طراحی سایت با المنتور

طراحی سایت با المنتور

طراحی سایت با المنتور یکی از روش های حضور در اینترنت است تا کسب و کارها بتوانند قوی تر از قبل عمل کنند. Elementor یک ابزار چشمگیر برای توسعه وب سای وردپرسی است. این ویرایشگر، به ساده ترین شیوه، یعنی کشیدن و رها کردن، می تواند به طراحان وب کمک کند تا با استفاده از ابزارهای بصری، خیره کننده ترین وب سایت ها را ایجاد کنند. Elementor ثابت کرده است که ساخت انواع وبسایت های حرفه ای و با کیفیت، بدون نیاز به کدنویسی امکان پذیر است.
با این صفحه ساز وردپرس، می توانید وب سایت ها و صفحات فوق العاده ای را از پایه طراحی کنید. مبتدیان می توانند برای طراحی سایت با المنتور، به راحتی، صفحات فرود، صفحات تبلیغاتی و موارد دیگر را با استفاده از طیف گسترده ای از ویجت ها، ویژگی های سفارشی سازی و بهینه سازی اسکریپت ها ایجاد کنند. در نتیجه، این ابزار توسعه وب، به یک استاندارد برای طراحی سایت وردپرس تبدیل شده است.
Elementor دارای مجموعه وسیعی از گزینه های سفارشی سازی است. المنتور همچنین یک ابزار طراحی وب سایت نسبتاً سریع و آسان است. در ادامه، چند نکته ساده برای طراحان وب با Elementor آورده شده است تا بتوانند از این ابزار مفید، نهایت استفاده را ببرند و روند طراحی سایت را تسریع کنند.

توسعه فناور پویا فراز

طراحی سایت با المنتور؛ درست مثل حرفه ای ها!

  • یک جعبه ابزار توسعه دهنده وب ایجاد کنید

توسعه دهندگان و طراحان وب اغلب برای هر وب سایتی که روی آن کار می کنند به ابزارهای یکسانی متکی هستند. برای صرفه جویی در زمان جستجوی ابزارهای متنوع، ایده خوبی است که یک جعبه ابزار، حاوی تمام موارد دلخواه خود را با المنتور ایجاد کنید. سازماندهی ابزارهای لازم، به زمان زیادی نیاز ندارد، اما می تواند جریان کار طراحی سایت با المنتور را ساده تر کند.
چند ابزار مفید برای قرار دادن در جعبه ابزار پنل المنتور عبارتند از: ابزار سئو؛ مولدهای کد؛ نرم افزار ویرایش ویدئو؛ برنامه های کدنویسی؛ پلتفرم تجارت الکترونیک؛ ابزارهای مدیریت محصول؛ افزونه های ضروری وردپرس؛ یک ابزار ترسیم برای ایجاد آیکون ها و گرافیک ها؛ منبعی از فونت ها.

  • ساخت سیستم طراحی سایت برای المنتور

ارائه سبک‌های راهنمای پیش فرض و اجزای اصلی طراحی سایت با المنتور، شما را قادر می‌سازد تا زمان بسیار کمتری را برای کدنویسی طرح‌ها در طول فرآیند ساخت یک سایت صرف کنید. موثرترین و حرفه ای ترین راه برای انجام این کار، سازماندهی یک سیستم طراحی با استفاده از ابزارهای طراحی مانند Figma، Sketch، Adobe XT و … و انتقال داده های سیستم طراحی به تنظیمات Elementor است. می دانیم که وبسایت های مختلف، متفاوت هستند؛ اما هر سیستم طراحی باید از سبک های گرافیکی استفاده کند که رنگ ها، فونت ها و کاربرد آنها را تعریف می کند.

طراحی سایت المنتور

برای شروع در این زمینه می توانید کارهای زیر را انجام بدهید:

  • رنگ های برند مورد نظرتان را تعریف کنید و کدهای Hex آنها را یادداشت کنید.
  • بیش از پنج رنگ برای یک پروژه نسبتاً ساده استفاده نکنید. سعی کنید طرح را تمیز نگه دارید و آن برند را به رسمیت بشناسید.
  • تایپوگرافی مناسبی را تعریف کنید؛ حروف، اندازه و تنظیمات سبک را برای عناوین مختلف، زیرعنوان ها و متن اصلی انتخاب کنید.
  • بهتر است از فونت های کمتری برای ایجاد یک الگوی چشم نواز و طراحی ثابت مربوط به برند استفاده کنید.

برای استفاده از سیستم طراحی خود، یک پست جدید یا صفحه ای با Elementor ایجاد کنید، به قسمت Site Settings-Settings، Design System بروید و تنظیمات رنگ و تایپوگرافی خود را در زیر دسته Global Colors و Global Fonts اعمال کنید. سیستم طراحی در Elementor، تغییرات کلی را در رنگ ها و فونت ها اعمال می کند و ظاهری یکنواخت و حرفه ای به سایت شما می بخشد. همچنین آرایش تمام عناصر UI را بسیار آسان می کند.

  • از کل قالب یا بلوک ها استفاده کنید

به لطف یک کتابخانه متنوع از قالب ها، طراحان وب دیگر نیازی به ایجاد یک طرح از ابتدا ندارند. شروع با یک قالب از پیش طراحی شده کار طراحی سایت با المنتور را بسیار آسان می سازد. قالب های Elementor شامل صفحات از پیش ساخته شده ای است که می توان از آنها برای ساختن کل وب سایت ها استفاده کرد.
برای طراحانی که دوست دارند کنترل بیشتری بر طرح خود داشته باشند، ویژگی Blocks نیز وجود دارد. به جای قالب های تمام صفحه ای، می توانید از قالب پیش طراحی شده استفاده کنید.
Elementor، کتابخانه بزرگی از الگوها را برای صفحات فرود، صفحه محصولات، صفحه خدمات، بلاگ و موارد دیگر ارائه می دهد. بلوک ها یک بسیار گزینه عالی و قابل تنظیم برای طراحان وب هستند تا فرآیند طراحی خود را ساده کنند. با انتخاب و سفارشی سازی بلوک های مختلف، می توانید سرعت بیشتری داشته باشید. همچنین المنتور به طراحان اجازه می دهد تا بلوک های سفارشی خود را به عنوان الگوهای پیش فرض ذخیره کنند و از آنها برای وب سایت های دیگر مجدد استفاده نمایند.

  • آشنایی با کلیدهای میانبر در المنتور

یک راه شگفت انگیز برای بهبود سرعت فرآیند طراحی سایت با المنتور، صرف زمان برای یادگیری چند میانبر صفحه کلید است. ارزش یادگیری این کلید میانبرها و امتحان کردن آن ها ارزش صرفه جویی در زمان را دارد. اگر استفاده از این کلیدها را تمرین کنید، در هر پروژه ای می توانید سریع تر عمل کنید.

  • ایجاد و استفاده مجدد از الگوها

Elementor به راحتی به طراحان اجازه می دهد تا محتوا و اجزای طرح بندی مورد نظر خود را به عنوان الگو، ذخیره کرده و مجدداً استفاده کنند. قابلیت ذخیره قالب هایی که به سختی روی آنها کار کرده اید، وارد و ثبت کردن آنها در سایتی دیگر می تواند در زمان زیادی برای طراحان وب، صرفه جویی کند.

مقاله پیشنهادی: طراحی سایت با بوت استرپ

اشنایی با طراحی سایت المنتور

  • از Color Picker استفاده کنید

هنگام طراحی سایت با المنتور برای یک شرکت، کارفرما احتمالاً برندی دارد که می خواهد شما در طراحی وب سایت خود از آن پشتیبانی کنید. به عنوان طراح حرفه ای وب، ممکن است لازم باشد رنگ های برند را در سراسر وب سایت، همواره به کار ببرید.
به جای کپی و چسباندن کد رنگ برند، از Elementor’s Color Picker استفاده کنید. برای دسترسی به این ویژگی هر ویجتی را با گزینه های رنگ آمیزی باز کنید و روی نماد رنگ، کلیک کنید. می توانید از یک نمونه رنگ استفاده کنید؛ یک رنگ را از پالت رنگ انتخاب کنید و با یک کلیک، آن را به رنگ های اصلی سایت اضافه کنید.

  • تنظیمات طرح های پیش فرض را انجام بدهید

برای طراحی سایت با المنتور، بسیار مهم است که وقتی از طرح ها و بلوک های پیش فرض استفاده می کنید، بعد از دراگ کردن در محل مورد نظر، حتماً اندازه های جدید را تنظیم کنید. می ‌توانید عرض پیش ‌فرض محتوای خود را تنظیم کنید، بنابراین لازم نیست همه بخش ‌ها را جداگانه ویرایش کنید. وقتی وارد بخش تنظیمات صفحه می شوید، در منوی کشویی Page Layout، گزینه Elementor Full Width را انتخاب کنید.
هنوز هم می توانید اندازه سفارشی را برای عرض هر بخش به صورت دستی تنظیم کنید. اما اگر همه بخش ها بیش از دو تغییر در عرض نداشته باشند، وب سایت، تمیزتر به نظر می رسد. بنابراین اگر باید از بخش هایی با عرض سفارشی استفاده کنید، عرض آنها را باهم یکسان تنظیم کنید.
در تنظیمات طرح‌بندی سایت، می‌توانید مقدار فاصله بین تمام ویجت‌ها مانند عنوان، عنوان فرعی و متن را در یک بخش تنظیم کنید. داشتن فاصله یکسان بین عناصر در وب سایت شما، رابط کاربری سایت را بهبود می بخشد.

  • CSS سفارشی را در Elementor اضافه کنید

اگر استفاده از کد برایتان راحت است، Elementor به شما اجازه می دهد تا CSS سفارشی را برای همه صفحات خود داشته باشید. این قابلیت به شما امکان می دهد وب سایت خود را حتی بیشتر سفارشی سازی کنید. متأسفانه این ویژگی فقط در نسخه Elementor Pro در دسترس است.

  • از Navigator استفاده کنید

Navigator در المنتور یکی از با ارزش ترین ویژگی ها برای طراحی سایت با المنتور است. Elementor این ویژگی فوق العاده را اضافه کرده تا به همه طراحان سایت کمک کند بخش ها را به طور کارآمدتر، مرتب نمایند. این، یک امتیاز بزرگ برای طراحانی است که روی پروژه های پیچیده تری کار می کنند و به صفحات و پست های طولانی نیاز دارند.
با استفاده از Navigator، طراحان وب می توانند بخش های مختلف را بدون توجه به طول محتوا، به راحتی مدیریت کنند. Navigator همچنین تغییر عناصر را در سراسر صفحه ساده تر می کند. این ویژگی به طراحان وب این امکان را می دهد که کل طرح بندی خود را از منوی اصلی ناوبری، مدیریت کنند.
با Navigator می توانید به آسانی، یک نام سفارشی برای هر عنصر در صفحه ایجاد کنید؛ پس شناسایی و ویرایش آنها را آسان تر می کند. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر طراحی خود داشته باشید؛ مهم نیست که چقدر پیچیده، طولانی یا چند لایه به نظر می رسد. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با کارشناسان پویا فراز تماس بگیرید.

بهترین طراحی سایت المنتور

  • از Elementor Finder استفاده کنید

Elementor Finder یک ویژگی نوار جستجوی مفید و بصری برای طراحان وب است تا به سرعت بین صفحات مختلف حرکت کنند. این قابلیت یکی از نیازهای ضروری در طراحی سایت با المنتور است و مزایای بی شماری را در سرعت کار فرآهم می سازد.
طراحان وب با استفاده از المنتور Finder، می توانند فوراً به هر نقطه از سایت خود بروند و نیازی به مانور دادن بین چندین برگه باز ندارند. در مقابل، آنها می توانند به راحتی با استفاده از کلید میانبر CMD / CTRL + E به باکس جستجو دسترسی داشته باشند، مکانی را که می خواهند بروند را تایپ کنند و فوراً به آنجا برسند.
طراحان سایت با المنتور می توانند از این قابلیت برای یافتن سریع ابزارها و تنظیمات خود، یا حرکت بین ویرایشگر و صفحات دیگر استفاده کنند.
Elementor Finder به طراح سایت با المنتور این امکان را می دهد مستقیماً به سایت پویا، داشبورد منو، تم ها و موارد دیگر دسترسی داشته باشد. همچنین می‌توانید با تایپ دستور «افزودن» یا همان Add و انتخاب بین گزینه‌ها، محتوای جدیدی ایجاد کنید.
توانایی جابجایی سریع بین صفحات مختلف و ویرایش آنها با استفاده از Elementor Finder یک راه شگفت انگیز برای افزایش بهره وری طراحان وبسایت است. علاوه بر این، این ابزار، کاملاً امن است. فقط کسانی که دسترسی به مدیریت سایت را دارند می توانند از Finder استفاده کنند.

  • پنل ویرایشگر را شخصی سازی کنید

المنتور از طریق چند گزینه، اجازه می دهد تا فضای کاری را بتوانید سفارشی سازی کرده و انجام کار شما را دلپذیرتر می سازد. در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم.
می‌توانید ابزارک ‌ها و ابزارها را به‌ عنوان موارد دلخواه علامت‌ گذاری کنید و در بالای پنل عناصر، درج نمایید. به این ترتیب، مجبور نیستید برای ابزارهایی که بیشتر به آن نیاز دارید، به پایین صفحه اسکرول کنید، و اگر به آنها نیاز ندارید، به راحتی می توانید با کلیک راست، علامت آنها را بردارید.
در بخش تنظیمات کاربر، تم رابط کاربری را بین Dark، Light و Auto Detect تغییر دهید. گزینه دوم به طور خودکار، تنظیمات تم شناسایی شده در سیستم عامل شما را اعمال می کند. اگر با سیستم لپ‌تاپ کار می‌کنید، تم تیره برای چشمان شما راحت تر دیده می شود.
بهترین کار این است که طرح‌های خود را به جای اینکه بعداً انجام دهید، با تنظیمات در دستگاه تلفن همراه سازگار کنید. برای جابه‌جایی آسان‌تر اندازه‌های مختلف صفحه، حالت واکنش‌گرا را با کلیک کردن روی نماد دوم به راست، در پانل پایین، سمت چپ، فعال کنید. همچنین می‌توانید دستگاه پیش ‌فرض خود را برای ویرایش در بخش تنظیمات کاربر تغییر دهید.

ساخت سیستم طراحی سایت برای المنتور

بهترین فرصت برای اجرای ارزان طراحی سایت

Elementor ویژگی ها و ابزارهای چشمگیری را برای کمک به طراحان وب ارائه می دهد. طراحی سایت با المنتور، بهترین فرصت است تا وب سایت های زیبا و حرفه ای ارائه دهید. با پیروی از نکات طراحی وب سایت، می توانید طرح های یکنواخت چشم نواز ایجاد کنید، راحت تر در صفحات وب، پیمایش داشته باشید، گردش کار را ساده ترذ کنید و پتانسیل کامل المنتور را در پروژه های خود درک کنید.
المنتور، یک صفحه ساز پیشرفته است و قابلیت ایجاد انواع سایت را دارد؛ می توانید انواع سایت خبری و مجله ای، سایت های فروشگاهی، سایت شرکتی، طراحی سایت شخصی، سایت آتلیه عکاسی، سایت های سفر و هتل، و ده ها عنوان دیگر را با این ابزار بزرگ طراحی کنید. بهتر است کمی خلاقیت داشته باشید، آنگاه خواهید دید که چقدر برایتان لذت بخش است.

آشنایی با کلیدهای میانبر در المنتور

آموزش طراحی سایت با المنتور

طراحی سایت با المنتور بسیار ساده و راحت است و می‌توان با استفاده از ابزارهای موجود در آن و لمسه‌ای از خلاقیت یک سایت با‌‌کیفیت طراحی کرد. هم‌چنین برای بهبود مهارت در طراحی سایت می‌بایستی از راهنما و آموزش‌های سایت المنتور و حتی از دیگر منابع آموزشی موجود استفاده کنید.

طراحی سایت با المنتور را می‌توان در سه بخش عنوان کرد:

  • آماده‌سازی:

در مرحله آماده سازی نیاز به نصب و فعالسازی پلاگین در وردپرس دارید. بعد از آن با انتخاب قالب مناسب و دلخواه و هم‌چنین اعمال تنظیمات پیش فرض مد نظرتان می توانید پیش نیاز اولیه سایت خود را طراحی کنید.

  • طراحی:

بعد از آماده سازی نوبت به مرحله طراحی می رسد. در این مرحله می بایستی صفحات سایت را با استفاده از المنتور بسازید و بسته به سلیقه از المنت‌های مختلف مانند متن، فرم، تصویر، ویدیو، دکمه و غیره در صفحات خود استفاده کنید‌. در این مرحله می بایستی قابلیت‌های مختلف المنت‌ مانند رنگ، سایز و فونت را تنظیم کنید. در این مرحله می‌توانید پوسته‌های سفارشی را برای صفحات و المنت‌های سایت طراحی کنید.

  • انتشار:

بعد از گذر از دو مرحله مهم اماده‌‌سازی و طراحی نوبت به مرحله انتشار سایت و نتیجه نهایی کارمان می رسد. در ابتدا با بررسی و تست صفحات در مرورگر‌های مختلف از کیفیت کار مطمعن شده و صفحات سایت را بر روی سرور وب انتشار دهید.

 تنظیمات Elementor

طراحی سایت با المنتور، مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد:

  • طراحی سایت سریع و آسان: با استفاده از افزونه المنتور به سادگی و در کم‌ترین زمان می توانید یک سایت زیبا و کاملا کارآمد و حرفه‌ای طراحی کنید. المنتور این امکان را فراهم می‌کند تا با استفاده از المان‌های پیش ساخته و ابزارهای کارآمد آن به سرعت و با کیفیت بالا صفحات مختلف سایت خود را طراحی کنید.
  • قابلیت انعطاف پذیری: با استفاده از طراحی سایت با المنتور، می‌توانید به صورت کاملا سفارشی شده تمام المان‌های پیش نیاز سایت خود را طراحی کنید. در واقع المنتور این امکان را به شما داده تا به سادگی، تنظیمات مختلف و دلخواه را بر روی هر کدام از المان‌هایی که مد نظرتان است اعمال کرده و به شکل کاملا منحصر به فرد و نو برای سایت خودتان نمایش دهید.
  • توسعه و گسترش سایت: با استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های المنتور می‌توانید به شکل کاملا سفارشی شده سایت خود را در هر شکلی که مد نظر و سلیقه خودتان است گسترش دهید.
  • امکانات گسترده طراحی: گستردگی ابزارهای ویرایشی تب، فرم، متن، عکس در المنتور به قدری زیاد است که با اندکی خلاقیت و ایده می‌توان به راحتی یک سایت با طرح و شکل مورد پسند را طراحی کرد.
  • همخوانی با وردپرس: مهم‌ترین ویژگی طراحی سایت با المنتور سازگاری آن با وردپرس است. یعنی وردپرس از افزونه ویرایشگر المنتور به طور کامل پشتیبانی کرده و این امکان را دارد تا بتوانید در کم ترین زمان با کیفیت ترین سایت را به سادگی طراحی و مدیریت کنید.
  • پشتیبانی از ریسپانسیو: از مزایا و قابلیت‌های خوب المنتور پشتیبانی از طراحی ریسپانسیو است. پس سایتی که با افزونه المنتور طراحی شده باشد به شکل استاندارد و صحیحی در تمام دستگاه‌های موجود از جمله کامپیوتر، لب‌تاب، گوشی و تبلت مشاهده می‌شود.‌
  • کاهش هزینه‌های طراحی: احتمالا بسیاری از افراد نیاز به طراحی سایت دارند اما امکان استخدام برنامه‌نویس و طراح وب را ندارند. طراحی سایت با افزونه المنتور این مزیت را دارد د تا هزینه طراحی و توسعه وب سایت خود را کاهش دهید. پس با استفاده از المنتور برای طراحی، دسترسی مستقیم به سایت، تغییرات و گسترش آن در هزینه ها صرفجویی می‌کنید.
  • افزایش رتبه گوگل: هدف اصلی از طراحی سایت افزایش رتبه سایت در گوگل است. المنتور به خاطر استفاده از استاندارهای بهینه برای موتور جستجو گوگل به راحتی قادر است رتبه سایت‌هایی که طراحی استاندارد و بهینه دارند را در موتور جستجو گوگل ارتقا دهد.

Elementor

اشتراک گذاری

2 یک نظر

    1. تیم محتوای پویا فراز پاسخ

      طراحی سایت با المنتور به صورت زیر است

      1. نصب و فعالسازی المنتور

      2. انتخاب قالب

      3. سفارشی‌سازی قالب

      4. اضافه کردن المان‌های صفحه

      5. تنظیمات پیشرفته

      6. ذخیره و منتشر کردن

      با استفاده از المنتور، شما به راحتی و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می‌توانید یک سایت حرفه‌ای و جذاب را طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.