مشاوره ویدئو مارکتینگ‌ – خدمات ویژه بازاریابی ویدئویی

مشاوره ویدئو مارکتینگ در اصفهان چیست؟ چه خدماتی ارائه می دهد؟ مناسب چه نوع کسب و کارهایی است؟ چه زمانی باید از خدمات مشاور ویدئو مارکتینگ در اصفهان استفاده کرد؟ و هزاران سوال این چنینی که ذهن صاحبان مشاغل مختلف را به خود درگیر می سازد. به طور کلی مشاوره ویدئو مارکتینگ در اصفهان برای تمام مشاغل کوچک و بزرگ، اینترنتی و غیر اینترنتی لازم است. در واقع تمام مشاغل اینترنتی و غیر اینترنتی که قصد شروع و راه اندازی شغلی دارند و یا می خواهند دامنه کاری خود را وسیع تر کنند می توانند از این مشاوره، کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره رایگان با مهندس پویا قندی تماس حاصل فرمایید.

مقاله پیشنهادی : انواع ویدیو مارکتینگ

توسعه فناور پویا فراز

همان طور که می دانید ویدئوها یکی از بهترین ابزارهای معرفی و جذب مخاطب در رسانه ها و شبکه های اجتماعی است. ابزاری دقیق و کاربردی که اگر نحوه صحیح استفاده از آن را بدانید می توانید مسیر پیشرفت خود را به سرعت، طی کنید. ویدئوهای تبلیغاتی در چند سال اخیر به شدت در بین کاربران و مخاطبان، محبوب شده اند. به گونه ای که امروزه بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی، مشتاق و منتظر این ویدئوها هستند و آن ها را پیگیری می کنند. لذا بهره گیری از این ویدئوها به یکی از بهترین راهکارهای بازاریابی و تبلیغات تبدیل شده است.

البته استفاده از این روش تبلیغاتی نیازمند دانش و راهنمایی است که شما می توانید با کمک یک تیم‌ مشاوره یا یک کارشناس مشاوره ویدئو مارکتینگ در اصفهان، این دانش را به دست آورید. چرا که یکی از مهم ترین خدمات این مشاوره، آموزش کادر فروش و بازاریابی مشاغل و سازمان ها است. آن ها با آنالیز بازار رقابتی، بررسی رفتار مشتریان و شناخت علایق و سلایق آن ها بهترین مشاوره ویدئو مارکتینگ را به صاحبان مشاغل ارائه می دهند.

مشاوره ویدئو مارکتینگ چه اهمیتی دارد؟

مشاوره ویدئو مارکتینگ چه اهمیتی دارد؟

اهمیت این مشاوره از جهات و ابعاد مختلفی می باشد. در واقع با یک مشاوره ویدئو مارکتینگ است که می توان ابعاد مختلف یک ویدئوی تبلیغاتی را بر اساس سلایق و نظر مخاطبان بررسی نمود. این مشاوره به شما کمک می کند به یک جمع بندی خوب و ایده آل از این ویدئوی تبلیغاتی برسید. در حال حاضر، انواع و اقسام ویدئوهای تبلیغاتی برای رسیدن به موفقیت کسب و کارها وجود دارد. اهمیت مشاوره ویدئو مارکتینگ ‌این است که ساده ترین و مناسب ترین راهکار، برای رسیدن به این موفقیت را به مشاغل، معرفی می کند.

در واقع، ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی به همین سادگی ها نیست و قبل از ساخت آن، تحلیل ها و بررسی های مختلفی لازم است. یکی از این آنالیزها بررسی کردن نیاز مخاطبان است. در واقع ابتدا باید بدانید که اصلاً کاربران کسب و کار مورد نظر به چه چیزی نیاز دارند؟ چه عاملی سبب جلب نظر آن ها می شود؟ آیا مخاطبان کسب و کار مورد نظر به هر نوع ویدئویی علاقه دارند؟ و بسیاری دیگر از این قبیل سوالات، که رسیدگی و بررسی آن ها با کمک ‌مشاوره ویدئو مارکتینگ در اصفهان انجام پذیر است. به عبارت دیگر، مهم ترین اصل برای ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی موثر و جذاب، شناخت محتوا و ساخت و طراحی ویدئو بر اساس این محتوا است. به طور کلی، مشاوره ویدئو مارکتینگ، ترفندها و تکنیک های طراحی این ویدئوها را برای صاحبان مشاغل، ترسیم ‌می نماید.

خدمات مشاوره ویدئو مارکتینگ

مشاوره ویدئو مارکتینگ چه خدماتی ارائه می دهد؟

به طور کلی، تمام مشاغلی که به دنبال معرفی بهتر محصولات و خدمات خود هستند و می خواهند به سودآوری بیشتر و افزایش جذب مخاطب برسند به این مشاوره نیاز دارند. از این رو مشاوره ویدئو مارکتینگ ‌نیز خدمات مختلفی در راستای این اهداف به صاحبان مشاغل ارائه می دهد تا آن ها به موفقیت برسند.

در واقع، این مشاوره ها را افراد متخصص و با دانش تخصصی در این حرفه به کاربران، ارائه می دهند. آن ها با دانش و تجربه زیادی که در این زمینه دارند و همچنین با بهره گیری از ظرفیت ها، بهترین و مناسب ترفندها برای پیشروی در فضای رقابتی بازار و بین رقبا را به صاحبان مشاغل، ارائه می دهند.

از آنجایی که مخاطبین و رقبا در سال های اخیر به شدت، افزایش یافته اند ساخت ویدئوی تبلیغاتی پر محتوا، جذاب و موثر به یکی از دغدغه های تمام مشاغل تبدیل شده است. برای تولید چنین ویدئوهایی، شناخت شاخص های ویدئویی بسیار با اهمیت است که شناخت آن ها تنها از طریق دریافت مشاوره ویدئو مارکتینگ در اصفهان امکان پذیر می باشد.

وظایف یک مشاور ویدئو مارکتینگ

مشاوره ویدئو مارکتینگ در تهران

در حال حاضر، مشاوره ویدئو مارکتینگ ‌در تهران برای تمام‌ مشاغل و کسب کارهایی که علاقه مند به معرفی بهتر و بیشتر محصولات و خدمات خود هستند لازم و ضروری می باشد. همان طور که می دانید دنیای تبلیغات و بازاریابی امروزی با گذشته بسیار تغییر کرده است. دیگر نیازی نیست برای تبلیغات محصولات و خدمات و یا جذب مشتری، کلی وقت و هزینه برای تبلیغات متنی و نوشتاری صرف کنید. با یک ویدئوی تبلیغاتی کوتاه و چند ثانیه ای می توان در کوتاه ترین زمان ممکن، تمام اطلاعات و منظور کسب و کارها را به مخاطبین، منتقل کرد.

اما نکته ای که در اینجا بسیار مهم است نوع ویدئوی تبلیغاتی است. در واقع طراحی و ساخت این ویدئوها به همین سادگی ها نیست و نیاز به آنالیز و تحلیل های مختلفی دارد. اولین گام برای تهیه چنین ویدئوهایی این است که، باید نوع رفتار مخاطبین یا انواع رقبا در بازار و یا مخاطبین شبکه های اجتماعی بررسی و تحلیل شوند. سپس با توجه به این داده ها و اطلاعات، ویدئوی تبلیغاتی مورد نظر طراحی و اجرا شود. مهم ترین وظیفه مشاوره ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی، همین است.

درست است که ویژگی فیلم یعنی، ماندگار شدن محتوا در ذهن مخاطب، ایجاد حس اعتماد و افزایش انگیزه در او که تمام این مزیت ها سبب بالا رفتن نرخ فروش می شوند. اما زمانی که موضوع ساخت ویدئوی تبلیغاتی مطرح می شود سوالات زیادی ذهن کاربران و صاحبان مشاغل را به خود درگیر می کند. اینکه داستان و موضوع ویدئو چه باشد؟ چگونه آن را روایت کنیم؟ از چه مدل و تکنیکی برای ساخت آن استفاده کنیم؟ و … این ها سوالاتی هستند که با یک مشاوره ویدیو مارکتینگ در تهران برطرف می شوند.

دلایل استفاده از مشاوره ویدئو مارکتینگ

دلایل استفاده از مشاوره ویدئو مارکتینگ

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این مشاوره این است که واقعا بهترین و موثرترین راهکار برای پیشبرد اهداف تجاری کسب و کارهای مختلف است. فرقی نمی کند شما صاحب یک کسب و کار کوچک و نوپا باشید یا یک سازمان بزرگ، شغل و تجارت شما اینترنتی و آنلاین باشد یا سنتی و فیزیکی. بهره گیری از این مشاوره شما را به اهدافتان که افزایش نرخ فروش، سودآوری بیشتر، برندسازی قدرتمند و پیشروی در بازارهای رقابتی است می رساند.

مشاوره بازاریابی ویدئویی تمام راهکارهای سنتی را حذف می کند و جدیدترین و خلاق ترین ترفندها برای موفقیت و رشد یک برند را مطرح می کند. درست است که ساخت ویدئوهای تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات مهم است اما نحوه انتشار این ویدئوها از آن، مهم تر می باشد که با یک مشاوره ویدئو مارکتینگ در تهران ‌می توانید نحوه انتشار این ویدئوها را بیاموزید. این عامل، از دیگر دلایل استفاده از این مشاوره ها می باشد.

از دیگر دلایلی که اهمیت این مشاوره را نشان می دهد این است که این مشاوره ها چگونگی ارتباط برقرار کردن با تیم های موفق سایر حوزه های تولید را به صاحبان مشاغل، نشان می دهد. این ویژگی های مشاوره ویدئو مارکتینگ ‌در تهران سبب می شود نقاط قوت کسب و کارها افزایش و نقاط ضعف آن ها پوشیده شود.

مزیت های مشاوره ویدئو مارکتینگ

مزیت های مشاوره ویدئو مارکتینگ

همان طور که اشاره نمودیم یکی از مهم ترین مزیت های این مشاوره، افزایش نقاط قوت و پوشاندن نقاط ضعف مشاغل است. از دیگر مزیت های این مشاوره، به کارگیری خلاقیت و ابتکار عمل در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی است. نحوه تولید محتوا، نحوه نشر و تکثیر ویدئو در این بازاریابی بسیار حائز اهمیت است. لذا یکی از مزیت های مشاوره بازاریابی ویدئویی این است که بهترین مسیر برای انتشار حداکثری ویدئویی تبلیغاتی مورد نظر ارائه شود تا در کمترین زمان ممکن، بیشترین بازخوردها را داشته باشند.
به عبارت دیگر می توان گفت مشاوره ویدیو مارکتینگ در تهران، کیفیت محتوا، کیفیت و چگونگی نشر محتوا و کیفیت بازخوردهای نهایی را تضمین می کند.

در حال حاضر، ابزارهای دیجیتالی زیادی برای بازاریابی ویدیویی وجود دارد اما زمانی این ابزارها موثر واقع می شوند که به صورت اصولی و درست، مورد استفاده قرار گیرند. از دیگر مزیت های مشاوره ویدئو مارکتینگ ‌این است که سبب ایجاد این پیوند اصولی و موثر بین ابزارهای دیجیتالی برای ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی حرفه ای می شود.

مزایا ویدیو مارکتینگ

اصول مهم مشاوره ویدئو مارکتینگ

  • مخاطبین در این مشاوره، مهم ترین هدف هستند
  • بر روی داستان و محتوای ویدئو، تمرکز می شود
  • از صداگذاری های هدفمند استفاده می شود
  • از ثانیه به ثانیه این ویدئوها به بهترین شکل استفاده می شود

به طور کلی، هدف این مشاوره، جذب دائمی مخاطبان است. لذا در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی از بهترین، جدیدترین و خلاقانه ترین ترفندهای تولید ویدئو استفاده می کند.

اصول مهم مشاوره ویدئو مارکتینگ

مشاوره ویدئو مارکتینگ در مشهد

مشاوره ویدئو مارکتینگ در مشهد، بخشی از بازاریابی دیجیتالی است که تمرکز آن بر روی ساخت ویدئوهای تبلیغاتی به منظور جذب مخاطبان دائمی و افزایش نرخ فروش است. همان طور که می دانید در حال حاضر، تاثیرگذاری ویدئوها نسبت به پیام های متنی و ایمیلی بسیار بیشتر است. لذا افراد زیادی به دنبال بازاریابی ویدئویی هستند‌.

امروزه اکثر افراد به رسانه ها و شبکه های مجازی دسترسی دارند و دائما در حال فرستادن انواع ویدئوها می باشند. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا هر نوع ویدئوی تبلیغاتی می تواند بر روی مخاطبین اثر مثبت و موفقی بگذارد و یا منظور و هدف کسب و کارها را به مخاطبان، منتقل کند؟ طبیعتاً پاسخ این سوال، خیر است.

در واقع هر ویدئویی با هر نوع ساختار و محتوایی نمی تواند آن هدف و تاثیری که کاربر به دنبال آن بود را بر روی مخاطبان بگذارد. برای رسیدن به چنین هدفی باید استراتژی هایی در ساخت و طراحی ویدئوهای تبلیغاتی خود به کار گرفته شود که آشنایی و معرفی این استراتژی ها یکی از خدمات از مشاوره ویدئو مارکتینگ در مشهد است.

همان طور که می دانید تکنولوژی و فضای کسب و کار در تمام نقاط کشور خصوصاً کلان شهری مثل مشهد، چنان گسترش و پیشرفتی داشته است که برای موفقیت و پیشروی در چنین عرصه پر رقابتی نیاز به جدیدترین متدهای بازاریابی دیجیتال دارید. در این راستا، مشاوره ویدئو مارکتینگ در مشهد شما را برای رسیدن به اهدافتان، همراهی می کند.

حال اگر شما نیز جزء یکی از صاحبان مشاغل در مشهد هستید و می خواهید بدانید مشاوره ویدئو مارکتینگ در مشهد چیست؟ چه خدماتی به کاربران ارائه می دهد؟ چه دلایلی برای استفاده از این مشاوره وجود دارد؟ می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مشاوره ویدئو مارکتینگ چیست؟

مشاوره ویدئو مارکتینگ چیست؟

مشاوره ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی مشاوره ای است که تمرکز آن بر روی نحوه ساخت و انتشار ویدئوی تبلیغاتی برای معرفی یک برند است. بنابراین، اگر به دنبال ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی موفق و موثر هستید باید از یک تیم مشاوره یا یک کارشناس مشاوره ویدئو مارکتینگ‌کمک بگیرید.

برای این منظور، شما می توانید این تیم یا کارشناس متخصص را استخدام کنید و یا به صورت پروژه ای با آن قرارداد ببندید. این مشاوره برای تمام ‌مشاغل که هدفشان، افزایش سودآوری، موفقیت در فضای رقابتی و جذب مشتریان دائمی است ضروری می باشد. مشاوره ویدئو مارکتینگ در مشهد، مزیت و امتیازهای مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آن ها مدیریت کردن نحوه ساخت ویدیوی تبلیغاتی و حضور داشتن در تمام مراحل تدوین محتوا و ساختار ویدئو می باشد.

اشنایی با مشاور ویدئو مارکتینگ

مشاوره ویدئو مارکتینگ چه خدماتی ارائه می دهد؟

هدف از این مشاوره به مانند سایر مشاوره ها رسیدن به اهداف کسب و کار مورد نظر است. به این منظور، ابتدا تحقیقات و تحلیل های لازم انجام می گیرد. سپس با توجه به نوع برند، ویدئوهای تبلیغاتی مناسب تولید می گردد تا برند مورد نظر را به گونه ای جدیدتر و خاص تر معرفی نماید. اما آنچه که در این میان مهم است استراتژی ها و ترفندهایی است که در ساخت این ویدئو به کار گرفته می شود.

در واقع مهم ترین خدمات تیم مشاوره ویدئو مارکتینگ‌ این است که بهترین استراتژی ها را ارائه دهد و بر روی اجرای این استراتژی ها نظارت داشته باشد تا به هدف مورد نظر برسد. به عبارت دیگر، این مشاوره بازاریابی، با ارائه راهکارها و مشاوره های اصولی، نرخ فروشتان را افزایش دهد، سبب افزایش آگاهی مشتریان از نوع برند، محصولات و خدمات شما می شود، به بهبود تعامل و ارتباط شما با مشتریان کمک می کند و در نهایت، سبب افزایش سودآوری و موفقیت در بازار رقابتی می شود.

اهمیت مشاوره ویدئو مارکتینگ

اهمیت مشاوره ویدئو مارکتینگ

درست است که ویدئوها یکی از بهترین و سریع ترین راه های انتقال اطلاعات به مخاطبان هستند. اما مطمئن باشید اگر نحوه انتشار و طراحی آن به درستی انجام نگیرد اصلا خروجی خوبی نخواهد داشت. اهمیت مشاوره ویدئو مارکتینگ هم در همین قسمت است.

البته مشاوره ویدئو مارکتینگ شامل بخش های مختلفی است که تمام این بخش ها حائز اهمیت می باشند. ولی به طور کلی، به دلیل اینکه این مشاوره ها توسط افراد متخصص و با تجربه در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود مطمئنا نتایج و خروجی تاثیرگذارتری به دست می آورید.

بنابراین، اگر به دنبال شروع یک تجارت موفق هستید بهره گیری از مشاوره ویدئو مارکتینگ در مشهد یکی از مهم ترین ارکان و پایه های آن می باشد. چرا که یک مشاوره ویدئو مارکتینگ از مراحل ساخت ویدئو تا انتشار و چگونگی انتشار و حتی فیدبک گیری ویدئو، همراه شما است. برای دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ اینجا کلیک کنید.

ویژگی یک مشاور ویدئو مارکتینگ

کدام نوع محتوای اینترنتی بیشتر دیده می‌شود؟

لازم به ذکر است امروزه توجه مخاطبیت از خواندن متن های تخصصی ، طولانی و خسته کننده به سمت مشاهده ویدئوهای خلاقانه و جالب میرود . برای داشتن یک بازاریابی اثر بخش باید بتوانید بازاریابی خود را به بهترین نحوه انجام بدهید. البته در صورت نیاز همکاران ما میتوانند مشاوره ویدئو مارکتینگ را برای بهبود فعالیت شما در این زمینه بکنند. در ادامه به مهم ترین محتواهایی میپردازیم که در فضای مجازی بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند.

  • ویدئوهای مهیج و چالش برانگیز

موسیقی موجود در ویدئو این امکان را به شما میدهد که بتوانید به مغز مخاطب خودتان رفته باید بتوانید با تاثیرگذاری بر آن ذهنیت مشتری را به نسبت خودتان تغییر دهید همچنین استفاده از افرادی که برای مردم آشنا هستند مانند سلبریتی ها ایا افراد مشهور در تبلیغات ویدیویی باعث می شود که افراد اعتماد بیشتری به شما داشته باشند زیرا از طریق ارتباط انسانی برای تبلیغات راحت تر از متن یا نوشته تبلیغاتی می توانیم در ذهن مخاطب خود تاثیر بگذاریم.

  • ویدئوهایی بر پایه جذب مخاطبین

محتوا محور بودن بازاریابی شما آن است که به کمک محتوا بتواند اعتماد مخاطب خود را جلب کرده و با او یک رابطه طولانی مدت بسازید. اصل روابط بین فروشنده و خریدار بر اعتماد شکل گرفته میان آنهاست. به کارگیری از ویدئو می‌توانند اعتماد میان مشتری و شما را قوی تر کند. هنگامی که یک مشتری برای خرید از شما تردید دارد یک ویدئوی جذاب میتواند ثابت کند که شما وجود دارید و او راحتتر میتواند به شما اعتماد کند. برای مشاوره ویدئو مارکتینگ میتوانید با همکاران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • افرادی که گوشی به دست دارند ویدئوی بیشتری نگاه میکنند

امروز تلفن همراه به یکی از حیاتی‌ترین وسایل هر انسانی تبدیل شده و افراد هنگامی که تلفن همراه به دست می‌گیرند و در شبکه های اجتماعی عضو میشوند بیشتر از هر کار دیگری به نگاه کردن ویدیوهای موجود در شبکه های اجتماعی می پردازند. یوتیوب در طی تحقیقات خود اعلام کرده تعداد افرادی که در گوشی های خود ویدئو نگاه می‌کنند هر سال ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. بنابراین در اینجا میتوانید اهمیت بازاریابی ویدئویی را مشاهده کنید.

  • ویدئو مشتری را به چالش میکشد

مشاهده کردن سریع ترین راه برای یادگیری است. به همین جهت است که هنگامی که چیزی را مشاهده می کنیم می توانیم راحت تر یاد بگیریم . البته این موضوع در فروش و بازاریابی محتوایی اثر ویدئوها گویای آن است که مشتری های امروزی آنقدر وقت ندارند که متن های طولانی را درباره محصولات شما بخوانند اما اگر در طی یک ویدئو بتوانید تمام مزایای محصولات خود را مشاهده کنید می توانید تاثیر بیشتری بر ذهن مخاطب خود بگذاریم از طریق دیگری به توان دو را به چالش کشیده تا عواطف را به نسبت خودتان درگیر کنید. به طور مثال اگر تولید کننده دستگاهی هستید بهترین راه برای تولید محتوای ویدیویی کارکرد دستگاه شماست.

  • ویدیو قابلیت اشتراک گذاری راحت تری دارد

شبکه های اجتماعی در ابتدا تنها وسیله بودند که در آن می شد یک ویدیو را مشاهده کرد اما امروزه می توانید هر چیزی را که در اینترنت میبینید به راحتی اشتراک بگذاریم. به طور مثال اینستاگرام در ابتدا قابلیت اشتراک گذاری ویدیو های ۳۰ ثانیه ای را مجاز کرده بود اما رفته رفته ویدیو ها به یک دقیقه رسید و سپس، IGTV داریم، لایو برگزار می‌کنیم، استوری می‌گذاریم و … تازه می‌توانیم تمام این ویدیوها را، باهم به اشتراک بگذاریم. اشتراک گذاری ویدیو های موجود در شبکه اینترنتی باعث می شود که در کمترین زمان ممکن یک بازاریابی دهان به دهان برای شما انجام گیرد.

  • ویدئوها احساسات چندگانه مخاطب را درگیر میکنند

مخاطبان شما هنگامی که ویدیو را نگاه میکنند احساس بصری آنها از طریق دیدن درگیر شود همچنین با موسیقی یا گفتار روی ویدئو باعث می شود که احساسات شنوایی مخاطبان شما نیز درگیر شود بنابراین تاثیرگذاری پیام شما در ذهن مخاطب چندین برابر می شود.

بهترین مشاور ویدئو مارکتینگ

آیا بازاریابی ویدیوئی به درد کسب و کار شما می‌خورد؟

قطعاً بازاریابی ویدئویی برای هر کسب و کاری مناسب است. با توجه به اینکه ویدیو تاثیر گذاری بیشتری به نسبت محتوای نگارشی دارد بنابراین کسب و کار شما هر چه که باشد می تواند از بازاریابی ویدئویی برای رونق آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما مالک یک شرکت تولید لباس برند هستید یا صاحب یک رستوران هستید و حتی اگر کارهای شما صنعتی است قطعاً بهترین گزینه میتواند بازاریابی ویدیویی باشد.

چون که با ویدیو می‌توانید احساسات مخاطب را هم درگیر کنید و او را پای صحبت خود بکشانید. پس به جای اینکه چند صفحه بنویسید، یا ساعت‌ها پای تلفن درباره محصولاتتان توضیح دهید، یک ویدیو بسازید تا خودتان تأثیر چند برابری آن را ببینید. جهان که اکنون در آن زندگی میکنیم دنیای رو به پیشرفت است و به کار گیری از تکنولوژی باز شده است که روش های دیجیتال برای زندگی انسان یک امر مهم تبدیل شود. همچنین فرقی نمیکند که مخاطب شما دقیقا چه ویژگی دارد، بازاریابی ویدئویی برای تمام افراد و گروه های مناسب است.

مشاور ویدئو مارکتینگ در ایران

بازاریابی ویدیویی در ایران

برخی از افراد تصور میکنند که بازاریابی و داشتن یک استراتژی برای بازاریابی تنها برای یک کشور خارجی است . اما لازم به ذکر است که فطرت انسان در هر کجای دنیا فرق نمیکند و همچنین با رواج یافتن شبکه های اجتماعی و اینترنت به خصوص تلگرام و اینستاگرام، بازاریابی ویدیوئی بسیار رونق یافته. از این رو میتوانید خود را در دسترس مشتری یا مخاطب خود قرار دهید. سایت آپارات به عنوان بزرگترین سرویس به اشتراک‌گذاری ویدیو در ایران محسوب می‌شود که اخیرا به رکورد 60 میلیون نمایش ویدیو در روز دست یافته. این رکور نشان میدهد که افراد زیادی مایل به مشاهده ویدئو هستند.

چالش ها و مشکلات یک مشاور ویدئو مارکتینگ

چالش ها و مشکلات بازاریابی ویدئویی

برای اینکه بتوانیم به راحتی محتوای بصری و ویدئو های خود را در معرض مخاطبین قرار دهیم کمک گرفتن از اینستاگرام تلگرام سایت آپارات و انیمیشن ها ویدیو های طنز می تواند گزینه خوبی به شمار آید. در مقابل این بسترهای مناسب شبکه هایی نیز وجود دارند مانند اسنپ چت انتشار ویدیو های شما در آن نتایج مد نظر را ایجاد نخواهد کرد در برخی از سایت ها مانند یوتیوب هم با توجه به اینکه در ایران فیلتر می باشد بنابراین بسیاری از مردم ما هنوز به طور کامل از این برنامه استفاده نمی کنند. بنابراین شناخت یک بستر مناسب برای بازاریابی ویدئویی شما بسیار مهم است.

مسئله دیگر آن است که هر کشوری فرهنگ مختص به خود را دارد و هنگامی که می خواهید یک ویدیو را با جدیدترین متدهای طراحی تبلیغاتی بسازید باید توجه داشته باشید که فرهنگ ما قادر به پذیرفتن این متد ها هست یا نیاز است که با خلاقیت آنها تغییراتی ایجاد کنید که مردم بتوانند آن را راحت تر قبول کنند. بنابراین استراتژی تبلیغاتی شما باید متناسب با فرهنگ و سلیقه مختلف آن شما باشد.

همچنین هزینه نسبی خرید ترافیک اینترنتی در ایران به نسبت برخی از کشورها بالاست و این موضوع سبب می شود که افراد هنگامی که به کلیپ ها و ویدیو ها بر میخورند از آنها به سادگی بگذرند زیرا این احساس رنج و درد از لحاظ روانشناسی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد که در صورتی که این کلید را مشاهده کنند ممکن است ترافیک اینترنتی آنها تمام شده و مجبور به خرید دوباره باشند که هزینه هایی را باید تقبل کنند. همچنین مسائلی مانند کند بودن سرعت اینترنت و فیلتر‌های مختلفی که ویدیو پس از ساخته شدن باید از آن‌ها عبور کند، بر کیفیت ویدیو مارکتینگ تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود بازاریابی ویدیوئی در ایران از استاندار‌های جهانی فاصله بگیرد. البته راهکارهایی برای بهبود این مسئله وجود دارد.

به هرجهت هر شیوه ای برای بازاریابی قطعا موانع و محدودیت هایی را به همراه خواهد داشت اما خلاقیت و انعطاف پذیری برای جذب مخاطب به خود شما بستگی دارد. بازاریابی هیچگاه روشی سخت و یک دست نبوده بلکه کسی در بازاریابی نتیجه میگیرد که بتواند خلاقانه تر عمل کند.

وظایف مشاور ویدئو مارکتینگ

انواع بازاریابی ویدئویی

  • ویدیوهای آموزشی

اکثر ویدیوهای آموزشی که می‌توانند برای شما تأثیر گذار باشند، در 4 دسته زیر قرار می‌گیند: این ویدیو‌ها به بینندگان کمک می‌کند تا چیز‌های جدیدی یاد بگیرند و ذهن آن‌ها را آماده پذیرش کسب‌و‌کار و راهکار‌های شما می‌کند. البته میتوانید با کارشناسان صاحب نام مصاحبه‌هایی ترتیب دهید. با انتشار مصاحبه ها ممکن است مخاطبان اعتماد بیشتری به شما داشته باشند و حتی با درگیر کردن ذهن مخاطب و ایجاد چالش های ذهنی متوجه حرفه ای بودن شما شوند.

  • ویدیوهای زنده

لایوهای اینستاگرام از بهترین راه های کسب اعتماد برای مخاطبین هستند. مخاطب شما با مشاهده لایو و دیدن خود شما و کسب و کارتان از نزدیک احساس بهتری نسبت به مجموعه شما پیدا میکند. از این قابلیت جذاب به طور حرفه ای استفاده کنید.

  • ویدیو های توضیحی

این ویدیو‌ها به مخاطب شما نشان می‌دهد که چرا به محصولات و خدمات شما نیاز دارد و می‌تواند مشکل یا مشکلات خود را با استفاده از محصولات و خدمات شما تا حدی برطرف کند. اکثرا بازاریابی ویدیویی در تلویزیون خود را به این شکل نشان می‌دهد. ویدیوهای توضیحی میتواند ذهن ناخودآگاه مشتری یا مخاطب را برای اعتماد و خرید از شما مجاب کند.

  • ویدئو های کمپانی ها یا صنف های صنعتی

ویدیو‌های مربوط به کمپانی و برند شما، اهداف و دیدگاه‌های کلی کسب و کار شما را به مخاطب نشان می‌دهد. برای این کار میتوانید از رویدادهایی که برگزار می‌کنید، ویدیو بسازید و بدون آنکه کلمه‌ای حرف بزنید، برندتان را حسابی پروموت کنید. رویداد شما درباره هرچه که باشد، در همان مورد به مشتری‌هایتان اطلاعات خواهید داد. هر اتفاق و رویداد مثبت و اطلاع آن به مشتری خود میتوانید ذهنیت خوبی را در ذهن او ثبت کنید. هدف اصلی این فیلم‌ها جذب مخاطبانی با خط فکری مشابه شماست. خط فکری به معنی آن است که مخاطب علاقمند به چیزهایی است که در تبلیغات آن را بیان کرده اید.

  • ویدیو محصول

امکانات و ویژگی‌های محصولتان را به تصویر بکشید تا مزایا و کاربردهای آن را به صورت عملی به مخاطب نشان دهید. با بکارگیری یک موسیقی جذاب و متناسب با کلیپ میتوانید حس شنوایی مخاطب را درگیر کرده و حتی یکنواختی ویدئوی شما را از بین ببرد. هنگامی که با شور و هیجان درباره محصول خودتان صحبت میکنید روی ذهن مشتری یا مخاطب نیز اثری از اشتیاق به داشتن این محصول به جای میگذارد. حتی وقتی یک محصول جدید تولید می‌کنید، باید در یک ویدیو از آن رونمایی کنید و باید برای رونمایی از اشتیاق کافی برخوردار باشید. در این ویدیو، باید با مخاطب کاری کنید که هم‌اندازه شما ذوق‌ زده شود.

  • نظرات و تجربه کاربران

هنگامی که شما کلیپی را که ضبط نموده و در شبکه های مورد نظر منتشر می کنید همواره از دید مشتری فروشنده هستید. متاسفانه فروشنده ها ممکن از دید مخاطب کسانی باشند که میخواهند محصولات را به زور به خریداری بفروشند. اما نظرات کاربران دیگر و تجربه خرید آنها میتواند تاثیر بهتری داشته باشد. این نوع از ویدیو به شدت برای مشتری‌هایی که می‌خواهند خرید کنند اما هنوز شک و تردید دارند، مفید است. در یک نگاه، اعتمادشان جلب می‌شود و از شما خرید میکنند.
کارمندان شما، کسانی هستند که برند شما را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسند. در واقع تنها کسانی که می‌دانند کار کردن برای شما چه مزیت‌هایی دارد، کارمند شما اند. شناساندن کارمندان به مخاطبان باعث میشود صمیمیت میان شما و مشتریانتان بیشتر شود.

  • ویدیوهای سرگرم کننده

ویدیوهای سرگرم کننده آن دسته از محتواهای بصری هستند که میتوانند ذهن مشتری را وادار کنند که تا انتهای ویدئو را مشاهده کند. معمولا ویدئو های سرگرم کننده ماجراجویی هستند یا میتوانند مفاهیم سخت و پیچیده را برای مخاطبان به طور ساده پیشنهاد دهند. با استفاده از این ویدیو‌ها می‌توان مفاهیم تخصصی و پیچیده را به سادگی به مخاطبان توضیح داد. برخی از سازندگان انیمیشن ها اسپانسر هایی دارند که در طول کلیپ یا ابتدای آن تبلیغات را به طور خلاقانه ای انجام میدهد.

برای شروع ویدئو مارکتینگ چه باید کرد؟

برای شروع بازاریابی ویدیویی چه باید کرد؟

  • مرحله اول:

برای شروع بازاریابی ویدئویی خود می‌توانید است طرف تیم کاری خودتان ویدیو کوتاهی برای تشکر از مشتریانی که از شما خرید کردن بگیرید از نمونه محصولات خود فیلمبرداری کرده نسبت به سایر مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی نشان دهید.

فیلم کوتاهی از کارکرد محصولات شما می تواند برای راغب کردن خریداران برای تهیه محصول شما مفید واقع شود. برای افرادی که تولید کننده دستگاههای صنعتی هستند این روش بسیار اثربخش خواهد بود.

همچنین می توانید در این راستا فیلم کوتاهی از علاقمندی مخاطبان و مشتریان گذشته خود تهیه کنید تا مشتریان بالقوه با دیدن این ویدئو ها به خرید از شما ترغیب شوند نباید این تعریف به علاقه مندی ها بیشتر است ۱۵ یا ۲۰ ثانیه شود زیرا حالت اقرار کننده خسته کننده به خود پیدا می کند

  • مرحله دوم:

در مرحله دوم باید فیلمبرداری شما پیشرفته شده و حتی جزئیات را به خوبی رعایت کنید تا بتوانید نقاطی را که مشتری به روی آن حساس است به خوبی کنترل کرد. بسیاری از مخاطبان به سبک زندگی و علایق مشتری های حاضر در تبلیغ جذب می شوند این موضوع می‌تواند مشتریان بالقوه را راغب خرید از شما کند بعد از این اقدام می توانید ویدیو های طولانی تری از نمایش و معرفی محصولات خود تهیه کنید و در مورد کسب و کار خود اقدام و دیدگاه های کلی آن ویدیو کوتاهی برای آشنایی مخاطبان بسازید.

  • مرحله سوم:

در گام سوم باید حرفه ای تر عمل کنید و نمونه نمایشی اجرای کارکرد محصول خود را منتشر کنید. ویدئو‌های آموزشی و توضیحات مختصر را جایگزین پست‌های طولانی و پیچیده وبلاگ خود کنید. میتوانید ویدیو هایی را برای آموزش راه اندازی و کارکرد دستگاه نیز به همراه یک کارشناس خبره ضبط کند. این مورد علاوه بر آموزش و افزایش میزان آگاهی مخاطب میتواند اعتماد مشتری را بیشتر جذب کند. همچنین اگر مزیتی مانند مشاوره های رایگان یا مزایای این چنینی دارید می توانید ضمیمه ویدئوهای خود کنید.

چالش‌ها و مشکلات بازاریابی ویدیویی

چالش‌ها و مشکلات بازاریابی ویدیویی

هزینه‌‌ی بالا از چالش اولیه‌ی این نوع بازاریابی محسوب می‌شود. هر چند که شما با یک گوشی همراه و به سادگی می‌توانید محتوای ویدیویی تولید کنید اما برای یک استراتژی قوی و عقب نماندن از رقبا نیاز دارید به شکلی حرفه‌ای پیش بروید و خب برای تجهیزات و ویرایش ویدئو هزینه‌ لازم است. امروزه این هزینه‌ها کمتر شده و ابزار‌های فیلم‌برداری زیادی به وجود آمده‌اند اما با این حال باز هم نیازمند پرداخت هزینه است و البته پرداخت هزینه های این قبیل در واقع یک سرمایه گذاری است.

در بازاریابی از طریق ساخت فیلم شما ارتباطی یک سویه با مخاطب دارید. یعنی همه‌ی مسائل را پیرامون محصول و خدمات این شما هستید که مطرح می‌کنید. اگر ویدئو شما از کیفیت و یا جذابیت کافی برخوردار نباشید نه تنها ویدئو هیچ کمکی نمیکند بلکه تنها منجر به دفع مشتریان از جانب شما میشود.

یکی دیگر از چالش‌های بازاریابی ویدیویی ایده‌پردازی و ارتباط برقرار کردن با مخاطب هست. با توجه به زیاد شدن ویدیو‌های تبلیغاتی و خسته شدن بیشتر افراد از تماشای تبلیغات مکرر، درست کردن ویدیوهای که مخاطب را جذب کند و تاثیر گذار باشد، نیازمند وقت و انرژی زیاد و یک تیم نسبتاً حرفه‌ای و آشنا به امور مختلف بازاریابی است.

ویدئو مارکتینگ این روزها یکی از حوزه های بازاریابی تخصصی است که تقریباً همه صنایع و افرادی که خدمات ارائه می دهند از آن استفاده می کنند. در گذشته نوشته های وبلاگی و پست های شبکه های اجتماعی تاثیر بیشتری داشته اما امروزه موثر ترین روش های بازاریابی به سمت ویدئوها و پست های تصویری جذاب می رود.

بانک ساخت کلیپ های تبلیغاتی هزینه ها را در بر دارد اما اگر می خواهید در چشم مخاطبان خود یک گروه حرفه ای و قابل اعتماد به نظر بیاید باید هزینه ها را صرف کنید و البته برای انجام درست بازاریابی ویدئویی برای افزایش فروش خود باید از روش های صحیح وارد عمل شوید. البته میتوانید برای کسب مشاوره ویدئو مارکتینگ از همکاران ما اقدام نمایید.

استراتژی ویدیو مارکتینگ

چگونه استراتژی ویدیو مارکتینگ اجرا کنیم؟

هنگامی که از استراتژی حرف میزنیم منظور ما برنامه ها و مسیرهایی که است که برای رسیدن به هدفی از آن اقدام میکنیم. بازاریابی در گذشته به صورت بازاریابی برونگرا (Outbound marketing) بود . یعنی تعدادی ویزیتور و فروشنده به بازاریابی و تبلیغ شرکت می پرداختند. اما با توسعه فضای مجازی و ایجاد اپلیکیشن ها مانند اینستاگرام و تلگرام بازاریابی شیوه ای جدیدی پیدا کرد.

در بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) مشتری به دنبال شما می گردد. بنابراین در دسترس بودن برای مشتری میتواند احتمال فروشتان را بالا ببرد. یکی از تاثیرگذار ترین استراتژی ها برای بازاریابی درونگرا بکارگیری ویدئو ها برای معرفی خودتان به مشتری هستند.

در هنگام ضبط کلیپ یا ویدئو باید بدانید دقیقا برای چه هدفی تولید محتوا میکنید. همچنین باید بدانید که این ویدئو چه تاثیری به روش مشتری شما میگذارد. بنابراین باید برای تولید محتوای بصری خودتان هم استراتژی داشته باشید. تیم ما میتواند مشاوره خوبی در زمینه ویدئو مارکتینگ برای شما داشته باشد. پس با گام های ایجاد استراتژی بازاریابی ویدیویی با ما همراه باشید:

  • مخاطبان خود را بشناسید و برای کمپین خود اهدافی در نظر بگیرید

تحقیق گام اول هر کمپین موفق بازاریابی است. در هنگام تحقیق باید از نگاه مشتری به کسب و کار خود نگاه کنید. در این دیدگاه باید بدانید که مخاطب شما در کدام شبکه اجتماعی فعالیت بیشتری دارد و چه نوع محتوایی میان آن ها محبوبیت بیشتری دارد. زیرا اگر در کانال های ارتباطی که مشتریان شما در آن قرار ندارند ویدئو های خود را منتشر کنید، عملا مشتری به شما هیچ دسترسی نخواهد داشت.

هدف شما از ایجاد این کمپین چیست؟ چه چیزی را میخواهید از انتشار ویدئو ثابت کنید و میخواهید بازخورد آن چگونه باشد؟ آیا شما به دنبال افزایش ترافیک سایت خود هستید یا میخواهید فروش محصول خود را افزایش دهید یا تنها به دنبال آگاهی مخاطبان هستید. هر هدفی که دارید باید برای خودتان ملموس و تعریف شده باشد.

اگر بتوانید قبل از ضبط ویدئوهای خود دیدگاه مشتریان و مصرف کنندگان را در اختیار داشته باشید خواهید فهمید که دقیقا چه مسئله در ویدئو باید مورد توجه قرار گیرد.

  • در راستای اهداف برند باقی بمانید و پیام خود را در سراسر ویدئو بگنجانید

ویدئوها در بازاریابی به منظور آزمایش نموده برندینگ یا راهی برای تحولی در روش های معمولی بازاریابی است. اما در هر صورت مخاطب ابدی بداند چه کس در ویدئو با او صحبت میکند. به طور عمده شرکت های برندینگ و توسعه برند خود را ثابت قدم دنبال میکنند به نسبت سایر برند های دیگر معمولا موفقیت بیشتری نصیبشان میشود.

زیرا مشتریان تازه با آنها آشنا شده و مشتریانی که قبلا خرید کرده اند مجددا تحت بازاریابی قرار خواهند گرفت. برای ساخت یک ویدئو که شما و برندتان را توضیح دهد زمان بگذارید. به عنوان مثال اگر ویدیوهای شما در یوتیوب یا دیگر شبکه های اجتماعی منتشر می شود باید به سایت شما یا یک صفحه فرود لینک داده شوند، و واضح است که پیام رسانی و خلاقیت باید مطابق با اهداف برند و در کانال های مختلف یکپارچه باشد. این یکپارچگی در تمام کانال های شما به صورت مشهود قابل مشاهده باشد.

  • به ویدئو خود بودجه عاقلانه اختصاص دهید

تصور آن که هزینه گزاف نتیجه بهتری خواهد داشت کاملا اشتباه است. در مقابل هزینه نکردن نیز به همان میزان اشتباه است. موفقیت در برندینگ و بازاریابی ویدئویی در درک نیاز نیاز روانی مشتری به اطلاعاتی که از جانب شما نیاز دارد میباشد. اما اگر این با کیفیت پایین انجام گیرد قطعا نتیجه بخش نخواهد بود. ببینید مخاطب شما چه کسی است. آیا مخاطب شما تحمل و صبر آن را دارد که در طول یک ویدئوی بیست دقیقه ای اطلاعات فنی را دریافت کند؟ یا لازم تا به فکر ساخت ویدئوهای کوتاه برای شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر باشید؟ یا از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید؟

اگر بودجه شما به اندازه کافی است میتوانید سبک هالیوودی و ماجراجویانه را تبلیغات خود پیش بگیرید. برای این کار میتوانید از اینفلوئنسر ها استفاده کنید. توجه داشته باشید منظور ما اتخدام بزرگترین بازیگران نیستند . اما افراد زیادی در اینترنت هستند که برای مردم آشنا و شناخته شده هستند. پیش از آن لازم است تا از صلاحیت آن فرد برای معرفی شرکت خود اطمینان پیدا کنید. پروفایل های آنان در شبکه های اجتماعی مختلف را رصد و حسن شهرت آنان را بررسی کنید و نگذارید موضوعاتی که آنان در کانال ها و پلتفرم های شخصی خود به آن پرداخته اند به برند یا ارزش محصولات تان لطمه وارد کند.

  • ویدئو های خود را بهینه نمایید و برای هر کانال ارتباطی هدف گذاری کنید

هدف شما هرچه که باشد ویدئوی شما باید بتواند نرخ خوبی را از تعامل را کسب کند. نرخ تعامل به این معناست افراد را تحت تاثیر قرار دهد و این افراد ویدئو را برای دیگران بفرستند. همچنین این ویدئوها باید به اندازه کافی بهینه باشند. بهینه سازی ویدئو شامل کارهایی است که کلیت کلام را به مخاطب برساند. برای اینستاگرام مثلا این بهینه نمودن شامل کوتاه بودن ویدیو، آپلود مستقیم آن در پیج شرکت و استفاده از کپشن است. برای یوتیوب این به معنی انتظار دو هفته ای پس از انتشار ویدیو برای هرگونه تغییر و پالایش مخاطبان هدف است. اما توجه داشته باشید که هیچ چیز از روز اول خود بی نقص نبوده ، بازاریابی فرایند پر از آزمون و خطاست. پس تست کنید و دوباره تست کنید.

شاید انتقال پیام شما خلاقیت کافی را نداشته یا در زمان نامناسبی از روز کمپین خود را اجرا کرده اید و یا اینکه مشکل از کانال انتخابی شما بوده است. یا شاید ویدئوی شما بیش از حد طولانی یا بیش از اندازه کوتاه است. مشکل از هر چه که هست تا می توانید تست کنید و بازهم تست کنید تا بتوانید محتوای مطلوب و زمانبندی مناسب برای اجرای کمپین های خود را شناسایی کنید. تیم ما میتواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند. برای دریافت مشاوره ویدئو مارکتینگ با همکاران ما در تماس باشید.

کمپین های بازاریابی ویدئویی

پنج روش اندازه گیری موفقیت کمپین های بازاریابی ویدئویی

  • نرخ تعامل (Engagement rate)

در واقع، آن‌چه که باعث می‌شود از نظر پلتفرم اینستاگرام محتوای شما محتوایی جذاب به نظر برسد، نه‌ فقط تعداد دنبال‌کنندگان (فالوئرهای) شما، بلکه میزان تعامل آن‌ها با محتوایی‌ست که در صفحه‌ی خود قرار می‌دهید. در ادامه نوعی محاسبه را برای شما بیان میکنیم که بتواند نرخ تعاملات خود را به محاسبه کنید این عدد کیفیت پیام شما، خلاقیت آن و اینکه آیا طول ویدیو مناسب است یا بیش از حد طولانی است را نشان می دهد.

در ابتدا میزان کامنت ها و تعداد لایک ها را با یکدیگر جمع زده و سپس به میزان فالوورها تقسیم کنید. حالا عدد به دست آمده را در 100 ضرب کنید. عدد رو به روی شما نرخ تعاملات پیج شما خواهد بود. هرچه این نرخ بالاتر برود احتمال رفتن پست های شما به اکسپلور بیشتر خواهد شد. اما راه هایی وجود دارد که بتوانید تعاملات بیشتری از کاربران دریافت کنید به عنوان مثال :

  1. از فالوور هایتان یک سؤال بپرسید و از آن‌ها بخواهید جواب بدهند.
  2. از کاربران بخواهید نظرشان را در مورد عکسی که پست کرده‌اید یا مطلبی که نوشته‌اید برای شما بنویسند.
  3. در تصویر یا متن چند گزینه مطرح کنید و از افراد بخواهید یکی را انتخاب کنند.
  4. دعوت به تگ کردن دوستان
  5. پر کردن جای خالی و ….
  • تعداد بازدید (View count)

تعداد بازدید تعداد دفعاتی است که کاربران یک ویدئو را میبینند. همه شبکه های اجتماعی برای تعداد بازدید نرخ جداگانه ای دارند به عنوان مثال برای یک بازدید در یوتیوب حداقل 30 ثانیه و در فیس بوک حداقل 3 ثانیه زمان لازم است. بنابراین فهم اینکه بازدیدکنندگان چگونه با ویدئوهای شما از طریق کانال های مختلف تعامل داشته اند به این معنی است که دفعات بازدید را محاسبه کرده و در برنامه ریزی های آتی از آن برای ایجاد خلاقیت بیشتر در قسمت ابتدایی ویدئوی خود استفاده کنید.

  • نرخ نمایش (Play rate)

تعداد دفعاتی که بازدیدکنندگان برای نمایش ویدیو واقعا کلیک کرده اند. این معیار مهم است چرا که به شما دیدی در مورد عملکرد ویدیو در سایت های خاص یا یک شبکه اجتماعی مشخص می دهد. شاید ویدیوی شما در سایت تابناک عملکرد خوبی نداشته باشد ولی در سایت برترینها بارها پلی شود. این نکته به شما درباره مخاطبانتان می گوید. البته باید در نظر داشت که نرخ نمایش تحت تاثیر عوامل دیگری چون تصویر ابتدایی روی ویدیو یا حتی اندازه و حجم ویدیو نیز می باشد.

  • به اشتراک گذاشتن (Social Sharing)

در این معیار به شما میگوید که افراد چقدر به ویدئوی شما علاقمند بودند یا احساس کرده اند که میتواند برای کسی مفید باشد بنابراین ان را برای دیگران ارسال کرده اند. زیرا مردم برای به اشتراک گذاشتن محتوایی که به آن علاقه ای ندارند خود را به زحمت نمی اندازند. بنابراین باید بتوانید علایق و ذهنیت مخاطب خود را درک کنید تا بتوانید کلیپ هایی بسازید که برای آنها مفید باشد یا کمکی به آنها کند. اگر معیار اشتراک گذاری شما بالا بدین معناست که محتوای شما جذاب بوده و از این گوشی به آن گوشی دیده می شود.

  • بازخور یا نظرات (Comments)

این قابلیت کامنت از گذشته تا به حال در پایه ترین برنامه ها نیز کاربرد داشته اند. اگر بازدیدکنندگان در مورد ویدیوی شما در شبکه های اجتماعی کامنت می گذارند آنها را بخوانید و بدانید که مثبت هستند یا منفی و به هر دو دسته توجه کنید. از کامنت های مثبت برای افزایش روحیه و از کامنت های انتقادی که صحت داشته باشند برای اصلاح تولید محتوای خودتان بهره بگیرید. زیرا کسانی که وقت خود را صرف تماشای ویدیوی شما کرده اند و در اینباره نظر داده اند چه مشتری شما باشند و چه نباشند در حال حاضر برند شما را به خوبی می شناسند و احتمال اینکه در آینده مشتری شما شوند بالاست.

آخرین قطعه پازل ویدئو مارکتینگ

از اینکه ویدئو به دست مخاطب برسد اطمینان پیدا کنید و بدانید که یک ویدئوی عالی تنها تا جایی میرود که کمپین ویدئو مارکتینگ قوی آن را ببرد. برای اینکه آخرین قطعه پازل خود را بچینید باید توجه داشته باشید که همواره مسیر خود را پالایش کنید. همچنین به بهبود کیفیت و دسترسی مخاطبین خود بپردازید.

مشاوره ویدئو مارکتینگ در کسب و کار

مشاوره ویدئو مارکتینگ در کسب و کار

ویدئو مارکتینگ یکی از استراتژی های بازاریابی در بستر اینترنت است و ابزار آن ویدیوها و کلیپ های تبلیغاتی و معرفی یک محصول یا برند هستند. در گذشته از روش هایی مانند چاپ تراکت و بنر های تبلیغاتی جلوه های بصری را برای جذب مخاطبان انجام داد. اما امروزه میتوان با ساخت کلیپ و تیزر های تبلیغاتی حواس چندگانه مخاطب را درگیر کرد و تاثیر بیشتری را به نسبت روشهای قدیمی تجربه کرد.

تاثیر بازاریابی ویدئویی بر کسب و کارها

ویدئو مارکتینگ روشی است که جلوه های بصری و صوتی با یکدیگر به طور خلاقانه ترکیب میشود و تعامل را بین افراد و برند بیشتر میکند. بدین ترتیب هنگامی که مخاطبان ویدیو های شما را مشاهده می کنند. با تاثیر گرفتن از تصویر ها، رنگ ها، موزیک و لحن صدا ارتباط نزدیکتری با مجموعه شما پیدا می‌کنند و حس اطمینان خاطر آنها به شما بیشتر می شود.
به همین دلیل ویدئو مارکتینگ یک تکنیک بسیار موفق است که چند سال اخیر جایگاه ویژه ای در حوزه مارکتینگ پیدا کرده. همچنین به دلیل تاثیرگذاری بالای آن عمده بازاریابان و صاحبان کسب و کار از آن برای استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند.

چرا مشاوره ویدئو مارکتینگ را توصیه میکنیم؟

سوالی که شاید ذهن شما را هم درگیر کرده باشد آن است که چرا مشاوره ویدئو مارکتینگ را به شما توصیه می کنیم؟ در اینجا یک مسئله مهم وجود دارد، آیا شما میدانید که دقیقا مخاطبان شما چه نوع ویدیو هایی را بیشتر مشاهده می کنند؟ آیا میدانید که در چه کانال ارتباطی بیشترین میزان بازخورد و تعامل را می‌توانید از کاربران دریافت کنید؟ اگر به دنبال یک بستر مناسب برای اشتراک گذاری ویدیو ها و راهکارهای خلاقانه برای ساخت تیزر ها و کلیپ های تبلیغاتی هستید، ما مشاوره مارکتینگ را به شما توصیه می کنیم.

تاثیر بازاریابی ویدئویی بر کسب و کارها

مزایا و فواید ویدئو مارکتینگ برای کسب و کار

از مهمترین مزایا و فواید ویدئو مارکتینگ برای کسب و کار درگیر کردن کاربران با برند و محتوای ویدئو ها می باشد. زیرا درگیری ذهنی مخاطب با موضوع افزایش پیدا می‌کند . اگر ویدئو با مشاوره ویدئو مارکتینگ ساخته شده باشد مخاطب در ۱۰ ثانیه اول متقاعد به تماشای کلیپ تا انتها و دریافت پیام تبلیغاتی می شود.
جالب است بدانید ذهن انسان به طور طبیعی تصاویر را بهتر به خاطر می سپارد. مسلما تهیه فیلم های تبلیغاتی خلاقانه و جالب در حافظه ماندگار تر است. کسب و کارهای بزرگ نیز برای آنکه بتوانند برند خود را ماندگار کند با مشاوره مارکتینگ ویدیوهای خود را می سازند و در کانال های اصلی منتشر می کنند.

بهترین مشاوره بازاریابی ویدئویی در اصفهان

بهترین مشاوران و بازاریابی در اصفهان عملاً باید بتوانند شما را در ساخت یک ویدئو برای جذب حداکثری مخاطب یاری کنند. بنابراین ابتدا رزومه شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی را مورد بررسی قرار دهید و سپس با مراجعه به دفاتر آنها تحت مشاوره حرفه ای قرار بگیرید. هم اکنون با تماس با همکاران ما از مشاوره حرفه ای مارکتینگ برخوردار شوید و مزایای بیشتری از ویدئو مارکتینگ اصولی دریافت کنید.

مزایا و فواید ویدئو مارکتینگ برای کسب و کار

اهداف اصلی ویدئو مارکتینگ

در قسمت قبلی توضیحاتی به این مضمون ارائه شد که هدف ما از کمپین های ویدئو مارکتینگ فروش نیست. بلکه برندسازی است. در ادامه به بخشی از اهداف مهم بازاریابی ویدئویی اشاره میکنیم:

  • افزایش آگاهی و اطلاع در خصوص برند
    از ویدئو می توانید برای اطلاع رسانی درباره شرکت و محصولات استفاده کنید و برندسازی خودتان را توسعه دهید. ویدئو می تواند در موارد زیر یاری کننده شما در دستیابی به اهداف باشد:
    ویدئوهای داستانی که بتواند صنعت شما را رصد نموده و قدمت و نوع پیشرفت شما را بررسی و بازگو کند برای مخاطبین جذابیت زیادی دارد. البته ویدئو نباید به طور مفصل و خسته کننده باشد. ویدئوهای کوتاه و جذاب میتواند راه خوبی برای ارتباط با مشتریان باشد. مخاطبین زمانی که درباره گذشته شما اطلاعاتی به دست می آورند احساس صمیمیت بیشتری با برند شما دارند راحتتر اعتماد میکنند.
  • افزایش درگیر کردن آنلاین
    زمانی که از درگیر کردن مشتری صحبت میکنیم ، منظور تولید محتوایی است که کاربر یا مخاطب تشویق به لایک کردن، کامنت گذاشتن یا اشتراک گذاری شود. درگیری آنلاین از طرف دیگر سبب میشود تا اعتماد میان کاربران افزایش پیدا کند. درست مانند زمانی که دوست شما ویدئویی را با شما به اشتراک میگذارد. وقتی او را میشناسید برای دیدن ویدیویی که ارسال کرده زمان میگذارید. حتی زمانی که مخاطبین مشاهده میکنند آشنایان و دوستان آنها ویدئوی شما را پسندیده اند، راحتتر به شما اعتماد میکنند. از این ساخت کلیپ های جذاب سبب درگیری انلاین مخاطب میشود.
    انواع ویدئو مارکتینگ که به منظور درگیری مخاطب می توان استفاده کرد، شامل:
    کلیپ های تبلیغاتی کوتاه در خصوص توضیحاتی در رابطه با یک مقاله یا مطلب سایت که در انتهای آن از کاربر دعوت میشود مقاله متنی را به طور کامل مطالعه کند. همچنین ویدئوهایی نیز که سبب برانگیختن زمینه احساس و عاطفه در مخاطبین میشود نیز از این دسته است. علاوه بر آن کلیپ هایی که بتواند به کاربران مسائل یا نکاتی را آموزش دهد که میتواند در درگیری مخاطبین شما تاثیرگذار باشد.
  • افزایش آموزش کاربران و مشتریان
    از دیگر اهدافی که در تولید محتوای بصری دنبال میشود آموزش کار با ابزار خاص یا نرم افزارهای کاربردی است. این کلیپ ها با هدف افزایش آگاهی مخاطب ارائه میشوند اما نتیجه آنها بیش از ویدئوهای تبلیغاتی خواهد بود . همچنین راحت تر و سریعتر انجام میگیرد.
    به عنوان مثال سوالات موجود در صفحه FAQ میتواند ایده ای برای تهیه ویدئوی آموزشی باشد. برای این کار سوالات و مطالب آن را به صورت یک ویدئو تولید نموده و به کاربران نشان دهید.
  • افزایش درآمد فروش
    در کنار هدف اصلی ویدئو مارکتینگ ، که برند سازی است. افزایش فروش هدفی است که برخی تولیدکنندگان محتوا آن را دنبال میکنند. طی تحقیقات و تجربیات، سایتهایی که برای تبلیغ محصولات خود از ویدئو بهره می گیرند به نسبت سایر تبلیغات گسترده غیر ویدئویی، نتیجه بهتری میگیرند.
    به طور مثال سایت هایی برای معرفی تمام محصولات خود از ویدئو استفاده میکند به میزان 68 درصد فروش بیشتری را به نسبت دیگران تجربه میکنند. نکته مهم آن است که ویدئوهای آموزش قطعا تاثیر گذار و مفید است اما نباید تنها به همین کار بسنده کرد. ویدئوهای تبلیغاتی معرفی محصول توانای جذب مشتری بالقوه را داراست.
  • افزایش ترافیک سایت
    اگر از متخصصین سئو بپرسید که چه چیزی رتبه سایت را بهبود میبخشند به شما میگویند که ترافیک سایت میتواند رتبه سایت را ارتقا دهد. یکی از راه هایی که میتواند ترافیک سایت را چند برابر کند ویدئو مارکتینگ و تولید محتوای بصری جذاب است. زیرا گوگل به کلیپ هایی که دارای لینک سایت است بسیار علاقه داشته و به همین علت ورودیهایی که از یوتوب دریافت می کنید تاثیرات بیشتری به نسبت یک سایت عادی دارد.

اهداف اصلی ویدئو مارکتینگ

9 مزیت استفاده از ویدئو مارکتینگ

در ویدئو مارکتینگ مزیت هایی وجود دارند که با هدف های آن نیز مشترک هستند. اما قبل از شروع باید هدف کمپین های ویدئو مارکتینگ را مشخص نموده و سپس فرایند را شروع کرد.

  • مشتریان شما ویدئو را بیشتر تماشا می کنند
    طی تحقیقاتی که به روی نتایج انجام شده نشان دهنده توجه بیشتر مشتریان به ویدئو به نسبت عکس و متن است. یک حقیقت جالب آن است که 92 درصد تبلیغات محصولات و فروش B2B با بکارگیری ویدئوی آنلاین است. جالب است بدانید روزانه 4 میلیارد ویدئو در یوتیوب بارگذاری میشود. همچنین یک سوم مشتریان بعد از مشاهده کلیپ یا ویدئو خرید خود را نهایی می کنند.
  • تبلیغات ویدئویی باعث فروش سریع تر محصول می شود
    اگر سایت های فروش آنلاین مشهور مانند ای بی و آمازون را بشناسید میدانید که چقدر توسعه یافته هستند. این سایت ها نیز ابراز کرده اند که با افزودن ویدئو به محصولات رشد 35 درصدی فروش را تجربه کرده اند.
  • کاربران ویدئو را به اشتراک می گذارند
    کاربرانی که ویدئوهای جذاب را نگاه می کنند آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند. با اشتراک گذاری ویدئو ها در شبکه های اجتماعی، روزانه و هر دقیقه بیشتر از قبل دیده میشود. به عنوان مثال در شبکه اجتماعی محبوبی مانند توییتر بیش از 700 ویدئو در دقیقه منتشر میشود.
  • ویدئو مارکتینگ را می توان در میان کاربران موبایلی استفاده کرد
    افراد در روز بیش از 10 ساعت با موبایل و تلفن همراه هوشمند سرگرم هستند. به همین دلیل است که ویدئوهای زیر 30 ثانیه در موبایل بازدید بهتری کسب میکند. توجه کنید که کلیپ هایی که برای کاربران موبایلی طراحی شده است، باید ریسپانسیو باشد.
  • ویدئوها بهترین فرمت برای اطلاع رسانی و آموزش هستند
    در کنار تولید محتوای صوتی و تصویری برای آموزش ، بکارگیری از ویدئو مارکتینگ نیز روش خوبی برای آموزش است. مزیت استفاده از ویدئو نمایش زنده تمامی جنبه های کار است. ولی محدودیت های تصویر و عکس این اجازه به به تولید کنندگان محتوا نمیدهد. همچنین مطالب را نمیتوان به طور کامل با عکس یا صدا آموزش داد.
  • موتورهای جستجو برای ویدئو ها ارزش قائل هستند
    در گذشته به میزان امروز موتور های جست و جو به ویدئو اهمیت نمی دادند. به دلیل اهمیت ویدئو، در بخش جستجوی ویدیوها، این موارد بر اساس رتبه خاصی نمایش داده میشوند . همچنین اشتراک گذاری ویدئو نیز در شبکه های اجتماعی و قرار دادن ان در وبلاگ از مهمترین عوامل افزایش رتبه سایت است .
  • یک ویدئو می تواند در یک زمان کوتاه اطلاعات بسیاری را در اختیار کاربران قرار دهد
    در ویدئو مطالب زیاد در زمان کوتاهی بیان میشود که به نسبت عکس، تصویر و متن از مزیت مهمی برخوردار است. برای خواندن متون معمولی چیزی حدود 10 دقیقه زمان لازم است. برای مشاهده عکس ها نیز دو دقیقه زمان لازم است. اما همین مطالب را میتوان در اندازه 30 ثانیه به مخاطب نشان داد.
  • با استفاده ویدئو داستان را راحت تر میتوان بیان کرد
    در مقایسه با سایر تبلیغات، ویدئو از اثر احساسی بیشتر و قوی تری برخوردار است. با بیان داستان خود و برندتان از طریق ویدئو میتوانید ارتباط بهترین برای کاربران و مخاطبان برقرار کنید. انواع حالت های گرافیکی، نور ، صدا و موارد دیگر در تولید کلیپ یا ویدئو باعث تفاوت آن با سایر فرمت ها مانند عکس و متن میشود.
  • تحلیل و بررسی آن راحت تر است
    سایت های که قابلیت اشتراک گذاری ویدئو را فراهم کرده اند یا شبکه های اجتماعی ، مجهز به ابزاری هستند که قابلیت تحلیل بازدید و اشتراک گذاری ویدئو را به شما میدهند. با تحلیل بازدیدها، پسندها، اشتراک گذاری و ذخیره میتوانید بفهمید مخاطب شما چه موضوعاتی یا سبک خاصی از تولید کلیپ را بیشتر از سایرین دوست دارد. همچنین این ارقام قابلیت تحلیل پیشرفت کمپین ویدئو مارکتینگ را فراهم میکنند.

مزیت استفاده از ویدئو مارکتینگ

اشتراک گذاری

10 یک نظر

    1. تیم محتوای پویا فراز پاسخ

      1. تعیین هدف
      برای شروع ویدئو مارکتینگ، باید ابتدا هدف خود را تعیین کنید
      2. تولید محتوا
      بعد از تعیین هدف، باید به تولید و ساخت ویدئو بپردازید
      3. انتشار ویدئو
      پس از تولید ویدئو، باید آن را در شبکه‌های اجتماعی، سایت شخصی یا سایر پلتفرم‌های آنلاین مناسب منتشر کنید.
      4. تحلیل نتایج
      بررسی نظرات و بازخوردهای مخاطبان به ویدئو‌های شما، به شما کمک می‌کند تا در آینده بهبود بخشید

  1. صادق پاسخ

    سلام خسته نباشید اهداف اصلیه ویدئو مارکتینگ یا همون بازاریابی ویدئو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.