طراحی سایت تک صفحه ای

طراحی سایت تک صفحه ای

در دنیای به روزرسانی مداوم اخبار اطلاعات و محتواهای رسانه های اجتماعی، دور از انتظار نیست که کاربران وب سایت ها از این بار اطلاعاتی خسته و کسل شوند! اگر به دنبال یک ایده جذاب هستید که طراحی سایت خود را حرفه‌ای و بدون استرس انجام دهید، طراحی سایت تک صفحه ای را به شما پیشنهاد می دهیم. این یک گزینه ساده اما پر کاربرد است.
شما با رعایت اصول استراتژیکی می توانید وب سایت کارآمدی را ایجاد کنید که به جای آنکه مخاطبان را گیج و سردرگم کند، آنها را در یک صفحه سایت نگه دارد. شما می‌توانید در همین یک صفحه، آنچه را که لازم است به مخاطب منتقل کنید. مهمترین و بزرگترین امتیاز سایت تک صفحه ای امکان آسان اسکرول کردن یا اسکن کردن آن در طول یک صفحه است.
یک راهنمای ساده برای تان آماده کرده ایم که به شما نشان می دهد چطور طراحی سایت تک صفحه ای را انجام دهید و چه طور در سئو سایت موفق باشید. به شما خواهیم گفت که کدام رنگ ها برای سایت های یک صفحه ای مناسب هستند. در واقع با این کار، شما یک لندینگ پیج قوی خواهید داشت!

مقاله پیشنهادی : هزینه طراحی سایت تک صفحه ای

توسعه فناور پویا فراز

آیا داشتن سایت تک صفحه ای برای ما مناسب است؟

در اکثر موارد، این نوع طراحی سایت به دو دسته اصلی کلاسیک و مدرن تقسیم بندی می شود. سایت های یک صفحه ای دارای طراحی سازمان یافته در یک صفحه وب هستند. تصاویر در این صفحه، بیشتر از متن ها است. در این نوع سایت ها، اسکرول کردن به سادگی امکان پذیر است، اما این صفحه طولانی تر از سایر وبسایت ها می باشد. بنابراین طراحی سایت یک صفحه باید بهترین طرح بندی را داشته باشد.
این مدل سایت‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا بازدیدکنندگان خود را راحت تر جذب کنید. امکان نگهداری محتوای این وبسایت به خوبی فراهم است. همچنین می توانید طراحی ریسپانسیو و واکنشگرا را برای این سایت تک صفحه ای اجرا کنید.
مهمترین دلایلی که نشان می‌دهند شما به طراحی سایت نیاز دارید به شرح زیر می باشد:

  • اگر شما می خواهید رزومه خود و نمونه کارهای تخصص خود را نشان دهید، به طراحی حرفه ای سایت تک صفحه ای نیاز دارید. مثلاً نمونه کار عکاسی؛ برگزاری جشن های عروسی؛ برگزاری مراسم؛ رویدادها؛ نمونه کارهای طراحی گرافیکی؛ در سایت های تک صفحه ای به راحتی دیده می شوند.
  • اگر شما یک محصول برای فروش دارید یا فقط یک هدف را دنبال می کنید، سایت های تک صفحه ای شما را بهتر به کاربران تان نشان می دهند.
  • وقتی شما زمان و منابع محدودی دارید و باید به سرعت یک سایت راه اندازی کنید، سایت تک صفحه ای به کمک شما می آید.
  • اگر می خواهید وبسایتی داشته باشید که با دستگاه ‌های هوشمند سازگار باشد، سایت های تک صفحه ای برای تان مناسب است.
  • اگر به این فکر می کنید که سایت شما سرعت بارگذاری بیشتر و عملکرد بهتر داشته باشد، طراحی سایت تک صفحه ای را انتخاب کنید.

سایت تک صفحه ای

چگونه یک وب سایت تک صفحه ای ایجاد کنیم؟

1.یک الگوی تک صفحه ای زیبا و جذاب انتخاب کنید

اولین گام برای طراحی سایت حرفه ای تک صفحه ای، انتخاب یک الگوی اصولی و زیبا است. سایت تک صفحه ای شما باید عناصر ضروری وبسایت را داشته باشد. شما به طراحی منوی اصلی، هدر و فوتر سایت نیاز دارید. ستون ها و نوارهای جانبی صفحه سایت شما باید در جای مناسب قرار داده شود.
یک سایت تک صفحه از هر نظر قابل تنظیم است و برای هر نوع کسب و کاری کاربرد دارد. طراحی بصری وب سایت را برای داشتن ظاهری منسجم و حرفه‌ای همسان سازی کنید. همه قسمت های همین یک صفحه وب سایت شما باید با هم سازگار باشد.

2.درباره تولید محتوای سایت خود برنامه ریزی کنید

دومین گام مهم در طراحی سایت تک صفحه ای، ایجاد ساختار محتوایی سایت است. باید تمام محتوای خود را به صورت استراتژیکی بچینید تا داستانی منطقی و شهودی برای بازدیدکنندگان تان بیان کند. مخاطبان سایتتان قرار است سفر خرید داشته باشند، پس یک سلسله مراتب در سایت خود به وجود بیاورید. پیام اصلی خود را در بالای صفحه وب سایت بگذارید تا قبل از آنکه اسکرول انجام شود، به راحتی دیده شود. همین پیام اصلی، اکثر مخاطبان را در نگاه اول جذب می کند.
اگر می بینید که این صفحه سایتتان به اطلاعات تخصصی تر نیاز دارد، آن را در فوتر سایت یا قسمت پاورقی قرار دهید. به طور مثال، محتوای اطلاعات تماس اختصاصی و لینک شبکه های اجتماعی در این مسیر قرار می گیرد. سایر پیشنهادها از جمله معرفی خدمات و محصولات، پرسش های متداول و نمونه کارها را در قسمت پاورقی معرفی کنید.
هنگام برنامه ریزی سایت خود، به یاد داشته باشید که محتوا را تا حد امکان سازماندهی کنید تا طراحی خود را تقویت کنید. هر گونه اطلاعات اضافی را حذف کنید و متن را مختصر نگه دارید.

3.بهترین انیمیشن اسکرول صفحه را انتخاب کنید

یکی از بهترین ویژگی های سایت های تک صفحه‌ای، داشتن جلوه بصری زیبا به همراه انیمیشن های جذاب است. سعی کنید برای این نوع وب سایت ها از جلوه‌های زیبای اسکرول استفاده کنید. بسیاری از طراحی های سایت ممکن است یک بعدی به نظر برسند، اما برای سایت های تک صفحه ای به کار بردن افکت هایی مانند پیمایش سه بعدی، یا حرکت ها از سمت چپ و راست می تواند برای جلب توجه کاربران و افزایش تعامل آنها مفید باشد. افکت های سه بعدی در لایه های پس زمینه و پیش زمینه با سرعت های متفاوت، کاربر را می تواند به سمت پایین صفحه وب سایت شما هدایت کند.
استفاده از افکت انیمیشن های ظریف از جمله بزرگ نمایی، بولد کردن تصویر یا متن، افکت محو شدن، یا افکت های چرخشی به اندازه کافی جذاب هستند تا مخاطب را به بازدید از سایر قسمت های این یک صفحه تشویق کنند.

آموزش طراحی سایت های تک صفحه ای

4.ناوبری را آسان تر کنید

به بازدیدکنندگان سایت خود اجازه دهید تا با دکمه بازگشت به بالا به ابتدای وب سایت شما برسند. این دکمه در وب‌سایت شما ثابت می ‌ماند، بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند حتی زمانی که به پایین صفحه رفته ‌اند، به آن دسترسی داشته باشند.

5.یک CTA قوی اجرا کنید

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما توجه کاربران را از اولویت اصلی شما منحرف نمی کند. اگر بخواهید بازدیدکنندگان در خبرنامه شما ثبت نام کنند، یا درخواست قیمت بدهند یا یک سرویس رزرو کنند، شما به یک فراخوان برای اقدام یا CTA نیاز دارید تا مخاطبان خود را ترغیب به انجام کاری کنید.

دکمه CTA خود را در بالای منوی سایت برای دیده شدن قرار دهید و آن را به یک پیوند متصل کنید که بینندگان را به یک بخش خاص هدایت می کند. برای مثال، اگر CTA می‌گوید «با من تماس بگیرید»، می‌توانید آن را به بخش «تماس» خود متصل کنید.

6.یک پاورقی غنی طراحی کنید

پاورقی وب سایت، ناحیه ای است که در انتهای وب سایت شما قرار دارد. بیشتر مردم برای یافتن اطلاعات مهم، مانند نحوه تماس با یک کسب و کار به آنجا مراجعه می کنند. به همین دلیل، پاورقی شما مکانی است که در صورت لزوم، جزئیات تماس، پیوندهایی به حساب ‌های رسانه‌های اجتماعی، ساعات کاری، خط‌مشی شغل شما، و شرایط و ضوابط را در آن ثبت می‌کند. اگر مکان برای فروشگاه فیزیکی دارید، می‌توانید نقشه را نیز به فوتر خود اضافه کنید.

7.پیوند مناسب برای رسانه های اجتماعی خود در سایت درج کنید

یکی از نکات مهم در طراحی سایت تک صفحه ای این است که تمام جنبه های حضور در فضای آنلاین را رعایت کنید. مثلاً در سایت تک صفحه ای خود باید پیوند مناسب برای اتصال کاربر به پروفایل شبکه های اجتماعی قرار بگیرد. شما می‌توانید این کار را به چندین روش انجام دهید.

اولین گزینه این است که یک نوار رنگی در پایین یا بالای سایت قرار دهید و دکمه های رسانه های اجتماعی را درآنجا بگذارید تا قابل دید باشد. این آیکون ها می تواند در پاورقی سایت یا در نوار کناری وبسایت قرار بگیرد. پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی را در معرض دید قرار بدهید تا امکان پیوند کاربر با محصولات یا خدمات شما در آن فضاها نیز فراهم شود.

وب سایت های تک صفحه ای

سئو سایت تک صفحه ای بسیار اهمیت دارد!

علاوه بر این که برای طراحی سایت حرفه ای تک صفحه ای برنامه ریزی می کنید و همه مراحل بالا را انجام می دهید، در ادامه لازم است بهترین شیوه های سئو سایت را نیز اعمال کنید. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از عناصر مهم هر وب سایت است. این یک تمرین برای بهینه سازی سایت است تا صفحه شما در نتایج جستجوی کلمات کلیدی خاص رتبه بالاتری داشته باشد. از این رو، ترافیک و مشتریان بالقوه بیشتری را به وب سایت خود جذب می کنید.

باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت تک صفحه ای شما در موتور جستجوگر گوگل ایندکس شده است. از ابزارهای سئو سایت کمک بگیرید. بهترین کار این است که کلمات کلیدی هدف را شناسایی کنید و متن یا تصاویر را بر اساس همان ویژگی ها آماده نمایید.

اگر در زمینه سئو سایت، دانش و تجربه کافی ندارید از شرکت طراحی و سئو سایت حرفه ای در اصفهان کمک بگیرید. وب سایت هایی که با تلفن همراه سازگار هستند از نظر سئو سایت، قوی تر عمل می کنند. دلیل آن هم کاملاً مشخص است؛ چون درصد زیادی از کاربران اینترنت از موبایل خود برای بررسی اطلاعات استفاده می کنند. برای دریافت مشاوره طراحی سایت با مهندس پویا قندی تماس بگیرید.

سایت تک صفحه ای

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت تک صفحه ای

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت، حرف اول را می ‌زند. یک پالت رنگی زیبا و جذاب، مزایایی بیش از آنچه که تصور می کنید برایتان به ارمغان می آورد! برای سایت های تک صفحه ای این موضوع ساده است. اگر رنگ مناسب را انتخاب کنید، نرخ تبدیل شما بالاتر می رود. وب سایت های جذاب تر و زیباتر، اعتماد بیشتری در نظر مشتری ایجاد می کنند.

انتخاب رنگ بندی مناسب وب سایت می تواند بر تصمیمات بازدیدکنندگان شما تأثیر بگذارد. اگر عناصر مهمی مانند دعوت به اقدام (CTA) در سایت برجسته شوند، بازدیدکنندگان، بیشتر با آنها تعامل خواهند داشت. این نشان می‌دهد که روانشناسی رنگ ها نقش مهمی در یک پروژه طراحی سایت قوی خواهد داشت.

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت تک صفحه ای به اندازه اهمیت دارد که می تواند هویت یک برند را ایجاد کند، از آن دفاع کند و آن را تقویت نماید. اگر قرار است سایت تک صفحه ای شما به یک برند شخصی تبدیل شود، باید از سایر رقبا متمایز باشد.

سعی کنید رنگ منحصر به فرد خودتان را خلق کنید. سایت تک صفحه ای شما بهتر است ساده و شفاف باشد. بنابر موضوعی که در آن حوزه فعالیت دارید، پالت رنگی به کمک شما می آید و رنگ ها را در اختیارتان قرار می دهد. رنگی که برای سایتتان انتخاب می‌کنید باید ارتباط عاطفی بین شما و مشتریانتان برقرار کند، یعنی به سودتان باشد.

ترکیب رنگ سیاه و سفید در طراحی سایت، نمای آن را به سمت مدرن و مینیمال تغییر می دهد. وجود فضای سفید بیشتر در سایت تک صفحه ای، به بازدیدکنندگان سایت تان اجازه می‌دهد تا فوراً روی همان موضوعی که در نظر دارید تمرکز داشته باشند. اگر سایت تک صفحه ای شما یک سایت هنری است، ترکیب رنگ های جذاب و پر انرژی، انتخاب بهتری است. ترکیب رنگ سبز و زرد نمادی از زندگی و جذابیت را تداعی می‌کند! مرور آن برای چشم آسان است و احساس آرامش بیشتری را منتقل می کند.

رنگ های درخشان و هایلایت یا رنگ های پاستیلی از جمله زرد روشن، سبز روشن، خاکستری روشن، صورتی پاستیلی، آبی روشن، آبی دریایی، بنفش روشن، نمونه رنگ های خوب برای طراحی وب سایت تک صفحه ای هستند. اگر خلاقیت داشته باشید برخی از قسمت‌های این وب سایت ها را با رنگ های نئونی پوشش می دهید تا بیش از هر زمان دیگری منحصر به فرد به نظر برسد!!

یکی دیگر از ایده های جذاب برای رنگ سایت تک صفحه ای، گرادیان رنگ است. یعنی شما ترکیبی از دو یا چند رنگ را انتخاب می کنید؛ این تغییر رنگ در پس زمینه از یک رنگ شروع می‌شود و به رنگ دیگر خط می گردد. طراحی گرادیان رنگ، کار آسانی نیست. رنگ ها باید مکمل یا متضاد باشند و چشم کاربر در سایت را آزار ندهند.

بهترین گرادیان رنگ، رنگ های بنفش و آبی، زرد و سفید، سیاه و خاکستری، سبز و آبی و هر رنگ با تم روشن و تیره خود همان رنگ است. کمک گرفتن از پالت رنگ، ایده ای کامل است. پس نگران این کار نباشید. کارشناسان طراحی سایت، صفر تا صد پروژه را همراه شما هستند تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

 وب سایت تک صفحه ای

اشتراک گذاری

2 یک نظر

    1. تیم محتوای پویا فراز پاسخ

      سلام! سایت های تک صفحه ای برای کسب و کارهایی که نیاز به ارائه اطلاعات کمتر و محدود دارند، مناسب هستند

      1. رزومه آنلاین: یک سایت تک صفحه ای می تواند به عنوان یک رزومه آنلاین برای شما عمل کند

      2. فروشگاه آنلاین: اگر شما یک فروشگاه آنلاین با تعداد محصولات کم دارید، یک سایت تک صفحه ای می تواند به عنوان یک فروشگاه آنلاین ساده برای شما عمل کند

      3. صفحه شخصی: اگر شما یک فرد عمومی هستید و می خواهید درباره خود، تجربیات و علاقه مندی هایتان صحبت کنید می‌توانید از سایت تک صفحه ای استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.