سامانه ارتباط با مشتری CRM

سامانه ارتباط با مشتری یا CRM سیستمی برای مدیریت روابط شما با مشتریان است. شما می ‌توانید از این سامانه برای پیگیری تعاملات، داده‌ها و یادداشت ‌های مربوط به مشتریان خود یا اطلاعات بالقوه استفاده کنید. در این سیستم، داده‌ ها در یک پایگاه داده مرکزی ذخیره می ‌شوند و برای چندین نفر در یک سازمان حتی به ‌صورت هم ‌زمان قابل دسترسی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد سامانه ارتباط با مشتریان به شما بدهیم.

مقاله پیشنهادی : چرخه عمر مشتری

توسعه فناور پویا فراز

سامانه ارتباط با مشتری چه کاری انجام می ‌دهد؟

CRM یا سامانه ارتباط با مشتری به ساده ‌سازی فروش، بهبود نتایج تلاش‌ های بازاریابی، خدمات مشتری، حسابداری و مدیریت برای شرکت ‌های در حال رشد یا توسعه ‌یافته که حجم عظیمی از اطلاعات مشتریان را باید مدیریت کنند، کمک می‌ کند. با این سیستم، افراد یا نیروهای متعددی می‌ توانند به اطلاعات یک مشتری خاص دسترسی پیدا کرده و آن را ویرایش یا پیگیری نمایند.
یک مشتری ممکن است ابتدا با پر کردن اطلاعات تماس یا فرم نمایشی در وب ‌سایت شما، وارد سامانه ارتباط با مشتریان شما شود. نماینده فروش شما می ‌تواند با چند ایمیل نیازها و علاقه ‌های مشتری مورد نظر را مشخص کند. سپس بخش بازاریابی می ‌تواند به سرعت تعیین کند که چگونه می ‌توان به بهترین شکل نیازهای مشتری را برطرف کرد.

برخی از این مراحل به ‌صورت خودکار ردیابی می ‌شوند و برخی از داده‌ ها در سامانه ارتباط با مشتریان ممکن است به ‌صورت دستی وارد شوند. امکان دسترسی به همه اطلاعات مورد نیاز در یک سیستم باعث کاهش شلوغی و کاغذ بازی غیرضروری می ‌شود، ارتباطات را سرعت می ‌بخشد و رضایت مشتری را افزایش می‌ دهد. در نتیجه سامانه ارتباط با مشتری تأثیر بسزایی در پیشرفت تجارت شما و افزایش درآمدتان دارد.

چرا شرکت‌ ها از سامانه ارتباط با مشتری استفاده می ‌کنند؟

شرکت ‌ها به دلایل زیادی از این سامانه استفاده می ‌کنند، اما هدف کلی همه آن‌ ها بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش است. به ‌طور کلی، یک CRM یا سامانه ارتباط با مشتریان برای مدیریت خریدها و فروش ‌های یک شرکت بهترین کارایی را دارد. جواهرسازان خوب، طراحان، بنگاه ‌های مسکن، وکلا یا حسابداران همگی می ‌توانند از یک سامانه ارتباط با مشتریان خوب جهت پیشرفت کارشان بهره ‌مند شوند. برخی شرکت ‌‌ها، به‌ ویژه آن ‌هایی که چرخه ‌های فروش طولانی ‌تری مانند SaaS دارند، با استفاده از سامانه ارتباط با مشتریان از سیستمی بهره می ‌برند که فرآیندهای تجاری را ساده می ‌کند. برای دریافت مشاوره راه اندازی باشگاه مشتریان با ما تماس بگیرید.

سامانه ارتباط با مشتری چه مشکلاتی را برای شرکت شما حل می ‌کند؟

همان ‌طور که در قسمت ‌های قبلی به آن اشاره کردیم، سامانه ارتباط با مشتری می ‌تواند مزایای زیادی برای شرکت‌ های مختلف داشته باشد. این سامانه می ‌تواند مشکلات زیر را برای شرکت شما حل نماید:

  • شما می ‌توانید با استفاده از یک سامانه ارتباط با مشتریان خوب تمام اطلاعات مشتری خود را در یک سیستم تلفیقی ذخیره کنید.
  • به جای انتقال اطلاعات به بخش ‌های مختلف، می ‌توانید از یک پلتفرم CRM برای ایجاد یک پرونده الکترونیکی حاوی تمامی اطلاعات مشتری استفاده کنید که همه نیروهای مربوطه می ‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.
  • اگر مشتریان به ‌طور منظم با چندین نفر از شرکت شما تعامل داشته باشند، پیگیری تعاملات قبلی با یک سامانه ارتباط با مشتریان برای همه نیروها آسان است.
  • یک سامانه ارتباط با مشتریان می‌ تواند به شما کمک کند بهره‌ وری تیم ‌های فروش خود را پیگیری کنید و بهبود دهید.
  • همچنین این سامانه می ‌تواند به شما در ایجاد یک مدیریت بهتر در کار یا فرآیندی برای دنبال کردن بهتر کارها کمک کند.
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.