مدیریت حجم ترافیک بالا در سایت های وردپرسی

مدیریت حجم ترافیک بالا در سایت‌های وردپرسی از مهم‌ترین مسائل پیش رو برای سایت‌های پر ترافیک است. تمامی افرادی که جهت توسعه سازمان، شرکت و یا مجموعه فروشگاهی خود اقدام به ساخت سایت وردپرسی کرده‌‌اند خواهان ترافیک بالایی در سایت خود هستند.
حال سوال مهم این است که چگونه می‌توانید با این مسئله روبرو شوید و یک مدیریت اصولی و استاندارد برای ترافیک بالای سایت خود داشته باشید؟ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی راهکار‌های مدیریت حجم ترافیک در سایت‌ها بپردازیم.

مقاله پیشنهادی : طراحی وردپرس

توسعه فناور پویا فراز

مفهوم حجم ترافیک بالا چیست؟

قبل از اینکه در مورد مدیریت صحیح حجم ترافیک سایت‌ها صحبت کنیم بهتر است با مفهوم اصلی آن آشنا شویم.
ترافیک بالا در سایت‌های وردپرسی به معنای میزان تعداد درخواست‌هایی است که کاربران در مقیاس زمانی یک دقیقه یا یک ساعت به سایت شما ارسال می‌کنند. از این جهت یک عدد خاص را برای حجم ترافیک اعلام نکرده‌اند و هر سایت بسته به اختصاصی یا اشتراکی بودنش اعداد و ارقام مشخصی را به عنوان ترافیک سایتی در نظر می‌گیرد.
به طور کلی، وقتی کاربری صفحه‌ای را باز می‌کند و درخواستی شامل فایل، عکس، پیام و غیره را به سرور ارسال می‌کند، با توجه به نوع درخواست و حجم داده‌ای که به سرور منتقل شده، شامل ترافیکی برای سایت مورد نظر است که هرچقدر تعداد کاربران سایت بیشتر باشد حجم ترافیک مصرفی سایت بالاتر می‌رود.
پس مدیریت حجم ترافیک بالا در سایت‌های وردپرسی از چالش‌های مهم پیش‌رو برای سایت‌هایی است که خواهان افزایش کاربر هستند.
پس با تفاسیر فوق حال این سوال پیش می‌اید که در چه زمانی با رویداد پرترافیک روبرو هستیم؟ این مهم بستگی به نوع سایت، محتوای مربوط به آن و تعداد کاربران در آن سایت دارد.
ممکن است یک سایت با سرور اشتراکی صدها کاربر در دقیقه یا ساعت، ترافیک بالایی داشته باشد و یا سایت‌هایی با سرور اختصاصی چند هزار کاربر در همان زمان جز سایت پر ترافیک طبقه بندی شوند.
آنالیزور کننندگان دیتا با یک سری حدث‌ و گمان‌ها، گزارشی از وضعیت ترافیک سایت را تخمین می‌زنند که باز هم یک عدد دقیق نیست. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با کارشناسان پویافراز تماس بگیرید.

مدیریت حجم ترافیک بالا

علل حجم ترافیک بالا در بازه زمانی کوتاه

  • محتوای جذاب و محبوب مخاطب:

اگر یک سری محتوا، مقاله و خبر مربوط به موضوعی که برای مخاطب، جذاب، مفید و ارزشمند باشد، در زمان مناسب منتشر شود، موجب جذب کاربر و بازدیدکنندگان و افزایش ترافیک سایت می‌شود.

  • حملات DdoS و هک:

در صورت هک و حملات به زیر ساخت‌های سایت توسط سرورهای مختلف، ترافیک سایت به طرز ناگهانی افزایش پیدا کرده و حجمه‌ای از درخواست‌ها به سمت سایت سرازیر می‌شود که به قطع خدمات سایت منجر می‌شود.

  • تبلیغات :

کمپین‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات تلویزیونی، مقالات مشهور، تبلیغات اجتماعی، تبلیغات پرداخت شده در موتور‌های جستجو و شبکه‌های تبلیغاتی تاثیر زیادی در افزایش ترافیک ناگهانی سایت دارد.

  • مسائل فنی:

مشکلات فنی مانند دسترسی ویروس‌ها و بات‌ها به سایت، بارگیری‌های بلند، خطاهای سمت سرور، مشکلات در کد نویسی هم می‌توانند موجب افزایش ترافیک ناگهانی در سایت شوند.

  • بهبود جستجوی سئو:

با استفاده از روش‌هایی مانند استفاده از کلمات کلیدی، توضیحات مناسب متا، بک لینک‌ها، بهبود سرعت بارگیری و غیره، موتو‌های جستجو بهینه شده و حجم ترافیکی سایت بالا می‌رود.

  • واکنش گرایی:

واکنش گرایی بدان معناست که پاسخ‌های سریع و تاثیرگذاری به کاربران سایت ارائه شود تا سوالات و نیاز‌های کاربران پوشش داده شود که به خودی خود موجب افزایش ترافیک می‌شود.

مدیریت حجم ترافیک

حجم ترافیک بالا چه اختلالاتی برای سایت‌های وردپرسی دارد؟

  • در صورت افزایش ترافیک ناگهانی و کافی نبودن منابع سرور ممکن است فعالیت سایت به طور کامل قطع شده و از دسترس کاربران خارج شود.
  • کاهش سرعت بارگیری که موجب افزایش زمان لود صفحات و افزایش نرخ بازگشت کاربران می‌شود.
  • مصرف بیش از حد منابع سرور موجب افت عملکرد سایت و افزایش زمان پاسخگویی سرور به درخواست‌های کاربران می‌شود.
  • افزایش ترافیک باعث خرابی پایگاه داده شده که موجب از دست رفتن داده‌های کاربران و بازدیدکنندگان می‌شود.
  • با افزایش ترافیک، هزینه‌های میزبانی زیاد می‌شود زیرا معمولا سرویس‌های میزبانی بر اساس حجم ترافیک و میزان استفاده از منابع سرور قیمت گذاری می‌شوند.

مدیریت صحیح حجم ترافیک بالا در سایت‌های وردپرسی

تا اینجای بحث با مفهوم حجم ترافیک، دلایل بالارفتن ترافیک سایت و اختلالاتی که ممکن است این موضوع برای سایت شما داشته باشد اشنا شدیم. حال وقت آن رسیده تا با راه‌های مدیریت صحیح حجم ترافیک بالا برای بهینه سازی بهتر وب‌سایت اشنا شویم.

  • پاکسازی اطلاعات و پلاگین‌های غیرضروری

با یک خانه تکانی اساسی و پاک کردن تصاویر، محتوا‌های پر‌حجم، ویدوئو‌های اضافی موجب بهینه‌سازی فضای سایت شده و امکان پذیرش ترافیک بیشتر را پیدا می‌کند. پس اگر احتمال حجم بزرگی ار ترافیک را برای سایت خود پیش‌بینی می‌کنید قبل از شروع افزایش ترافیک پلاگین‌های غیرکاربردی را حذف کرده چون هر پلاگین به خودی خود فضای ذخیره را اشغال کرده و سرعت را به شدت کاهش می‌دهد.

  • بهبود میزبان وب (هاست مستقل)

اگر از هاست اشتراکی در سایت خود استفاده می‌کنید، هرچه زودتر به فکر ارتقا هاست و خرید هاست مستقل باشید. هاست اشتراکی قطعا پهنای باند مورد نیاز جهت مدیربت حجم ترافیک را ندارد. اگر پلن اشتراکی باشد و با حجم ترافیک روبرو شوید به خاطر استفاده از سهم اختصاصی بیشتر از ظرفیت، قطعا جریمه‌های مربوطه برای سایتتان اعمال خواهد شد.
هاست مناسب با مقیاس بند خودکار توانایی مدیریت و پاسخ‌گویی و پشتیبانی از تعداد بالایی کاربران و کنترل حجم ترافیک را دارد.

حجم ترافیک بالا

  • استفاده از طراحی سایت کاملا مینیمال و ساده

طرح‌های پر زرق و برق و عجیب و غریب قطعا به جای اینکه تاثیرات خوب و درامد زایی داشته باشند، اثرات تخریبی بیشتری برای سایت دارند. زیرا اسکریپت‌ها یا عناصر مولتی مدیا دیر بارگذاری می‌شوند و برای لود بهتر نیاز به اجرای اصولی و کاربردی دارند که اکثر مواقع بر مبنای درستی انتخاب نشده و تاثیر منفی بر سایت دارد.
پس از فونت‌ها و طرح‌های ساده و کاربردی استفاده کنید. اسکریپت‌های اضافی را تماما حذف کرده و همه فایل های CSS را به یک فایل تبدیل کنید. و تا می‌توانید تمام افزونه‌های نصب را حذف یا مدیریت کنید.

  • استفاده از CDN:

CDN اگر مطمئن و با ثبات باشد می‌تواند کمک کند تا بار سرور را کاهش داده و سرعت بارگیری وب نیز افزایش داشته باشد تا تجربه حضور تعداد زیاد کاربر در سایت بدون هیچ مشکلی انجام شود.

  • بهبود و به روز نگه داشتن کدهای PHP:

از مهم‌ترین را‌ه‌ها، جهت افزایش سرعت و ترافیک سایت و مدیریت حجم ترافیک، بهینه سازی کد‌ها طبق دستور‌های گوگل است‌. هرچه کد‌های سایت کیفیت‌ مورد نظر برنامه‌نویسان را داشته باشد، سرعت ارتباطات و پردازشات سرور بهتر شده و سرعت آپلود هم افزایش پیدا می‌کند.

حجم ترافیک بالا در بازه زمانی کوتاه

صفحات استاتیک بهترین انتخاب برای سایت

از خوبی‌های سایت‌های وردپرسی این است که به راحتی می‌توانید صفحات استاتیک بسازید. این صفحات سرعت آپلود خوبی دارند و دلیل آن به خاطر این ‌است که اطلاعات و محتوای این صفحات از قبل ذخیره می‌شود و لزوم اتصال مداوم به سرور را ندارد.

حجم ترافیک بالا برای هر سایت یک رویداد کاملا دست یافتنی و واقعی است که با رعایت چند اصل به این مهم دست پیدا می‌کنند. اما حجم ترافیک همیشه هم به برای سایت شما مفید نیست و اگر نتوانید یک مدیریت اصولی و استاندارد داشته باشید، به طور قطع دچار مشکل خواهید شد.

پس با انجام نکات ذکر شده در این مقاله می‌توانید یک میزبان خوب برای حجم بالای کاربرانی باشید که به سمت سایت شما روانه شده‌اند. کاربرانی که اگر با یک سایت پرترافیک، مفید، جذاب و بدون مشکل مواجه شوند، یقینا به مشتری دائمی و نماینده تبلیغ برند شما تبدیل می‌شوند.

سایت‌های وردپرسی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.