای سئو سایت، شما را با مشکل مواجه می ‌کنند.

مهمترین معایب جوملا برای طراحی سایت چیست؟

یکی از بزرگ ‌ترین سوالاتی که در حوزه طراحی جوملا در اصفهان مطرح می شود این است که علیرغم مهمترین مزایایی که در بالا به آن اشاره کردیم، آیا معایبی هم برای این سیستم مدیریت وب تعریف شده است یا خیر؟ در ادامه این قسمت، به مهم ‌ترین مشکلات یا معایب جوملا در طراحی سایت اشاره کوتاهی داریم.

درست است که طراحی سایت با جوملا در اصفهان برای داشتن سایت حرفه ای پیشنهاد می شود اما وجود کدهای مخفی در افزونه ها یا ماژول های جوملا باعث می شود که امنیت سایت شما به خطر بیفتد! مثلاً سایتی که با جوملا راه اندازی شده بیشتر در معرض سرقت اطلاعات قرار دارد. از دیگر معایب طراحی جوملا این است که نمی ‌توانید به هر صورت که مورد پسند شما است در افزونه ها یا ماژول های تعریف شده سایت دخالتی داشته باشید! طراحی اختصاصی و ویژه برای طراحی جوملا در اصفهان تقریباً غیر ممکن است!

یکی از بزرگترین معایب جوملا برای طراحی سایت، عدم بهینه سازی آن برای موتورهای جستجوگر می باشد. وقتی شما سایتی را با جوملا راه اندازی می کنید، در آینده برای سئو سایت با مشکل مواجه می شوید. اگر اصول طراحی سایت حرفه ای در طراحی جوملا نادیده گرفته شود، این وضعیت به شدت نمایان خواهد شد. برای داشتن یک وب سایت حرفه ای پیشنهاد می کنیم که طراحی سایت وردپرس را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت برای طراحی سایت با جوملا در اصفهان حتماً از ۰ تا ۱۰۰ پروژه را تحت نظر کارشناسان طراحی سایت دنبال کنید تا یک سایت حرفه ای با قابلیت ها و امکانات کامل داشته باشید. اگر متوجه شدید که سیستم جوملا برای کسب و کار شما در طولانی مدت مناسب نیست، حتماً مدل دیگری را انتخاب کنید.

طراحی جوملا در تهران

اگر می‌ خواهید سایتی را طراحی کنید، نیاز است از سیستم ‌های مدیریت محتوا کمک بگیرید. بعد از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، جوملا، محبوب ‌ترین سیستم مدیریت محتوا در این زمینه است که امکانات بسیار زیادی از جمله قالب ‌های رایگان، رابط کاربری آسان، امنیت و سرعت بالا و غیره را برای کاربران خود فراهم می ‌کند. میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان از سیستم مدیریت محتوای جوملا استفاده می‌کنند و از کیفیت خدمات آن رضایت کامل را دارند. در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز در مورد طراحی جوملا در تهران را برایتان شرح دهیم.

توسعه فناور پویا فراز

طراحی جوملا در تهران چیست؟

از لحاظ ساختار زبان‌ شناسی و واژه‌ شناسی، واژه جوملا از کلمه‌ای در زبان سواحیلی گرفته شده است که معنایش «همه با هم» است. جوملا یک نرم ‌افزار قدرتمند و رایگان جهت مدیریت محتوا است که می ‌توان از آن برای طراحی هر نوع سایت اعم از ساده و پیچیده استفاده کرد.

زبان برنامه ‌نویسی این نرم‌افزار متن PHP است و به ‌صورت متن باز، در اختیار سازندگان سایت و کاربران قرار می‌ گیرد. این نرم‌ افزار، اطلاعاتش را از بانک اطلاعاتی MySQL می‌گیرد. جوملا قادر است امکاناتی مانند مدیریت فایل‌ ها، ایجاد فروشگاه‌ های اینترنتی، چت، راه ‌اندازی فورم، قالب ‌های زیبا و متنوع، قابلیت اشتراک فایل ‌ها، گالری، وضعیت هواشناسی، سیستم ‌های پیشرفته تبلیغاتی و بسیاری از امکانات کاربردی دیگر را به بهترین شکل ارائه دهد.

مزایای طراحی جوملا در تهران چیست؟

طراحی سایت با جوملا در تهران و استفاده از نرم ‌افزار جوملا جهت مدیریت سایت، مزایای بسیار زیادی دارد که در این بخش آن ‌ها را برای شما شرح می ‌دهیم:

  • رایگان بودن و رابط کاربری آسان نرم ‌افزار جوملا

نرم ‌افزار جوملا، رابط کاربری بسیار آسانی دارد و در عرض چند دقیقه به‌راحتی هر چه تمام ‌تر نصب می ‌شود و بعد از نصب، می ‌توانید صفحات وب جوملای خود را به ‌آسانی بارگیری و سپس نصب کنید. همان ‌طور که گفتیم، جوملا یک نرم‌ افزار با سیستم عامل منبع باز است و بدون هیچ نگرانی می‌ توانید بدون دادن هزینه اضافی از امکانات مختلف آن بهره‌ مند شوید. جوملا صدها قالب رایگان متنوع و زیبا دارد که می‌ توانید برای طراحی بصری سایتتان از آن‌ ها استفاده کنید.

  • پشتیبانی از سایت توسط نسخه موبایل

رابط کاربری آسان جوملا به موارد محدودی ختم نمی ‌شود؛ جوملا این امکان را به کاربران داده که بتوانند تمامی اجزا و عناصر سایت خود را با گوشی یا تبلت مدیریت کنند.

  • سازگاری و انعطاف‌پذیری نرم ‌افزار جوملا

همان ‌طور که پیش از این گفتیم، از جوملا برای طراحی سایت ‌های مختلف، چه ساده و چه پیچیده استفاده می ‌شود. این یعنی شما می ‌توانید طراحی سایت با جوملا در تهران را برای سایت ‌ها و تجارت کوچک خودتان استفاده کنید و در صورت پیشرفت و گسترش، آن را توسعه دهید. مشخصاً جوملا با هر نوع سایتی سازگار است و محدودیتی در این زمینه دامن‌گیر شما نمی ‌شود و می ‌توانید طراحی جوملا در تهران را به‌ خوبی و بدون نگرانی از آینده کاری‌ تان انجام دهید.

  • پشتیبانی از زبان فارسی توسط نرم ‌افزار جوملا

سیستم جوملا یک سیستم جهانی است و از ابتدا هدف صاحبان و سازندگان آن این بوده است که تمامی مردم جهان در هر موقعیت جغرافیایی بتوانند از جوملا برای طراحی سایت خود استفاده کنند. برای این کار، سیستم خود را جهت استفاده از تمامی زبان‌ ها توسعه داده ‌اند و زبان فارسی را هم به آن اضافه کرده ‌اند. شما بدون نگرانی می ‌توانید از قابلیت ‌های پشتیبانی از زبان فارسی مانند حروف، کلمات، اعداد و راست ‌چین شدن آن‌ ها بهره بگیرید و سایت فارسی خود را طراحی کنید.

  • جوملا، SEO مناسبی دارد

جوملا در نسخه 3.3 خود توانست Microdata را معرفی کند و این اولین CMS بزرگ در این زمینه است. این شرایط باعث می ‌شود در طراحی سایت با جوملا در تهران، یک URL کانونی در منبع ایجاد شود و تمام URL های مختلف سایت را رتبه ‌بندی کند و از تکراری بودن آن ‌ها جلوگیری شود.

  • سرعت بالای صفحه در جوملا

در نسخه ۳.۴ جوملا، با ایجاد یک هسته سبک ‌تر، سرعت صفحات بسیار بیشتر شد و سایت ‌های طراحی شده توسط این سیستم، سرعت بسیار بالایی در بارگذاری صفحات دارند.

  • امنیت بسیار بالای جوملا

جوملا یکی از ایمن ‌ترین سیستم‌ ها جهت مدیریت محتوا و سایت است. این سیستم با رعایت مواردی مانند به ‌روز نگه داشتن افزونه‌ ها و ارتقای همیشگی به آخرین نسخه، استفاده از عناصر و جزییات قوی برای ورود به سیستم (رمز عبور قوی)، استفاده از افزونه‌ های امنیتی ویژه و غیره می‌ تواند امنیت آن را بالاتر ببرد.

سایر مزایای طراحی سایت جوملا

علاوه بر مزایای عمومی که برای طراحی جوملا در تهران ذکر کردیم، موارد زیر هم از مزیت ‌های طراحی سایت به این روش محسوب می‌ شود:

  • جوملا از تجارت الکترونیکی و مدیریت محتواها و فروشگاه‌ های آنلاین به ‌خوبی پشتیبانی می ‌کند.
  • جوملا به مولفه ‌ها و برنامه‌ های افزودنی دسترسی بسیار خوبی دارد.
  • این سیستم یک انجمن فعال و جامعه کاربری بسیار بزرگ دارد که برای ساختن وب ‌سایت خود می ‌توانید از ترفندهای آن ‌ها نیز استفاده کنید، آموزش ببینید، مشاوره بگیرید و راهنمایی شوید.

قالب‌های موجود در طراحی سایت با جوملا در تهران چیست؟

ظاهر و طراحی بصری یک سایت در قالب‌ های آن تعریف می ‌شوند. قالب برای سایت یک چهارچوبی مشخص می‌ کند که عناصر مختلف سایت در جای خود قرار بگیرند و سایت نمای زیبا و مناسبی داشته باشد. همان‌ طور که گفتیم، جوملا تعداد بسیار زیادی قالب متنوع را به‌ صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌ دهد و در صورت نیاز، می‌ توانید قالب ‌های بیشتری نیز خریداری کنید.

عناصر قالب ‌ها در طراحی جوملا در تهران چیست؟

قالب ‌های جوملا عناصری دارند که در این بخش آن ‌ها را شرح می‌دهیم. به طور کلی این عناصر عبارتند از:

  • Layout
    Layout شامل Components, modules و Plugins است و مواردی مانند منوها و بنرهای تبلیغاتی را هندل می‌کنند.
  • Color Scheme
    به وسیله Color Scheme می ‌توان رنگ بخش‌ های مختلف نمای سایت مانند پس ‌زمینه، متون و لینک ‌ها را در طراحی جوملا در تهران تصحیح کرد.
  • Images and Effects
    وظیفه ge and Effects مشخص کردن نحوه چینش و نمایش تصاویر سایت و ایجاد جلوه ‌های ویژه برای منوها و بخش ‌های مختلف وب ‌سایت است.
  • Font
    با عنصر Font می‌توانید برای کل متن ‌های موجود در سایتتان فونت تعریف کنید و شکل یکسان و منظمی به آن‌ ها بدهید.
  • Browser Specific Solutions
    به وسیله Browser Specific Solutions نحوه نمایش کل سایت در مرورگرهای مختلف تنظیم می ‌گردد و باعث ایجاد سازگاری در سیستم ‌های مختلف می ‌شود.

دانستید که برای طراحی سایت نیاز به یک سیستم مدیریت محتوا دارید و جوملا یکی از محبوب ‌ترین این سیستم ‌ها است که مزایای بسیار زیادی برای کاربران خود دارد. در این مقاله تلاش کردیم که صفر تا صد طراحی سایت با جوملا تهران را برایتان شرح دهیم. انجام تخصصی این کار باعث می ‌شود شما سایتی توسعه یافته و بروز داشته باشید که از امنیت بالایی نیز برخوردار است.

طراحی سایت جوملا

طراحی سایت جوملا یکی از روش ‌های عالی برای ساخت یک وب ‌سایت کاربردی است. اگر این روش توسط یک فرد حرفه ‌ای در این زمینه انجام شود، می ‌تواند کسب ‌و کار شما را به‌ خوبی رونق دهد. روش ‌های بسیار متعددی برای مدیریت یک وب‌ سایت وجود دارد. اینکه کدام شیوه برای شما بهتر است، به تجربه و مهارت برنامه ‌نویسی شما بستگی دارد. البته اهداف یک وب ‌سایت نیز در انتخاب بهترین سیستم مدیریت، برای آن بی ‌تأثیر نخواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با طراحی سایت با جوملا آشنا کنیم.

آیا طراحی سایت جوملا آسان است؟

خوشبختانه جوملا یکی از ساده ‌ترین سیستم ‌ها را برای مدیریت محتوا دارد. به همین دلیل بسیاری از کارآفرینان در دنیای مجازی استفاده از آن را آسان می ‌دانند. در واقع این سادگی کمک می‌ کند تا حتی افراد به ‌صورت دورکاری نیز تسلط خوبی بر مدیریت محتوا داشته باشند. جالب است بدانید که در صورت تمایل به طراحی سایت جوملا، نصب خودکار جوملا در بسیاری از میزبان ‌های وب امکان ‌پذیر است. از طرفی، حتی اگر مبتدی باشید، برای طراحی سایت با جوملا به دانش کدنویسی تخصصی نیاز ندارید. هر چند قطعاً یک طراحی سایت حرفه ای جوملا توسط یک فرد متبحر در زمینه برنامه ‌نویسی با یک فرد مبتدی، متفاوت است.

افزونه‌ های آماده طراحی سایت با جوملا به شما کمک می‌ کنند تا به‌ راحتی بتوانید عملکرد سایت را در راستای هدف موردنظر گسترش دهید. از جمله این افزونه ‌ها می ‌توان به افزودن سبد خرید، گالری تصاویر و یا فرم ‌های تماس اشاره نمود. برای اصلاح طراحی سایت با جوملا نیز می ‌توانید از بین قالب ‌های ممتاز موجود در برخی سایت ‌ها استفاده کنید.

اهداف طراحی سایت جوملا چیست؟

شما می ‌توانید انواع وب سایت ‌ها با کاربردهای متفاوت را با طراحی سایت جوملا ایجاد کنید. معمولاً افرادی از این شیوه طراحی استفاده می ‌کنند که به مواردی مانند انجمن ‌های آنلاین، سایت ‌های تجارت الکترونیک، سایت‌ های شرکتی، مجلات تخصصی و عمومی و حتی سایت‌ های شخصی نیاز داشته باشند. بنابراین در هر زمینه ‌ای می‌ توانید از طراحی سایت با جوملا استفاده کنید.

بیش از 5000 افزونه برای برنامه جوملا وجود دارد که همه آن ‌ها در 30 گروه دسته بندی شده‌ اند. شما نیز با توجه به اهداف سایت خود در صورت انتخاب طراحی وبسایت جوملا می ‌توانید از آن‌ ها استفاده کنید. بنابراین، این سیستم مدیریت محتوا، در عین سادگی، یک توسعه ‌دهنده عالی برای وب ‌سایت است.

مزایای طراحی سایت جوملا چیست؟

طراحی سایت جوملا مزایای مختلفی دارد که مهم ‌ترین آن ‌ها عبارت ‌اند از:

  • آزاد بودن

جوملا یکی از پلتفرم ‌های باز است که به شما این امکان را می‌ دهد بدون نگرانی در مورد هزینه، از کدهای آن استفاده کنید. همچنین قالب‌ های آماده و رایگان مختلفی برای طراحی سایت جوملا وجود دارد.

  • قابلیت پشتیبانی تجارت الکترونیک

شما با طراحی سایت با جوملا می ‌توانید به جای استفاده از چندین پلتفرم، محتوا و فروشگاه آنلاین خود را به ‌صورت هم ‌زمان مدیریت کنید. این برنامه از برخی مؤلفه ‌های تجارت الکترونیکی مانند VirtueMart، JoomShopping و K2Store پشتیبانی می ‌کند که گزینه‌ های عالی برای ساخت فروشگاه ‌های اینترنتی هستند.

  • سهولت نصب

نصب جوملا تنها چند دقیقه طول می ‌کشد. در نتیجه، شما به‌راحتی می ‌توانید جوملا را دانلود و نصب کنید!

  • اسکریپت‌های پی اچ پی

در طراحی سایت جوملا از زبان برنامه ‌نویسی PHP استفاده می ‌شود که رایج ‌ترین زبان توسعه وب است.

  • دسترسی به برنامه‌های افزودنی

پلاگین های موجود برای جوملا می ‌توانند عملکردهای مختلفی را در وب ‌سایت شما ارائه دهند. در واقع اگر طراحی سایت با جوملا را انتخاب کنید، دیگر نیازی به نصب تعداد زیادی مؤلفه یا افزونه در وب ‌سایت خود ندارید.

  • سازگاری و انعطاف‌پذیری بسیار عالی

شما می‌توانید از جوملا هم برای کسب ‌و کار کوچک خود استفاده کنید و هم آن را به ‌صورت حرفه ‌ای گسترش دهید.

  • داشتن جامعه فعال

جوملا مانند وردپرس، یک جامعه کاربری بسیار بزرگ دارد که در نتیجه می ‌تواند برای توسعه و رفع مشکلات به شما کمک کند.

  • قابلیت سئوی بسیار خوب

با استفاده از طراحی سایت با جوملا، کسب رتبه عالی در گوگل چندان دشوار نخواهد بود.

معایب طراحی سایت جوملا چیست؟

استفاده از هر سیستمی برای مدیریت محتوای وب ‌سایت در کنار مزایایی که دارد، می ‌تواند عیب ‌هایی نیز داشته باشد. مهم ‌ترین عیوب جوملا برای طراحی سایت عبارت ‌اند از:

  • وجود پیچیدگی اندک

اگر در این زمینه تجربه کافی نداشته باشید، سفارشی کردن وب ‌سایت با جوملا کمی پیچیده می ‌شود. با این‌ حال، یادگیری آن به ‌عنوان یک سیستم مدیریت محتوای خوب، زمان زیادی نمی‌گیرد.

  • سازگاری کم

در صورتی ‌که چندین ماژول، افزونه و غیره را به‌طور هم ‌زمان نصب کنید، جوملا دچار مشکلات سازگاری می ‌شود. البته جوملا دائماً به‌روز می ‌شود که یک مزیت است، اما می‌ تواند مشکل ‌ساز نیز باشد. زیرا بسیاری از ارتقاها، افزونه ‌های قبلی را خراب می ‌کنند. این به این دلیل است که همه موارد هم ‌زمان بروزرسانی نمی ‌شوند. این شرایط می ‌تواند برای وب ‌سایت شما یک مشکل باشد، به ‌خصوص زمانی که دارای عملکردهای پیچیده ‌ای هستید، به عنوان مثال با محتوای زیادی مانند انجمن ‌ها یا سیستم ‌های عضویت ممکن است اشکالات بیشتری را تجربه کنید.

  • رسانه‌ها

مدیریت رسانه در جوملا از مزایای آن محسوب می ‌شود، اما قابلیت ‌های آن واقعاً محدود است. به ‌عنوان ‌مثال، نمی ‌توانید تغییراتی روی تصاویر در جوملا مدیا منیجر، مانند جابجایی، تغییر اندازه، برش، مقیاس یا ویرایش انجام دهید. با اینکه این قابلیت خیلی سخت و بزرگ نیست، برای CMS بزرگ مانند جوملا، نبود این قابلیت کمی عجیب است!!!

  • کاملاً رایگان نیست!

با اینکه گفته می ‌شود، جوملا نیز یکی از سیستم ‌های رایگان است، برخلاف وردپرس، همه خدمات آن رایگان نیست! شما باید میزبانی وب را در صورت طراحی سایت با جوملا روی سرور خود انجام دهید که هزینه دارد. از طرفی، این نرم ‌افزار، افزونه ‌هایی دارد که باید برای آن ‌ها هزینه پرداخت کنید.

آیا طراحی سایت با جوملا بهتر از وردپرس است؟

استفاده از وردپرس برای نیروها، بخصوص افراد مبتدی، بسیار ساده است. از طرفی، مجموعه گسترده ‌ای از تم‌ها و افزونه ‌ها در وردپرس وجود دارند. به همین دلیل بسیاری از افراد، استفاده از وردپرس را بهتر از جوملا می ‌دانند. در واقع، وردپرس، جامعه کاربری بزرگ‌تری دارد و در نتیجه، در صورت بروز مشکل، گرفتن کمک از دیگران و پشتیبانی آن راحت ‌تر است.

با این وجود، جوملا نیز یک سیستم مدیریت محتوای متنی باز است که ویژگی ‌ها و عملکردهای قدرتمند داخلی را در اختیار شما قرار می ‌دهد. بنابراین، این شما هستید که باید با توجه به مزایا و معایب گفته شده برای جوملا، طراحی سایت با جوملا را انتخاب یا رد کنید.

به ‌طور کلی، هر سیستم مدیریت محتوا، مزایا و معایب خودش را دارد که با آشنایی بیشتر با آن ‌ها می‌ توانید بهترین را انتخاب نمایید. همچنین می ‌توانید در این زمینه با افراد حرفه ‌ای نیز مشورت کنید تا نتیجه بهتری ایجاد شود. در مجموع، امیدواریم این مقاله به شما در درک بیشتر این پلتفرم کمک کرده باشد. در صورتی ‌که طراحی سایت جوملا را انتخاب و وب ‌سایت خود را راه ‌اندازی کردید، برای بهینه ‌سازی عملکرد آن، پشتیبان گیری، به ‌روزرسانی و کش را فراموش نکنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.