طراحی سایت با بوت استرپ

طراحی سایت با بوت استرپ (Bootstrap)، یک ابزار برای معرفی کسب و کارها در دنیای اینترنت است. بوت استرپ، یک فناوری و ابزار مناسب است که انواع وبسایت را می تواند پشتیبانی کند. همانند وقتی که از وردپرس برای طراحی سایت و مدیریت محتوا استفاده می کنید، بوت استرپ نیز مزایای زیادی را برای داشتن وبسایت حرفه ای و قوی فرآهم می آورد.

توسعه فناور پویا فراز

Bootstrap چیست؟

بوت استرپ، یک چارچوب توسعه “فرانت – اِند” منبع باز رایگان برای ایجاد وب سایت ها و برنامه های وب است. بوت استرپ که برای فعال کردن و توسعه بخش واکنش‌گرای وب‌سایت‌ها روی موبایل طراحی شده، مجموعه‌ای از قالب ها و متدها را برای طرح‌های خود ارائه می‌کند.
به عنوان یک چارچوب، Bootstrap شامل اصول اولیه برای توسعه وب سایت واکنشگرا است، بنابراین توسعه دهندگان فقط باید کد مورد نظر را در یک سیستم شبکه از پیش تعریف شده وارد کنند. چارچوب بوت استرپ بر اساس کدهای (HTML)، شیوه نامه های (CSS) و جاوا اسکریپت ساخته شده است.
همه توسعه دهندگان وب با استفاده از بوت استرپ می توانند وب سایت ها را بسیار سریع تر طراحی کنند و هیچ نگرانی در مورد دستورات، کدها و عملکردهای اساسی نداشته باشند.

طراحی وب سایت با بوت استرپ

مهم ترین کاربردهای Bootstrap چیست؟

بوت استرپ می تواند ایده های خلاقانه طراحی وب ریسپانسیو را به واقعیت تبدیل کند. Bootstrap این امکان را برای یک صفحه وب یا یک اپلیکیشن فراهم می سازد تا اندازه و جهت صفحه بازدیدکننده را تشخیص دهد، و به طور خودکار، نمایشگر را مطابق با آن تطبیق دهد.
اولین و مهم ترین کاربرد Bootstrap، در طراحی اپلیکیشن های موبایل است. سپس طراحی سایت با بوت استرپ در رتبه دوم قرار دارد. بوت استرپ به الزامات این فناوری ها در طراحی می پردازد و شامل اجزای رابط کاربری، طرح بندی ها، ابزارهای جاوا اسکریپت و چارچوب پیاده سازی می شود. این نرم افزار به صورت پیش فرض، یا به عنوان کد منبع موجود است.
Mark Otto و Jacob Thornton کسانی بودند که Bootstrap را در توییتر توسعه دادند تا سازگاری ابزارهای مورد استفاده در سایت را بهبود ببخشند و هزینه های نگهداری را کاهش دهند. این نرم افزار قبلاً با نام Twitter Blueprint شناخته می شد و گاهی نیز به عنوان Twitter Bootstrap نامیده می شود.

بوت استرپ در رایانه ها چیست؟

در محاسبات، اصطلاح بوت استرپ به معنای راه اندازی یا بارگذاری یک برنامه در رایانه با استفاده از یک برنامه اولیه بسیار کوچک تر است. برنامه اولیه برای بارگذاری در برنامه مورد نظر، که معمولاً یک سیستم عامل است، ضروری می باشد. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با مهندس پویا قندی تماس بگیرید.

کاربردهای Bootstrap

Bootstrap CSS چیست؟

محبوب ترین فریم ورک CSS برای توسعه وب سایت های واکنش گرا و موبایل، بوت استرپ است. در این شرایط، جدیدترین نسخه، 5Bootstrap است.

کاربرد Bootstrap در آمار چیست؟

در علم آمار، بوت استرپینگ، فرآیند نمونه‌گیری مجدد یک مجموعه داده برای ایجاد نمونه‌های شبیه‌سازی‌شده را توصیف می‌کند. این رویکرد، کاربران را قادر می سازد تا خطاهای استاندارد را محاسبه کنند، آزمایش فرضیه را انجام دهند و فواصل اطمینان را برای انواع مختلف آمار در نمونه مورد مطالعه، بسازند.

پروتکل بوت استرپ چیست؟

پروتکل بوت استرپ (BOOTP) یک پروتکل اینترنتی است که در آن، یک کاربر شبکه می تواند به طور خودکار، پیکربندی شود و یک آدرس IP دریافت کند؛ سپس یک سیستم عامل، بدون دخالت کاربر، بوت می شود.
یک مدیر شبکه، سرور BOOTP را مدیریت می کند تا آدرس IP را به طور خودکار، از مجموعه ای از آدرس ها برای مدت زمان مشخصی اختصاص دهد.

CDN بوت استرپ چیست؟

وب سایت های طراحی شده با بوت استرپ اغلب نیاز به افزایش سرعت دارند. یک شبکه بارگزاری محتوا به حل این مشکل کمک می کند و محتوای ثابت را سریع تر به کاربران ارائه می دهد. این بهترین رویکرد برای افزایش همزمان تعامل کاربر و سرعت بارگذاری صفحه سایت است.

کاربردهای Bootstrap

نکات مهم در طراحی سایت با بوت استرپ

  • هدف وب سایت را مشخص کنید

اول از همه، باید به این فکر کنید که هدفتان از طراحی سایت با بوت استرپ چیست. از ترکیبات رنگی ساده، ترجیحاً سفید برای قسمت اصلی صفحات سایت های پر محتوا، مانند دایره المعارف های آنلاین، ویکی پدیاها، وب سایت های مدارس و کتابخانه های آنلاین استفاده کنید.
در مرحله بعدی باید بدانید که مخاطب یا کاربران سایت تان چه کسانی هستند؟ اگر به عنوان مثال، مخاطبان، گروه دانش آموزان هستند، می توانید یک ستون جستجوی پیشرفته برای آنها فراهم کنید. با قرار دادن تبلیغات یا انیمیشن های فلش، در فاصله نزدیکی از آنها، دکمه ها و لینک ها را به گونه ای سازماندهی کنید که به راحتی قابل دسترسی و قابل درک باشند؛ بدون اینکه توجه مخاطب را از محتوای اصلی صفحه منحرف کنید.

  • یک طرح ناوبری 3 ستونی ساده را طراحی کنید

برای صفحاتی که حاوی ماژول ها و دسته های اطلاعاتی زیادی هستند، ممکن است طرحی را بخواهید اجرا کنید که دارای یک بنر ساده در بالا باشد. پس، بدنه صفحه سایت در این حالت می تواند 3 ستون داشته باشد:

  1. پیوند به صفحات جزئیات با ماژول خاص
  2. بدنه اصلی
  3. ستون پیوندهای اضافی، با نوار جستجو

در بوت استرپ، تنها چیزی که نیاز دارید استفاده از سیستم شبکه فریم ورک است. ترکیب رنگ های روشن را انتخاب کنید زیرا بازدیدکنندگان این صفحات، برای کسب اطلاعات به آن مراجعه کرده اند نه فقط برای سرگرمی و تفریح.

برای ایجاد سایدبارها می توانید این کد را دنبال کنید:

  • چیدمان های شبکه مربعی را اجرا کنید

این نوع طراحی را می توان بیشتر در وب سایت های تجاری استفاده کرد، زیرا آنها معمولاً محتوای زیادی دارند که می خواهند مستقیماً در صفحه اصلی نشان داده شوند. شبکه‌ها حاوی قطعه‌ها و ریز عکس‌هایی از محتوا هستند که در صفحات دیگر نیز وجود دارند. می توانید یک بنر کمی بزرگ تر، با تصاویری از تاسیس یا تبلیغات برند خود داشته باشید.
برای رسیدن به این هدف در طراحی سایت با بوت استرپ، می‌توانید به سادگی از شبکه و سیستم راه‌اندازی ستون استفاده کنید. در اینجا یک کد برای ایجاد ستون در یک شبکه وجود دارد:

وقتی می گوییم وب سایت های بیزینسی و تجاری، به صفحات شرکت یا وب سایت های شرکتی اشاره می کنیم. در سایت هایی که برای خرید آنلاین راه اندازی شده اند، بیشتر، ناوبری 3 ستونی مناسب است.

  • از تصاویر با اندازه های مناسب استفاده کنید

تصاویر و انیمیشن هایی که در پروژه طراحی سایت با بوت استرپ استفاده می کنید، اهمیت زیادی دارند. مطمئن شوید که اندازه‌های تصاویری که استفاده می‌کنید با اندازه باکس هایی که عکس را در آن قرار می‌دهید، مطابقت داشته باشد.
همچنین، از درج تصاویر خیلی بزرگ خودداری کنید، زیرا دلایل اصلی کندی سرعت بارگذاری صفحات هستند. اگر نیاز است که آنها را با کیفیت بالا و وضوح کامل نشان دهید، باید تصاویر کوچک را قرار دهید، و آنها را به تصاویر در اندازه واقعی، لینک بدهید.

  • از انواع فونت ها و ترکیب رنگ های مناسب استفاده کنید

در طراحی سایت با بوت استرپ بهتر است فونت‌هایی را که استفاده می‌کنید محدودتر کنید. فونت‌هایی که خواندن آن‌ها آسان تر است، مانند Serif برای هدرها و Sans Serif برای بدنه اصلی متن، انتخاب برتر هستند. همچنین، مطمئن شوید که فقط از یک یا دو نوع محتوا در هر صفحه استفاده می کنید، زیرا این نیز به افزایش سرعت زمان بارگذاری کمک می کند. در اینجا یک قطعه کد CSS برای تنظیم فونت سایت با بوت استرپ آمده است:

برای طراحی سایت با بوت استرپ، نیازی به انجام کارهای شگفت انگیز ندارید! تا زمانی که بتوانید داده های خود را به شیوه ای منظم و کارآمد ارائه دهید، بازدیدکنندگان، راضی خواهند بود. می توانید برای اجرای این پروژه های خود، با هر سبک و شیوه، با کارشناسان طراحی سایت حرفه ای تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

2 یک نظر

  1. kasra پاسخ

    سلام چندباری هست از جاهای مختلف دیدم که میگفتن بوت استرپ باعث سنگینی سایت میشه واقعا باعث سنگینی شدن حین لود و کارکرد سایت میشه؟

    1. تیم محتوای پویا فراز پاسخ

      درست است بعضی از افراد ممکن است با بارگذاری فایل های CSS و JavaScript بوت استرپ، سنگین شدن سایت را تجربه کنند. با این حال، بارگذاری فقط فایل های لازم بوت استرپ (بدون فایل های نامطلوب) و بهینه سازی صحیح CSS و JavaScript می تواند به حفظ سرعت لود صفحات کمک کند.

      بنابراین، نباید به طور عمومی بگوئید که بوت استرپ باعث سنگین شدن سایت می شود. به جای آن، بهینه سازی مناسب برای فایل های CSS و JavaScript و استفاده از نسخه های جدیدتر بوت استرپ می تواند به حفظ سرعت لود صفحات کمک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.