آموزش اسلایدر رولوشن

با آمدن وردپرس به عرصه وب و مشهور شدن آن، برنامه نویسان زیادی برای بهبود عملکرد این پلتفرم اقدام به نوشتن افزونه های کاربردی کردند. یکی از افزونه های معروف وردپرس، افزونه اسلایدر رولوشن است. این افزونه بسیار کاربردی است و وبسایت های زیادی در حال استفاده از آن هستند. برای دریافت مشاوره طراحی سایت به سایت پویا فراز مراجعه نمایید.

مطمئن باشید که هر چقدر هم که بگردید و جستجو کنید از این افزونه بهتر برای طراحی اسلایدرهای جذاب در وردپرس، پیدا نخواهید کرد. این افزونه در حال حاضر بیش از چند میلیون نصب فعال دارد که مدرکی بر محبوبیت آن است. یکی از مشکلاتی که متوجه این افزونه هست، عرضه آن در دو وبسایت است که آن را رایگان قرار نداده اند. شما می توانید از دو وبسایت زیر این افزونه را دریافت کنید.

  • www.sliderrevolution.com
  • codecanyon.net

توسعه فناور پویا فراز

دانلود رایگان افزونه اسلایدر رولوشن

در ابتدا توجه داشته باشید که افزونه اسلایدر رولوشن یک افزونه پرمیوم است و برای استفاده از آن باید از وبسایت سازنده این پلاگین، لایسنس اورجینال آن را تهیه کنید. با این حال برخی از سایت ها وجود دارند که این افزونه را به صورت رایگان برای دانلود قرار داده اند و شما باید با جستجو این وبسایت ها را بیابید اما در کل توصیه می شود که اگر تصمیم جدی به استفاده از این افزونه قدرتمند دارید، حتما آن را خریداری کنید؛ چراکه به نسخه های رایگان آن نمی توان اعتماد کرد.

مراحل نصب افزونه اسلایدر رولوشن

توجه کنید که اگر مراحل نصب افزونه ‌های وردپرس را تا به حال انجام داده ‌اید، نصب این افزونه هم دقیقا به همان صورت است، و نصب آن هیچ تفاوتی با دیگر افزونه‌ها ندارد، بنابراین برای نصب آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پوشه اصلی افزونه را مجدد با فرمت zip فشرده کنید تا بتوانید در مراحل بعدی آن را روی وردپرس نصب کنید.
  • به هاست خود مراجعه کنید و روت اصلی که سایت روی آن نصب است را باز کنید.
  • پوشه wp-content را باز کنید و در قدم بعدی پوشه plugins ها را باز کنید.
  • روی گزینه upload کلیک کنید تا بخش آپلود فایل برای شما باز شود.
  • افزونه اسلایدر رولوشن را در بخش آپلود بکشید و رها کنید.
  • صبر کنید تا آپلود فایل به صورت کامل انجام شود، سپس به پوشه قبل یعنی پوشه plugins برگردید.
  • حال پوشه افزونه را از حالت فشرده خارج کنید.
  • به بخش افزونه‌ های نصب شده در وردپرس مراجعه کنید و افزونه اسلایدر رولوشن را نصب و فعال کنید.

به طور معمول شما تنها با نصب خود افزونه اصلی می ‌توانید به تمامی تنظیمات مهم افزونه دسترسی داشته باشید، اما برخی از امکانات اضافی افزونه را باید با استفاده از addon های آن فعال کنید. نصب و فعال ‌سازی addon ‌های اسلایدر رولوشن کاری بسیار ساده است.

فونت اسلایدر رولوشن

چند نوع پس زمینه می‌ توانید در اسلایدر رولوشن استفاده کنید؟

در افزونه اسلایدر رولوشن، شما می ‌توانید برای اسلایدرهای خود 6 نوع بک گروند قرار دهید، این 6 نوع عبارتند از:

  • تصاویر هاست خودتان
  • تصاویر خارج از سایت، مثل هاست دانلود
  • پس زمینه بدون رنگ یا شفاف
  • پس زمینه رنگی
  • ویدیو‌های یوتیوب

همان‌ طور که در بالا مشاهده کردید، شما می ‌توانید، انواع تصاویر، انواع رنگ ‌بندی و انواع ویدیو را برای پس زمینه‌ اسلایدر‌های خود قرار دهید، همچنین اگر می ‌خواهید از اسلایدر در قسمتی از سایت استفاده کنید، که خودش دارای بگراندی خاص است، می ‌توانید، پس زمینه اسلایدر را روی شفاف تنظیم کنید، پس زمینه شفاف به این معنی است که اسلایدر هیچ بگراندی ندارد و می ‌توانید بگراند یا رنگ پشت آن را مشاهده کنید.

استفاده از فونت دلخواه در اسلایدر رولوشن

روش های متعددی برای اضافه کردن فونت شخصی به این افزونه وجود دارد، اما بهترین روش این است که شما از همان فونت ‌های قالب سایت خود برای فارسی سازی فونت افزونه استفاده کنید. گاهی نیاز دارید که فونت خاصی را به این افزونه اضافه کنید که برای این منظور توصیه می شود از کد سفارشی زیر استفاده کنید.

@font-face {
font-family: namefont;
src: url(لینک فونت خود را در این بخش قرار دهید);
}
body{
font-family: namefont;
}

معمولا برای اکثر پیاده سازی ها فونت های خود افزونه کار شما را راه می اندازد اما در صورتی که تمایل دارید خیلی سفارشی کار کنید باید روش بالا را دنبال کنید.

اولین اسلایدر در اسلایدر رولوشن

مراحل طراحی اولین اسلایدر در اسلایدر رولوشن

برای ساخت یک اسلایدر بی نظیر شما باید انتخاب کنید که می ‌خواهید بک گروند اسلایدر به چه صورت باشد، یعنی می ‌خواهید یک رنگ را به عنوان بگراند انتخاب کنید، یا یک عکس؟ یا حتی یک ویدیوی بهینه شده و جذاب؟ در هر صورت شما برای شروع طراحی یک اسلایدر باید ابتدا نوع پس زمینه را انتخاب کنید. بعد از اینکه تکلیف خود را از بابت بک گراند مشخص کردید لازم است که مراحل زیر را دنبال کنید. با توجه به اینکه بیشتر از عکس برای اسلایدر رولوشن استفاده می شود، ما هم مبنای آموزش را براساس عکس قرار داده ایم.

  • دانلود تصاویر مرتبط و باکیفیت

برای این مرحله می توانید از وبسایت های زیادی کمک بگیرید.

  • هینه ‌سازی تصاویر برای وبسایت

بعد از این ‌که تصاویر مرتبط با اسلایدر خود را پیدا کردید، حال باید این تصاویر را بهینه ‌سازی کنید، برای این کار چند روش وجود دارد که یکی از بهترین روش ‌ها، استفاده از نرم‌ افزار فتوشاپ برای بهینه کردن تصاویر است، البته ممکن است که همه نرم ‌افزار فتوشاپ را بلد نباشند و حتی روی سیستم خود آن را نصب نداشته باشند، به همین دلیل پیشنهاد دوم ما استفاده از ابزارهای آنلاین است. برای استفاده از ابزارهای آنلاین هم کافی است که در گوگل سرچ انجام دهید.

  • آپلود

بعد از طی مراحل بالا کافی است که وارد پنل خود شوید و در بخش مربوطه تصاویر را آپلود و چینش آن ها را متناسب سازی کنید.

  • تنظیمات

بعد از انجام مراحل و طراحی اسلایدرها، به بخش Navigation Options بروید و از این بخش، تنظیمات مربوط به پیمایش اسلایدرها را تنظیم کنید.

آموزش ریسپانسیو کردن اسلایدر رولوشن برای دیوایس‌های مختلف

در واقع در افزونه اسلایدر رولوشن شما می‌ توانید اندازه اسلایدرها را در پلتفرم های مختلف به صورت جداگانه تنظیم کنید. شما می‌ توانید حالت پیکسلی را در اندازه دسکتاپ روی 992 پیکسل تنظیم کنید و دقیقا همان اسلایدر را در اندازه تبلت روی 768 پیکسل تنظیم کنید. با انجام این کار شما می ‌توانید اسلایدرهای خود را به صورتی تنظیم کنید تا در تمامی دستگاه ‌ها به صورت حرفه‌ ای و زیبا نمایش داده شود.

اسلایدر رولوشن تنظیماتی برای سایز اسلایدرها در دستگاه‌های مختلف دارد که با کمی دقت می‌ توانید اندازه اسلایدر را در هر دستگاهی به زیبایی تنظیم کنید تا اسلایدر به صورت کامل نمایش داده شود. ممکن است یک اسلایدر در حالت desktop عالی نمایش داده شود اما در حالت تبلت یا موبایل، نوشته ‌ها و تصاویر خیلی بهم نزدیک شوند یا حتی برخی از بخش‌ ها از کادر اسلایدر بیرون بزند، در این زمان شما باید ارتفاع اسلایدر در حالت موبایل و تبلت را بیش ‌تر کنید، تا این ارتفاع بیشتر، جبران عرض کمتر در موبایل شود و المان‌ ها به خوبی نمایش داده شوند.

برای دسترسی به بخش تنظیمات ریسپانسیو در اسلایدر رولوشن، از منوی بالا، سمت چپ روی گزینه دسکتاپ کلیک کنید و از زیرمنویی که باز می‌ شود، می ‌توانید دستگاهی که می ‌خواهید اسلایدرتان را برای آن ریسپانسیو کنید را انتخاب کنید. دقت کنید که قبل از انتخاب دیوایس موردنظر باید ابتدا دکمه روبروی آن را روشن کنید، به تصویر بالا دقت کنید، همان ‌طور که در تصویر مشاهده می ‌کنید، دیوایس لپ‌تاپ، در حالت خاموش است و اگر به این صورت باشد، به این معنی است که همان تنظیمات پیش ‌فرض روی لپ ‌تاپ هم اعمال می‌ شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.