طراحی سایت با پایتون – آموزش طراحی سایت با پایتون

طراحی سایت با پایتون یکی از شیوه ‌های مختلف برنامه ‌نویسی طراحی سایت است. شما می ‌توانید بعد از آشنایی بیشتر با آن، در صورت مناسب بودن، برای ساخت سایت خود از این روش استفاده نمایید. وقتی در مورد ساخت یک وب‌ سایت صحبت می‌ کنیم، بسیار مهم است که بدانید ساخت سایت از قدم ‌های کوچکی آغاز می ‌شود. هیچ سایت بزرگ و مشهوری از ابتدا این ‌گونه نبوده است. اما به ‌مرور، مهارت شما افزایش پیدا خواهد کرد و طبیعتاً سایت شما از هر لحاظ بهتر می ‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با طراحی سایت با پایتون و مزایای آن آشنا کنیم.

مقاله پیشنهادی : طراحی سایت با Php

توسعه فناور پویا فراز

طراحی سایت با پایتون چه شیوه ای است؟

پایتون یک زبان برنامه ‌نویسی همه ‌منظوره است که برخی از بزرگ ‌ترین وب ‌سایت‌ های موجود در شبکه گسترده اینترنتی با آن طراحی شده‌اند. به همین دلیل می ‌توان آن را روشی مطمئن دانست؛ به طوری که هر کارآفرین، دوست دارد از روش طراحی سایت با پایتون برای وب‌ سایت خود استفاده کند.

زبان برنامه ‌نویسی مورد استفاده در این شیوه بسیار ساده و قابل درک است و از طرفی، قابلیت ‌های قدرتمندی برای توسعه وب در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با طراحی وبسایت با پایتون می ‌توانید به‌ طور کامل بر عملکرد و زیبایی سایت خود، مدیریت و کنترل داشته باشید.

شما می‌توانید بدون دغدغه از این زبان برنامه‌ نویسی برای طراحی سایت خود و رسیدن به اهدافتان استفاده نمایید. توسعه وب پایتون با کمک فریم ورک ها انجام می‌ شود که بسته ‌های از پیش ‌ساخته شده کدهای پایتون هستند و می‌ توانند به‌ عنوان پایه یا ساختار برای وب ‌سایت شما مورد استفاده قرار بگیرند.

مزایای طراحی سایت با پایتون چیست؟

شاید تعجب کنید اگر بدانید که حتی اینستاگرام با این کارایی عظیمی که دارد با پایتون توسعه یافته است! علاوه بر اینستاگرام می ‌توان به گوگل، Spotify، نتفلیکس، اوبر، دراپ باکس، پینترست و اینستاکارت نیز اشاره کرد که همگی با پایتون نوشته شده‌اند. بنابراین پایتون در عین ‌حال که بسیار ساده است، قدرت بالایی دارد و شما می ‌توانید با خیال راحت طراحی سایت با پایتون را انجام دهید. قدمت ابداع این زبان برنامه ‌نویسی حدود 30 سال است و در سال ‌های اخیر، طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

از طرفی، این زبان برنامه ‌نویسی به گونه ای پایه‌ گذاری شده است که اجازه ساختن انواع وب ‌سایت ‌ها و برنامه ‌های تحت وب بسیار پیچیده را نیز به توسعه‌ دهندگان و طراحان سایت‌ ها می ‌دهد. از جمله مزایای طراحی سایت با پایتون می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • یادگیری آن نسبت به زبان‌ های دیگر مانند جاوا ساده‌تر است.
  • دارای مجموعه وسیعی از منابع و کدها می ‌باشد. در واقع، یک جامعه قوی از کدها از آن پشتیبانی کرده و یک اکوسیستم منحصر به ‌فرد دارد.
  • زمان توسعه در صورت طراحی سایت با پایتون، سریع ‌تر است.
  • قابلیت نمایش داده‌ها در قالب تجسم ‌های خلاقانه در این روش، بسیار عالیست.
  • طراحی وبسایت با پایتون از نظر بودجه کاملاً مقرون ‌به ‌صرفه است و اکثر ابزارهای توسعه وب با این زبان برنامه ‌نویسی تقریباً رایگان هستند.
  • پایتون، بسیار ایمن و مقیاس‌ پذیر است که به ‌راحتی می ‌تواند با کسب‌وکار شما هماهنگ شود.

نحوه طراحی سایت با پایتون با استفاده از چارچوب ‌های وب

چارچوب‌ های وب به مجموعه‌ ای از کدهای از پیش ‌ساخته گفته می ‌شود که به شما کمک می ‌کنند، طراحی سایت با پایتون سریع ‌تر انجام شود. شما با استفاده از این چارچوب‌ ها می ‌توانید در زمان نسبتاً کوتاهی یک وب ‌سایت کاملاً حرفه ‌ای ایجاد نمایید. هر چند شما خودتان نیز می ‌توانید کد نویسی انجام دهید و استفاده از این چارچوب‌ها یک روند اجباری نیست.
برخی از محبوب ‌ترین چارچوب ‌های توسعه وب با زبان پایتون عبارت‌اند از:

  • جانگو
  • فلاسک (Flask)
  • هرم
  • بطری
  • TurboGears

توجه داشته باشید اینکه کدام یک از این شیوه ‌ها برای طراحی سایت با پایتون به ‌منظور هدف نهایی شما مناسب ‌تر است، به مهارت شما به‌ عنوان یک برنامه ‌نویس بستگی خواهد داشت. به ‌عنوان ‌مثال، برای افراد مبتدی، چارچوب جنگو بهتر است. اما در صورتی‌ که تجربه این کار را دارید، فلاسک، انعطاف و کنترل بیشتری را برای شما ایجاد می‌کند.

مراحل انجام طراحی سایت با پایتون

حال که با طراحی سایت با پایتون و مزایای آن تا حدودی آشنا شدید، بد نیست مراحل طراحی سایت به این شیوه را نیز به‌ طور کلی بدانید. مراحل طراحی وبسایت با پایتون به شکل زیر می‌باشد:

  • یک دسته از کدهای HTML و CSS را برای خود دریافت کنید.

برای هر توسعه ‌دهنده وب که برای کار خود ارزش قائل است، داشتن یک دسته کد در HTML و CSS ضروری است. در واقع می ‌توان گفت این دو زبان، ستون فقرات فرآیند توسعه وب هستند. بدون HTML و CSS، به‌ هیچ‌ وجه نمی ‌توانید مهم ‌ترین بخش‌ های وب‌ سایت خود که در دید مخاطبان است را به ‌خوبی طراحی کنید.

  • باید به اصول اولیه جاوا اسکریپت مسلط باشید.

در مرحله بعد شما باید اصول اولیه جاوا اسکریپت را به ‌طور کامل بدانید و بر آن ‌ها تسلط داشته باشید. عناصر بسیار مهم و قدرتمندی مانند انیمیشن‌ های سمت سرویس گیرنده، فرم اعتبار سنجی و غیره با این زبان نوشته می‌ شوند.

  • بر DOM مسلط شوید.

بعد از انجام دو مرحله قبلی، باید DOM را به ‌خوبی یاد بگیرید. با دست‌کاری DOM می ‌توانید صفحات وب خود را قدرتمند و کاملاً پویا نمایید. برای این کار، یادگیری jQuery که یک کتابخانه از کدهای جاوا اسکریپت است و فرآیند کار با DOM را ساده می ‌کند، مفید است.

  • توسعه Backend با پایتون

در مرحله بعد، شما برای توسعه Back-end آماده هستید. حال باید از پایتون برای طراحی backend استفاده کنیم. backend بخشی از کدهای وب ‌سایت است که روی سرور اجرا می ‌شود. برای طراحی سایت با پایتون در این مرحله ابتدا باید با یادگیری سینتکس پایتون شروع کنید و سپس به چارچوبی مانند جنگو یا فلاسک بروید. در صورتی ‌که اصول اولیه جاوا اسکریپت را بدانید و بر آن مسلط باشید، پایتون بسیار راحت خواهد بود.

  • چارچوب و پایگاه داده خود را انتخاب کنید.

در آخر، شما چارچوب مناسب خود را بر اساس نیازهای وب ‌سایت، انتخاب می‌ کنید. سپس با دست ‌کاری کدها طبق مهارت خودتان، می ‌توانید توابع را تغییر داده و داده ‌های مورد نیاز برای وب ‌سایت خود را ایجاد نمایید.

در این مقاله سعی کردیم دیدگاهی مختصر و مفید از طراحی سایت با پایتون به شما بدهیم. این اطلاعات به شما کمک می‌ کنند تا انتخاب بهتری برای طراحی سایت خود داشته باشید. پایتون یکی از قدرتمندترین زبان ‌های برنامه ‌نویسی برای توسعه وب می‌باشد که در حال حاضر می ‌توانید از آن بهره‌مند شوید. با تسلط بر این زبان می ‌توانید برنامه ‌های بسیار کاربردی وب پایدار را ایجاد نموده و طیف گسترده ‌ای از نیازهای تجاری سایت موردنظر را برآورده نمایید. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.