آسان ترین روش اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل

مزایای اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل

در عمل می‌ توان به این مورد اشاره کرد که هاست دانلود در عمل مشابه یک هاست کمکی برای سایت ما خواهد بود که به کمک آن می ‌توان ترافیک هاست اصلی را برای بالا رفتن سرعت سایت و پایین آوردن مصرف پهنای باند، پایین آورد. برخی تصور می کنند که هاست دانلود یک مورد اضافی است و استفاده از آن لزومی ندارد اما باید بدانید که اگر بار کاری سایت شما بالا برود و هاست دانلود نداشته باشید، سایت شما درگیر اختلالاتی در لود خواهد شد. اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سی پنل مزیت ‌هایی دارد که سعی کرده ایم به آن ها اشاره ای داشته باشیم.

  • کاهش استفاده از پهنای باند

اگر از هاست دانلود استفاده نکنید، تمام دیتا ‌هایی که برای کاربران ارسال خواهد شد از هاست اصلی بوده و این امر می‌ تواند پهنای باند را با مشکلات اساسی مواجه سازد و با این کار ممکن است شما به سرعت مجبور به تمدید سرویس هاست خود شده و یا حتی مجبور باشید که آن را تغییر دهید.

  • کاهش هزینه های خرید هاست

این مورد ارتباط تنگاتنگ با پهنای باند دارد. در صورت استفاده درست از هاست دانلود برای سایت ‌های بزرگ و پر بازدید می ‌توان گفت که هاست دانلود هزینه‌ ای شما را تا حد قابل ‌قبولی کاهش می‌ دهد.

  • تجربه سرعت لود بالاتر

اگر از دو سرویس‌ دهنده به جای یک سرویس‌ دهنده هاست استفاده کنید، بار کاری تحمیلی به سایت نصف خواهد شد و به دنبال آن سرعت سایت شما بالاتر می رود. البته توجه داشته باشید کیفیت هاست دانلود و سرویس دهنده‌ ای که این هاست را از آن تهیه می ‌کنید می ‌تواند در این مورد تاثیر زیادی داشته باشد.

  • افزایش بازدهی

زمانی که سرعت سایت شما بالاتر باشد و سریع تر لود شود در مدت زمان مشخص می ‌تواند به کاربران بیشتری به صورت بهتری سرویس ‌دهی کند. این دقیقا هدف تمام سایت های تجاری است. آمار نشان می دهد که اگر کاربر با لود طولانی بیش از چند ثانیه مواجه شود، سایت را ترک می کند.

  • برخورداری از فضای بیشتر
  • امکان دانلود همزمان برای چندین کاربر

کدام سایت ها به اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل نیاز دارند؟

برای سایت های معمولی که بار کاری زیادی ندارند استفاده از هاست دانلود توصیه نمی شود اما بسیاری از سایت های بزرگ محتوایی دارند که می خواهد آن را در اختیار کاربر برای دانلود قرار دهند. توصیه می شود صاحبان سایت های زیر حتما یک هاست دانلود تهیه کرده و آن را به هاست اصلی خود متصل کنند.

  • سایت ‌های دانلود فیلم

یکی از بزرگترین کاربران هاست دانلود سایت‌ هایی هستند که از ویدئوهای طولانی و با کیفیت در سایت خود استفاده می ‌کنند. با توجه با این که محتوایی که این سایت ها در هاست قرار می دهند حجم بالایی دارد و درخواست برای دانلود آن در بازه زمانی طولانی صورت می پذیرد، حتما باید اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل برای این سایت ها در نظر گرفته شود.

  • سایت های آموزشی

این سایت ها هم مشابه سایت های دانلود فیلم محتوا سنگین روی هاست برای دانلود کاربران قرار می دهند و اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل برای آن ها اجباری است.

  • دانلود سنترها

نمونه دیگری که می ‌تواند شما را مجبور به استفاده از هاست دانلود بکند، این است شما به عنوان دانلود سنتر یا شبکه اجتماعی با امکان آپلود مدیا فعالیت داشته باشید. استفاده از هاست دانلود برای مواردی که شما فایلی را برای دانلود کردن به کاربران خود ارائه می ‌کنید، یکی از مصادیق اصلی مزایای کاهش هزینه برای شما هم هست، زیرا در صورت عدم استفاده از این سرویس برای هاست و سروری که بتواند این حجم عظیم را در اختیار شما قرار دهد، نیاز به صرف هزینه ‌های بسیار بالا خواهد بود.

  • فروشگاه‌ های اینترنتی

اتصال هاست دانلود در فروشگاه‌ های اینترنتی بزرگ و با محصولات و پربازدید بسیار کمک کننده است. تصاویر و ویدئو‌های راهنما در فروشگاه های اینترنتی می ‌توانند یکی از اصلی‌ ترین و مهمترین قابلیت‌هایی باشند که فروش را به همراه داشته باشند و یک مشتری تا چند عکس خوب از محصول شما نبیند، راضی به خرید نخواهد شد. اگر شما یک فروشگاه پر بازدید با تعداد زیادی محصول داشته باشید، لود شدن این تصاویر می‌ تواند برای شما دردسرساز باشد و بهتر است که با اتصال هاست دانلود به هاست اصلی و استفاده از این ویژگی تصاویر خود را به هاست دیگری منتقل کرده و کار را تقسیم کنید تا سایت شما بتواند به صورت کامل به کاربرانی که از آن استفاده می ‌کنند سرویس‌ دهی کند.

  • وبلاگ ‌های خبری بزرگ

در سایت های خبری همیشه شمار زیاد تصویر و فیلم وجود دارد و مخاطبین هم نیاز دارند برای درک کامل مفهموم خبر این تصاویر یا ویدئو ها را ببینند. از سوی دیگر سایت های خبری ترافیک زیادی دارند و باید بار دو جنبه را مدیریت کنند. اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل به این سایت ها کمک می کند تا ترافیک را با هاست اصلی و لود مدیا ها را با هاست دانلود مدیریت کنند و سرعت بالایی داشته باشند و مخاطب را هرچه سریع تر به مقصودش برسانند.

نکات مهم در اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل

ممکن است بعد از انجام این کارها،اتصال به درستی انجام نشده باشد وجود دارد و باید گفت که ممکن است این اتفاق برای سایت شما بیفتد. برای اینکه از این موضوع اطمینان داشته باشیم که این اتصال به درستی انجام خواهد شد لازم است که چند مورد مهم را در نظر داشته باشید.

  • ارائه ساب دامنه در زمان خرید

یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که وقتی که در حال خرید هاست دانلود هستید، لازم است که زیردامنه ‌ای که مدنظر دارید را در اینجا وارد کرده و نمی ‌توان کار را با دامنه‌ ی اصلی انجام داد. این اشتباهی است که خیلی از افراد انجام می ‌دهند و به جای زیردامنه دامنه‌ ی اصلی را انتخاب می ‌کنند. در صورتی که این اتفاق افتاده است و شما از دامنه اصلی خود استفاده کرده‌ اید لازم است که با پشتیبانی هاست خود تماس گرفته و این موضوع را با آنها مطرح کنید تا زیردامنه ‌ای که برای هاست دانلود خود در نظر گرفته‌ اید با این گزینه جایگزین شود.

  • ساب دامنه را در هاست اصلی نسازیم

یکی دیگر از اشتباهات رایج در مورد اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل این است که ابتدا یک زیر‌ دامنه را با زیردامنه ‌ای که هاست دانلود را برای آن در نظر گرفته‌ اند، ایجاد می‌ کنند. در این مواقع سایت شما به طور قطع با تداخل مواجه خواهد شد و باید گفت که زیردامنه ‌ای که به صورت مجزا درست می‌ کنید، برای بخشی از هاست خودتان آماده می ‌شود و می‌ تواند دردسرساز باشد.

  • کنترل برقراری ارتباط با زیردامنه

آسان ترین روش های اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل

این روش بسیار ساده است. در این روش از همان ابتدا نام دامنه اصلی هاست دانلود را مشابه نام سایت خود قرار داده و این نام را به هاست سی پنل اصلی وب سایت متصل کنیم و از آن به بعد فایل هایی که می خواهیم برای دانلود باشند را در مسیر public_html هاست دانلود آپلود کنیم. برای این روش مراحل زیر را دنبال کنید.

  • خرید هاست دانلود با دامنه اصلی سایت

حتما به این نکته توجه کنید که نام دامنه اصلی متصل به هاست دانلود ما باید با نام دامنه اصلی وب سایت ما یکی باشد.

  • مراجعه به هاست اصلی سی پنل و تعریف دو A Record

در سی پنل سایت به قسمت domainمی رویم و هاست دانلود را از طریق a record به این هاست متصل کنیم. حال در صفحه Zone Editor از لیست دامنه های موجود روی هاست، در مقابل دامنه اصلی روی گزینه A Record کلیک کنید. یک پنجره به صورت پاپ آب نمایان می شود که مربوط به ساخت رکورد نوع A برای دامنه مورد نظر است. در کادر Name آدرس دامنه ای که قصد داریم برای هاست دانلود استفاده کنیم را وارد می کنیم. در کادر Address نیز باید IP سرویس دانلودی خود را وارد کنید. در نهایت روی گزینه Add an A Record کلیک کنید تا رکورد A روی هاست ساخته شود.

بعد از انجام این مراحل باید اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل برقرار شده باشد و شما با اختیارات خود بتوانید دیتا روی این هاست آپلود و یا دانلود کنید. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.