وب سایت B2B

طراحی سایت B2B

طراحی سایت b2b چیست و برای چه کسانی مناسب است؟ کسب‌وکارهایی که وارد بازار B2C می‌شوند به طور قطع با نکات و تکنیک‌های مختلف طراحی وب‌سایت مواجه خواهند شد. این در واقع جزئی جدایی ناپذیر از فعالیت در فضای وب است. طراحی سایت حرفه ای می تواند به هر کسب و کاری کمک کند تا برجسته تر و قوی تر دیده شود. اما وقتی حوزه یک شغل یا بیزینس، وسیع تر می شود، باید برنامه ریزی دقیق تر و استراتژی متفاوت تری را در نظر گرفت.

اگر در صنعت حرفه ای ( یا بازار B2B) فعالیت می کنید، باید از این واقعیت آگاه باشید که بازار رقابتی بالایی دارید و طراحی سایت B2B نقش مهمی در افزایش ترافیک سایت و جذب مشتری دارد. به همین دلیل است که کسب و کارهای B2B به دنبال استخدام بهترین طراحان سایت، یا استفاده از خدمات یک شرکت طراحی وب سایت وردپرسی با تجربه هستند.

ارائه یک طراحی وب سایت جذاب و حرفه ای، بسیار مهم است. یک حس نامطلوب در مشتری می تواند آنها را از وب سایت شما دور کند. اما همه چیز به یک سوال ختم می شود: “چگونه یک طراحی وب سایت جذاب برای مشاغل B2B ایجاد کنیم؟”

توسعه فناور پویا فراز

مروری بر اهمیت طراحی سایت B2B

امروزه داشتن وب سایت جذاب و تعاملی، به یکی از جنبه های ضروری برای موفقیت در فضای آنلاین تبدیل شده است. وقتی صحبت از کسب و کار B2B به میان می آید، وب سایت های تجاری دارای اهمیت و مسئولیت های زیادی هستند؛ چیزی که هرگز نمی تواند با ارائه یک طراحی وب سایت بی کیفیت، به خطر بیوفتد!

بازارهای B2B در گذشته، کمتر رقابتی بودند، اما امروزه میلیون‌ها کسب‌وکار B2B در حال تغییر به سمت پلتفرم‌های آنلاین هستند؛ برخی از آنها تازه کار هستند، و برخی دیگر در حال حاضر، بر بازار تسلط دارند. آمار نشان می دهد که سایت های جذاب تر، مشتری بیشتری پیدا می کنند. پس باید روی پروژه طراحی سایت B2B، سرمایه گذاری ویژه تری داشته باشید. مهم نیست که چقدر برای حفظ مشتری، تلاش و زمان صرف می کنید، امروزه اگر وبسایت قوی نداشته باشید، محکوم به شکست هستید.

اگر قبلاً یک وب‌سایت شرکتی B2B را داشته اید، توصیه می‌کنیم زمان کافی اختصاص بدهید و طراحی ‌سایت B2B را دوباره ارزیابی کنید. شاید لازم باشد بسیاری از قسمت های سایت قدیمی تان مجدداً بازطراحی و نوسازی شوند. بسیار مهم است سایت B2B شما، حرفه ای تر و جذاب تر به نظر برسد.

اموزش طراحی سایت B2B

چرا شرکت های B2B باید روی طراحی وب سایت تمرکز کنند؟

درک اینکه چرا شرکت های B2B باید بر طراحی وب سایت تمرکز کنند، ضروری است. بسیاری از کسب و کارهای B2B به صورت آفلاین، فعال هستند، یعنی همان کسب و کار سنتی؛ اما با افزایش رقابت و هزینه ها، ایجاد و ارائه یک طراحی وب سایت جذاب، برای مشاغل B2B بسیار حیاتی شده است.
در طول سال‌های گذشته، طراحی‌های وب‌سایت B2B باعث شده است که بازار رقابتی مانند کسب و کارهای B2C باشد. شاید در سایت های B2B، تولید محتوا فقط می توانست مخاطب را درگیر کند اما امروز، وضع کاملاً فرق کرده است. مشتریان انتظار دارند بهترین رابط کاربری و گرافیک را در سایت ببینند! تصمیم گیری برای خرید در این شرایط، آسان تر خواهد بود.

 آشنایی با طراحی سایت B2B

نکات مهم در طراحی سایت B2B

  • لوگوی وب سایت B2B خود را حرفه ای طراحی کنید
  • از تصاویر بهینه و با کیفیت در وب سایت خود استفاده کنید
  • مطالب مفید ارائه بدهید
  • از فضای خالی و سفید استفاده کنید
  • مطمئن شوید که وب سایت و محتوای شما، منعکس کننده تخصص و تجربه شما در یک حوزه خاص است

نکته اول: سایت شما باید هویت برندتان را نشان دهد

نکته اول در طراحی سایت B2B، این است که پلن اولیه را طوری بچینید که نمایانگر هویت برندتان باشد. وب سایت به عنوان درب ورودی کسب و کار شما عمل می کند. اگر در نگاه اول، سایت بتواند مخاطبان را جذب کند، قطعاً احتمال زیادی خواهد داشت که بیشتر در سایتتان بمانند؛ که در نهایت، به خرید منجر خواهد شد. در طراحی سایت سعی کنید حس خوبی در مشتری به وجود بیاورید تا به شما اعتماد کند.

نکته دوم: به جای قالب های آماده، از کدنویسی اختصاصی استفاده کنید

بهترین شرکت طراحی سایت B2B به خوبی می داند که استفاده از قالب های آماده سایت، شاید در کوتاه مدت بتواند نیازها را برطرف کند، اما استراتژی خوبی برای طولانی مدت نیست. اگر قرار است سرمایه ای برای طراحی سایت حرفه ای اختصاص بدهید، کدنویسی از پایه را انتخاب کنید. این کارها را به شرکت های طراحی سایت در اصفهان واگذار کنید تا همه مراحل را طبق اصول برایتان اجرا کنند. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با مهندس پویا قندی تماس بگیرید.

خدمات مشتریان در سایت B2B

نکته سوم: به گرافیک سایت، تصاویر و دکمه شبکه های اجتماعی اهمیت بدهید

نکته سوم در طراحی سایت B2B، توجه به نمادها و جلوه های بصری سایت است. در طراحی باید فضای کافی و درست را برای انتشار تصاویر، فیلم و ویدیوی کوتاه، موسیقی، پادکست یا سایر رسانه ها اختصاص بدهید. در وبسایت های B2B، اغلب مقایسه محصولات یا تهیه گزارش ها وجود دارد. باید برای این محتواها یک طراحی حرفه ای در نظر بگیرید.
طراحی ویژه برای نمایش دکمه های شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. درصد زیادی از مشتریان از طریق همین کانال ها به سایتتان مراجعه می کنند. رنگ ها در سایت، اثر زیادی در مشتریان شما دارند. رنگ ساده و آرامش بخش، بهترین انتخاب برای سایت های B2B هستند.

نکته چهارم: طراحی بخشی به نام “خدمات مشتریان” در سایت B2B

خدمات مشتری به معنای کمک به آنها و پشتیبانی برای حل مشکلات است. این نوع خدمات از هر طریق ممکن به شما کمک می کند تا اعتبار بیشتری کسب کنید و همچنین شما را حرفه ای جلوه می دهد. مهم نیست که خدمات مشتری را “پیش از فروش” یا “پس از فروش” ارائه می دهید، همیشه از هر جهت می تواند به کسب و کار شما کمک می کند. در طراحی سایت B2B، حتماً بخش مجزایی را برای معرفی و ارائه اینچنین خدماتی در نظر بگیرید. دسترسی به همه این قسمت ها باید آسان و راحت باشد.
به طور مثال، افزودن ویژگی چت آنلاین، عضویت در خبرنامه، درج کامنت و نظریه، بررسی سوالات متداول مشتریان، معرفی و اشتراک گذاری محصولات یا متن ها، نمونه ای از این طراحی ها در این بخش هستند.

نکات مهم در طراحی سایت B2B

نکته پنجم: طراحی سایت B2B باید نشان دهنده برند شما باشد

وب سایت شما با ویژگی های مهم خود به عنوان نمای کسب و کارتان عمل می کند. اگر به مدل کسب و کار B2B علاقه دارید، بازدیدکنندگان سایت شما ممکن است افرادی از شرکت ها، مانند مدیر عامل، مدیر ارشد اجرایی و دیجیتال مارکترها باشند. این مشتریان با نگاه کردن به سایت شما، عملکرد و حرفه ای بودن کسب و کار را تحلیل خواهند کرد.
به همین دلیل است که برای هر کسب و کار B2B، مهم است که یک طراحی وب سایت حرفه ای داشته باشد که نشان دهنده تجارت آنها است. در هنگام طراحی سایت B2B ، اولین چیزی که اهمیت دارد، ثبات در طراحی است. داشتن یک طراحی ثابت، وب سایت شما را به یاد ماندنی و قابل تشخیص جلوه می دهد.
بنابراین برای ایجاد یک وب سایت همگن، توصیه می کنیم با ایجاد یک منوی راهنمای سبک تر شروع کنید. ناوبری ساده، ظاهر ثابت را در وب سایت B2B حفظ می کند. این ها شامل عناصر رنگ اصلی برند، رنگ فونت، سبک قلم، سبک تصویر و موارد دیگر خواهد بود. همیشه توصیه شده که رنگ ها و فونت ها با هم سازگار باشد.

مقاله پیشنهادی: طراحی سایت با بوت استرپ

شرکت های B2B

نکته ششم: از فضای سفید بیشتری در سایت B2B استفاده کنید

وقتی صحبت از ایجاد طرحی می شود که شما را حرفه ای جلوه دهد، اولین چیزی که توصیه می کنیم استفاده از فضای سفید کافی در طراحی سایت B2B است. اگر مدیران عامل، مدیران ارشد اجرایی شرکت با کسب و کار شما بسیار در ارتباط هستند، از فضای خالی بیشتری استفاده کنید. این ویژگی می تواند سایت شما را تمیزتر جلوه بدهد.
افزودن تصاویر و عناصر گرافیکی بیش از حد، مانند ویدیو، GIF و موارد دیگر، می تواند وب سایت شما را درهم و برهم نشان دهد که مستقیماً بر تجربه کاربری تأثیر می گذارد. جدا از آن، سرعت بارگزاری بیش از حد وب سایت، حاوی تعداد زیادی تصاویر و ویدیوها، خواندن متن را برای مخاطب دشوار می کند. توصیه می کنیم تا حد امکان آن را ساده نگه دارید. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با کارشناسان پویافراز تماس بگیرید.

نکته هفتم: تجربه کاربری قوی (UX) طراحی کنید

ایجاد و ارائه یک تجربه کاربری قوی در سایت B2B به شما کمک می کند تا مشتریان خود را علاقه مند نگه دارید. سایت شما یک حصار لذت بخش است تا مشتری به رقبا مراجعه نکند. اگر وب سایت شما نتواند بهترین تجربه کاربری را ارائه دهد، یا اگر بازدیدکنندگان سایت نتوانند اطلاعاتی را که برای آن به وب سایت شما آمده اند، جمع آوری کنند، اکثر اوقات، به وب سایت های رقبا مراجعه خواهند کرد.
این شرایط به طور خودکار یک تجربه کاربری بد ایجاد می کند که مستقیماً بر وب سایت و تجارت شما تأثیر می گذارد. بنابراین هنگام ایجاد تجربه کاربری در طراحی سایت B2B به شما توصیه می کنیم نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • ایجاد و ارائه محتوای آموزنده، واقعی و درست
  • تجزیه و تحلیل انتظارات مشتری و ایجاد ساختار محتوا بر اساس آن
  • ارائه ناوبری آسان در سایت
  • اطلاعات تماس درست و معتبر
  • شناسایی نیازهای کاربران و برجسته کردن راه حل برای آنها

نکات مهم در طراحی وب سایت B2B

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.