طراحی سایت خبری زیبا، حرفه‌ای و کامل

طراحی سایت خبری برای ایجاد یک سایت حرفه ای که منابع مختلفی از اخبار را در اختیار کاربران قرار می دهد، یک پروژه مهم است و باید برای آن استراتژی مجزایی در نظر گرفت. عصر دیجیتال امروزی باعث شده که روزنامه ‌های چاپی کمتر مورد استقبال واقع شوند و در مقابل آن، وبسایت های خبری قدرت بگیرند. برای دریافت رایگان مشاوره طراحی سایت با مهندس پویا قندی تماس بگیرید!

مقالات خبری و اخبار مختلف در حوزه های گوناگون از طریق وب سایت ها و اپلیکیشن های تلفن همراه منتشر می شود. طیف گسترده‌ای از کاربران آنلاین از طریق وب سایت ها اخبار را دنبال می کنند. اکثر افراد سعی می ‌کنند روزانه به حجم عظیمی از اطلاعات در اینترنت دسترسی داشته باشند و این بر رفتار سایت ‌های خبری تاثیر می گذارد. هدف از طراحی سایت خبری این است که اخبار را منتشر کند، اطلاع رسانی داشته باشد، بسیاری از مطالب را آموزش دهد، راهنمایی در مورد موضوعات ارائه دهد و گاهی نیز می تواند سرگرم کننده باشد.

مقاله پیشنهادی : طراحی سایت تبلیغاتی

توسعه فناور پویا فراز

مقالاتی که در سایت‌ های خبری منتشر می ‌شوند در مورد سیاست، تجارت، اقتصاد، ورزش، هنر و سلامت، سرگرمی و بسیاری موضوعات جالب دیگر هستند. مقالات خبری به بخش عمده‌ ای از زندگی روزمره خانواده‌ ها تبدیل شده ‌اند؛ همین جا است که می توان پیش بینی کرد طراحی سایت خبری چند بخش مجزا دارد که یکی از سخت ترین قسمت های آن تدوین محتوا و انتشار اخبار عالی و تنظیم یک فضا برای انتشار محتواهای مختلف است.

سایت های خبری بزرگ به دلیل کیفیت طراحی سایت شهرت پیدا نکرده ‌اند، بلکه آنچه آنها را متمایز ساخته اخباری است که تحت پوشش قرار می دهند و بنابراین، اطلاعات عظیمی در صفحات مختلف وجود دارد؛ پس به سرعت از سوی کاربران مورد استقبال واقع می شود. اگر به دنبال راه اندازی سایت خبری و مجله اینترنتی هستید، یک سری نکات، ترفندها و اصولی وجود دارد که به بهتر شدن پروژه شما کمک می کند. در ادامه به مهمترین نکات برای طراحی سایت خبری اشاره می کنیم.

نکات مهم طراحی سایت خبری که باید بدانید

  • طراحی ناوبری ساده برای سایت خبری

یکی از مهم ترین اصول طراحی سایت خبری این است که یک ناوبری یا منوی کاربری آسان و ساده برای سایت خود داشته باشید. تا زمانی که ناوبری واضحی در سایت وجود داشته باشد، بازدیدکنندگان شما در سایت باقی می مانند و تجربه لذت بخشی از خواندن اخبار خواهند داشت. اگر یک ساختار ساده به منوی سایت بیافزایید، افراد می توانند به راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند و همین باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد. از آنجایی که حجم زیادی منابع خبری در سایت شما منتشر می ‌شود، هر چه دسترسی به عنوان ها ساده تر باشد، افراد بیشتر در سایت چرخش خواهند داشت.

  • انتخاب تم رنگی مناسب

دومین نکته برای طراحی سایت خبری این است که سایت شما باید خوانایی و جلوه بصری متفاوتی داشته باشد. یکی از بارزترین ویژگی ‌های سایت های خبری این است که متن ها و نوشته ها، رنگ تیره داشته باشند و پس زمینه سایت و نوشته ها هم سفید و ترجیحا رنگ روشن باشد. از آنجایی که حجم زیادی از اطلاعات حاوی متن ها و نوشته ها در سایت خبری دیده می ‌شوند، تضاد رنگی به افزایش خوانایی محتواها کمک می ‌کند. ترکیب رنگ سیاه و سفید، بهترین رنگ برای سایت خبری است؛ به این مفهوم که نوشته ها به رنگ سیاه باشند و روی زمینه سفید دیده شوند. اطمینان حاصل کنید تضاد رنگی که برای سایت خبری انتخاب کرده‌ اید به اندازه کافی برای کاربری آسان است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.