طراحی سایت آزمایشگاه و نرم افزار نوبت دهی آنلاین

طراحی سایت آزمایشگاه جزو پروژه های خاص طراحی سایت پزشکی محسوب می ‌شود. اگر آزمایشگاه، یک آزمایشگاه پزشکی و تشخیصی باشد طراحی سایت باید بسیار حرفه‌ای و کاملاً حساب شده انجام شود. طراحی سایت برای آزمایشگاه های علمی و تحقیقاتی، ویژه علوم پایه یا زیست شناسی و سایر گرایش های مربوطه در دسته سایت های شرکتی و صنعتی تقریباً دسته بندی می شود، بنابراین برنامه ریزی آن با طراحی سایت برای آزمایشگاه تشخیصی و درمانی بسیار متفاوت است. در این مطلب درباره دسته اول، یعنی سایت آزمایشگاه پزشکی و درمانی صحبت می کنیم. برای دریافت مشاوره رایگان با مهندس پویا قندی تماس حاصل فرمایید!

توسعه فناور پویا فراز

در پروژه طراحی سایت آزمایشگاه، برنامه ریزی دقیق و شناخت نیاز به مخاطبان در گروه هدف بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که آزمایشگاه های تشخیصی و درمانی در قدم اول به صورت یک مکان فیزیکی فعالیت می کنند، نمی ‌توان بدون داشتن آزمایشگاه، تیم تخصصی و مجوزها یک وب سایت راه اندازی کرد. آزمایشگاه های تشخیصی و درمانی به دسته‌ های مختلف تقسیم می شوند. برخی آزمایشگاه ها تحت پوشش بیمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی قرار دارند؛ برخی دیگر از آزمایشگاه ها به صورت خصوصی اداره می ‌شوند و بنابراین طراحی سایت برای آنها باید اختصاصی انجام شود.

آنچه در طراحی سایت اهمیت دارد این است که یک تجربه لذت بخش را باید برای کاربر فراهم کنید تا علاوه بر اینکه از وبسایت رضایت پیدا کند، همچنین عامل تشویق کننده ای باشد تا بتوانند از خدمات آزمایشگاه به صورت حضوری نیز استفاده نمایند. یک وب سایت آزمایشگاهی از قسمت های مختلفی تشکیل می ‌شود و در راستای طراحی سایت حرفه ای در اصفهان باید نکات مهم در طراحی سایت را هم برای آن رعایت کرد. در ادامه این قسمت درباره این موضوعات صحبت می ‌کنیم.

یک وب سایت آزمایشگاه از چه قسمت هایی تشکیل می شود؟

برنامه ریزی برای قسمت بندی مختلفی که باید در یک وبسایت آزمایشگاهی دیده شود جزء اصلی پروژه طراحی سایت است. وب سایت های آزمایشگاهی معمولاً جزو وبسایت های خدمات درمانی محسوب می شوند، بنابراین در منوی اصلی باید گزینه ‌ای به نام راهنمای بیمار قرار داده شود تا بازدیدکنندگان سایت مطلع شوند که برای استفاده از خدمات آزمایشگاه به کدام بیمه ها نیاز دارند یا چه خدمات جانبی را دریافت می کنند.

در طراحی سایت حتماً امکاناتی را قرار دهید که مخاطبان سایت بتوانند درخواست خود را برای خونگیری در منزل به صورت آنلاین ثبت کنند. این یکی از مهمترین امتیازات سایت آزمایشگاهی محسوب می شود که در در چند سال اخیر بسیار متداول شده است. یکی دیگر از امکانات سایت آزمایشگاه، سیستم پاسخ دهی آنلاین برای جواب آزمایش بیماران است. تولید محتوا برای سایت های آزمایشگاهی معمولاً شامل اطلاعاتی درباره بیماری ها، تغذیه و انواع آزمایش های درمانی است که برای افراد انجام می‌شود.

در وب‌سایت آزمایشگاهی باید قسمت هایی برای نوبت دهی آنلاین یا امکان پرسش و پاسخ با کارشناس آزمایشگاه وجود داشته باشد. امتیاز مثبتی خواهد بود اگر وب سایت آزمایشگاهی به اپلیکیشن تلفن همراه متصل شود؛ در این صورت می توان گفت پروژه طراحی سایت آزمایشگاه بسیار حرفه ‌ای انجام شده است.

نکات مهم در طراحی سایت آزمایشگاه چیست؟

نکات زیادی در طراحی سایت اهمیت دارد که در این قسمت به صورت فهرست گونه و خلاصه به آنها می پردازیم.

  • پروژه طراحی وب سایت برای آزمایشگاه باید بر اساس استانداردهای طراحی سایت و سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ انجام گیرد. برنامه ریزی ها از همان ابتدای کار به گونه ای انجام شود که امکان انتشار محتواهای متنی و تصویری با بهترین کیفیت در وب سایت فراهم باشد.
  • محیط وب سایت های آزمایشگاهی باید کاربر پسند بوده و در چند لحظه کاربر بتواند به امکاناتی که نیاز دارد دسترسی پیدا کند. منوی اصلی سایت باید ناوبری ساده داشته باشد.
  • انتخاب رنگ مناسب و آرامش دهنده برای سایت آزمایشگاه ضرورت دارد. رنگ ‌های آبی، نقره ‌ای، سفید و خاکستری مشابه با پروژه ‌های طراحی سایت پزشکی برای طراحی سایت حرفه ای مخصوص آزمایشگاه درمانی پیشنهاد می شود.
  • سایت آزمایشگاه باید سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد و همچنین قابلیت نصب و اتصال نرم افزارهای مرتبط با مدیریت آزمایشگاه پزشکی برای سایت فراهم شود.
  • بهتر است در قسمت امکانات اصلی سایت، بخشی را قرار دهید که تعرفه ‌های آزمایشگاه طبق آخرین تغییرات به همراه انواع بیمه که قابل پشتیبانی است در اختیار کاربر قرار گیرد. در این صورت است که طراحی سایت آزمایشگاه به بهترین شکل اجرا شده و به راحتی مدیریت می شود.
  • داشتن یک وب سایت حرفه ای برای آزمایشگاه به معنای جذب مخاطبان بیشتر است که در نهایت موجب کسب درآمد خواهد شد.

خدمات مشاوره طراحی سایت قبل از انجام پروژه

قبل از اینکه برای ثبت سفارش طراحی سایت آزمایشگاه اقدام کنید، بهتر است یک مشاوره با طراحان حرفه ‌ای داشته باشید. بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان با داشتن تیم مجرب برنامه نویسی و طراح سایت، گزینه های حرفه ای را به شما پیشنهاد می دهد. بسته به نوع خدماتی که در آزمایشگاه ارائه داده می شود می توان یک سایت حرفه ای طراحی کرد. اگر تجربه ای در پروژه های طراحی سایت با موضوع آزمایشگاهی ندارید بهتر است نمونه کارهایی که قبلا اجرا شده را بررسی کنید و یا آنچه را که در نظر دارید به وب سایت اضافه شود با طراح سایت در میان بگذارید. با یک طراحی منحصر به فرد، آزمایشگاه شما در فضای اینترنت به میلیون ها نفر معرفی خواهد شد. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.