تقویم محتوایی کسب و کار چیست؟

تقویم محتوایی کسب و کار روشی برای برنامه ‌ریزی و ساختاربندی کلیه دیتاها آینده کسب ‌و کارتان است. همچنین می ‌توان آن را به روش‌ های مختلفی ایجاد کرد. به عنوان مثال تقویم محتوای رسانه ‌های اجتماعی، همه پست ‌های موجود در تمامی کانال‌ های رسانه اجتماعی کسب ‌و کارتان را در برمی ‌گیرد. عموما یک تقویم محتوایی کسب و کار شامل تمامی قطعات و بخش‌ هایی است که می ‌خواهید در آینده ایجاد یا به ‌روزرسانی کنید.

این بخش ها ممکن است مربوط به بالابردن شرایط شبک های اجتماعی، بررسی کارکردهای تبلیغاتی هدفمند، مشارکت‌ ها و حتی اصلاح و تغییر محتواهای موجود باشند. اگر لیست اولویت ‌بندی محتواهای مربوط به وبلاگ کسب ‌و کارتان را در یک تقویم ایجاد کنید، می ‌توانید به زمانبندی ‌های محتوایی پایبند باشید. کارها روی روال مشخصی انجام می ‌شوند و در تمام طول سال بهره‌ وری بیشتری را تجربه می ‌کنید. برای دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ با شرکت پویا فراز تماس بگیرید.

مقاله پیشنهادی : ماتریس بازاریابی محتوا

چرا تقویم محتوایی کسب و کار کمک کننده است؟

اگر وبلاگ یا شبکه‌ های اجتماعی را برای سرگرمی راه‌ اندازی نکردید؛ بنابراین حتما به تقویم محتوا نیاز دارید تا در پیاده‌ سازی استراتژی محتوایی به شما کمک کند. چهار مزیت تقویم محتوایی کسب و کار عبارت هستند از:

  • راهکاری برای رشد ترافیک و بازدیدها

اکثر مدیران کسب‌ و کار می ‌دانند که محتوا می‌ تواند تاثیر عجیبی در رونق تجارت داشته باشد. این به معنی دریافت ترافیک رایگان و ارگانیک برای سایت است. از این طریق می ‌توانید بازدیدکنندگان را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید. در همین راستا موضوعات مربوط به کسب‌ و ‌کارشان را دسته‌ بندی کرده و کلمات کلیدی با رقابت کم را انتخاب می‌ کنند. در مورد محتوا جستجو کرده، آن را می ‌نویسند و در نهایت نتایج را در یک روز منتشر می ‌کنند. برخی هم هفته ‌ای یک بار یا چند بار در ماه این رویکرد را دنبال می ‌کنند. اگر می‌ خواهید از تمامی مزایای بازاریابی محتوایی در کسب‌ و کارتان بهره ‌مند شوید، این شیوه مناسب نیست. چون در این سیستم نمی ‌توانید میزان بازدیدها را رصد کرده و متناسب با آن مقیاس محتوایی خود را تعیین کنید. پس به یک تقویم محتوا نیاز دارید.

  • سهولت اولویت ‌بندی وظایف

تقویم محتوایی کسب و کار سبب می‌ شود تا مشارکت با تمام تیم چه داخل و چه خارج راحت تر شود. اگر اخیرا استارتاپ خودتان را راه ‌اندازی کردید و ارتش یک نفره هستید تقویم محتوایی کسب و کار به سازماندهی مسئولیت ‌هایتان کمک می‌ کند. اما اگر با یک تیم یا گروه بزرگ فعالیت می ‌کنید در تقویم محتوا می ‌توانید مسئولیت‌ ها را واگذاری کنید. در نتیجه نگران عقب افتادن وظایف یا فراموش شدن آنها نخواهید بود. چون تمام دسته ها توانایی دستیابی به این تقویم محتوا را دارند. برای این منظور کافی است تا برای ایجاد تقویم محتوای کسب ‌و کارتان از یک فضای ابری مثل گوگل‌ شیت یا ترلو کمک بگیرید.

  • اطلاع از وضعیت کاری با یک نگاه

بدون تقویم محتوایی بررسی وضعیت وبلاگ یا شبکه‌ های اجتماعی سخت و زمان بر است. اما در تقویم محتوایی کسب و کار پنچ گام محتوایی؛ محتوای اختصاص داده شده به یک نویسنده، محتوای در حال تولید، محتوای در حال بررسی، محتوای کامل شده، محتوای در حال ارتقا یا به ‌روز‌رسانی را دنبال کنید کارتان سریع تر پیش می رود.

  • دید وسیعی از محتوای کسب ‌و کارتان دارید

زمانی که در مورد بازاریابی محتوا بحث می ‌کنیم، جزئیات به آسانی نادیده گرفته می ‌شوند. اما داشتن یک دید سطح بالا از تمامی ابعاد محتوایی کمک می ‌کند تا همه جزئیات را به صورت متمرکز در اختیار داشته باشید. بنابراین اجرای استراتژی‌های بازاریابی با حضور تقویم محتوایی کسب و کار ساده‌ تر می ‌شود.

کاربرد تقویم محتوایی کسب و کار در شبکه ‌های اجتماعی و وبلاگ

شاید باور این موضوع برایتان سخت باشد اما تقویم محتوایی کسب و کار نقش به سزایی در پیشبرد اهدافتان در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها دارد. در زیر برخی از مهم ترین کاربرد های تقویم محتوایی کسب و کار در شبکه های اجتماعی ذکر شده است تا دید بازتری نسبت به قدرت این تقویم پیدا کنید.

  • به ‌روزرسانی ساده الگو های محتوایی

تقویم محتوایی کسب و کار بازخورد جامعی از الگوهای کلی بازاریابی ارائه می ‌کند. با کمک آن می ‌توانید موضوعات ارسالی روی وبلاگ، رسانه ‌های اجتماعی متنوع و محتوای ایمیل مارکتینگ و کمپین‌ها را مدیریت و در صورت نیاز به ‌روزرسانی کنید.

  • کامل کردن بخش های محتوایی

یک بررسی ساده در تقویم محتوایی کسب و کار نشان میدهد که بیشترین تمرکز محتوایی کسب‌ و کارتان در چه قسمت ‌هایی است. ممکن است یک موضوع یا زمینه خاص محتوایی را نادیده گرفته باشید. با بررسی تقویم محتوایی می‌ توانید شکاف‌ های بازاریابی محتوایی خود را پیدا کرده و از فرصت‌ های محتوایی جدید برای رقابت بهره‌ مند شوید.

  • حفظ ثبات و سازگاری محتوایی

اگر تمایل دارید توجه کاربران را جلب کرده و آن‌ ها را به بازدیدکنندگان یا مشتریانی وفادار تبدیل کنید باید ثبات و سازگاری را در تولید محتوا خود حفظ کنید. تقویم محتوایی کسب و کار تکنیک خوبی برای ایجاد ثبات و سازگاری محتوایی است. همینطور بررسی تنوع محتوایی در رسانه‌ های اجتماعی و وبلاگ شمارا برای شما آسان می‌ کند. در حالی که تولید محتوای نامنظم می‌ تواند شما را از اهداف بازاریابی دور می ‌کند.

  • در ارتباط نگهداشتن مخاطبین

وقتی که به جرقه های ذهنی محتوایی جدید برمی خورید ممکن است برای انتشار آن عجله کنید. شاید این شیوه در کوتاه مدت جواب بدهد. ولی در طولانی مدت باید محتواهایی برنامه ‌ریزی شده را منتشر کنید. چون ممکن است قبلا درباره‌ ی این ایده محتوایی در رسانه‌ هایتان صحبت کرده باشید، بدون اینکه خودتان به خاطر بیاورید. تقویم محتوایی کسب و کار از بروز چنین تکرارها و اشتباهاتی جلوگیری می‌ کند و باعث می ‌شود تا مخاطب همیشه محتوایی بکر و تازه از شما مشاهده کند که در افزایش ارتباط و تعاملش اثرگذار است. همینطور راحت ‌تر می ‌توانید عملکرد خودتان را در رسانه‌ های مختلف بررسی و بازبینی کنید.

ابزارهای ایجاد تقویم محتوایی کسب و کار

برای ساخت تقویم محتوایی کسب و کار اپلیکیشن های گوناگونی وجود دارد که در اینجا، با چند نمونۀ آن آشنا خواهید شد. فرقی نمی ‌کند که از کدام ابزار استفاده کنید، مهم این است که در پایان، تقویم محتوایی مشخصی داشته باشید.

  • اکسل

این نرم ‌افزار ویژگی ‌های خیلی متنوعی دارد که کمک می کند از آن ها برای ساخت تقویم محتوایی کسب و کار استفاده کنیم. کار با اکسل چندان سخت نیست و به راحتی می‌توانید تقویم محتوایی را ایجاد کنید. فایل‌ های اکسل را می ‌توانید بر روی گوشی موبایل هم داشته باشید تا بتوانید آنجا نیز تقویم را بررسی کنید.

  • گوگل شیت

این ابزار، تقریباً مشابه اکسل است و دقیقاً همان کاری را انجام می ‌دهد که می ‌توان در اکسل هم انجام داد. اما نکته مثبت این است که این ابزار آنلاین است و با نصب اپلیکیشن آن بر روی موبایل، می ‌توان در هر کجا به آن دسترسی داشت. تغییرات دلخواه در این ابزار به راحتی انجام می ‌شود. همچنین تمامی اعضای تیم نیز می ‌توانند به این ابزار دسترسی داشته باشند.

  • تقویم گوگل

از این مورد هم می ‌توان برای این کار استفاده کرد. درواقع می ‌توان از یادآور گوگل کمک گرفت. این ابزار امکانات بسیار خوبی را در اختیار ما برای ایجاد تقویم محتوایی کسب و کار قرار می ‌دهد.

  • ترلو

برای ایجاد تقویم محتوایی کسب و کار توصیه می شود از این مورد حتما استفاده کنید. ترلو یکی از حرفه ای ترین و قدرتمند ترین ابزارها برای مدیریت وظایف و برنامه ها در کسب و کارهای انلاین هست. این ابزار تمام آن چه که نیاز دارید از ایجاد وظیفه تا چت با سایر اعضای تیم در اختیارتان قرار می دهد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.