خرید هاست

راهنمای خرید هاست (host)

همه می دانند که وب سایت ها برای موفقیت هر کسب و کار دیجیتالی در دنیایی که به طور فزاینده ای توسط فناوری هدایت می شود، ضروری هستند.چگونه یک میزبان وب برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟ در ادامه مهم ترین عوامل موثر بر خرید هاست را مورد بررسی قرار می دهیم!

7 عامل مهم در انتخاب بهترین سرویس میزبانی وب

  • آپ تایم (Uptime)

هیچ چیز در اینترنت خسته کننده تر از کلیک کردن بر روی یک پیوند و باز نشدن سایت مورد نظر نیست. این مشکل نه تنها کاربر را آزار می دهد؛ بلکه باعث تأثیر منفی بر روی گوگل نیز می شود که در پی آن، گوگل شروع به ارزش گذاری کمتر وبسایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک برای یک کلیدواژه خاص می کند. بنابراین، مطمئن شوید که سرویس میزبانی ای که برای وبسایت خود انتخاب می کنید، بهترین و در دسترس ترین کیفیت را ارائه می دهد.

آپ تایم که زمان کار نیز نامیده می شود، با استفاده از یک عدد یا درصد قابل اندازه گیری است. هر چه درصد آپ تایم بودن سرور انتخابی شما به ۱۰۰ درصد نزدیکتر باشد، به طبع گزینه بهتری برای خرید به حساب می آید. گرچه بهترین آپ تایم ۱۰۰ درصد است؛ ولی این مقدار، یک عدد خوشبینانه و ایده آل است و در دنیای واقعی هیچگاه نمی‌توان بازده یک کار را به ۱۰۰ درصد رساند. پس سرورهایی را انتخاب کنید که دارای آپ تایم نزدیک به ۱۰۰(بالای ۹۹ درصد) هستند.

توسعه فناور پویا فراز

  • فضای ذخیره سازی در دسترس

بسته به هدف وب سایت خود، به فضای ذخیره سازی زیاد یا کمی برای فایل هایی که قرار است به وبسایت خود اضافه کنید، نیاز خواهید داشت. صرف نظر از اینکه مورد شما کدام است، همواره توصیه می شود سرویسی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

اگر به فضای زیادی برای فایل های خودتان نیاز دارید، باید هزینه ای بیشتری پرداخت کرده و هاستی را خریداری کنید که کفاف فایل های شما را بدهد. بنابراین این مورد نیاز به آینده نگری بالایی دارد و ساده انگارانه و بدون حساب و کتاب از آن عبور نکنید! اگر هم به مقدار کمی فضای ذخیره سازی نیاز دارید، طرح‌ های ارزان‌ تری را انتخاب کنید و در هزینه‌ ای که برای فضای غیرضروری پرداخت می‌کنید، صرفه‌جویی کنید.

  • ترافیک ماهانه

اگر تازه کار باشید و یا به هردلیلی با دنیای میزبانی وب آشنایی کافی نداشته باشید، ممکن است ندانید که برخی از ارائه دهندگان سرویس های میزبانی وب، محدودیت ترافیک ماهانه دارند. در عمل، این موضوع بدان معنی است که پس از یک مقدار مشخصی از دسترسی، سرویس ارائه دهنده سرور، هزینه اضافی برای “بازدید کنندگان مازاد” شما دریافت می کند یا نمایش وب سایتتان را تا زمان کاهش ترافیک سایت به تاخیر خواهد انداخت.

راهنمای خرید هاست

  • سرعت بارگذاری

اگر کمی در مورد سئو اطلاعات داشته باشید، می دانید که گوگل همیشه صفحاتی را که سریع تر بارگذاری می شوند، اولویت بندی می کند. هدف گوگل از این کار، ارائه بهترین تجربه برای کاربران خود است.

بنابراین، لازم است بررسی کنید که آیا سرویس ارائه دهنده هاستی که انتخاب کرده اید، سرعت بارگذاری خوبی را ارائه می دهد یا خیر. ممکن است از نظر تئوری، تفاوت میان سرعت های بارگذاری مختلف ناچیز به نظر برسد؛ اما در عمل، این تفاوت به این صورت خودنمایی می کند که یا کاربر به طور فعال و برخط از محتوای شما استفاده می کند یا از تأخیر زیاد آزرده شده و وبسایتتان را رها می کند. فکر می کنم همین یک جمله آخر کافی باشد تا به میزان اهمیت سرعت بارگذاری وبسایت خود پی ببرید.

  • امنیت داده ها

خرید یک هاست، فقط خرید یک فضای ابری برای ارائه داده به مخاطبان نیست. با خرید یک هاست، شما در حال واگذاری همزمان داده های خود و امنیت شان به یک شرکت دیگر هستید. بنابراین، باید مطمئن شوید که ارائه دهنده ای که انتخاب کرده اید، قادر است از اطلاعات مشتریان خود محافظت کند و برای حفظ اطلاعات مشتریان، در عین محرمانگی، به طور مداوم از داده هایشان پشتیبان گیری(Backup) انجام دهد. به این ترتیب، حتی با وجود هرگونه مشکل طبیعی و پیش بینی نشده یا هرگونه خطاهای انسانی و خرابکاری های اینترنتی، مطمئن خواهید بود که وب سایت شما همیشه آنلاین و کاملاً در دسترس خواهد بود.

راهنمای هاست

  • خدمات پشتیبانی

ارائه خدمات پشتیبانی از مشتری، یک عامل کلیدی برای بسیاری از کاربران است. تفاوتِ میان یک بحران سریع الحل و مشکلی که باعث می شود چندین ساعت وبسایت شما آفلاین بماند، در دسترس بودن ارائه دهنده برای راهنمایی و کمک به شماست. در نتیجه، مهم است که پیش از انتخاب و خرید یک هاست، از چگونگی و سطح خدمات پشتیبانی ارائه دهنده خود مطمئن شوید تا در هنگام بروز مشکلات احتمالی، دستتان در پوست گردو نماند!

  • قیمت طرح انتخابی

بدیهی است که اگر قیمت، اولین فاکتور در انتخاب یک محصول یا خدمت نباشد، قطعا در جایگاه دوم خواهد ایستاد! حقیقت این است که ارزان‌ تر بودن یک سرویس، دلیلی برای بد بودن آن نیست؛ همانطور که گران‌ تر بودن سرویس های ارائه‌ دهنده، کیفیت بالای آن ها را تضمین نمی‌کند. لذا ابتدا دقیقاً نوع نیاز خود را شناسایی کنید و سپس به دنبال طرحی باشید که هم نیازهای شما را برطرف کند و هم با جیب شما سازگار باشد!

بد نیست بدانید که بسیاری از شرکت های میزبانی وب، بسته به دوره ای که برای خرید اقدام می کنید، ممکن است تخفیف هایی نیز ارائه بدهند. به طور کلی، هر چه مدت زمان استفاده طولانی تری را انتخاب کنید، قیمت نهایی کمتری را پرداخت خواهید کرد.

host

بدون تحقیق نخرید!

از آنجایی که بازار ارائه سرویس های هاست و میزبانی وب، یک بازار بسیار رقابتی است؛ بسیاری از شرکت ها برای متمایز شدن، مزایای اضافه ای را برای پیشی گرفتن از رقبای خود ارائه می دهند.

به همین دلیل، هوشیار باشید! نیازهای خودتان را شناسایی کنید، بهترین ارائه دهندگان سرویس های ابری را بشناسید، بین جیب خودتان و امکاناتی که نیاز دارید، تعادل برقرار کنید و حالا شما آماده خرید بهترین هاست برای خودتان هستید! برای خرید هاست و اطلاع از قیمت با مهندس پویا قندی تماس بگیرید!

مقاله پیشنهادی : آموزش کامل ساخت ایمیل سازمانی در هاست

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.