انواع دیجیتال مارکتینگ

انواع دیجیتال مارکتینگ در یک دهه گذشته به جز حیاتی در استراتژی بازاریابی کل یک سازمان تبدیل شده است. این روش‌ها به شرکت‌ها اجازه می‌دهد پیام‌های مورد نظر خود را برای دستیابی به مخاطبان خاص تنظیم کنند. روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای معرفی محصولات و خدمات به کسانی که واقعاً به آنها نیاز دارند، مزایای ‌های زیادی دارد.

بازاریابی دیجیتال می‌تواند با تکنیک‌های سنتی همسو شود و اثربخشی دو چندان داشته باشد. از این رو است که به عنوان کسانی که سال‌ها تجربه در این زمینه داریم، به صاحبان کسب و کارها توصیه می‌کنیم از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ در طول فعالیت آنلاین خود استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی : اصول دیجیتال مارکتینگ

توسعه فناور پویا فراز

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

تعاریف زیادی درباره دیجیتال مارکتینگ ارائه شده است. به طور کلی، بازاریابی دیجیتالی، طیف وسیعی از تاکتیک‌ها و فناوری‌های بازاریابی را در بر می‌گیرد که برای دسترسی به مشتریان آنلاین استفاده می‌شوند. این شیوه از بازاریابی مدرن به عنوان شکلی از مارکتینگ آنلاین به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا هویت برند خود را ایجاد کنند. برای موفقیت در اجرای استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی، شناسایی اصول اولیه ضروریست.

کارشناسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید به دانش پایه و دانش فنی مسلط باشند. رسانه‌های سنتی، راهکاری عالی برای دستیابی به یک پایگاه داده گسترده از مشتریان است. این در حالیست که رسانه‌های دیجیتالی توانایی دسترسی به مخاطبان بسیار خاص را دارند. نکته کلیدی درباره انواع دیجیتال مارکتینگ این است که برای دسترسی به مخاطبان هدف، برخی از کانال‌های بازاریابی، موثرتر از سایرین عمل می‌کنند.

7 تا از انواع دیجیتال مارکتینگ در دنیای مدرن

1- بازاریابی مشارکتی یا Affiliate Marketing

اولین نوع از روش‌های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی مشارکتی است. این روش گاهی با نام بازاریابی تاثیرگذار یا بازاریابی وابسته نیز شناخته می‌شود. جالب است بدانید که بازاریابی مشارکتی در بین بسیاری از سازمان‌ها برای رفع نقص یا شکاف ارتباطی بین مصرف کننده و شرکت‌ها متداول شده است.

در این روش دیجیتال مارکتینگ، شخص ثالث، تبلیغات محصولات یا خدمات سازمان را انجام می‌دهد. این کار از طریق انتشار پست‌ها در وب سایت‌ها، وبلاگ نویسی، اینفلوئنسر یا تولید محتوای ویدیویی توسط فرد تبلیغ کننده انجام می‌گیرد. این کار موجب می‌شود تا مخاطبان بیشتری درگیر کسب و کار شما باشند؛ پس سرنخ جدید برای فروش ایجاد می‌شود.

2- بازاریابی محتوا یا Content Marketing

بازاریابی محتوایی، دومین نوع از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که این روزها به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. در روش بازاریابی محتوا، از داستان سرایی و به اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می‌شود تا آگاهی از برند را افزایش دهد. تولید محتوا و انتشار آن، روش‌های ایمیل مارکتینگ، تولید کتاب الکترونیکی، تولید پادکست و انتشار پست‌های وبلاگی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وقتی محتواها در وب سایت قرار می‌گیرند، نوعی علاقه مندی در مخاطب به وجود می‌آورند که باعث افزایش نرخ کلیک و احتمال فروش بیشتر خواهد شد. در خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ می‌توانید درباره تنظیم تقویم محتوایی و استراتژی تولید محتوا کوتاه مدت و بلند مدت اطلاعات بیشتری کسب کنید.

3- بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین تکنیک‌های بازاریابی آنلاین است. این روش زیر شاخه دیجیتال مارکتینگ بوده و بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی نیز محسوب می‌شود.

بازاریابی ایمیلی در طول زمان، اطلاعات بیشتری را از یک کسب و کار به مصرف کنندگان منتقل می‌کند؛ پس مخاطب به مشتری تبدیل خواهد شد. در جلسات مشاوره دیجیتال مارکتینگ به شما توضیح داده می‌شود که چطور کمپین‌های ایمیل مارکتینگ موثر و قانع کننده ایجاد کنید تا بتوانید به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید.

4- بازاریابی موبایلی یا Mobile Marketing

روش دیگر از انواع دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی موبایلی است. در این روش، هدف اصلی بر روی دستیابی به مخاطبان هدف از طریق تلفن‌های هوشمند یا تبلت تمرکز دارد. بازاریابی موبایلی از طریق پیام‌های متنی، رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، ایمیل و اپلیکیشن‌های موبایلی به افراد دسترسی پیدا می‌کند. از آنجایی که استفاده از تلفن همراه آمار زیادی را در طول روز به خود اختصاص داده، پس مارکتینگ از طریق تلفن همراه می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مشتری داشته باشد.

5- پرداخت به ازای هر کلیک یا Pay-per-Click (PPC)

روش دیگر از دیجیتال مارکتینگ که مناسب صاحبان وب سایت‌ها است، پرداخت به ازای هر کلیک نام دارد. این روش، شکل کوتاه مدت از بازاریابی دیجیتالی محسوب می‌شود. در این روش، شما تبلیغات را در بستر آنلاین منتشر می‌کنید و به ازای تعداد هر کلیک که روی تبلیغ شما انجام می‌شود، پول پرداخت می‌کنید.

این نوع روش بازاریابی دیجیتالی، راهی عالی برای افزایش ترافیک سایت از طریق موتور جستجوگر است. این تبلیغات را می‌توانید در هر قسمت از وب سایت یا نمایشگر گوگل منتشر کنید. برای اینکه این روش برای کسب و کار شما موثرتر باشد، نیاز به خدمات مشاوره‌ دیجیتال مارکتینگ دارید؛ چون طراحی کمپین تبلیغاتی بسیار مهم است.

6- سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر؛ Search Engine Optimization (SEO)

جز مهمی از انواع دیجیتال مارکتینگ، سئو است. هدف سئو این است که یک کسب و کار را در رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل قرار دهد و در نهایت، ترافیک موتورهای جستجو را به وب سایت آن کسب و کار افزایش دهد.

سئو معمولاً بر روی یک یا دسته‌ای از کلمات کلیدی هدف یک کسب و کار انجام می‌گیرد. نتیجه کار این است که پیرامون همان کلمات مهم، یک وب سایت در رتبه‌های بالای موتور جستجوگر نمایش داده می‌شود. تولید محتوا، طراحی سایت حرفه‌ای، آنالیز کلمات کلیدی، نکات اساسی در استراتژی سئو هستند.

7- بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یا Social Media Marketing

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شامل همه فعالیت‌هایی است که یک کسب و کار از طریق این بستر انجام می‌دهد تا مشتریان و مخاطبان بیشتری جذب کند. از آنجایی که تعداد شبکه‌های اجتماعی گسترده است، هر کدام به یک استراتژی مجزا نیاز دارند. تلاش‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود باید هماهنگ و منسجم باشد. انتشار پست‌های روزانه و زمانبندی شده، طراحی اصولی تصاویر و ویدیوها و تولید محتوای قوی، رمز موفقیت این روش دیجیتال مارکتینگ است.

چنانچه به خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید تا کسب و کار خود را متحول سازید، کارشناسان ما در خدمت شما هستند. می‌توانید بازاریابی دیجیتال را قوی‌تر از قبل اجرا کنید و شاهد نتایج درخشان‌تر باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.