طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت حرفه ای

وقتی در اینترنت به دنبال بهترین شرکت طراحی سایت حرفه ای می گردید، پیشنهادات و توصیه های زیادی در مورد عناصر مختلف وجود دارد که توجه شما را جلب می کنند. با این حال، طراحان، نظرات متفاوتی در مورد ظاهر یک سایت خوب و شیک دارند. دلیلش واضح است؛ طراحی وب و تجربه کاربری، تا حدی ذهنی هستند. چیزی که یک نفر به آن علاقه دارد، ممکن است دیگری را خوشحال نکند. در ادامه این بحث، 9 نکته طراحی وبسایت شیک و حرفه ای را ارائه می دهیم.
طراحی حرفه ای، یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک سایت است. بر اساس یک نظرسنجی، تقریباً نیمی از کاربران می گویند طراحی سایت، یکی از عوامل اصلی اعتماد به شرکت است. در نتیجه، طراحی خوب می تواند بر نرخ تبدیل‌ها، نرخ پرش و سایر معیارها تأثیر ‌بگذارد.

توسعه فناور پویا فراز

9 نکته کاربردی برای طراحی سایت حرفه ای که باید بدانید

  • سرعت وب سایت، یک اولویت اجتناب ناپذیر است

سرعت لود وبسایت احتمالاً یکی از مواردی است که کمتر مورد بحث طراحی وب قرار گرفته است، اما سرعت بارگذاری محتوا یکی از مهم ترین عوامل است. نتایج بارها ثابت کرده اند که سرعت سایت بر همه چیز تأثیر می گذارد، از نرخ پرش گرفته تا رضایت کاربر و افزایش تبدیل و درآمد.
زمان بارگذاری وب سایت نیز عامل مهمی برای سئو است. اگر سایت شما کند است، کاربران از آن بازدید نمی کنند. علاوه بر این، از آنجایی که کاربران، سرعت سایت را مهم می دانند، موتورهای جستجوگر، سرعت بارگذاری صفحه را به عنوان عامل غالب در موقعیت یابی آن محاسبه می کنند. به همین دلیل، مهم است که سرعت سایت را بهینه سازی کنید. یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای بهبود سرعت وبسایت این است که مطمئن شوید که خدمات میزبانی وب، با کیفیت است.

  • عناصر مهم را در ابتدای صفحه سایت قرار دهید

عناصر اول، یعنی همان اطلاعات یا تصاویری که می خواهید در نگاه اول به چشم مشتری بیاید؛ نتایج ثابت کرده است که کاربران 57 درصد از زمان خود را برای بررسی محتوای پایینی سایت ها صرف کردند. اما همین کاربران، 74 درصد از زمان خود را به دو بخش اول در بالای صفحه اختصاص می دهند. پس مهم ترین اطلاعاتتان را در همان ابتدای صفحه درج کنید. بنابراین، قرار دادن محتوا در بالاتر یا پایین تر نقش مهمی در فروش سایت شما ایفا می کند.
برای بهتر دیده شدن می توانید از یک نام واضح و توصیفی استفاده کنید. توضیح دهید که سایت شما چه کاری می تواند برای کاربران انجام دهد. فواید و ارزش ها را برجسته تر کنید، مختصر صحبت کنید و از کلمات تاثیرگذار استفاده کنید.
“دعوت به اقدام” یا کال تو اکشن را حتماً در ابتدای بالای صفحه قرار دهید. برای افزایش قابلیت تبدیل، باید مسیر ناوبری کاربر را ساده تر کنید. مطمئن شوید که اطلاعات تماس، معتبر و واضح است.

  • از قانون هیک (Hick) استفاده کنید

قانون هیک بیان می کند که هر چه یک فرد گزینه های بیشتری داشته باشد، به مدت بیشتری برای تصمیم گیری در مورد آنها نیاز دارد. کسانی که انتخاب های بیشتری داشتند، نسبت به کسانی که تنوع کمتری برای انتخاب داشتند، شانس خرید بسیار کمتری داشتند.
چرا قانون هیک برای سایت شما مهم است؟ زیرا می توانید با محدود کردن گزینه هایی که به کاربران ارائه می دهید، تبدیل ها را افزایش دهید. در اینجا چند نمونه از نحوه انجام این کار آورده شده است:

  • تعداد موارد موجود در منو را کاهش دهید
  • محدود کردن فیلدها در فرم ها
  • بر کال تو اکشن، تمرکز کنید
  • دکمه های شبکه اجتماعی را فقط برای شبکه هایی که در آنها فعال هستید نمایش دهید.
  • به یک هدف در هر صفحه از سایت، پایبند باشید

طراحی سایت حرفه ای اصفهان

  • ساده سازی سایت برای کاربران

هرچه کمتر باشد، باز هم زیاد است!!! محتوای ساده و کمتر، نقش کلیدی در طراحی سایت حرفه ای دارد. یک مطالعه نشان داده که کاربران، پیچیدگی بصری را دوست ندارند. هرچه طراحی پیچیده تر باشد، سایت شما کمتر از نظر بازدیدکنندگان، جذاب تلقی می شود.
بهتر است برای ساده تر شدن سایتتان، سایدبار را مجدداً طراحی کنید که موجب حواس پرتی کاربران تان نشود. به این ترتیب، مخاطب فقط به محتوای شما توجه می کند و می تواند برای خرید تصمیم گیری داشته باشد.
در طراحی سایت حرفه ای به یک طرح استاندارد پایبند باشید. مردم، عناصر و مفاهیم آشنا را دوست دارند و ممکن است از طراحی های غیر استاندارد سایت، کمی متحیر شوند. بنابراین، ایده خوبی است که از الگوهای آشنا در طراحی استفاده کنید. شما می توانید راه های دیگری برای متمایز کردن خود از رقبا پیدا کنید.

  • از اسلایدر متحرک و منوهای آکاردئونی خودداری کنید

اغلب کسانی که یک وبسایت دارند، عاشق اسلایدرهای چرخان یا انیمیشن های مختلف هستند. متاسفانه، تحقیقات ثابت کرده است که که این عناصر برای سایت، بی فایده هستند. مردم دوست دارند موقع استفاده از سایت، کار برایشان ساده تر باشد.

  • اولویت بندی اسکرول مهم است، نه کلیک ها!

یکی از ترفندهای طراحی سایت حرفه ای این است که اطلاعات را در منوهای آکاردئونی، فشرده سازی کنید. این یک کار آسان است تا بتوانید همه چیز را در یک صفحه طولانی بگنجانید، حتی چیزهایی که معمولاً پنهان هستند. به نظر می رسد که کاربران ترجیح می دهند خیلی بیشتر از کلیک کردن، اسکرول کنند. بنابراین، اگر سایت شما در حال حاضر حاوی اطلاعاتی است که در چندین صفحه پخش شده است، ایجاد یک صفحه منحصر به فرد شامل اطلاعات بیشتر را در نظر بگیرید.

  • از تصاویر افراد واقعی استفاده کنید

علاوه بر توصیه های بیان شده فوق درباره طراحی سایت حرفه ای، برای جلب توجه کاربران، استفاده از تصاویر افراد واقعی، منجر به موفقیت می شود. مردم دوست دارند با افراد دیگر در زندگی واقعی و در اینترنت چت کنند، شاید اگر از تصاویر افراد موفق واقعی استفاده کنید، موجب جلب توجه کاربران شده و احتمال زیادی وجود دارد که فروش افزایش یابد.

  • از چک لیست ها استفاده کنید

اگر در وبسایت خود از چک لیست ها یا فهرست ها استفاده کنید، به احتمال زیاد می توانید بر موقعیت یابی سایت توسط کاربران تأثیر خوبی بگذارید. فهرست مهم ترین مطالب، یک نمونه از این محتواها است.

  • جایگاهی برای ثبت نظرات کاربران در نظر بگیرید

آخرین نکته در مورد طراحی سایت حرفه ای، مربوط به درج نظریات کاربران است. نظریات بسیار مهم هستند؛ چرا که اگر گروهی از مردم چیزی را تایید کنند، دیگران نیز به احتمال زیاد همین کار را انجام می دهند. اگر بتوانید نشان دهید که مشتریان محصولات شما، نظر مثبتی در مورد سایت، محتوا، محصولات یا خدمات شما دارند، کاربران جدید نیز احتمالاً همین کار را خواهند کرد.

طراحی سایت حرفه ای در اصفهان

ویژگی های یک وب سایت حرفه ای و خوب چیست؟

  • محتوای با کیفیت

بعد از طراحی سایت حرفه ای، آنچه باعث موفقیت و شهرت شما می شود، انتشار محتوای باکیفیت است. بازدیدکنندگان در واقع به دلیل محتوای خوبتان به وب سایت شما می آیند. در بیشتر موارد، آنها به دنبال اطلاعات یا محصولات خاص هستند. بسته به نوع وب سایت ممکن است به دنبال پاسخی برای یک سؤال، محصولی برای خرید، سرگرمی یا چیز دیگری باشند.
محتوای وب سایت شما می تواند در قالب متن، صوتی یا تصویری (یا همه موارد فوق) باشد. در هر صورت، محتوای خوب باید نیازهای بازدیدکنندگان شما را برآورده سازد و هر آنچه را که هست در اختیار آنها قرار دهد. محتوای خوب مهمترین عنصر هر وب سایت است. اگر می‌خواهید سایتی با کیفیت داشته باشید، باید بر ارائه بهترین محتوا به بازدیدکنندگان تمرکز کنید که نیازهای آنها را برآورده کند. اجازه ندهید طراحی وب سایت، بهینه سازی موتور جستجو یا هر جنبه دیگری از وب سایت نسبت به محتوا اولویت داشته باشد.

  • داشتن اهداف واضح

چرا وب سایت وجود دارد؟ باید دلیلی بیشتر از یک طراحی وب در میان باشد!!!
هر سایت باید هدف خاصی داشته باشد و این هدف باید در چند ثانیه اول ورود به وب سایت برای بازدیدکنندگان مشخص باشد.
هدف وب‌سایت شما با اقدامات خاصی که می‌خواهید بازدیدکنندگان انجام دهند و هدف شما به‌ عنوان یک نام تجاری، دست به دست می‌شود. برای مثال، اگر هدف وب‌سایت شما فروش یک محصول است، می‌خواهید بازدیدکنندگان را به سمت افزودن کالا به سبد خرید و تکمیل پرداخت سوق دهید.
وب سایت های خوب از انواع دکمه های فراخوان استفاده می کنند. این عمل می‌تواند مربوط به خرید یک محصول، پر کردن اطلاعات تماس برای یک وب‌سایت، تولید سرنخ، برنامه‌ریزی یک جلسه، ثبت نام کردن در لیست ایمیل یا برخی اقدامات خاص دیگر باشد. بدون هدف مشخص و بدون دعوت به اقدام، بعید به نظر می رسد که وب سایت به نتیجه برسد.

  • کاربردی و کاربرپسند بودن

استفاده از وب سایت های حرفه ای، آسان است و تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد. یک تجربه کاربری نا امید کننده، یافتن محتوا یا پاسخ‌ های مورد نظر بازدیدکنندگان را سخت‌تر می سازد و احتمال اینکه کاربران، سایت را قبل از انجام اقدام مورد نظر، ترک کنند، افزایش می‌دهد.

  • طراحی ساده و جذاب

یک وب سایت برای اینکه خوب به نظر برسد لازم نیست پر زرق و برق باشد. در واقع، طرح ها و چیدمان های ساده و تمیز اغلب موثرترین ایده ها برای طراحی سایت حرفه ای هستند. یک وب سایت ساده می تواند در عین ارائه محتوای مناسب و تجربه کاربری عالی، حرفه ای نیز به نظر برسد.

وب سایت حرفه ای

  • داشتن ناوبری آسان

داشتن ناوبری آسان تأثیر زیادی بر تجربه کاربری در همه سایت ها دارد. ناوبری خوب باعث می شود بازدیدکنندگان، به راحتی آنچه را که در سایت به دنبال آن هستند پیدا کنند، در حالی که ناوبری ضعیف، کاربران را نا امید می کند.
اکثر وب سایت ها دارای یک منوی ناوبری اولیه با پیوندهایی به صفحات لندینگ هستند. سایت‌های بزرگ تر، از منوهای پیمایش کشویی یا حتی منوهای بزرگ تر استفاده کنند تا دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر به هر صفحه در وب‌سایت را فرآهم سازند.

  • رسپانسیو بودن برای تلفن های همراه

یکی از ویژگی های طراحی سایت حرفه ای، ریسپانسیو بودن است. کاربران موبایل، سهم زیادی را در ترافیک کلی سایت به خود اختصاص داده اند. امروزه بسیاری از وب سایت ها بیش از نیمی از ترافیک خود را از کاربران دستگاه های تلفن همراه یا تبلت ها دریافت می کنند. وب سایت شما قطعاً باید تجربه خوبی را برای بازدیدکنندگان موبایل ارائه دهد.
خوشبختانه، با همه قالب‌های موجود و باکیفیت برای سایت ها، به راحتی می‌توان بر قابلیت استفاده از تلفن همراه مسلط شد. شما می توانید از یک تم چند منظوره وردپرس خوب یا هر سایت واکنش گرا استفاده کنید.

  • منحصر به فرد بودن

موفق‌ترین وب‌سایت‌ها نسبت به سایرین، بسیار متمایز هستند. چندین راه وجود دارد که می توانید وب سایت خود را متمایز کنید؛ طراحی بهتر، انتشار مقالات با کیفیت بالا، طراحی یک وبلاگ، یک خبرنامه، یک نوع منبع یا ابزار. چیزی را بیابید که برای بازار هدف شما جذاب باشد. مطمئن شوید که وب سایت شما دلیل قانع کننده ای برای بازدید کاربران ارائه می دهد.

  • انتشار مطالب جدید و جذاب

به روز نگه داشتن وب سایت باعث تشویق بازدیدکنندگان به مطالعه مطالب بیشتر می شود. این می تواند مخاطبان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. هر از گاهی باید محتوای متنی یا ویدیویی در سایت خود را به روز کنید، تا یک وب سایت عالی داشته باشید. می توانید از وبلاگ استفاده کنید؛ با یک وبلاگ می توانید محتوای با کیفیت خوب را به راحتی به وب سایت خود اضافه کنید.
فراموش نکنید برای طراحی سایت حرفه ای از فیدهای RSS استفاده کنید. با فیدهای RSS می توانید عناوین اخبار، آب و هوا، شاخص سهام و غیره را به وب سایت خود اضافه کنید. محتوای تازه باعث می‌شود که بازدیدکنندگان برای اطلاعات بیشتر به سایتتان بازگردند، به اشتراک‌ گذاری بیشتر در رسانه‌های اجتماعی منجر شود و برای سئو سایت نیز مفید است.

  • بهینه شده برای گوگل (SEO)

در حالی که روش‌ها و روش‌های بازاریابی متفاوتی برای جذب ترافیک به وب‌سایت شما وجود دارد، موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) بیشترین ترافیک را برای اکثر وب‌سایت‌ها به خود اختصاص می‌دهند. در نتیجه، بهینه سازی موتور جستجو یا سئو در وب بسیار مهم است.
ترافیک بالا در موتور جستجوی گوگل، بسیار ارزشمند است زیرا بازدیدکنندگان را دقیقاً به همان سایتی هدایت می کند که به دنبال آن هستند؛ و اگر سایت شما همین نیاز را برآورده می سازد، یعنی مشتری را توانسته اید جذب کنید. علاوه بر این، اگر سایت شما برای کلمات کلیدی و عباراتی که بیشترین ارتباط را با کسب و کارتان دارند رتبه بندی شده باشد، ترافیک مداومی را روز به روز ایجاد می کند.

  • امنیت سایت

یک وب سایت خوب هم برای صاحبان وب سایت و هم برای بازدیدکنندگان، امن است. امنیت سایت، این روزها به یک نگرانی اصلی مبدل شده است، حتی اگر پرداخت آنلاین در سایتتان نداشته باشید. چندین سال پیش، وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک معمولاً تنها سایت‌هایی بودند که از گواهی‌های SSL استفاده می‌کردند، اما اکنون، این سطح از امنیت برای هر وب ‌سایتی توصیه می‌شود. خوشبختانه، اکثر سرویس های میزبانی وب، گرفتن گواهینامه SSL را برای سایت شما آسان می سازند. گواهینامه SSL تضمین کننده امنیت سایتتان است.

هنگامی که یک وب سایت حرفه ای طراحی می کنید، چه برای کسب و کار خود یا برای یک مشتری، موارد زیادی را باید در نظر بگیرید. امیدواریم این مقاله در اشاره به برخی از مهم ترین ویژگی های طراحی سایت حرفه ای و خوب موفق عمل کرده باشد. اگر روی این ویژگی‌های وب‌سایت خوب تمرکز کنید، مطمئن باشید که یک ‌سایت عالی ایجاد می‌کنید که مورد علاقه گوگل و کاربران است. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با کارشناسان پویا فراز تماس بگیرید.

نکته کاربردی برای طراحی سایت حرفه ای

آموزش طراحی سایت حرفه‌ای

طراحی سایت حرفه‌ای می‌بایستی به کاربران امکانات و ویژگی‌های منحصر به فردی ارائه دهد تا کاربر به سمت استفاده دائمی و همچنین بازگشت مکرر به این سایت سوق داده شود. در دنیای مدرن امروزی داشتن سایت حرفه‌ای نیاز اصلی هر کسب و کاری است.

طراحی سایت حرفه‌ای کلید موفقیت در دنیای آنلاین

  • طراحی واکنش‌گرا
    کاربران توقع دارند که یک سایت حرفه ای کاملا واکنش گرا طراحی شده باشد و با تمامی دستگاه‌های هوشمند مانند گوشی، تبلت، سیستم کامپیوتر و لب‌تاب هم‌خوانی داشته باشد.
  • برنامه نویسی
    برای طراحی سایت حرفه‌ای و پویا با امکانات متمایز و ویژه نیاز به تسلط به یک زبان برنامه نویسی می‌باشد. تسلط به برنامه نویسی باعث می‌شود تا بر اساس نیاز سایت کد بزنید و تمام طر‌ح‌های مورد نظر را پیاده کنید.
  • خدمات نوین
    با وجود گسترش فضای مجازی، وجود خدمات نوینی چون سامانه ‌های رزرو آنلاین، پرداخت‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در طراحی سایت حرفه‌ای می‌تواند موجب جلب نظر بیشتر کاربران شود.
  • امکان ایجاد حساب کاربری
    کسب و کارهایی که در طراحی سایت حرفه‌ای گزینه ایجاد حساب کاربری را در نظر دارند قطعا موجب رضایت بیشتر مشتری می‌شوند. وجود حساب کاربری جدا برای هر کاربر باعث می‌شود تا بتواند به اطلاعات سفارشات، فاکتورها، مشخصات شخصی و تاریخچه خرید به راحتی دسترسی داشته باشد.
  • محتوای حرفه‌ای، ارزشمند و کاربردی
    توجه به قالب محتوا و استفاده از مقالات، عکس‌ها و ویدیو‌های کاملا مرتبط و پویا در سایت موجب توجه ویژه و جذب مخاطب و افزایش بهره وری سایت می‌شود.
  • خدمات پشتیبانی
    وقتی در طراحی سایت حرفه‌ای، قسمت خدمات پشتیبان را در نظر می‌گیرید، این اطمینان برای کاربران حاصل می‌شود که اگر در هر زمینه‌ای از خدمات سایت دچار مشکل شوند، تیم پشتیبانی پاسخ گو خواهد بود.
  • امنیت
    حفظ امنیت اطلاعات کاربران و سایت اهمیت ویژه‌ای دارد‌. سایت‌های که در زمان طراحی بر روی امنیت سایت تمرکز نداشته باشند به سرعت دچار مشکل می‌شوند. استفاده از فناوری امنیتی چون SSL و پروتکل HTTPS، رمزنگاری داده‌ها و نرم‌افزار‌های به روز رسانی شده می‌تواند کمک کننده باشد.
  • طراحی دو زبانه یا چند زبانه سایت
    این آیتم موجب تعامل و افزایش ترافیک در سایت شما می‌شود. زیرا کاربران و مخاطبانی که مسلط به زبان دوم سایت شما هستند ترغیب به بازدید از سایت شما می‌شوند.
  • در نظر گرفتن سامانه خرید آنلاین، بخش نظرات و پیشنهادات، فرم تماس
  • محتوای تعاملی مانند پرسش‌وپاسخ، کوئیز و مسابقات، بازی و نظرسنجی
  • خدمات جانبی مانند دوره‌ها و کتاب‌های آموزشی، مقالات و همایش‌ها
  • تهیه نسخه قابل دسترسی برای افراد معلول و کم بینا با استفاده از استانداردهای وب آدا

اشتباهات احتمالی در طراحی سایت حرفه‌ای

اشتباهات احتمالی در طراحی سایت حرفه‌ای که موجب کاهش رتبه سایت می‌شود

  • دسترس پذیر نبودن سایت در تمام دستگاه‌های تلفن همراه و سیستم‌ها که موجب ریزش کاربر از سایت می‌شود.
  • عدم توجه ویژه به هدف و نیاز‌های کسب و کار
  • طراحی پیچیده و سخت که موجب سردرگمی کاربر می‌شود.
  • استفاده از رنگ‌های نامناسب که موجب القای حس اضطراب و ناراحتی در کاربر می‌شود.
  • عدم استفاده از سئو سایت برای بهینه سازی و افزایش رتبه موتور جستجو گوگل
  • عدم بهینه سازی سرعت بارگیری هم تاثیر مستقیمی در رتبه بندی سایت دارد.
  • استفاده از تصاویری که حق کپی رایت ندارد نه تنها اثر منفی در رتبه سایت دارد احتمال ضرر‌های مالی بزرگ‌تری را هم پیش‌رو دارد.
  • عدم توجه به امنیت سایت و استفاده نکردن از ابزارهای بروزرسانی شده
  • عدم توجه به نظرات و تجربه کاربر در سایت که موجب از دست رفتن مخاطب و مشتری می‌شود.
    در کل طراحی سایت حرفه ای، یکی از عوامل اساسی جهت افزایش ترافیک و راندمان سایت است. پس بهتر است برای طراحی سایت خود به یک تیم حرفه ای و متخصص مراجعه کنید و از تخصص و مهارت آن‌ها استفاده کنید.

طراحی سایت حرفه‌ای کلید موفقیت

اشتراک گذاری

2 یک نظر

  1. تیم محتوای پویا فراز پاسخ

    طراحی سایت حرفه ای با یک سایت معمولی در چندین جنبه تفاوت دارد:

    1. طراحی و رابط کاربری: سایت حرفه ای دارای طراحی منحصر به فرد و جذاب است که باعث جلب توجه کاربران می شود

    2. سئو: سایت حرفه ای بهینه شده برای موتور های جستجو است، به طوری که در نتایج جستجو بالاترین رتبه را داشته باشد این باعث می شود تعداد بازدیدکننده ها و مخاطبان بالاتر رود

    3. پاسخگوئی: سایت حرفه ای باید قابل دسترس باشد و در همه دستگاه ها، از جمله تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت قابل نمایش باشد. این به معنای طراحی وبسایت به صورت ریسپانسیو است

    4. امنیت: سایت حرفه ای باید دارای سطح امنیت بالا باشد تا از هک شدن و دسترسی غیرمجاز جلوگیری کند

    5. سرعت بارگذاری: سایت حرفه ای باید به سرعت لود شود تا کاربران صبر نکنند و به سایت رقبا منتقل نشوند. علاوه بر این، سرعت لود بالا باعث بهبود تجربه کاربری می شود

    6. محتوا: سایت حرفه ای دارای محتوای با کیفیت و جذاب است که به خواننده ها اطلاعات مفید و قابل استفاده را منتقل می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.