آنالیز سئو سایت – آنالیز کامل سایت

يكي از مسائلي كه مديران کسب ‌و کارهای آنلاین به ‌صورت روزانه با آن دست ‌و پنجه نرم مي‌كنند تجزیه ‌و تحلیل یا آنالیز سئو سایت است. تجزیه‌ و تحلیل سئو به مديران سايت كمك مي‌كند تا نقاط ضعف و قوت کسب ‌و کار آنلاین خود را دانسته و برای پیشرفت کسب ‌و کار خود آن‌ ها رفع یا تقویت کنند. در این مقاله قصد داریم به نحوه انجام آنالیز سئوی سایت بپردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی : انواع سئو

توسعه فناور پویا فراز

سئو چیست و چرا آنالیز سئو سایت مهم است؟

به مجموعه ‌ای از اقدامات که برای بهتر دیده شدن سایت در نتایج موتورهای جستجوگر انجام می ‌شود، سئو گفته می ‌شود. با پيشرفت علم و تكنولوژي، موتورهاي جستجوگر هميشه در حال بروزرساني هستند تا بهترين نتايج را به كاربران خود نمايش دهند.
آناليز سئو سايت به شما اين امكان را مي‌ دهد تا بتوانيد نقاط ضعف خود را برطرف كرده و هم ‌زمان با پيشرفت موتورهاي جستجوگر، شما نيز سايت خود را بروزرساني كنيد. این بروزرسانی ‌ها باعث می ‌شود موتورهای جستجوگر، سایت شما را به کاربران بیشتری پیشنهاد دهند و از این طریق، کسب ‌و کار شما روز به روز رونق بیشتری پیدا می‌کند.

نحوه آنالیز سئو سایت

آنالیز سئو سایت به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می ‌شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می‌ خواهید خودتان سئوی سایتتان را تجزیه ‌و تحلیل کنید، می ‌توانید از این دو بخش که برای شما توضیح خواهیم داد استفاده کنید. این دو قسمت عبارت ‌اند از:

  • آنالیز سئو داخلی

سئو داخلی سایت به فرآیند بهینه سازی یک صفحه از سایت برای به دست آوردن ترافیک بیشتر اشاره دارد که به بررسی بخش ‌های مختلفی از جمله محتوا، معماری و کدهای html آن صفحه می‌ پردازد. مسئله ‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تجزیه ‌و تحلیل سئو داخلی صفحه سایت، زمان ‌بر است و عوامل زيادي در فرآيند آناليز سئو سايت دخيل هستند.

  • آنالیز سئو خارجی

سئوی خارج از صفحه سایت به فعالیت‌ هایی گفته می ‌شود که شما یا تیمتان خارج از سایت خود انجام می‌ دهید تا نزد موتورهای جستجوگر، رتبه بهتری دریافت کرده و در نتیجه بازدید بیشتری را سهم سایت خود کنید.
این اقدامات می‌تواند شامل لینک سازی داخلی، لینک سازی خارجی، وبلاگ نویسی مهمان، دایرکتوری‌ ها و استفاده از سایت‌ های دیگر برای تبلیغ سایت خودتان می ‌شود. توجه داشته باشید برای سئو خارجی حتماً از افراد متخصص کمک بگیرید؛ زیرا هر حرکت اشتباه به شدت روی رتبه صفحات سایت شما تأثیرگذار خواهد بود. برای دریافت مشاوره سئو و اطلاع از قیمت خدمات با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.