طراحی سایت صنعتی

طراحی سایت صنعتی

طراحی سایت صنعتی، بهترین روش و یک ابزار فوق العاده برای بازاریابی و ایجاد ارتباط با مشتریان و مخاطبان است. بسیاری از سایت ها و کسب و کارهای تجارت الکترونیک و مدل b۲b برای دستیابی به کاربران بیشتر و تبدیل آنها به مشتریان، نیاز دارند که یک سایت قوی و حرفه‌ای داشته باشند.
صاحبان مشاغل صنعتی تولیدی و خدماتی، به تنها چیزی که نیاز دارند این است که بدانند آیا داشتن یک سایت واقعاً برای آنها کاربردی است یا خیر؛ که قطعاً نیز همینطور می باشد! در دنیای امروزی که رقابت ها به شدت به فضای اینترنت و تبلیغات دیجیتال وابسته است، هر کسب و کار سنتی باید به فکر طراحی سایت حرفه‌ای باشد.

تفاوتی نمی کند که کسب و کار صنعتی شما چیست؛ بزرگ است یا کوچک؛ خدمات ارائه می دهید یا محصولی را تولید می کنید؛ هر فعالیتی که داشته باشید داشتن سایت حرفه‌ای، شایسته کسب و کار شما است. یک وبسایت، دروازه ورود مشتریان بیشتر به سمت مشاغل صنعتی محسوب می شود. شاید ده سال گذشته اگر درباره داشتن سایت صنعتی تحقیق می کردید، اطلاعات زیادی به دست نمی‌آوردید، اما امروز وضعیت فرق می کند! طراحی انواع سایت حرفه‌ای و مخاطب پسند به یک نیاز و ضرورت تبدیل شده است. شرکت های متنوعی در این حوزه فعالیت می کنند.
مشاغل صنعتی با استفاده از خدمات طراحی سایت حرفه‌ای، حجم عظیمی از ترافیک گوگل را به دست می‌آورند. پس با تکیه بر استراتژی های مقرون به صرفه برای طراحی سایت صنعتی و تبلیغات و بازاریابی، بازدهی بیشتری را شاهد خواهند بود. روش های متنوع و زیادی در حوزه طراحی وب سایت وجود دارد. به ویژه برای سایت صنعتی، ایده های جذابی میتوان خلق کرد. شاید اگر بررسی کنید، بیشتر از صدها مدل و طرح های جدید پیدا خواهید کرد که شما را تشویق می کنند، یک سایت حرفه ای زیبا و کاربر پسند داشته باشید.
در ادامه مطلب، شما را با چند تا از معیارهای مهم در طراحی سایت صنعتی آشنا خواهیم کرد.

توسعه فناور پویا فراز

یک سایت صنعتی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • داشتن منوی ناوبری منطقی و قوی

ما در دوره ای زندگی می کنیم که کاربران سایت ها به دنبال یک طراحی ساده و آسان هستند تا در مدت زمان کمتری به آنچه که نیاز دارند، دسترسی داشته باشند. در طراحی سایت صنعتی دقت کنید. وب سایت شما تقریباً باید هر اطلاعاتی را که یک مشتری به آن نیاز دارد در سریع ترین زمان ممکن به او ارائه دهد. در عین حال فراموش نکنید نمی توانید صفحه سایت خود را با تعداد زیادی از لینک ها پر کنید، چون باعث گیج شدن و سردرگمی مخاطب خواهد شد. طراحی اصولی سایت، چالش ‌برانگیز است. اگر این کار را در کنار شرکت طراحی سایت در اصفهان انجام دهید کارها برایتان آسان تر خواهد شد.
یک سایت صنعتی خوب دارای منوی ناوبری قوی، ساده و با دسترسی آسان است. مثلاً می توانید اطلاعات تماس، سوابق شرکت و خدمات را فقط در منوی اصلی قرار دهید. سایر اطلاعات را در صفحات فرعی بگذارید. مخاطبانی که به سایت صنعتی شما وارد می شوند در درجه اول می خواهند محصولات را بررسی کنند و سپس به دنبال خواندن مقالات می گردند.
خودتان را به جای مشتری بگذارید و از خود بپرسید که به کدام قسمت علاقه مند هستید یا می خواهید کجا متمرکز شوید. منوهای به هم ریخته در سایت شما نرخ خروج کاربر از سایت را افزایش می دهد. در منوی اصلی، تعبیه “کال تو اکشن” را فراموش نکنید.

طراحی سایت صنعتی در اصفهان

  • ساده بودن صفحه اصلی وب سایت

یکی از مهمترین اصول طراحی سایت صنعتی حرفه ای، ساده تر بودن صفحه اصلی است. برخی به اشتباه تصور می کنند هر چقدر صفحه اصلی شلوغ تر باشد، جذاب تر است! در حالی که برای سایت های صنعتی این موضوع اصلاً صدق نمی‌کند. شلوغ بودن سایت برای وب سایت های مجله ای و خبری مناسب تر است تا کاربر انواع مطالب را سریع تر مرور کند.
سایت صنعتی خوب، شیک و حرفه ای، از طراحی ساده برخوردار است ‏و پیچیدگی های کمتری دارد. اگر سایت شما ساده باشد، کاربر با یک اسکرول کردن به پایین، بخش های محتوایی را کاملاً مشاهده می‌کند.
محتواهای ساده که با اسکرول به دست می آیند، تجربه کاربری عالی را ارائه می دهند که برای سئو سایت هم مفید است. اطلاعاتی که در این روش به دست می‌آید، یک مسیر کلیک به مطالب دیگر به شمار می‌رود. پس می توانید دکمه فراخوان برای اقدام را در این قسمت ها قرار دهید.
در صفحه اصلی سایت صنعتی، حتماً خدمات را در بالای صفحه معرفی کنید. در مقابل اگر خدماتی ندارید، محصولاتتان را ابتدا معرفی کنید و دکمه فراخوان برای اقدام را به سمت خرید تنظیم نمایید. مهم نیست صفحه اول سایت شما چقدر اسکرول داشته باشد، آنچه اهمیت دارد این است که کاربر باید به سرعت از بالا تا پایین صفحه را با یک نگاه بررسی کند و به آنچه که می خواهد برسد.

  • استفاده از عناصر بصری جذاب

سومین نکته برای طراحی سایت صنعتی، استفاده از عناصر بصری جذاب و قابل توجه است. این معیارها در واقع هویت یک کسب و کار را در وب سایت به نمایش در می آورند. به طور مثال اگر یک شرکت در حوزه فروش دستگاه های تصفیه آب، فیلترهای تصفیه آب و هر موضوع مرتبط فعالیت می کند، می ‌تواند عناصر بصری امواج آب، قطرات آب یا حاشیه هایی به رنگ آبی را در سایت قرار دهد. هرگونه مفاهیم که مرتبط با موضوعات فعالیت شرکت هست را می توان با یک جلوه بصری فوق العاده در سایت به نمایش گذاشت.
در انتخاب عناصر بصری در سایت صنعتی، توجه به ترکیب رنگ ها بسیار مهم است. رنگ های آبی و سبز، آرامش دهنده و اعتماد پذیر هستند. از رنگ های ملایم برای ایجاد اطمینان در مخاطب استفاده کنید. برخی رنگ های تند و تیز برای سایت های خاص از جمله صنایع غذایی مناسب اند.
شاید کمتر به آن توجه کرده باشید اما تاثیر گذاری رنگ ها و مفاهیم بصری بیشتر از آن چیزی است که تصور می کنید. رنگ ها مجذوب کننده هستند و درصد قابل توجهی از کاربران شما را به مشتری تبدیل خواهند کرد.

  • طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو

ریسپانسیو بودن یک سایت صنعتی یا هر سایت دیگری یعنی از طریق تلفن همراه تبلت یا سایر دستگاه های هوشمند به راحتی قابل دریافت باشد. کاربران تلفن همراه، وقت زیادی را در وب سایت ها می‌گذرانند، پس لازم است سایت ها برای این کاربرد، بهینه سازی شوند. همه قسمت های سایت صنعتی باید متناسب با دستگاه هوشمند باشد. شرکت های طراحی سایت از انواع کد نویسی، اسکریپت های آماده و افزونه ها استفاده می‌کنند تا یک طراحی واکنش گرا را به اجرا برسانند.
فراموش نکنید که تعداد آیتم های منو، لوگوی سایت، تصاویر و بنرها، دکمه های دعوت برای اقدام، محصولات و هر قسمت دیگر در وبسایت صنعتی باید با هر دستگاهی که استفاده می شود، سازگار باشد. برای طراحی سایت صنعتی از شرکت های معتبر کمک بگیرید تا این موارد را در جلسه‌ای با شما درمیان بگذارند.

طراحی سایت صنعتی اصفهان

سئو سایت صنعتی را فراموش نکنید!

علاوه بر تمام موارد فوق که درباره‌ طراحی سایت صنعتی معرفی کردیم، آنچه که باعث پیشرفت کسب و کارها و سایت ها می شود، سئو سایت حرفه‌ای است. چه بخواهید یا نخواهید شما در حال یک تجارت در فضای اینترنت هستید، باید طبق قوانین موجود بازی کنید. داشتن یک سایت صرفاً کافی نیست. شما باید در فهرست موتورهای جستجوگر گوگل، در رسانه ‌های اجتماعی یا بسترهای دیگر قابل مشاهده باشید. همه اینها به معنای رعایت مفاهیم اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو است.
عوامل زیادی وجود دارد که به سئو سایت صنعتی مربوط می شود. بهینه سازی سرعت بارگذاری مطالب سایت، واکنش گرا بودن سایت، رعایت نکات فنی در طراحی سایت از این جمله هستند. به شما قول می دهیم اگر طراحی سایت تان را به افراد حرفه‌ای واگذار کنید و سئو سایت قوی داشته باشید، در کمپین های بازاریابی خود موفق تر خواهید بود.

اشنایی با طراحی سایت صنعتی

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت صنعتی

اگر به فکر داشتن یک سایت صنعتی برای شغل خود هستید، حتماً به انتخاب رنگ مناسب فکر کنید. این طیف رنگی هم برای طراحی لوگوی سایت و هم برای طراحی قسمت های دیگر به کار می رود. انتخاب رنگ وبسایت هرگز یک تصمیم گیری آسان نیست! باید از آن رنگ هایی استفاده کنید که بیشترین تأثیر را بر بازدیدکنندگان سایت شما داشته باشد.
در واقع علم روانشناسی می ‌تواند انتخاب رنگ های مختلف و تاثیر آن بر افراد را توضیح دهد. رنگ های آرامش دهنده و اعتماد بخش اثر زیادی بر مشتری دارند و آنها را به خرید تشویق می کنند. انتخاب درست رنگ می تواند حس اعتماد ایجاد کند و به برند شما اعتبار می دهد. حتی می توانید به طرز حرفه ای رنگ ها را باهم ترکیب کنید.
بهترین رنگ برای طراحی سایت پزشکی و درمانی، چیزی که احساس امنیت و اعتماد را بر می‌انگیزد، رنگ آبی است. مردان و زنان به رنگ آبی علاقه دارند و اگر آن را با رنگ سفید یا خاکستری ترکیب کنید، منحصر به فرد خواهد شد. هرگز این چنین سایت ها را با رنگ قرمز یا رنگ نارنجی نباید ترکیب کنید، چون تداعی حس خون و بیماری در این کسب و کار هستند.
نمونه دیگر از اثر گذاری رنگ در طراحی سایت صنعتی، کسب و کارهای ساختمانی و پیمانکاری و عمرانی است. برای این مشاغل، بهتر است رنگ هایی به کار رود که انرژی و هیجان را منتقل می کند. به طور مثال، ترکیب رنگ مشکی و نارنجی یا طیف رنگ های قهوه ای روشن و تیره انتخاب خوبی است. آبی تیره و سفید نیز حس اعتبار را در مخاطب ایجاد می ‌کند. سعی کنید صفحات سایتتان سفید باشد تا مطالبتان بهتر دیده شود.
برای اینکه مطمئن شوید بهترین رنگ برای سایت صنعتی شما چیست، پیشنهاد می کنیم یک زمان مشخصی را به مطالعه وب سایت های مشابه اختصاص دهید. انواع لوگوهای صنعتی را ببینید و رنگ های آنها را یادداشت کنید. شاید بتوانید با اندکی خلاقیت، رنگ هایی را ترکیب کنید که مخاطبان هدف شما را بهتر جذب کند. مثلاً ترکیب رنگ های مشکی و آبی، مشکی و زرد، آبی و نارنجی، رنگ سبز و آبی، انتخاب های زیادی را پیش روی شما قرار می دهند.

مقاله پیشنهادی: طراحی سایت بازرگانی

سئو سایت صنعتی

نکات تکمیلی درباره طراحی وبسایت های صنعتی

یک طراحی وب سایت موثر باید عملکرد مورد نظر یک شرکت را با انتقال پیام خاص خود انجام دهد و در عین حال بازدیدکننده را درگیر کند. عوامل متعددی مانند کدنویسی ویژه، رنگ ها، تایپوگرافی، تصاویر، سادگی و عملکرد آسان، به طراحی خوب وب سایت کمک می کنند.
هنگام طراحی یک وب سایت، عوامل کلیدی زیادی وجود دارد که به نحوه درک آن کمک می کنند. یک وب سایت که خوب طراحی شده است می تواند به ایجاد اعتماد کمک کند و بازدیدکنندگان را برای یک اقدام، راهنمایی نماید. ایجاد یک تجربه کاربری عالی شامل اطمینان از این است که طراحی وب سایت شما برای استفاده (شکل ظاهری و زیبایی شناسی) بهینه شده باشد.
در طراحی سایت صنعتی خود نباید هدف وب سایت را فراموش کنید. وب سایت شما باید نیازهای کاربر را برآورده کند. داشتن یک هدف ساده، در همه صفحات، به کاربر کمک می کند تا با آنچه شما ارائه می دهید تعامل داشته باشد. آیا اطلاعات عملی مانند ” راهنمای خرید” را به مردم ارائه می دهید؟ آیا این یک وب سایت صنعت سرگرمی مانند فروش لباس ورزشی است؟ یا محصول تولیدی خودتان را به کاربر می فروشید؟ اهداف مختلف زیادی وجود دارد که ممکن است در وب سایت دنبال شود.
وبسایت صنعتی شما باید تخصص و مهارت شما را نمایان کند؛ به تولید سرنخ مشتری کمک کند، موجب شهرت شود و بتواند منجر به فروش گردد. یک وبسایت خوب، بستر عالی را برای ارتباطات کارشناسان فروش و مشتری برقرار می سازد.
یک وب سایت موثر هم طراحی عالی دارد و هم محتوای عالی. استفاده از محتوای عالی با زبان جذاب می تواند بازدیدکنندگان را با تبدیل آنها به مشتری، جذب و تحت تاثیر قرار دهد. قبل از اینکه طراحی سایتتان تمام شود، لازم است برای تولید محتوا نیز برنامه ریزی داشته باشید.
امروزه بهترین شرکت های طراحی سایت صنعتی در ایران فعالیت می کنند که خدمات متنوعی را ارائه می دهند. کافیست برای اطلاع از قیمت طراحی سایت، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.

طراحی وبسایت های صنعتی

آموزش طراحی سایت صنعتی

اگر بخواهیم در یک نگاه کلی صفر تا صد طراحی سایت صنعتی را آموزش دهیم می‌توان به این موارد اشاره کرد.

  • تعیین هدف و مخاطب
  • طراحی ساختار و بدنه
  • انتخاب قالب و طراحی صفحات
  • انتخاب رنگ استاندارد و مناسب برای
  • استفاده از تصاویر با کیفیت برای جلب نظر مخاطب
  • ایجاد محتوا بر اساس نیاز مخاطب و فعالیت کلی سایت
  • استفاده از فونت‌های ساده و خوانا، عبارت های کوتاه و مختصر، استفاده از عناوین و زیر عنوان‌ها
  • بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو
  • طراحی رابط کاربری
  • هدر و فوتر استاندارد
  • برنامه‌‌نویسی و حذف کدهای غیر ضروری
  • تست، ارزیابی و راه اندازی سایت
  • مدیریت دائمی و بروزرسانی به موقع

به طور کلی برای اینکه با طراحی سایت صنعتی به هدف اصلی کسب و کارتان دست پیدا کنید می‌بایستی هماهنگی جامع و کاملی میان طراح، محتوا‌نویس و برنامه‌نویس سایت به وجود بیاید. در کل برای بهینه و موثر واقع شدن سایت لازم است که به نوع فعالیت صنعتی و نیاز مخاطب توجه زیادی شود.

حذف کدهای غیر ضروری در طراحی سایت صنعتی چه کمکی به موفقیت سایت می‌کند:

اولین نکته در حذف کد‌های غیر‌ضروری بهبود سرعت و عملکرد بهتر سایت است. کد‌های غیر ضروری به شدت عملکرد و سرعت سایت را کاهش می دهد. مخاطب وقتی وارد سایت شما می‌شود توقع دارد با سرعت بالایی سایت باز شده و گذر از صفحات و بررسی کامل سایت با سرعت مورد نظر مخاطب انجام شود.
با لود شدن کد‌های غیرضروری، لود و بروزرسانی صفحات طولانی شده و قطعا کاربر به سمت سایت رقبا سوق داده می‌شود. حذف کد‌های غیرضروری موجب دسترسی بهتر اطلاعات برای کاربران شده و هر آنچه مخاطب در سایت شما به آن نیاز دارد به راحتی و بدون مشکل قابل دستیابی می‌شود.
علاوه بر موارد گفته شده، کد‌های غیر ضروری به شدت بر روی کاهش بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) موثر بوده و قطعا تاثیر منفی بر رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل دارد. پس باید در زمان طراحی سایت صنعتی تمام کد‌ها را بررسی کرده و کدهایی که کارایی ندارند را حذف کنید.‌ ابزارهایی مانند GTmetrix و Google PageSpeed Insights جهت بررسی سرعت لود و به روزرسانی صفحات سایت پرکاربرد هستند.
از دیگر راه‌های بهبود سرعت در طراحی سایت صنعتی بهینه سازی تصاویر و استفاده از کد‌های بهینه شده است تا بتوان تجربه کاربری را بهبود بخشید.

اهمیت طراحی سایت صنعتی

اهمیت هدر و فوتر در طراحی سایت صنعتی

هدر (Header) و فوتر (Footer) دو بخش مهم در طراحی و ساخت سایت صنعتی هستند.

  • هدر (Header):

هدر در واقع بخشی از صفحه اصلی سایت است که در قسمت بالای صفحه قرار دارد. در زمان طراحی و ساخت سایت صنعتی می بایستی لوگوی شرکت، منوی اصلی سایت (که شامل صفحات مختلف مانند صفحه اصلی، خدمات، محصولات، درباره ما، تماس و غیره در قسمت هدر قرار داده شود. بعضی اطلاعات دیگر مانند شماره تماس، ایمیل شرکت، آدرس شبکه‌های اجتماعی و غیره هم در این بخش جایگذاری می‌شوند. طراحی هدر باید به شکل کاملا ساده و قابل فهم باشد تا کاربر به راحتی بتواند به بخش‌های مختلف سایت هدایت شود.

  • فوتر (Footer):

فوتر هم قسمتی از صفحه اصلی سایت صنعتی است که در پایین صفحه بوده و شامل اطلاعاتی مانند شماره تماس، ایمیل و لینک‌های مهم است. از دیگر بخش‌های که می‌توان در فوتر قرار داد می‌توانیم به فرم‌تماس، لینک شبکه اجتماعی، بخش اخبار اشاره کنیم. طراحی صحیح و اصولی هدر و فوتر می‌تواند به بهبود تجربه کاربری کمک کند و جذابیت بیشتری برای کاربر داشته باشد.

طراحی سایت صنعتی به کدام کسب و کارها پیشنهاد می‌شود؟

در واقع داشتن سایت صنعتی برای شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که خدمات و محصولات صنعتی تولید می‌کنند بسیار اهمیت دارد. از جمله این شرکت‌ها می‌توانیم به شرکت‌های خودروسازی، کارخانجات تولید محصولات صنعتی، الکترونیکی، شرکت‌‌های حمل و نقل، تجهیزات، ساختمانی، معدن و هم چنین شرکت‌های نفت اشاره کنیم.
به جز شرکت‌ها بسیاری از افراد هم در زمینه خدمات صنعتی فعال هستند که نیاز است برای پیشبرد بهتر فعالیت خود یک سایت فعال صنعتی داشته باشند از جمله این افراد می‌توانیم مهندسین، کارگزاران بورس و مشاوران صنعتی را مثال بزنیم.
پس می‌توان گفت؛ سایت صنعتی به عنوان یک ابزار مهم در بازاریابی و ارائه خدمات بهتر به مخاطبان ضروری است. پس راه‌اندازی و طراحی سایت صنعتی، به همه شرکت‌ها و افرادی که در صنعت فعالیت دارند، توصیه می‌شود. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با مهندس پویا قندی تماس بگیرید.

کدهای ضروری در طراحی سایت صنعتی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.