مشاوره بازاریابی + آموزش مارکتینگ

بدون شک مشاوره بازاریابی در اصفهان برای تمام کسب و کارها از تجارت های کوچک و نوپا گرفته تا مشاغل و سازمان های بزرگ و پیشرفته لازم است. چرا که مهم ترین کاربرد و اهمیت این مشاوره این است که سود تمام سازمان ها را به حداکثر می رساند و آن ها را در بازارهای رقابتی، ارتقا می دهد. در واقع فرقی نمی کند شما صاحب یک کسب و کار سنتی و فیزیکی باشید یا مشاغل آنلاین و اینترنتی. بالاخره، فروش و تبلیغات، قلب تپنده تمام مشاغل است. برای دریافت مشاوره رایگان با مهندس پویا قندی تماس بگیرید.

مقاله پیشنهادی : انواع بازاریابی

توسعه فناور پویا فراز

مشاوره بازاریابی در اصفهان برای رسیدن به اهداف خود، خدمات گسترده ای به کاربران خود ارائه می دهد. راه اندازی واحدهای فروش و بازاریابی یکی از مهم ترین خدمات این مشاوره است. البته نکته قابل توجه در مورد این گزینه این است که تیم مشاوره از مرحله ایده تا محصول نهایی، نظارت می کنند.

اهمیت مشاوره بازاریابی در اصفهان سبب شد که امروزه مجموعه های بازاریابی و تبلیغاتی مختلفی، خدمات مشاوره بازاریابی را به صنایع و سازمان های مختلفی ارائه دهد. به طور کلی، خدمات این مشاوره، برای تمام کسب و کارهایی که برای موفقیت بیشتر خود نیازمند منابع بازاریابی جدید هستند مناسب می باشد.

حال اگر شما نیز یکی از صاحبان مشاغل و کسب و کارها در اصفهان هستید و می خواهید بدانید مشاوره بازاریابی در اصفهان چه اهمیتی دارد یا چگونه می توان از این مشاوره ها استفاده نمود می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

اهداف مشاوره بازاریابی در چیست؟

مشاوره بازاریابی در اصفهان را یا یک تیم متخصص و یا یک فرد حرفه ای و باتجربه انجام می دهد. این افراد با داشتن دانشی تخصصی در این زمینه، انواع استراتژی های بازاریابی را بررسی می کند و در نهایت بهترین استراتژی که مناسب تجارت و کسب و کار مورد نظر است را ارائه می دهند. همان طور که اشاره نمودیم تمام هدف این افراد، افزایش فروش مشاغل و پیشرفت کردن بازارهای رقابتی است. از این رو، این افراد با شرکت ها و سازمان ها همکاری می کنند تا آن ها را به این اهداف و افزایش سودآوری، برسانند.

در واقع با یک مشاوره بازاریابی، ابتدا یک برنامه ریزی دقیق بازاریابی برای تجارت مورد نظر ایجاد می شود. سپس، کمک می شود تا بهترین پیام ها و بازخوردها از این برنامه تعیین شود. شناسایی بازار هدف و بهره گیری از بهترین ترکیب ها برای بازاریابی و تبلیغات از دیگر استراتژی هایی است یک تیم مشاوره بازاریابی در اصفهان به مشاغل مختلف ارائه می دهد. به طور کلی، مهم ترین نقش در اجرای استراتژی های مشاوره فروش و بازاریابی در اصفهان بر عهده مشاوران است. چرا که هدف آن ها فقط مشاوره دادن نیست. آن ها بر نتایج این مشاوره ها هم نظارت می کنند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا این مشاوره ها به نتیجه برسند.

مشاوره بازاریابی چه خدماتی ارائه می دهد؟

  • تحقیق کردن در بازار:

یکی از مهم ترین خدمات این مشاوره، پیش بینی کردن تغییرات بازار، هوشمندانه برخورد کردن با این تغییرات و استفاده به موقع از فرصت ها است. در واقع، این ترفندها کمک می کند که محصولات و خدمات هر کسب و کاری تبدیل به برندی قوی در بازار شود. در واقع، با این مشاوره، رفتارهای مشتریان، رقبا و شرکت ها بررسی می شود و با این تحلیل ها فرصت های کشف نشده ای که در بازار موجود است کشف می شود. تیم مشاوره بازاریابی در اصفهان نیز از این فرصت های ناشناخته استفاده می کند و با معرفی آن به کسب و کار مورد نظر سبب موفقیت و سودآوری او در بازار می شود.

  • تقسیم بندی بازار:

تفکیک بازار و تقسیم کردن آن به بخش های کوچک تر از دیگر خدماتی است که مشاوره بازاریابی در اصفهان به کاربران ارائه میدهد. هدف از چنین کاری، این است که هر بخشی دارای مشتریان خاص خود است. مشتریان هر بخش، نیازها و ویژگی های مشترکی دارند. این شناخت سبب می شود متناسب با هر بخش و مشتری، استراتژی ها و تبلیغات مناسب همان بخش، ارائه شود.

  • تدوین استراتژی های بازاریابی:

این گزینه، از دیگر خدمات این مشاوره ها است. هیچ وقت سودآوری بیشتر، افزایش فروش، افزایش سهام در بازار، جذب مشتریان بیشتر، پیشروی در بازار رقابتی، گسترش بازار و … محقق نمی شود مگر اینکه استراتژی های بازاریابی هدفمند، بلند مدت و متناسب با نوع کسب و کار، اجرا شود. چنین استراتژی برای این است که خود را با هر نوع تغییری در فضای کسب و کار و بازار، منطبق کند. به عبارت دیگر، هر چه این استراتژی های بازاریابی خلاقانه تر و هوشمندانه تر باشند کمک بیشتری به سازمان ها برای رسیدن به اهداف بلند مدتشان می کنند.

مشاوره بازاریابی در تهران

مشاوره بازاریابی در تهران چیست؟ استفاده از آن چه اهمیتی دارد؟ چه مشاغلی نیازمند استفاده از مشاوره بازاریابی در تهران هستند؟ چگونه می توان از مشاوره بازاریابی در تهران استفاده نمود؟ و … مشاوره بازاریابی، یعنی تدوین و اجرای جدیدترین و متناسب ترین برنامه ها و استراتژی های بازاریابی برای مشاغل مختلف تا با کمک این استراتژی ها، سازمان ها و مشاغل به فروش و سود بیشتری برسند. طبیعتاً با توجه به گسترش تکنولوژی و ورد شرکت ها و کسب وکارهای تولیدکننده و ارائه دهنده خدمات، رقابت کردن در این فضا برای مشاغل مختلف، سخت تر کرده است. آنچه که در این فضا برای صاحبان مشاغل مهم است پیشروی در بازار رقابتی، جذب مشتریان و سودآوری بیشتر است.

از این رو این مشاوره ها را باید مشاورانی که تخصص و اطلاعات کامل و لازم در زمینه انواع استراتژی های به روز جهانی را دارند ارائه دهند. علاوه بر این، آن ها باید بتوانند متناسب ترین استراتژی را با توجه به نوع کسب و کار، انتخاب، پیاده سازی و آن را به مخاطبان انتقال دهند.

از دیگر خدماتی که مشاوره بازاریابی به کاربران ارائه می دهد آنالیز فرایندها و تدوین کردن برنامه های آموزشی بازاریابی برای کارکنان سازمان مربوطه است. همان طور که می دانید اغلب مشاغل، دارای بخش و پرسنل فروش هستند. یکی از خدمات مهم مشاوره بازاریابی، آموزش دادن این پرسنل برای فروش بیشتر است. به طور کلی، تمام مشاغلی که در تهران از این کادر و بخش برخوردار هستند نیازمند مشاوره بازاریابی در تهران می باشند.

مشاوره بازاریابی چیست و چه زمانی به آن احتیاج داریم؟

مشاوره بازاریابی در تهران، مجموعه خدماتی است که هدف آن تاثیرگذاری بر روی وضعیت فروش و سودآوری کسب و کار مورد نظر است. از این رو، زمانی که شما بخواهید در مورد وضعیت بازاریابی کسب و کار خود تصمیم گیری کنید یا بهتر، روش ها و مسیرهای بازاریابی را بشناسید و یا در پیاده سازی استراتژی ها و روش های بازاریابی خود به مشکل برخورد کردید همان زمانی است که باید از مشاوره بازاریابی در تهران استفاده کنید.

به طور کلی تمام مشاغل، چه مشاغل کوچک و چه بزرگ، اگر از یک تیم مشاوره و کارشناسی بازاریابی برخوردار نیستند نیاز به این مشاوره ها دارند. خوشبختانه در حال حاضر، این مشاوره ها هم به صورت حضوری و هم آنلاین و غیرحضوری انجام می گیرد. لذا شما در هر نقطه ای از تهران که باشید می توانید از این مشاوره ها استفاده کنید. به دو صورت شما می توانید از مشاوره بازاریابی در تهران بهره بگیرید. یا این کارشناسان را استخدام کنید و یا به صورت پروژه ای با آن ها قرارداد ببندید.

لازم به ذکر است بدانید اهمیت این مشاوره ها برای کسب و کارها و سازمان های بزرگ که دارای بخش بازاریابی اقتصادی هستند بیشتر می باشد. بهره گیری از این مشاوره ها مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

مزیت های مشاوره بازاریابی

  • این مشاوره ها، تکنیکها، مهارت و تخصصی هایی به مشاغل می آموزند که اغلب کسب و کارها، فاقد آن ها هستند.
  • این مشاوره به کسب و کارها یاد می دهد چگونه با چالش های داخلی برخورد کنند و دیدگاه خود را نسبت به آن ها عوض کنند.
  • مشاوره بازاریابی تهران، استراتژی های بازاریابی جدیدتری پیش روی مشاغل قرار می دهد و جنبه جدیدتری از مشتریان را به آن ها نشان می دهد.
  • با این مشاوره و خدمات آن ها، محصولات و عملکرد کلی مشاغل توسعه می یابد.

چه دلایلی اهمیت بازاریابی را نشان می دهد؟

  • این مشاوره به تمام کسب و کارها کمک می کند مشترین خود را بهتر و بیشتر بشناسند.
  • به افزایش فروش و جلب نظری مشتری کمک می کند
  • با ایجاد کمپین های تبلیغاتی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی، تبلیغات ایمیلی و .. به بازاریابی سبب جذب مشتریان بیشتر می شود
  • با این مشاوره ها، حضور خود را در بازار رقابتی به سایر رقبا اعلام می کنید
  • برندسازی و ایجاد یک نام تجاری قوی از دیگ دلایل و اهداف مشاوره بازاریابی است.

خدمات مشاوره بازاریابی

  • مدیریت و مشاوره بازاریابی برای فروش حرفه ای تر
  • ارزیابی وضعیت فروش و بررسی جایگاه کسب و کار مورد نظر در بین رقبا
  • عارضه یابی و پیدا کردن علت های فروش کم
  • طراحی و برنامه ریزی چارت فروش و اجرای آن برای فروش بیشتر
  • آموزش دادن تیم بازاریابی و فروش
  • راهنمایی کردن سازمان ها برای انتخاب کادر بازاریابی و فروش
  • پیدا کردن و معرفی مناسب ترین استراتژی ها برای رسیدن به بازار هدف
  • بازارسازی، بازارگرمی و بازارسنجی با توجه به نوع کسب و کار
  • تحقیق کردن و مشاوره دادن در مورد بازارهای جدید
  • مدیریت کردن بسته بندی محصول
  • روانشناسی خرید و فروش
  • و …

مشاوره بازاریابی در مشهد

مشاوره بازاریابی در مشهد برای تمام شغل چه مشاغل کوچک و نوپا و چه کسب و کارهای گسترده ضروری است. در واقع در هر زمینه ای که مشغول به کار هستید اگر به دنبال گسترش دادن دامنه کاری خود هستید مطمئن باشید این مشاوره بهترین راهکار برای شما است. چرا که مهم ترین هدف این مشاوره، افزایش فروش، سودآوری و ارتقای کسب و کار مورد نظر در بازار رقابتی است. برای رسیدن به این اهداف، استراتژی های بازاریابی مختلفی به کار گرفته می شود. که البته نوع این استراتژی ها بسیار مهم است.

بدون شک، هر کسب و کاری به دنبال فروش بیشتر است. در این رستا باید بدانید مشاوره بازاریابی قلب تپنده تمام کسب و کارهای موفق دنیا است. چرا که این مشاوره ها توسط افراد متخصص و با دانش تخصصی در این حوزه به صاحبان مشاغل ارائه می شود. نکته قابل توجه برای افرادی که خواهان رسیدن به سود و فروش بیشتر هستند این است که رسیدن به چنین اهدافی به جز داشتن و پیروی کردن از یک برنامه ریزی درست و اصولی غیرممکن است.

در واقع شما باید به فنون بازاریابی و تبلیغات آشنا باشید تا بتوانید دامنه کسب و کار خود را گسترش دهید. این راهکار برای کسب و کارهای کلان شهرهایی همچون مشهد بیشتر، حائز اهمیت است. حال اگر شما جزء یکی از صاحبان مشاغل در کلانشهر مشهد هستید و می خواهید بدانید اصلاً مشاوره بازاریابی و فروش در مشهد چیست و چه اهمیتی دارد، چه خدماتی به شما ارائه می دهد می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مشاوره بازاریابی شامل چه آنالیزهایی است؟

همان طور که می دانید روز به روز بر تعداد مشاغل تولیدکننده محصولات و ارائه دهنده خدمات بیشتر می رود. و لذا مشاغل مشابه هم زیادی در سطح شهرها دایر می شود. این افزایش مشاغل و تجارت های مختلف سبب می شود فضای رقابتی آن ها روز به روز بیشتر شود. طبیعتا آنچه که برای صاحبان مشاغل در چنین فضایی، مهم است افزایش فروش و بهره وری است. در واقع آن ها می خواهند در چنین فضایی به موفقیت برسند و محصولات خود را بیشتر از پیش بفروشند.

در این راستا، تنها راهکاری که می تواند به آن ها کمک کند تا به اهداف خود برسند استفاده از جدیدترین و متناسب ترین راهکارهای بازاریابی و تبلیغات است. این راهکار سبب شده استفاده از مشاوره فروش و تبلیغات برای تمام کسب و کارها اهمیت پیدا کند. چرا که این مشاوره ها توسط مشاوران متخصص و با دانش ارائه می شود. این افراد با مطالعه و اطلاعات زیادی که از بازارهای مختلف دارند بهترین استراتژی های بازاریابی و فروش را در اختیار شرکت ها و سازمان ها قرار می دهند.

در واقع، بهره گیری از جدیدترین روش ها و تکنیک های بازاریابی تنها راه موفقیت در عرصه گسترش تکنولوژی و ورود محصولات و خدمات مختلف و متنوع در بازار است. از دیگر دلایلی که اهمیت مشاوره بازاریابی و فروش را نشان می دهد تغییر کردن مدام سلیقه مشتریان است. از این جهت، نمی توان همیشه از روش ها و استراتژی های بازاریابی قدیمی استفاده کرد. به همین دلیل، یکی از مهم ترین خدماتی که مشاوره بازاریابی در مشهد ارائه می دهد آنالیز و تحلیل رفتار مشتریان است.

استفاده از مشاوره بازاریابی چه اهمیتی دارد؟

همان طور که اشاره نمودیم این مشاوره ها به شما جدیدترین و به روزترین تکنیک های بازاریابی و تبلیغات در جهان را ارائه می دهند. سپس به شما کمک می کنند در بین انبوهی از این استراتژی ها مناسب ترین استراتژی بازاریابی، با توجه به نوع کسب و کار خود را انتخاب کنید تا به افزایش فروش برسید. این مشاوره، به آنالیز رفتار مشتریان می پردازد و از سلایق و نیازهای آنها مطلع می شود. در نهایت، نحوه برقراری ارتباط بین مشتری و کسب و کار مورد نظر را بیان می کند.

امکان استفاده از مشاوره بازاریابی در چه شهرهایی امکان پذیر است؟

یکی از مهم ترین شاخصه های مشاوره بازاریابی در مشهد این است که می تواند خدمات خود را به صورت تلفنی و آنلاین نیز ارائه دهد. لذا در هر نقطه ای از مشهد که هستید می توانید از خدمات این مشاوران بهره مند شوید. به طور کلی تمام کسب و کارها و مشاغلی که دارای واحد فروش هستند به این مشاوره ها نیاز دارند.

مشاوره بازاریابی کسب و کار

برای آن که بتوانیم کسب و کاری را راه اندازی نماییم، می بایست به نکات آن توجه نماییم. اگر به بسیاری از کسب و کار های ناموفق دقت کنید، متوجه می شوید که آن ها برنامه ریزی درست برای اجرای اهداف خود نداشته اند. برای راه اندازی یک کسب و کار، می بایست پیش از هرچیزی به فکر جذب مشتری باشید. چرا که اگر کسب و کاری راه اندازی کنید و اجناس و کالا های شما به فروش نرسد، نمی توانید در آمد خوبی را کسب نمایید و در نتیجه می بایست کسب و کار خود را تعطیل نمایید.

برای آن که بتوانید کسب و کار موفقی داشته باشید، می بایست مشتری های بسیار زیادی را مجذوب کسب و کار خود کنید. اما برای انجام این کار، نمی توانید به تنهایی اقدام نمایید و می بایست از افراد متخصص کمک بخواهید. بهترین گزینه برای جذب مشتری به کسب و کار، عقد قرارداد با افراد بازاریاب می باشد. بازاریاب ها، کمک می کنند تا مشتریان بسیار زیادی جذب کسب و کار شما شوند و در نتیجه سبب افزایش در آمد شما شود. علاوه بر آن، با دارا بودن مشتریان زیاد می توانید پس از مدتی کسب و کار خود را گسترش دهید.

مزایای استفاده از مشاور بازاریابی کسب و کار

برای آن که بتوانید کسب و کاری پر رونق داشته باشید، می بایست مشتریان زیادی نیز دارا باشید. برای داشتن مشتری های زیاد، می بایست زمان بسیار زیادی را صرف انجام جذب مشتری کنید. اما ممکن است با انجام این کار، به دیگر وظایف شما و کسب و کار لطمه وارد شود. به همین دلیل می بایست با مشاوران بازاریابی کسب و کار مشورت نمایید تا بتوانید بهترین راه را برای جذب مشتری یافت کنید.

امروزه در شهر های بزرگ و کوچک، جلسات مشاور بازاریابی کسب و کار برگزار می شود تا صاحبان کسب و کار و بازاریاب ها بتوانند از آن ها استفاده نمایند و عملکرد بهتری داشته باشند. علاوه بر آن، مراکز مشاوره بازاریابی، شما را با جدید ترین و به روز ترین ترفند های جذب مشتری و افزایش در آمد آشنا می کنند تا شما بتوانید با استفاده از این ترفند ها مشتریان زیادی را مجذوب کسب و کار خود نمایید و در نتیجه شاهد افزایش بسیار زیاد در آمد خود شوید و پس از مدتی بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید.

علاوه بر آن، در جلسات مشاور بازاریابی کسب و کار شما می توانید با صاحبان کسب و کار های دیگر آشنا شوید و در نتیجه بتوانید کسب و کار خود را به آن ها معرفی نمایید. این امر سبب می شود تا از طریق های دیگر بجز بازاریابی بتوانید مشتری جذب نمایید. در نظر داشته باشید که در جلسات مشاوره بازاریابی، نکات بسیار مهمی گفته می شود که می بایست به تمامی آن ها عمل کنید تا بتوانید کسب و کاری خوب و پر مشتری داشته باشید. پیشنهاد می شود برای یادآوری، سعی کنید ابزار یادداشت را همراه داشته باشید و تمامی نکات گفته شده توسط مشاور را یادداشت نمایید.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از جلسات مشاوره بازایابی کسب و کار، این است که می توانید روش های موثر بسیار زیادی را برای بازاریابی کسب و کار خود بیاموزید. چرا که مشاور کسب و کار و بازاریابی، دارای تجارب بسیاری زیادی در این زمینه است و می تواند شما را به خوبی راهنمایی نماید. پیشنهاد می شود هنگام حضور در این جلسات، حتما نکات لازم را یادداشت برداری کنید تا بتوانید به طور کامل به نکات عمل کنید و آن ها را به کار بگیرید تا شاهد افزایش درآمد و میزان مشتری های کسب و کار خود شوید.

یکی از مهم ترین عناصر کسب و کار، جذب مشتری می باشد. برای آن که بتوانید مشتریان زیادی را جذب کسب و کار خود نمایید، می بایست از افراد متخصص مشورت بخواهید و بازاریاب ها را استخدام نمایید. پیشنهاد می شود پیش از تاسیس کسب و کار حتما در جلسات مشاوره بازاریابی کسب و کار شرکت نمایید تا بتوانید با نکات دقیق و اصولی بازاریابی کسب و کار خود آشنا شوید و از روش های موثر استفاده نمایید.

مشاوره بازاریابی اینترنتی

یکی از بهترین راه و روش های امروزی برای کسب در آمد، فروش اینترنتی می باشد. بسیاری از افراد برای آن که از مشکلات فروش حضوری فارغ باشند، تصمیم به فروش کالا و خدمات به صورت اینترنتی گرفته اند. اما پیش از آن که بخواهیم به فکر فروش اینترنتی باشیم، می بایست راهی برای جذب مشتریان به سمت کسب و کار خود بیابیم. یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتریان به سمت کسب و کار اینترنتی، بازاریابی می باشد. بازاریابی اگر با اصول باشد، می تواند مشتریان بسیار زیادی را مجذوب کسب و کار کند.

اگر بدون دانش و تجربیات قبلی بخواهیم به بازاریابی بپردازیم، به مشکلات بسیار زیادی از جمله نتوانستن برقراری ارتباط صحیح با مشتری مواجه می شویم. برای آن که بتوانیم مشتریان را به سمت کسب و کار خود با روش بازاریابی اصولی فرا بخوانیم، می بایست در جلسات مشاوره بازاریابی اینترنتی شرکت نماییم تا بتوانیم با اصول و ترفند های بازاریابی اینترنتی آشنا شویم و در نتیجه بتوانیم مشتریان زیادی را به کسب و کار اینترنتی خود فرا بخوانیم و شاهد افزایش در آمد خود باشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایای استفاده از جلسات مشاوره بازاریابی اینترنتی آشنا شوید.

در جلسات مشاوره بازاریابی اینترنتی چه نکاتی می آموزیم؟

 دانستن ترفند های بازاریابی در کسب و کار های اینترنتی، می تواند در افزایش تعداد مشتری و در آمدما بسیار مفید باشد. در جلسات مشاوره بازاریابی، افراد متخصص و با تجارب طلایی وجود دارند که قادر به پاسخگویی تمامی سوالات شما در باره بازاریابی اینترنتی می باشند. علاوه بر آن، به شما می آموزند که چگونه برای کسب و کار خود یا دیگری، بازاریابی اینترنتی انجام دهید و به درآمد های خوبی برسید و بتوانید موفقیت های بسیار زیادی را کسب نمایید.

در جلسات مشاوره بازاریابی اینترنتی، مشاوران به شما آموزش می دهند که برای بازاریابی موفق، از چه سایت های استفاده نمایید و حتی به چه سایت های اعتماد نکنید. چرا که آن ها در گذشته تجربه های ضرر و سود بسیار زیادی داشته اند و زمانی که آن ها را با شما درمیان می گذارند، سبب می شود تا شما دیگر دچار اشتباه و ضرر نشوید و مسیر درستی را هدف بگیرید. مهم ترین مزایای استفاده از جلسات آموزشی مشاوره بازاریابی اینترنتی، این است که شما می توانید با مراجعه کنندگان دیگر آشنا شوید و از تجربیات آن ها نیز در این زمینه استفاده نمایید.

کسب موفقیت در جلسات مشاوره بازاریابی اینترنتی

بسیاری از افراد، ممکن است با شرکت در جلسات مشاوره به نتیجه مطلوب و دلخواه خود نرسیده باشند و ناراضی باشند. این مشکل زمانی رخ می دهد که مراجعه کنندگان به جلسات مشاوره بازاریابی اینترنتی، نکات گفته شده توسط مشاور را به خوبی نیاموخته اند و در نتیجه نتوانسته اند از آن ها استفاده ببرند. برای آن که دچار این مشکل نشوید، پیشنهاد می شود در هنگام استفاده از جلسات مشاوره، ابزار های یادداشت را به همراه داشته باشید و تمامی نکات را یادداشت نمایید تا بتوانید در آینده نیز از آن ها استفاده نمایید.

دانستن ترفند های جذب مشتریان به فروشگاه های اینترنتی می تواند گزینه بسیاری خوبی برای کسب و افزایش درآمد باشد. اما در برخی از مواقع ممکن است بازاریابی اینترنتی با موفقیت مواجه نشود و شما دچار مشکل شوید. برای مواجه نشدن با مشکلات، می بایست با افراد متخصص که در جلسات مشاوره بازاریابی اینترنتی حضور دارند مشورت نمایید و با فرا گرفتن تجربیات و نکات لازم از آن ها، بتوانید بازاریابی اینترنتی خوبی را نیز انجام دهید.

مشاوره بازاریابی صنعتی

تاحالا به این موضوع اندیشیده اید که بازاریابی صنعتی می تواند در فروش کالا های انبوه بسیار مفید باشد؟ امروزه، با گسترش تولید کنندگان و فروشندگان کالا های انبوه، موجب شده است که فروش کالا برای فروشندگان، کمی دشوار باشد. اما اگر بازاریابی صنعتی به شیوه های صحیح انجام شود، بدون شک می توان کالا های انبوه را به بهترین شکل ممکن به فروش رساند. البته، فراموش نکنید که بازاریابی صنعتی، نیاز به افراد متخصص دارد و اگر تجربیات و دانش کافی در این کار نباشد، ممکن است بازاریابی صنعتی با شکست مواجه شود.

امروزه، جلسات مشاوره بازاریابی صنعتی در تمامی شهر ها و به ویژه استان ها برگزار می گردد تا افراد بتوانند از مشاوران متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرند. علاوه بر آن، افراد متخصصی که در جلسات مشاوره حضور دارند، می توانند بازاریابی و فروش کالا های انبوه شما را بر عهده بگیرند و با بهترین قیمت و کمترین زمان ممکن به فروش برسانند. نا گفته نماند که در جلسات مشاوره، می بایست نکاتی را رعایت نمایید تا بتوانید با دستی پر از جلسه خارج شوید و از آموزه های مشاوران بهره مند شوید.

چرا برای فروش کالا های انبوه، نیاز به مشاوره بازاریابی صنعتی داریم؟

در بسیاری از مواقع ممکن است با این سوال مواجه شده باشید و به دنبال پاسخی برای آن باشید؛ فروش کالا های انبوه و جذب مشتری برای آن ها، نمی تواند کار آسوده ای باشد. بسیاری از افراد بر این عقیده باورند که می توانند بدون نیاز به کمک مشاوره بازاریابی، کالا های انبوه را به فروش برسانند. اما این عقیده به طور کل اشتباه است چرا که اگر تجربه و دانش کافی در بازاریابی صنعتی به کار گرفته نشود، ممکن است مشتریان خیلی دیر تر جذب کالا ها شوند و نتوان آن ها را با قیمت خوبی به فروش رساند.

در جلسات مشاوره بازاریابی صنعتی، افراد متخصص و با تجربه در زمینه مشاوره صنعتی، به شما آموزش می دهند که چگونه برای کالا های انبوه خود تبلیغات کنید تا مشتریان مجذوب آن ها شوند. علاوه بر آن، ترفند هایی را در خصوص فروش خوب و جذب مشتری های ثابت به شما می آموزند تا بتوانید کالا های انبوه خود را با قیمتی خوب و منصفانه به فروش برسانید و علاوه بر آن، بتوانید برای زمان آینده خود نیز مشتری داشته باشید و نگران فروش کالا های خود در آینده نباشید.

چه نکاتی در جلسات مشاوره بازاریابی صنعتی می آموزیم؟

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می شوند و می خواهند بدانند که جلسات مشاوره بازاریابی، چقدر می تواند برای فروش کالا های انبوه آن ها مفید باشد. در جلسات مشاوره افراد متخصص و با تجربه ای حضور دارند که در این زمینه دارای سوابق طلایی می باشند. مشاوران ترفند هایی مدرن، برای جذب مشتریان زیاد و تبدیل آن ها به مشتریان ثابت را به شما آموزش می دهند تا بتوانید برای آینده نیز، کالا های خود را به فروش برسانید و نگرانی از جانب فروش آن ها نداشته باشید. علاوه بر آن، به شما نحوه نرخ گذاری بر روی کالا ها را می آموزند تا بتوانید کالا های خود را با قیمتی منصفانه به فروش برسانید.

اگر به عنوان یک تولید کننده یا صاحب کالا های انبوه، نگران فروش کالا های خود بدون زیان هستید، بهترین گزینه برای شما شرکت در جلسات مشاوره بازاریابی صنعتی می باشد. جالب است بدانید که در جلسات مشاوره، برای یک بار شرکت می کنید و می توانید از مطالب آموخته برای یک عمر استفاده نمایید.

مشاوره بازاریابی محتوا

امروزه، محتوا ها می توانند نقش بسزایی در زندگی روزمره ما داشته باشند. محتوا ها به دو صورت متن و تصویر وجود دارند که درباره هر چیزی می توانند اطلاعاتی را به ما بدهند. بسیاری از افراد که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند و تخصص دارند، سعی می کنند با استفاده از تحقیقات گسترده و دقیق از هر شیئی، برای آن ها محتوایی تولید نمایند. علاوه بر آن، بسیاری از افراد متخصص با استفاده از تولید محتوا کسب در آمد نیز می کنند. اما برای آن که بتوان در شغل تولید محتوا به در آمد خوبی دست یافت، می بایست اعمالی همچون بازاریابی انجام داد.

بازاریابی محتوا، می تواند گزینه بسیار خوبی برای افزایش مشتریان تولید کننده محتوا و در نتیجه افزایش در آمد او باشد. به همین دلیل پیش از آن که بخواهیم به تولید محتوا های متنی یا تصویری فکر کنیم، می بایست به بازاریابی بیاندیشیم. بازاریابی کار ساده ای نیست که بدون آموزش قابل انجام دادن باشد. بهترین راه برای داشتن در آمد خوب و مشتریان زیاد در این شغل، شرکت در جلسات مشاوره بازاریابی محتوا می باشد.

مزیت های کلاس های مشاوره بازاریابی محتوا

برای داشتن در آمد خوب و مشتریان زیاد می بایست در کلاس های مشاوره بازاریابی محتوا شرکت نمایید. در جلسات مشاوره، افراد متخصصی وجود دارند که با استفاده از تجربیات طلایی خود، به شما می آموزند که با استفاده از روش ها و ترفند های مدرن، چگونه مشتریان را برای تولید محتوا جذب کسب و کار خود کنید. علاوه بر آن، مشاوران راهکار هایی را به شما معرفی می نمایند که سبب می شود شما بتوانید مشتریان ثابتی نیز بیابید و نگران امنیت شغلی خود نباشید.

جالب است بدانید که در کلاس های مشاوره بازاریابی محتوا، افراد متخصص و با تجربه سعی می کنند شما را با بهترین ترفند های فروش محتوا آشنا سازند تا شما بتوانید محتوا های تصویری و متنی خود را با بهترین قیمت به فروش برسانید. علاوه بر آن، نحوه مشتری یابی را به شما می آموزند تا بتوانید در حین کار، مشتریان را جذب خود نمایید و بتوانید در آمد خود را افزایش دهید. البته فراموش نکنید که استفاده از کلاس های مشاوره بازاریابی، مزایای بسیار زیاد دیگری از جمله آشنایی با تولید کنندگان محتوا دیگر دارد و سبب می شود تا شما نکات بسیار جدیدی را بیاموزید.

در جلسات مشاوره بازاریابی محتوا چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

جلسات مشاوره می تواند برای شما بسیار مفید و سودمند باشد؛ اما در زمان مشاوره می بایست به نکاتی توجه نمایید تا بتوانید با دستی پر از جلسه خارج شوید. یکی از مهم ترین نکاتی که می بایست در جلسات مشاوره بازاریابی محتوا به آن توجه کنید، همراه داشتن ابزار یادداشت است. یادداشت و نکته برداری از سخنان مشاور سبب می شود تا شما بتوانید یادگیری بهتری در خصوص بازاریابی محتوا داشته باشید.

پیشنهاد می شود برای آن که در آینده دچار مشکلات نشوید و سوالات جدیدی برای شما پیش نیاید، سعی کنید سوالات کلیدی و اصلی را حتما از مشاور بپرسید تا بتوانید به جواب های خود برسید.

پیش از آن که بخواهید به فکر کسب در آمد از کار تولید محتوا باشید، می بایست به فکر جذب مشتری برای افزایش درآمد خود باشید. اما فراموش نکنید که بدون تجربه قبلی نمی توانید این کار را به خوبی انجام دهید و می بایست از آموزش های مشاوره بازاریابی محتوا کمک بخواهید تا او شما را با جدید ترین روش های بازاریابی آشنا سازد.

مشاوره بازاریابی استراتژیک

هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی دارد تا بتواند با جذب مشتریان جدید صنعت خود را توسعه داده و مشتریان را تبدیل به جزئی از خانواده صنعتی خود کند. همچنین صاحبان کسب و کار و مدیران بازاریابی و فروش باید از برنامه ای پیروی کنند تا به واسطه آن به اهداف بازاریابی دست یافت. این برنامه در کسب و کار با عنوان استراتژی بازاریابی شناخته میشود. در طی این مقاله می خواهیم به اهمیت و چگونگی مشاوره بازاریابی استراتژیک بپردازیم.

استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی و بازاریابی به عبارت ساده برنامه است که طی آن اهداف از بازاریابی و برنامه فروش خود دست پیدا کنیم. در طی برنامه استراتژی باید مشخص کرد که میخواهید در بازه زمانی پیش رو به چه میزان فروش و چه تعداد مشتری دست پیدا کنید. اعدادی که در طی برنامه استراتژیک برای اهداف مشخص می شود باید به صورت کمی و عددی باشد تا بتوان درصد پیشرفت برنامه را به طور هفتگی و ماهانه مورد بررسی قرار داد.

اهمیت مشاوره بازاریابی استراتژیک

با حضور یک مشاور استراتژیک شرکت و سازمان توانایی دستیابی به تمامی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را دارا میباشد. تدوین برنامه استراتژی سبب میشود تا اهداف بازاریابی و اهداف شرکت یکپارچه شود. اما عمل به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت بعد از مدتی فراموش شده و سازمان مجددا به روال قبلی خود برمی‌گردد. در اینجا حضور یک مشاور بازاریابی با ارائه راهکارها و توصیه های ارزشمند از چنین اشتباهاتی جلوگیری میکند. همچنین با تدوین یک برنامه و استراتژی صحیح بازاریابی به اجرای کمپین های بازاریابی یکپارچه کمک میکند.
هر سازمان و شرکتی در هر میزان گستردگی که قرار داشته باشد نیاز دارد به منظور بهبود روند بازاریابی خود با مشاورین ارتباط داشته باشد. تدوین برنامه های مارکتینگ به منظور توسعه محصول و خدمات در بازارهای جدید یا توسعه پیشنهادات تجاری نیز توسط مشاورین تدوین میشوند‌.

مزایای و خدمات مشاوره بازاریابی

مشاورین به خوبی به بازار را می‌شناسند. بنابراین همکاری با آنان اطلاعات مفیدی را از بازار در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین مشاورین بازاریابی با داشتن سالها تجربه و سابقه همکاری با شرکت‌های دیگر به خوبی توانایی مدیریت کمپین ها و استراتژی های بازاریابی را دارا می باشند. همچنین آنان می‌توانند توصیه های خوبی برای فائق آمدن بر چالش های بازاریابی به شما داشته باشند.
از آنجایی که برنامه استراتژیک وظیفه دارد اهداف شرکت را با اهداف بازاریابی تطبیق دهد. در اینجا حضور یک مشاور باعث می‌شود هماهنگی میان اهداف شرکت اهداف بازاریابی به یکدیگر نزدیک شود و برنامه ها به سهولت پیش رود.
علاوه بر آن تمرکز شفاف برای سازمان ایجاد شود و به همین دلیل است که با حضور یک مشاوره بازاریابی کارآیی و اثربخشی بیشتری در تیم بازاریابی و فروش مشاهده می شود.
هنگامی که یک تیم بازاریابی دور هم جمع میشوند با حضور یک مشاور انسجام بیشتری پیدا می‌کنند و تبدیل به یک تیم قوی می‌شوند. همچنین رضایت موفقیت‌های بیشتری در میان برنامه ریزان ایجاد می شود. در انتها لازم به ذکر است که به طور کلی برنامه بازاریابی شما را به یک دیدگاه کلی از آینده شرکت می رساند. اما چگونه و با چه سرعتی به مقصد رسیدن از عهده یک مشاور بازاریابی ساخته است‌.

چه زمانی به مشاوره بازاریابی نیاز داریم؟

فرقی نمیکند در چه اندازه از کسب و کار خود قرار دارید، شما بدون مشتری دوام نخواهید آورد. به همین منظور به یک برنامه بازاریابی منسجم نیاز دارید. همچنین اگر میخواهید مشتریان خود را حفظ کنید و مشتریان جدیدی به دست آورید نیز برنامه بازاریابی برای شما الزامی است. که در ابتدای کار خود قرار داشته باشید و چه سالها سابقه در کسب و کار خود داشته باشید. نیاز به تیم مشاورین بازاریابی و فروش دارید تا شما را به برند شناخته شده در میان مشتریان تبدیل کنند و آمار و فروش شما را بالاتر ببرند.

مشاوره بازاریابی حضوری

در سالهای اخیر ،بازار ایران به یک بازار رقابتی تبدیل شده است و تقریباً هیچ شرکت یا کسب و کاری، بدون رقیب نیست. در این فضا، نیاز به بازاریابی و مشاوره بازاریابی، بیشتر از قبل احساس می شود.

مجموعه پیشنهادات و خدماتی است که، میزان فروش و ارائه خدمات شرکت ها و سازمان ها را بهبود می بخشد و باعث افزایش سود آنها می شود را مشاوره بازاریابی می گویند. مشاوره بازاریابی متنوع است و یک نوع آن ،که به صورت حضوری انجام میگیرد، مشاوره بازاریابی حضوری نام دارد.

چرا به مشاوره بازاریابی حضوری نیاز داریم؟

همه کسب و کارها برای رشد و ترقی خود، به راهبردها و برنامه هایی نیاز دارند که، بتوانند آنها را در مقابل رقبا متمایز کنند. در این زمینه ، مشاوران بازاریابی می توانند با شناسایی فرصت ها، برای شما حضور موثری در صحنه رقابت ایجاد کنند؛ به همین علت نیاز است شما ،از مشاوره بازاریابی به خصوص مشاوره بازاریابی حضوری استفاده کنید.

مشاوره بازاریابی چه کمکی به کسب و کار ها و سازمان ها می کند؟

در مشاوره های بازاریابی متناسب با توانایی ها و امکانات هر کسب و کار و سازمانی، راهکارهایی به آنها پیشنهاد می‌شود که منطقی و موثر هستند و بهترین عملکرد را در بهبود تجارت آنها دارند.

مزایای مشاوره بازاریابی حضوری:

  • سوء برداشت در مشاوره بازاریابی را به حداقل می رساند.
  • موجب شناخت بهتر مشتری می شود.
  • به ارائه بهتر محصولات پیچیده کمک میکند.
  • امکان آموزش راحت تر به مشتریان را برای صاحبان کسب و کارها، فراهم می کند.
  • در این نوع مشاوره، به بازارهای کوچک نیز توجه می شود.
  • به صاحبان کسب و کار ها آموزش می دهد، چگونه به خرید بهتر مصرف کنندگان خود کمک کنند.

چرا صاحبان کسب و کارها برای استفاده از مشاوره بازاریابی حضوری تردید دارند؟

صاحبان کسب و کارها، به دو دلیل اصلی برای استفاده از مشاوره بازاریابی حضوری تردید دارند ،که این دو دلیل به شرح زیر است:

  • هزینه ای که باید به مشاوران بازاریابی بپردازند : برای مشورت با مشاوران بازاریابی به صورت حضوری، باید هزینه پرداخت شود؛ که برای برخی از صاحبان کسب و کارها این هزینه ها اضافی تلقی می شوند، در حالی که باید توجه کرد این هزینه ها نوعی سرمایه گذاری هستند.
  • بی کفایتی و بی تجربه بودن برخی مشاوران بازاریابی: در سال های اخیر، افراد بی تجربه و بی کفایتی وارد این حوزه شده‌اند که، احساس عدم اطمینان و نارضایتی را در صاحبان کسب و کارها به وجود آورده اند ؛این امر باعث شده صاحبان کسب و کارها، برای مراجعه به مشاوران بازاریابی تردید داشته باشند.

یک مشاور بازاریابی حضوری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • تحصیلات دانشگاهی
  • تجربه کار عملی
  • مهارت در یافتن مشکلات
  • در زمینه مربیگری آموزش دیده باشد.

هزینه جلسات مشاوره بازاریابی حضوری به چه صورت است؟

این جلسات معمولاً به سه شکل زیر صورت میگیرد :

  • مشاوره ساعتی : در این نوع، هزینه به صورت ساعتی محاسبه می شود و مشاور به صورت مستمر همراه شما و کسب و کارتان،نخواهد بود.
  • مشاوره برنامه ای : این نوع مشاوره، هزینه بیشتری نسبت به مشاوره ساعتی دارد و مشاور تا پایان برنامه، کنار شما خواهد بود و خدمات بیشتری به شما ارائه می دهد.
  • مشاوره پروژه ای: برای این نوع مشاوره،زمان و خدمات بیشتری نسبت به دو مشاوره قبلی ،صرف می شود . برای هزینه مشاوره پروژه ای ،می توانید مبلغ مشخصی را از اول تعیین کنید یا درصدی از فروش را به آن اختصاص دهید. در مشاوره پروژه ای، مشاور تا پایان پروژه کنار شما خواهد بود.

مشاوره بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی چریکی روشی برای معروف کردن یک برند است که بر اساس غافلگیری یا شوکه کردن مخاطب از طریق روش های غیر متعارف کار می کند. این روش باعث افزایش شهرت و آگاهی برند می شود.
وقتی اصطلاح بازاریابی چریکی یا بازاریابی چریکی را می شنویم، منطقی است که به جنگ چریکی فکر کنیم. جنگ هایی که بر اساس اصول کلاسیک جنگ پیش نمی روند، بلکه بر اساس غافلگیری دشمن عمل می کنند.
درست مانند جنگ چریکی، بازاریابی پارتیزانی از تعجب مخاطب برای جلب توجه استفاده می کند. در واقع، کمپین های بازاریابی چریکی از اقداماتی استفاده می کنند که برای مردم غیرعادی است و توجه آنها را به خود جلب می کند.

کاربرد بازاریابی پارتیزانی در فضای مجازی

بازاریاب به هر طریق ممکن سعی می کند مخاطبان خود را به مشتری تبدیل کند. در زمینه بازاریابی روش های مختلفی وجود دارد که باعث جلب توجه مشتریان می شود. یکی از اهداف بازاریابی پارتیزانی جذب مخاطب با کمترین منابع است. به همین دلیل یکی از شیوه های مناسب برای جذب مخاطب در فضای مجازی به شمار می آید.
به کارگیری روش های نامنظم و نامتعارف برای بازاریابی با هزینه کم از کارکردهای بازاریابی پارتیزانی بوده که در شبکه های مجازی و اینترنت بسیار کاربردی و مفید است. زیرا تاکید بازاریابی چریکی بر سرمایه گذاری روی زمان، انرژی، ابتکار و خلاقیت باشد . از این رو مسائل مالی و پول هنگفت در زمینه تبلیغات گزینه های بعدی روی میز است.

شیوه اجرای بازاریابی پارتیزانی

به طور خلاصه، برای اجرای بازاریابی چریکی دیجیتال، در ابتدا باید کاری کنید تا کمپین به صورت آنلاین وایرال شود. برای این منظور می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. اگر متوجه شده باشید ، بسیاری از اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی از بازاریابی پارتیزانی برای برجسته شدن استفاده می کنند.
این افراد معمولاً رفتار و رفتار غیر متعارفی دارند که باعث می شود بیشتر دیده شوند. کارهایی که در مواردی واکنش منفی جامعه را به دنبال دارد اما باعث شهرت آنها می شود. البته توصیه ما بر بدنامی شما نیست بلکه سعی بر استفاده از موقعیت هایی برای کسب شهرت است. در این مسیر یک مشاوره بازاریابی میتواند راهنمای شما باشد.

اهمیت مشاوره بازاریابی پارتیزانی

از آنجایی که بازاریابی بر اساس سنجش و تحلیل پایه ریزی میشود، شما نیاز به فردی دارید که توانایی و دانش تحلیل را داشته باشد. مشاورین اغلب از آگاهی و دانش بالایی در این زمینه برخوردارند. همچنین یک مشاور با تجربه شما را از هرگونه آزمون و خطای اضافه و صرف انرژی هزینه بیش از اندازه مصون نگه میدارد.
در طی مشاوره بازاریابی تمام جوانب بازاریابی بررسی میشود تا برای پایه ریزی یک استراتژی و شروع کمپین های تبلیغاتی قدرتمند آماده شوید.

اهداف مشاوره بازاریابی پارتیزانی

  • مطالعه کسب و کار و بازار هدف آن برای امکان سنجی مارکتینگ چریکی
  • تدوین استراتژی بازاریابی و برنامه بازاریابی مطلوب، دقیق ، خلاقانه
  •  بکارگیری کمترین منابع برای دستیابی به بیشترین دستاورد و جذب مشتری
  • فراهم آوردن زیرساخت مناسب به منظور انجام بهینه وظایف حوزه‌های بازاریابی و فروش
  • نظارت بر روی فعالیت های واحد بازاریابی و نیروهای فروش سازمان
  •  ارائه پیشنهادات و راهکارها در خصوص تقویت و رفع نقاط ضعف واحد بازاریابی

مزایای مشاوره بازاریابی پارتیزانی

  •  برخورداری مشاورین از دانش و تجربه فنی لازم برای راه اندازی و اجرای کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی
  • بهینه سازی و نظارت مداوم استراتژی بازاریابی و ارائه راهکارهای بهبود دهنده
  •  بهره برداری از فرصت ها و برخورد هوشمندانه با چالش های بازاریابی
  • افزایش سهم بازار، گسترش بازار، جذب و دستیابی به مشتریان وفادار با شیوه بازاریابی چریکی
  • صرف کمترین هزینه و دریافت بیشترین نتیجه و جذب مشتری بالقوه

مشاور بازاریابی و توسعه کسب و کار

مشاوره توسعه کسب و کار یکی از نیازهای اساسی بیزینس ها است. زیرا وقتی با بازار حرکت نکنید، رقبا از شما پیشی می گیرند و به مرور زمان موقعیت فعلی خود را از دست خواهید داد. تجارت باید حتی با شیب ملایم پیشرفت کند. در اکثر سال ها نرخ تورم در حال افزایش است و اگر کسب و کار نتواند درآمد خود را متناسب با تورم افزایش دهد، با شکست مواجه می شود. قطعا حضور یک مشاور بازاریابی میتواند تا حدود زیادی به منظور حل این چالش بزرگ به شما کمک کند.

چرا کسب و کار به توسعه نیاز دارد؟

 مالکان و مدیران کسب و کار برای جا نماندن از بازار نیازدارند برای توسعه خود برنامه ریزی کنند. برنامه ریزی توسعه شامل استراتژی ها، فرآیندها و اقداماتی می باشد که در راستای ایجاد و پیاده سازی فرصت های رشد یک سازمان لازم است. هدف ما از توسعه یک بیزینس ایجاد و خلق ارزش هایی بلند مدت برای مشتریان و کسب و کار میباشد.

مفهوم توسعه کسب و کار در عمل شامل کلیه فعالیت های استراتژیک و عملیاتی از شکل گیری ایده تا شکل گیری کسب و کار جدید یا گسترش کسب و کار موجود و حرکت آن در مسیر موفقیت، درآمدزایی و ارزش آفرینی می شود. هر مدیر یا کارآفرینی که نتواند برای کسب و کار خودش به درستی برنامه ریزی کند قطعا با شکست کسب و کار خود رو به رو خواهد بود.

حضور یک مشاور در برنامه ریزی توسعه سبب میشود تا تجربه و دانش مشاور برای جلوگیری از هرگونه اشتباه بکار گرفته شود. مشاورین اغلب برای زمان های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی کرده و در نهایت طرح ها و برنامه های بیزینس را طراحی میکنند.

اهمیت حضور مشاور در برنامه ریزی بازاریابی و توسعه

یک مدیریت موفق کسب و کار نیاز دارد تا برنامه های دقیق و منظمی از کسب و کار در دست داشته باشد. این برنامه وابسته به مهارت و توانایی مدیر در تدوین و نگارش طرح کسب و کار دارد. یک مدیر دانا از اهمیت برنامه های بازاریابی در توسعه شرکت آگاه است. زیرا بدون مشتری و جریان نقدینگی نمی توان برنامه توسعه شرکت را عملی کرد. اما تنها این موضوع برای تدوین برنامه توسعه و بازاریابی کافی نیست. یک مشاوره با درک درست از مدل های کسب و کار ، نیازهای مشتریان ، محیط کسب و کار و آشنایی با بازار هدف میتواند در تدوین برنامه کمک شایانی به مدیران کند.

اهدافی که مشاور مشاور بازاریابی و توسعه کسب و کار دنبال میکند:

  • خدمات ارزیابی ایده و ارزیابی طرح کسب و کار
  • بهبود و به روز رسانی طرح کسب و کار
  • مشاوره برای بهبود فرآیندها و عملکرد کسب و کار
  •  برنامه ریزی استراتژیک و تدوین سند راهبردی (برنامه راهبردی)
  • تدوین برنامه بازاریابی (Marketing Plan)
  • مطالعه صنعت و یافتن روندها (تحلیل صنعت)
  • مطالعه و تحلیل محیطی (تحلیل رقبا)
  • مطالعه بازار و تحقیقات بازاریابی
  •  تدوین برنامه مالی و تامین مالی (طرح مالی)
  •  بهبود و طراحی مدل کسب و کار
  • توسعه منابع انسانی و توسعه طرح منابع انسانی (HR Plan)
  • مشاوره حقوقی و دعاوی کارآفرینی
  • مدیریت پروژه های کارآفرینی و استارتاپ

مشاوره بازاریابی صادرات

بسیاری از صاحبان شرکت ها، تجار و بازرگانان سعی می کنند از روش هایی مانند صادرات و واردات کالا برای گسترش دامنه فعالیت خود استفاده کنند. امروزه موضوع صادرات و واردات در هر کشوری بسیار پررنگ شده است. در واقع قلب تپنده اقتصاد هر کشور صادرات آن است. بسیاری از صاحبان مشاغل می خواهند روش های جدید صادرات و واردات کالا را بیاموزند. واردات و صادرات موضوع بسیار پیچیده ای است و نمیتوان بدون مشاوره بازاریابی صادرات از عهده آن برآمد.

مشاوره بازاریابی صادرات در چه زمانی نیاز است؟

نحوه صادرات کالا و فروش آن به کشورهای دیگر، روش های برخورد با دولت های دیگر و واردات کالاهای خارجی از امور سخت و طاقت فرسات که استفاده از مشاوره در زمینه صادرات و واردات کالا میطلبد. مشاوره صادرات و واردات ارائه راهکارهایی است که به تجار و بازرگانان کمک می کند تا در فعالیت های تجاری مانند انتقال ارز، ترخیص کالا، صادرات و واردات اینترنتی، امور گمرکی، بازاریابی بین المللی و غیره عملکرد خوبی داشته باشند.

اهمیت خدمات مشاوره در صادرات و واردات

در دهکده جهانی امروزی با تولید بسیاری از کالاهای باکیفیت در سراسر جهان و ورود بسیاری از شرکت های تجاری به عرصه رقابت، استفاده از روش های قدیمی در امر صادرات و واردات کالا جوابگو نیست. زیرا این امر ممکن است منجر به درک نادرست از بازار صادرات و واردات شود. استفاده از خدمات مشاوره صادرات و مشاوره واردات مزایای بسیاری را برای صاحبان شرکت ها، تجار و بازرگانان به همراه دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می شود:

  • امکان افزایش سودآوری و نقدینگی شرکت
  • ارائه راهکارهای جدید و علمی با هدف صادرات کالاهای داخلی به خارج از کشور
  • ارائه فنون بازرگانی و ایجاد پل ارتباطی برای واردات کالاهای خارجی به کشور
  • تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد داخلی و خارجی
  • امکان استفاده از مشاغل بین المللی
  • رونق سریع داخلی و افزایش تقاضا
  • تاثیر مثبت بر برند شرکت
  • مشارکت در فرایندهای اقتصادی جهانی

وظایف مشاور کسب و کار

مشاور صادرات و واردات، متخصصی در زمینه امور بازرگانی است که با تسلط بر مفاهیم و استراتژی های جدید صادرات و واردات کالا، می تواند توانایی شما را برای رقابت در بازارهای داخلی و خارجی چند برابر کند. از جمله وظایف اصلی مشاور در امر مشاوره صادرات کالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی بازارهای داخلی و خارجی
  • برآورد افزایش یا کاهش نرخ رشد سهام شرکت ها
  • شناسایی کشورهای مصرف کننده برای صادرات کالا
  • ارائه مشاوره تخصصی در زمینه صادرات اینترنتی
  • برنامه ریزی دقیق و جامع با هدف کنترل بودجه شرکت
  • پیگیری طرح های کاری و تجاری شرکت های رقیب
  • بکارگیری استراتژی های بازاریابی داخلی و بین المللی
  • ایجاد روابط قوی بین شرکت های تجاری داخلی و خارجی
  • از مهمترین وظایف مشاور در امر مشاوره واردات کالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • شناسایی دقیق کالاهای وارداتی
  • مشاوره واردات در زمینه سرمایه گذاری و کنترل بودجه
  • شناسایی کشورهای تولیدکننده برای واردات کالا
  • ارائه مشاوره تخصصی در زمینه واردات اینترنتی
  • پیگیری طرح های کاری و تجاری شرکت های رقیب
  • بکارگیری استراتژی های بازاریابی با هدف تزریق سود به شرکت
  • تحلیل بازار شرکت های واردکننده
  • ایجاد روابط قوی بین شرکت های تجاری داخلی و خارجی

مشاوره بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ اخیراً مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این علم جدید ترکیبی از بازاریابی و علوم اعصاب است. هدف از بازاریابی عصبی انتقال بهتر پیام های بازاریابی به دیگران و افزایش احتمال خرید مخاطب است. در نتیجه، بودجه بازاریابی و تبلیغات با بازاریابی عصبی کاهش می یابد. اصطلاح بازاریابی عصبی بسیار علمی و پیچیده به نظر می رسد. همچنین اکثر کتاب ها و مقالات به استفاده از بازاریابی عصبی در شرکت های بسیار بزرگ و برندهای معروف می پردازند. اما بیشتر ایده های بازاریابی عصبی را می توان برای مشاغل کوچک به کار برد. از آنجایی که ممکن است مدیران استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک از مسائل پیچیده آن آگاه نباشند، توصیه می شود از مشاوره های بازاریابی عصبی استفاده کنند.

مدل های شش گانه نورومارکتینگ

  • خود محوری: طراحان می گویند که مشتریان هرگز به طور ناخودآگاه به برند سازنده محصول در رابطه با در نظر گرفتن خود واقعی و خود محوری خود اهمیت نمی دهند. آنها به بهبود احتمالی وضعیت و سودی که می توانند با خرید آن محصول به دست آورند فکر می کنند.
  • تناقض: یکی دیگر از مهم‌ترین مدل‌سازی‌های محرک‌های بازاریابی عصبی، تعارض است که باعث می‌شود مشتریان محصولات مختلفی را خریداری کنند. وقتی مشتریان تضادهای متفاوتی را در ویژگی‌های محصولاتی که می‌خرند پیدا کنند، با برجسته‌تر شدن تضاد بین محصولات، می‌توانند آن محصول را راحت‌تر خریداری کنند.
  • ملموس بودن: یکی دیگر از ویژگی های این روش بازاریابی ملموس بودن، اثبات پذیری و سادگی آن است. درک ساده داده های مربوط به ویژگی های یک محصول می تواند بر تصمیم نهایی مشتری تأثیر بگذارد.
  • داشتن داستان: مغز انسان به گونه ای طراحی شده است که با دیدن هر چیزی در 4 ثانیه اول شروع به قضاوت می کند و سپس به یاد می آورد. همانطور که شروع و پایان یک فیلم به خوبی در ذهن حک شده است، داشتن شروع و پایان درست در بازاریابی بسیار مهم است.
  • جلوه های بصری مناسب: همچنین استفاده از محرک های بصری و جلوه های بصری می تواند تاثیرات مثبتی بر روی مشتریان شما داشته باشد و تصمیم گیری و خرید محصولات شما را برای مشتریان آسان تر کند.
  • تحریک احساسات و عواطف: همچنین احساسات یا برانگیختگی و هیجان می تواند برای مشتریان شما بسیار مناسب باشد و آنها را برای تصمیم گیری های آنی و لحظه ای آماده کند.

جایگاه مشاورین در تدوین برنامه های بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی به مطالعه و تحقیق در مورد پاسخ های مغز به فعالیت های بازاریابی اشاره دارد. در واقع مشاوران سعی می کنند با کمک متخصصان، پاسخ های مغز به تکنیک های بازاریابی را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند. پس از این مرحله فعالیت های خود را تنظیم و تغییر می دهند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. اگر عملکرد حرفه ای در این روش بازاریابی داشته باشید، می توانید تاثیر فوق العاده آن را در برنامه بازاریابی دیجیتال و حتی بازاریابی سنتی خود مشاهده کنید. همچنین مشاوران عموماً سعی می کنند برنامه های بازاریابی را تدوین و نظارت کنند تا شرکت یا سازمان به اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت خود دست یابد.

خدمات مشاوره بازاریابی عصبی

به طور کلی بازاریابی عصبی یک عمل پیچیده است که بدون حضور کارشناسان و مشاوران عملی نخواهد بود. به همین دلیل مشاوران در ابتدا اهداف و چشم اندازها را بررسی می کنند. سپس آنها برای درک موقعیت فعلی شرکت در بازار و مخاطبان روی می آورند. در این جایگاه، درک صحیح از جایگاه خود و جایگاه بعدی در ذهن شکل می گیرد. با طراحی و تدوین برنامه ها و استراتژی های بازاریابی زیر نظر مشاوران، زمان بررسی تاثیر این تبلیغات و بازاریابی فرا رسیده است.
سپس مشاوران با تجربه و مهارت خود بهترین راه را برای ارائه تبلیغات یا کانال های ارتباطی برای جذب مخاطبین یا مشتریان ارائه می دهند. همچنین در طول ایده پردازی تا زمان اجرا همواره در کنار شرکت و سازمان خواهند بود.

اشتراک گذاری

12 یک نظر

  1. hasanpour پاسخ

    چگونه از تحلیل ها برای توسعه و تخمین بازاریابی ابتکاری استفاده می کنید؟

  2. نرگس پاسخ

    چگونه از خلاقیت و توانایی خود برای غلبه بر چالش های بازاریابی استفاده میکنید

  3. انصاری پاسخ

    سلام خسته نباشید چجوری مشاوره بازاریابی محتوایی میتونه در طول سفر خرید به مخاطب هدف من کمک کنه؟

  4. کیارش پاسخ

    سلام خسته نباشید به نظر شما بزرگترین نقطه قوت یک مشاوره بازاریابی چی میتونه باشه

  5. امیرعلی پاسخ

    سلام خسته نباشید
    چگونه تأثیر محتوا را در فروش و درآمدزایی ارزیابی کنم؟

    1. تیم محتوای پویا فراز پاسخ

      برای ارزیابی تأثیر محتوا بر فروش و درآمدزایی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:
      1- بررسی تعداد بازدیدکنندگان
      2- بررسی نرخ تبدیل
      3- بررسی درآمدها
      4- بررسی بازخورد مشتریان
      5- بررسی رقبای خود
      برای اطلاع بیشتر با سایت پویا فراز در ارتباط باشید

  6. نوشین پاسخ

    سلام عصرتون بخیر بازاریابی دیجیتال در فضای مجازی احتیاج هست یا فقط برای نمایش هست؟

  7. ساجده پاسخ

    سلام یک سوالی داشتم
    چگونه تولید محتوای متفاوت و مبتکرانه ایجاد کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.