آنالیز سرعت سایت – تست سرعت لود سایت

آناليز سرعت سايت به شما اين امكان را مي ‌دهد كه سايت خود را به ‌صورت دقيق بررسي كرده و مشكلاتي كه باعث کندی سرعت سايت شما مي ‌شوند برطرف كنيد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می‌ خواهید در کسب ‌و کار آنلاین خود پیشرفت کنید، باید بگوییم یکی از اساسی ‌ترین نکاتی که باید همیشه به آن توجه داشته باشید، سرعت بارگذاری سایت برای کاربران است. در اين مقاله قصد داريم شما را با نحوه آناليز سرعت سايت آشنا كنيم. پس تا پايان با ما همراه باشيد.

مقاله پیشنهادی : آنالیزگر سایت (تحلیل و بررسی وبسایت)

توسعه فناور پویا فراز

چرا آنالیز سرعت سايت اهميت دارد؟

همان‌ طورکه در مقدمه به آن اشاره کردیم، سرعت سايت ارتباط مستقيم با افزايش بازديد و همچنين سئو سايت دارد. اگر قصد داريد کسب ‌و کار آنلاين خود را به افراد بيشتري معرفي كنيد، بهتر است سايت خود را از نظر سرعت، بهینه‌ سازی كنيد تا كاربران بتوانند راحت ‌تر به محتواي سايت شما دسترسي پيدا كنند.

آناليز سرعت سايت به شما كمك مي‌كند تا مشكلاتي كه باعث مي ‌شود سايت شما ديرتر بارگذاري شود شناسايي شده و براي رفع آن ‌ها اقدام كنيد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بر اساس مطالعه‌ اي كه توسط موسسه StrangeLoop صورت گرفته است، مشخص شد كه يك ثانيه تأخير در زمان بارگذاري صفحات سايت منجر به كاهش 7% فروش و همچنين باعث کاهش 11% بازديد صفحات سايت مي‌شود. از طرفی در اين مطالعه مشخص شد كه 16% کاربران از كندي سرعت سايت ناراضي بوده ‌اند.

آنالیز سرعت سایت برای نرخ تبدیل و نرخ پرش

طبق تحقيقات انجام ‌شده، سرعت سايت بر نرخ تبديل و نرخ پرش تأثير بسیار زیادی دارد. این بدین معنی است که اگر سرعت سايت شما نسبت به رقباي خود بيشتر باشد، كاربراني كه وارد سايت شما مي‌ شوند بيشتر به سایت اعتماد كرده و به مشتري تبديل مي ‌شوند و اين باعث مي ‌شود نرخ تبديل سايت شما افزايش پيدا كند. برعكس، اگر صفحات سايت شما براي كاربران ديرتر باز شوند، كاربر بعد از چند ثانيه سايت را ترك مي ‌كند و اين باعث مي ‌شود نرخ پرش سايت شما به شدت افزايش پيدا كند. یعنی کاربر مدت کمتری را در سایت می‌ماند.

توجه داشته باشید ربات ‌های موتور جستجوگر با افزایش نرخ تبدیل به صفحات سایت شما امتیاز مثبت داده و این موضوع باعث بهبود رتبه صفحات سایت شما در نتایج جستجو می ‌شود. در عوض اگر نرخ پرش سایت شما بالا باشد، موتورهای جستجوگر به صفحات سایت شما امتیاز منفی داده و اگر این مشکل را سریع بر طرف نکنید صفحات سایت شما از دید کاربران پنهان می ‌مانند. برای دریافت مشاوره سئو و بررسی آنالیز سرعت سایت خود با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.